Bekijk originele versie : Afvallen: 5-02-2009
Zinna_Soraya
05-02-2009, 00:02
Ben het zat dames! om een dikkerdje te zijn.
Dus!!, VANAF MORGEN ga ik streng gezond en bewust een dieet volgen
Wie doet er nog meer mee??
Dan kunnen we elkaar motiveren om door te blijven gaan????
IslamiaWoman
05-02-2009, 01:11
Ik doe mee!
Ik weeg 63 kg en ben 1.55 lang. Wil 10 kg afvallen. Ben al een tijdje bezig(ben 3 kilo afgevallen...eerst woog ik 66 kg).
Ik ben van plan om gezonder te eten(ongezonde snacks vermijden),2 liter water drinken en 3 dagen per week sporten(sportschool). Elke dag een uurtje bewegen(fietsen,dansen,oefeningen). Das mijn plan en ik hoop dat ik voor Juli die 10 kg kwijt ben. Ik voel me zo energie-loos. Ik moet echt meer gaan bewegen. :kwaad:
Insha'Allah gaat het ons lukken :banana:
IslamiaWoman
05-02-2009, 01:12
Soraya,hoe lang ben je en hoeveel weeg jij?
SweetLittleLady
05-02-2009, 02:34
Haha, je bent niet de enige. Mijn winterkilo's moeten er ook af.. Ik ben 1.58m en weeg 57kg..
Ik wil weer terug naar 50kg ongeveer...
So I'm with U..
En om goed te beginnen, voor zometeen een goed gezond ontbijtje nemen!!
X
hoofdpijn
05-02-2009, 02:46
Er zijn al zoveeeeeeeeel van deze topics
we hebben er geen meer nodig
Zinna_Soraya
06-02-2009, 23:59
Er zijn al zoveeeeeeeeel van deze topics
we hebben er geen meer nodig
zulke reactie's verwachten wij liever niet hier! we komen hier om elkaar te steunen en motiveren om meer te gaan afvallen, en niet gaan vertellen hoeveel topics er hier niet wel zijn over geopend
Zinna_Soraya
07-02-2009, 00:03
Ik doe mee!
Ik weeg 63 kg en ben 1.55 lang. Wil 10 kg afvallen. Ben al een tijdje bezig(ben 3 kilo afgevallen...eerst woog ik 66 kg).
Ik ben van plan om gezonder te eten(ongezonde snacks vermijden),2 liter water drinken en 3 dagen per week sporten(sportschool). Elke dag een uurtje bewegen(fietsen,dansen,oefeningen). Das mijn plan en ik hoop dat ik voor Juli die 10 kg kwijt ben. Ik voel me zo energie-loos. Ik moet echt meer gaan bewegen. :kwaad:
Insha'Allah gaat het ons lukken :banana:
goedzo meid , dat ben ik dus ook van plan lekker sportief bezig zijn maar ook goed bewust zijn wat je allemaal wel niet binnen werkt! f7al shi haloefa:jammer:
hahahah maar goed, zoals je het zei HET GAAT ONS LUKKEN INSHALLAH
Zinna_Soraya
07-02-2009, 00:07
Heej meiden , wat ik onlangs heb gehoord is de volgende dieet:
je drinkt 10 dagen lang alleen water met daarin versgeperste citroen. het mag maar 3 citroens per dag zijn voor de rest dus dan ook alleen maar water.
je mag verder dus niks eten, citroensap verkleint je maag!
je mag ook alleen 10 dagen dat doen dus niet meer , daarna bouw je het op met dus goed en gevarieerd te eten.
Daarna mag je het weer herhalen zo vaak je het wilt, maar het moet dan ook echt 10 dagen zijn en niet meer!
Ken een meisje die dit namelijk heeft gedaan en ze is al 5 kilo afgevallen binnen een week! met ook intensief sporten he ladys!! KNAP HE???
Dus meiden weten jullie hier iets meer over, ik wil dit graag proberen maar denk dat ik niet de motivatie er voor heb
ik en 10 dagen niks eten en alleen maar drinken OEFF , wordt voor mij echt een zware klus!
tangeria003
07-02-2009, 01:16
ik ben 1.80 en wil terug naar 60 a 65kg ben nu 75kg
ben 1.70m en wil graag 65 wegen weeg nu namelijk 80 pfff
En dan ga ik voor de 60 , maar eigenlijk wilt het me niet lukken ik ben nu al een maand bezig was eerst 3.5 kilo afgevallen en ben al aangekomen dus ja ..
Bouchra55
07-02-2009, 14:34
Heej meiden , wat ik onlangs heb gehoord is de volgende dieet:
je drinkt 10 dagen lang alleen water met daarin versgeperste citroen. het mag maar 3 citroens per dag zijn voor de rest dus dan ook alleen maar water.
je mag verder dus niks eten, citroensap verkleint je maag!
je mag ook alleen 10 dagen dat doen dus niet meer , daarna bouw je het op met dus goed en gevarieerd te eten.
Daarna mag je het weer herhalen zo vaak je het wilt, maar het moet dan ook echt 10 dagen zijn en niet meer!
Ken een meisje die dit namelijk heeft gedaan en ze is al 5 kilo afgevallen binnen een week! met ook intensief sporten he ladys!! KNAP HE???
