Bekijk originele versie : hoofddoek op of af???
riffia_lady1
22-03-2004, 21:38
hoofddoek op of af
salaam mensen
ik had een vraagje, mijn vriendin he, die draagt een hoofddoek en bid wel 5 keer per dag.
maar voor de rest heeft ze wel ene lange jas tot aan de knie maar je ziet haar vorm er wel in.
ook heeft ze korten kleding, ook al zie je ze niet omdat ze altijd de jas aan heeft maar ze heeft ze wel, met kort bedoel ik niet echt kort maar normaal kort dus net over haar...
ik vind dat een moslima dat niet moet doen. en zei vind dat ook.
nu wilt ze de hoofddoek af doen, ze wilt eerst langere kleding hebben voordat ze het weer om doet.
ze wilt kleding uit marokko halen denk maar aan djelebba enzo, gewoon wijde kleding.
ik zal het wel jammer vinden omdat het haar heel erg mooi staat, maar vinden jullie dat ze de hoofddoek af moet doen of moet ze het gewoon blijven dragen omwille haar kleding..?
ze wordt ook veel onderdrukt door mensen enzo, en volgens mij is ze er helemaal niet klaar voor maar wilt ze het otch graag dragen als liefde voor allah, en toch bewijzen dat ze een goede moslima is.
commentaar..als je gaat zeuren dan wil ik niet dat je erop gaat reageren.
daar heb ik niets aan...
sjoekran,
ma3a salama
:zwaai:
Chatefemqemamu
22-03-2004, 21:43
zelf weten... ze moet doen wat zij t beste vindt... actie-reactie-consequentie.
mocro_souhaila
22-03-2004, 21:43
Ze moet die hoofddoek blijven dragen en ondertussen wijdere kleren dragen..
MissMarOc15
22-03-2004, 21:45
jah maar dat is nou de punt
(het is mijn vriendin)
ze wordt beinvloed door mensen...:(
riffia_lady1
22-03-2004, 21:46
ja de 1 zegt doe em af de andere zegt houw em aan
MissMarOc15
22-03-2004, 21:49
wat zou ej haar aanraden??
mister_ano
22-03-2004, 21:56
De enige door wie ze zich kan laten beinvloeden is Allah swt.
Ik raad r aan om hem om te houden. Als haar imaan echt goed zit, dan wil ze dat hoofddoek wel laten staan. Als je hem echt wilt ophouden dan is er voor alles een oplossing.
Ze moet het voor Allah om doen, en niet voor mensen.gewoon oplaten, het is een beproeving, maak er gebruik van om aan Allah te laten zien dat je van HEm houdt.
ps ben jij in staat om dit te vinden;
"ik vind dat een moslima dat niet moet doen. en zei vind dat ook.
nu wilt ze de hoofddoek af doen, ze wilt eerst langere kleding hebben voordat ze het weer om doet"
a salaam aleikoum
riffia_lady1
22-03-2004, 21:59
ja maar als ze em aan houdt en haar klere er nie aanpast :S
mister_ano
22-03-2004, 22:04
dan moet ze haar kleren aanpassen, is het dan echt zo ver gezocht om deze vraag beantwoordt te krijgen?? zo moeilijk is het toch niet.
riffia_lady1
22-03-2004, 22:25
ja dat weet ik ook
maar lees eens terug wat er staat ;)
maghrebgirl20
22-03-2004, 22:55
probeer haar over te halen.... of samen gaan winkelen en bewust naar mooie langere kleding zoeken
riffia_lady1
22-03-2004, 22:58
hey mense
moet dit ff zegge
ik doe dit voor een vriendin
maar maghrebgirl20 dat kan nog geen slegt idee zijn ;)
maghrebgirl20
22-03-2004, 23:28
k zit vol met briljante ideeen :D
nee, maar k hoop dat het lukt...... heel veel succes.
ghadiesja
23-03-2004, 09:20
asalaam oe alajkoem rifia lady,
ik denk dat het beter is als ze haar hoofddoek blijft dragen, ik weet het zelfs zeker
hoofddoek dragen is een GODDELIJK gebod.
ze kan mischien meer boekjes lezen of meer kennis opdoen zodat ze haar uiterlijke hijaab niet verwaarloost, en hiermee zal insahALLAH haar innerlijke hijaab ook een shot krijgen.
de goede daden wissen de slechte daden volgens mij (verbeter me als ik het fout heb)
ze kan proberen om via zusters aan adressen te komen waar ze in Nederland bedekkende wijde kleding verkopen of naar lezingen gaan waar ze kleding verkopen.
wat in marokko te krijgen is , is hier ook te krijgen. insahALLAH zal ALLAH swa het makkelijk voor haar maken. als ze hem afdoet houd ze alleen haar eigen voor de gek want ALLAH swa is niet voor de gek te houden. van uitstel komt afstel. Degene die haar vertellen hem af te doen kan ze op de dag des oordeels niet de schuld geven.ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, moge ALLAH swa ons leiden en het makkelijk voor haar en ons allen maken , ameen
ik heb trouwens (soebhannaALLAH) een adres in mn portemonee zitten van een winkel met islamitische vrouwenkleding ze verkopen daar ook boeken cd's en cassettebandjes enz dit is het adres Pootlaan 9 in roosendaal tel:0165-545736 ik ben er zelf nog nooit geweest maar heb haar kleding wel gezien het is erg modieus en toch bedekt.
asalaam oe alajkoem jullie zuster in de islaam
lailatje
23-03-2004, 09:26
ik vind ook dat ze haar hoofddoek beter op kan latern want wie weeet misschien al s ze het af heeft wil ze het dan helemaal niet meer dragen en ondertussen moet ze gewoon wijde lange kleding kopen.
salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.