Bekijk originele versie : hoofddoek op of af????
MissMarOc15
22-03-2004, 21:17
salaam mensen
ik had een vraagje, mijn vriendin he, die draagt een hoofddoek en bid wel 5 keer per dag.
maar voor de rest heeft ze wel ene lange jas tot aan de knie maar je ziet haar vorm er wel in.
ook heeft ze korten kleding, ook al zie je ze niet omdat ze altijd de jas aan heeft maar ze heeft ze wel, met kort bedoel ik niet echt kort maar normaal kort dus net over haar...
ik vind dat een moslima dat niet moet doen. en zei vind dat ook.
nu wilt ze de hoofddoek af doen, ze wilt eerst langere kleding hebben voordat ze het weer om doet.
ze wilt kleding uit marokko halen denk maar aan djelebba enzo, gewoon wijde kleding.
ik zal het wel jammer vinden omdat het haar heel erg mooi staat, maar vinden jullie dat ze de hoofddoek af moet doen of moet ze het gewoon blijven dragen omwille haar kleding..?
ze wordt ook veel onderdrukt door mensen enzo, en volgens mij is ze er helemaal niet klaar voor maar wilt ze het otch graag dragen als liefde voor allah, en toch bewijzen dat ze een goede moslima is.
ik hoop dat jullie goede antwoorden hebben ;)
commentaar..als je gaat zeuren dan wil ik niet dat je erop gaat reageren.
daar heb ik niets aan... :rolleyes:
sjoekran,
het beste is dat ze haar hoofdoek aan gaat laten,als hem nu afdoet zullen de mensen slecht over haar praten.hier hebben ze ook lange kleding hoor.het hoef geen djeleba te zijn.gewoon lange jas.hoop dat je vriendin weet wat ze echt wil suc6
MissMarOc15
23-03-2004, 15:50
sjoekran voor jullie reacties meiden..:blauwkus:
Origineel gepost door saraa85
het beste is dat ze haar hoofdoek aan gaat laten,als hem nu afdoet zullen de mensen slecht over haar praten.hier hebben ze ook lange kleding hoor.het hoef geen djeleba te zijn.gewoon lange jas.hoop dat je vriendin weet wat ze echt wil suc6
Wa Salaam Warahmatoallah..
Wat andere mensen over ons denken hoeven wij ons geen zorgen over te maken lieve zuster...
Het gaat ons echter alleen om wat Allah swt over ons denkt.. Hij is degene die ons zal Beoordelen INsha'Allah...
Laat je vriendin haar hoofddoek ophouden Insha'Allah..
Het ene kan leiden naar het goede.. Als zij haar hoofddoek nu af zou doen, zou ze er weer opnieuw aan moeten wennen... En wij allen weten dat de eerste stap het moeilijkst is....
Wij mensen doen al zoveel fout.. zowel bewust als onbewust...
Laten we dan in ieder geval de dingen die we kunnen doen aanhouden om ze WEL te doen....
Verder kan ik je vriendin aanraden om naar enkele grote steden te gaan. Je hebt er veel winkeltjes waar je ook djallaba's kunt halen....
Utrecht...Rotterdam...Amsterdam... EN nog veel meer...
Verder heb je in heel veel winkels.. ook rokken, en veel wijden en lange kleren die te dragen zijn...
ELhamoduliallah Wa Soekroelillah... Hebben we veel mogelijkheden..
Laat haar haar hoofddoek ophouden Bi Idni Allah ...Insha'Allah!!
Hoop dat je hier wat aan hebt..
Wa Salaam Warahmatoallah
MissMarOc15
23-03-2004, 17:29
zeker weten alleen probleempje...de vader is lui en het meisje mag zowiezo nergens naar toe alleen met de zussen maar echt dan als nog..ik heb zovaak gevraagt of ze met me meeging naar de stad ofzo maar ze mag gewoon niet...
vandaar dat ze zegt totdat ik in marokko ben...
soennia83
23-03-2004, 19:26
Salaam mu3alikom,
ze moet haar hoofddoek gewoon blijven dragen, het is tenslotte bedekking... ze moet hem zeker niet afdoen..
en meid neem maar van mij aan( ik spreek uit ervaring) dat de kleding naarmate de tijd voortduurt steeds meer gaat lijken op de voorgeschreven islamitische klederdracht... ( dus men moet niet te snel oordelen)....
Alhamdolilah dat we ons kunnen bedekken en maak daar ook gebruik van, stap voor stap kan je een heel eind komen...dus niet afbreken en stappen terugzetten
Moge Allah je leiden
MissMarOc15
23-03-2004, 19:32
sjoekran..
soennia83
23-03-2004, 19:37
La shoekr 3ala wajib SIS
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.