Dus meiden weten jullie hier iets meer over, ik wil dit graag proberen maar denk dat ik niet de motivatie er voor heb
ik en 10 dagen niks eten en alleen maar drinken OEFF , wordt voor mij echt een zware klus!
je maag kan niet kleiner worden...dat is een fabeltje...hij rekt misschien eeen ieeetsiepietsie terug maar niet zo dat je dan minder trek krijgt, het zit echt tussen de oren...
en ja dat ze in die week 5 kilo is afgevallen...komt niet door de citroen...maar omdat ze niets heeft gegeten...
ik wil je absoluut niet demotiveren, en ik wens je echt superveel succes, alle meiden hier...maar niet eten is geen oplossing...eet gewoon lekker gezond, veel groenten, 3 keer per dag eten, maar de gezonde dingen, volkorenbrood met mager beleg, in de ochtend 2 boterhammen eten.. lekker magere yoghurt en rauwkost, maar niet jezelf uithongeren...dat is echt slecht...en niet vol te houden...als je die 5 kilo bent afgevallen na 10 dagen en je gaat daarna weer eten...dan kom je weer sneller aan...
afblijven van junkfood, snoep en gezoete dranken...sporten en dan val je geheid af..
samiro75
07-02-2009, 17:15
je maag kan niet kleiner worden...dat is een fabeltje...hij rekt misschien eeen ieeetsiepietsie terug maar niet zo dat je dan minder trek krijgt, het zit echt tussen de oren...
en ja dat ze in die week 5 kilo is afgevallen...komt niet door de citroen...maar omdat ze niets heeft gegeten...
ik wil je absoluut niet demotiveren, en ik wens je echt superveel succes, alle meiden hier...maar niet eten is geen oplossing...eet gewoon lekker gezond, veel groenten, 3 keer per dag eten, maar de gezonde dingen, volkorenbrood met mager beleg, in de ochtend 2 boterhammen eten.. lekker magere yoghurt en rauwkost, maar niet jezelf uithongeren...dat is echt slecht...en niet vol te houden...als je die 5 kilo bent afgevallen na 10 dagen en je gaat daarna weer eten...dan kom je weer sneller aan...
afblijven van junkfood, snoep en gezoete dranken...sporten en dan val je geheid af..
Kijk jij snap het bouchra:goedzo:
Als je voor 10 dagen niks eet maar alleen drinkt, dan ben je je zelf aan het uithongeren. Je lichaam denkt: "ALARM ALARM, ER IS WEINIG ETEN WE MOETEN DE STOFWISSELING GAAN VERTRAGEN", dus als jij na 10 dagen weer gaat eten wordt het meeste omgezet in vet omdat je stofwisseling in de winterstand terecht is gekomen en zo traag als dikke olie is geworden. Je kan dan al dik worden van 3 boterhammen!
Principe van afvallen is: dat je meer kcal verbrand dan dat je tot je neemt door voeding etc.
Stel jij eet per dag 1500 kcal en je verbrand per dag 2000 kcal dan heb je een energie tekort van -500 kcal wat neerkomt op ongeveer 64 gram vetverlies per dag.
Ga nou niet minder eten zoals die belacheljike cambridge dieet daarmee vertraag je alleen je stofwisseling. Wil je weten hoeveel jij per dag nodig hebt gebruikt dan de "Harris Benedict" methode:
Bij de formule van Harris-Benedict wordt gebruik gemaakt van je gewicht, je lengte en je leeftijd om je BMR te berekenen. Het enige dat niet wordt meegenomen is je LBM.
De berekening is als volgt:
Mannen:
BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren)
Vrouwen:
BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) - (4.7 x leeftijd in jaren)
Met behulp van de volgende activiteitsniveaus kan je onderhouds-caloriebehoefte worden berekend, oftewel: hoeveel moet je eten met jouw BMR en jouw activiteitsniveau om niet aan te komen en niet af te vallen?
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
klik hier op de link als je het vlug wilt invullen ( gebruik invul scherm onder kopje : Formule van Harris-Benedict )
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
Als je daarvan de uitkomst weet moet je dat -500/ 600 kcal doen als je wilt afvallen. Wil je bijkomen moet je gewoon +500 kcal doen.
Daarnaast kan je ipv alleen minder eten ook meer cardio erbij doen dat is veel beter en ook beter uit te houden.
Voorbeeld van mij:
Ik moet volgens de Harris Benedict methode 3100 kcal eten, om af te vallen eet ik 2400 kcal.
Me eigen lichaam verbrand al 2000 kcal, dat is als ik gewoon de hele dag niks doe en lig op me bed. Ik verbrand met krachttraining en cardio 900 tot 1000 kcal. Het tekort wordt dan:
2400 ( uit voeding )- 2900 ( 2000 kcal wat het lichaam zelf verbrand + 900 kcal wat ik verbruik met KT en cardio ) = tekort van -500 kcal.
En ik train zelf 7 dagen in de week, 5x KT + cardio en 2x alleen cardio. Uitgerekend verbrand ik ongeveer 440 gram vet per week.
Als vuistregel mag je niet meer dan 1 kg per week afvallen. De meeste dames hier op het forum vallen meer af, 2 tot wel 5 kg per week. Zodra je meer dan 1 kg per week afvalt dan ben je ook je eigen spieren aan het verbranden, dit kan je soms ook ruiken ( meestal na sporten ruik je een ammoniak lucht )
Bouchra55
07-02-2009, 17:45
echt waar? een ammoniaklucht? Dat heb ik nog nooit gehoord....
echt waar? een ammoniaklucht? Dat heb ik nog nooit gehoord....
yes is echt zo je ruikt gewoon een hele doordringende lucht als je tijdens het sporten ofzo zweet.
samiro75
07-02-2009, 18:31
yes is echt zo je ruikt gewoon een hele doordringende lucht als je tijdens het sporten ofzo zweet.
klopt
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.