Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : geheimen over het verleden voor je huidige partner

LZN
28-10-2002, 09:01

Bij de cyberimam van Yasmina, las ik een keer een vraag van een meisje die in haar verleden wel eens een vriendje gehad heeft. Zij vroeg of zij dit nou wel/niet aan haar aanstaande man moest vertellen. Voor de dames die nu een vriend, verloofde of echtgenoot hebben, en ook iets te verbergen hebben, hoe hebben jullie dit gedaan. wel wat verteld of helemaal niet? Was gewoon benieuwd!.

Kimaatje
28-10-2002, 09:33
Als mijn man erna zou vragen ok......anders niet. Je moet geen slapende honden wakker maken :rolleyes: :D

Gmisa
28-10-2002, 11:00
de meeste imams raden aan om niks te vertellen, als je weet dat het voor problemen kan zorgen in je relatie. Het is voorbij en het belangrijkste is dat jij er spijt van hebt. Maar het ligt natuurlijk ook aan de persoon zelf, als jij het beter vind om te vertellen dan moet je dat doen anders hoeft het niet.

Said_DH
28-10-2002, 11:14
als je niets vertelt, krijg je later problemen met je man/vrouw.. een meisje die ik ken heeft zo'n probleem op dit moment... op haar bruiloft, hoorde haar man dat ze een vriend had, en dat heeft hij nooit van zijn vrouw gehoord...hij vertrouwt haar nu niet...zij heeft nu heel veel problemen, zowel met haar ouders als met haar man... groet

MissBlaBla
28-10-2002, 11:37

Hele moeilijke situatie... Ikzelf heb geen vriend/man, maar ik weet wel zeker dat ik niet de rest van mijn leven met een leugen zou kunnen leven tegenover mijn man. Ik zou daar dus heel goed over praten alvorens je aan een relatie begint. Daarnaast vind ik ook dat het verleden geschiedenis is. Mensen veranderen dus zoveel waarde moet je er niet aan hechten. Dit geldt zowel voor de man als voor de vrouw. Het gaat om het heden en niet om het verleden. BlaBla

_MaJesTeiT_
28-10-2002, 12:22
Eerlijkheid is het beste, maar tja soms moet je wel een leugentje om bestwil gebruiken, hoe moeilijk het ook maar is. Touwens leugens komen altijd uit, vroeg of laat komen ze altijd boven water. En als de ander liegt, voor wie liegt hij? Puur voor zichzelf en niet voor de ander toch.. Dat wilde ik effe kwijt....... ;) Wees altijd eerlijk en oprecht in wat je zegt en wat je doet. Want de waarheid komt toch wel eens boven water..... ;)

Wamen
28-10-2002, 14:57
Origineel gepost door LalaMosiba Als mijn man erna zou vragen ok......anders niet. Je moet geen slapende honden wakker maken :rolleyes: :D Precies als hij het vraagt dan ga ik het eerlijk vertellen.Als hij niets vraagt dan zeg ik niets toch ... ik bedoel waarom zou ik iets zeggen als hij niets vraagt ... je kent mannen zijn al zo snel jaloers als je ze vertelt dat je een vriendje hebt gehad .... Dus zeker eerlijk zijn als hij naar jou verleden vraagt ... en zolang hij niets zegt .. ja dan niets zeggen zeker :rolleyes:

ChebaB
29-10-2002, 21:11
Ik heb nog nooit een vriend gehad, en hou het ook zo insh'Allah. Dan kan ik ook niet liegen/iets verzwijgen tegen/voor mijn man later daarover :D :zwaai: