Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nog niet getrouwd volgens Ned.Wet.Wat moet ik doen?

intissar27
09-02-2009, 00:41

Hoi mensen, Ik heb een vraag. Ik ben 5 jaar geleden getrouwd volgens de Marokkaanse wet. We zijn toen in Marokko getrouwd. Ben niet naar de gemeentehuis gegaan om volgens de Nederlandse wet te trouwen.We zijn nu dus 5 jaar verder en hebben dit nog steeds niet gedaan. Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken?Gewoon een afspraak maken en gaan trouwen of de huwelijksakte laten vertalen en dit dan aan de gemeente laten zien? En gaan ze bij het laatste niet moeilijk doen en vragen waarom wij dit nu pas doen? Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven. Shokran bezef....

Soussiaah
09-02-2009, 13:30
Ik Zou Het Egt Niet Weten Het Is Tog Voldoende Als Je Volgens De Marokaanse Wet Bent Getrouwd Want Dat Is Eigelijk Degene Dat Geldt Tog?of Wil Je Ook Via De Nederlandse/belgische Wet Getrouwd Zijn? Ik Zou Gewoon Bellen En Informeren

intissar27
09-02-2009, 13:54
Ik Zou Het Egt Niet Weten Het Is Tog Voldoende Als Je Volgens De Marokaanse Wet Bent Getrouwd Want Dat Is Eigelijk Degene Dat Geldt Tog?of Wil Je Ook Via De Nederlandse/belgische Wet Getrouwd Zijn? Ik Zou Gewoon Bellen En Informeren Nou ik denk niet dat dat voldoende is. Want er zijn bijvoorbeeld mensen die dan profiteren van de sociale dienst en dan ergens anders een adres doen bijvoorbeeld.Maar ondertussen zijn ze dan wel getrouwd. Maar ik spreek niet over mezelf ofzo, want ik werk en mijn man ook. We dachten elke keer het komt wel. Maar nu zijn we dus 5 jaar verder en zijn we nog niet volgens de Nederlandse Wet getrouwd. Toch bedankt voor je reactie.

fast
10-02-2009, 04:28
huwelijks akte laten vertalen en llaten legaliseren en dan melden bij de gemeente. Je hoort dan vanzelf we de reactie waarom je zo laat laat weten dat je gehuwd bent.

Miss_BenTayeb
10-02-2009, 15:30

Je hebt inderdaad 2 opties. 1. Gewoon in Nederland in de ondertrouw gaan en vervolgens echttrouw. 2. Je marokkaanse trouwakte laten vertalen en legaliseren in het Frans of Engels en dan naar de gemeente brengen, dan wordt je in de basis gemeente register als 'gehuwd' geregistreerd.

intissar27
12-02-2009, 13:57
Je hebt inderdaad 2 opties. 1. Gewoon in Nederland in de ondertrouw gaan en vervolgens echttrouw. 2. Je marokkaanse trouwakte laten vertalen en legaliseren in het Frans of Engels en dan naar de gemeente brengen, dan wordt je in de basis gemeente register als 'gehuwd' geregistreerd. Gaan ze dan niet vragen waarom ik er nu pas mee kom?

PinkPassion
12-02-2009, 15:15
Als je bijvoorbeeld nu zal trouwen dan zien ze zoiezo al dat je getrouwd bent in Marokko toch. Nemen ze daar geen contact mee op, of is dat alleen als je man ook uit Marokko is.