Bekijk originele versie : marokkaanse scheiding!!!!! Veerlating
Assalaam aleikum
Ik heb eindelijk deze maand mijn scheiding rond. Gebaseerd op verlating.
Dit heeft bijna twee jaar geduurd.
Wie weet er of het in nederland makkelijk erkend wordt ?
Ik heb gehoord dat het vertaald en gelegaliseerd moet worden.
Wie heeft er in info.
Bedankt
"Gefeliciteerd". Je moet je papieren laten vertalen door een beeidigde vertaler. Er is een hele goeie in Amsterdam, ik weet helaas zijn naam niet meer.
Assalaam aleikum,
Ok dus het wordt hier gewoon erkend ??!!
Ja dat is geen enkel probleem
Assalaam aleikum
Ik ben in marokko getrouwd dus daarom moest ik het daar ook ontbinden. Maar dus als ik het hier vertaal wordt het zonder meer geaccepteerd..
Trouwens hoe ziet zo'n scheidingsakte er eigenlijk uit is dat 1 papiertje of bestaat het uit meerdere. Ik dacht nl dat het zoals trouwakte is maar ik heb gehoord dat zo'n akte wat uitgebreider is.
Nogmaals zusters bedankt voor jullie reacties.
wa aleikum assalaam
Hoi,
Je kan het document bij een vertalingsbureau wat gevestigd is naast het Marokkaans consulaat in Amsterdam laten vertalen. Na het vertalen van het document, kun je vervolgens het document bij het Ministerie van Buitenlandse zaken in Den Haag laten legaliseren en daarna kun je met het document naar het Marokkaans Consulaat voor erkenning!
succes..
Als je nog vragen hebt waar je tegenaan loopt gedurende dit proces kun je bellen naar:
Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland
Marius van Bouwdijk Bastiaansestraat 60
1054 SP Amsterdam
tel: 020-6890584
Assalaam aleikum,
Ok bedankt meiden allemaal voor jullie hulp!!!
Dus wanneer ik ergens tegen aan loop kan ik contact opnemen met die vereniging ?? Nogmaals bedankt.
Ik hoef trouwens mijn akte niet bij het consulaat te laten zien toch ??
Ik was in marokko getrouwd vervolgens had ik het huwelijk hier in gemeente ingeschreven maar mijn ex is hier nooit geweest . Ik heb het nooit bij consulaat ingeschreven.
Dus heb ik gehoord dat ik de akte in marokko moet vertalen naar het frans en vervolgens legaliseren bij marokkaanse buitenlandse zaken en nederlandse ambassade in rabat. En dan moet ik het hier nog in het nederlands vertalen en dan bij de gemeente inleveren. Maar ik maakte me zorgen of zorgen of ze bij de gemeente moeilijk doen of is het gewoon ok als alles gelegaliseerd is ??
Bedankt !!!!!!!!!!!!!!!
:)
Graag gedaan meid, we zijn er tenslotte ook om elkaar te helpen!!!
succes verder...
kan iemand me helpen met informatie om je rechten te krijgen in marokko aub het is niet voor mij maar voor een dierbaar iemand. ook als je een goede advocaat kent hier en in marokko
Assalaam aleikum
Ik heb eindelijk deze maand mijn scheiding rond. Gebaseerd op verlating.
Dit heeft bijna twee jaar geduurd.
Wie weet er of het in nederland makkelijk erkend wordt ?
Ik heb gehoord dat het vertaald en gelegaliseerd moet worden.
Wie heeft er in info.
Bedankt
in belgie is het zo dat je als je de scheiding hebt gedaan in marokko dat je hier nog eens naar de vrederechter dient te gaan om het weer uitvoerbaar te laten verklaren!!! (weet het van mn opleiding en praktijk werk heb zo iemand geholpen omdat ze gescheiden was volgens marokkaans recht maar hier in belgie nog als gehuwd werd aanzien en nu is alles in orde elhmdl zodat ze gelukkig verderkan met haar leven!!!
wa salaam, .....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.