Bekijk originele versie : Basis Stabiliteit in Jou Leven
Salaam Allemaal..
Zonder sterke basisfundamenten is een huis of gebouw verdoemd tot onstabiliteit en dus mogelijk ook tot instorten..
Zonder basis evenwicht en stabiliteit is een vliegtuig te vergelijken met een blok metaal..onevenwichtig, onstabiel en dus stortingsgevaar..
Zonder basis stabiliteit in je relatie of in je leven..is het moeilijk om je doel(en) te bereiken..namelijk, je kan op nergens opbouwen..omdat je geen basis hebt, geen platform..deze is van levensbelang..
Je kan niets op een tafel liggen..als deze tafel onstabiel is..het helt naar rechts en naar links..
Hoe ontwikkel je deze basis stabiliteit..hier over kunnen we discussieren..
Uitgeblust
27-10-2002, 21:39
As Salaam Aleikoem Mohammed Justice
Wat een heerlijke vragen kun jij toch stellen :D
Voor mij persoonlijk is de basis allereerst Islam en beide praktiserend zijn zodat misverstanden uit de weg kunnen worden geruimt.
Vertrouwen in elkander, kijken naar de toekomst en het verleden los kunnen laten. Fouten maken we allemaal :(
Respect van beide kanten in elk opzicht, als je niet samen werkt wankelt een relatie.
Tot slot liefde en geborgenheid , rust bij elkaar kunnen vinden in lief en leed
Vier mooie poten onder een relatie die dan staat als een huis :D
Beslama
Origineel gepost door Uitgeblust
Voor mij persoonlijk is de basis allereerst Islam en beide praktiserend zijn zodat misverstanden uit de weg kunnen worden geruimt.
Vertrouwen in elkander, kijken naar de toekomst en het verleden los kunnen laten. Fouten maken we allemaal :(
Respect van beide kanten in elk opzicht, als je niet samen werkt wankelt een relatie.
Beslama
Beter kan ik het niet zeggen, ze heeft helemaal gelijk.
en ook zo mooi gezegd ook nog !
Liefs
beslama
Beslama
Heel mooi gezegd..uitgeblust :goedzo: ...maar helaas krijgt niet iedereen deze mooie "poten" op zijn schoot geworpen..hoe kun je deze ontwikkelen of aanleren..of is er een andere weg misschien..wie ervaring of gedachten heeft mag ze hier plaatsen..
as-salaamoe haleikoem Mohammed Justice,
je vraagt je af hoe je dat kunt ontwikkelen of aanleren......
het antwoord vind je al in je ondertekening,
je bent wie je bent, maar je kan wel bepalen hoe je handelt. Dat geldt ook in een relatie, met z'n tweeen maak je er wat van..je maakt je relatie tot iets, in dit geval stabiliteit. Liefde en geborgenheid geef je, en dat neem je. In een relatie is het altijd geven en nemen, nietwaar, en hoe je relatie uiteindelijk ook mag zijn, zelf heb je dat gedaan door hoe jij hebt gehandelt en hoe jij iemand behandelt.
Beslama,
Uitgeblust
27-10-2002, 22:48
Origineel gepost door Mohammed Justice
Heel mooi gezegd..uitgeblust :goedzo: ...maar helaas krijgt niet iedereen deze mooie "poten" op zijn schoot geworpen..hoe kun je deze ontwikkelen of aanleren..of is er een andere weg misschien..wie ervaring of gedachten heeft mag ze hier plaatsen..
Ontwikkelen is moeilijk, zoiets overkomt je denkelijk, het is mij overkomen :rolleyes:
DAT gevoel krijg je of je krijgt het niet, ontwikkelen is geforceerd en vertrouw je elkaar dan ECHT :(
Je kunt er wel proberen er het beste van te maken en groeit er een band maar het ECHTE en het PURE kun je denkelijk niet aanleren.
Liefs
Beslama
Origineel gepost door Letizia
je bent wie je bent, maar je kan wel bepalen hoe je handelt. Dat geldt ook in een relatie, met z'n tweeen maak je er wat van..je maakt je relatie tot iets, in dit geval stabiliteit. Liefde en geborgenheid geef je, en dat neem je. In een relatie is het altijd geven en nemen, nietwaar, en hoe je relatie uiteindelijk ook mag zijn, zelf heb je dat gedaan door hoe jij hebt gehandelt en hoe jij iemand behandelt.
Beslama,
Letizia..je brengt mij in verlegenheid :o ..je bent amper 15 jaar ( volgens jou profiel) en zo volwassen..
Ik bewonder jou..
Ok..maar iedereen heeft toch een verleden..en stel dat die verleden heel slecht is geweest..dat blijft je toch volgen..en ik neem aan dat niemand een perfecte verleden heeft..want dat bestaat niet..
Zijn deze mooie woorden als respect, geborgenheid, liefde niet te ver van de realiteit..of
Letizia..je brengt mij in verlegenheid :o ..je bent amper 15 jaar ( volgens jou profiel) en zo volwassen..
Ik bewonder jou..
Ok..maar iedereen heeft toch een verleden..en stel dat die verleden heel slecht is geweest..dat blijft je toch volgen..en ik neem aan dat niemand een perfecte verleden heeft..want dat bestaat niet..
Zijn deze mooie woorden als respect, geborgenheid, liefde niet te ver van de realiteit..of
Wil je een stabiele leven dan moet je structuur in je leven brengen, zo kan je makkelijker jezelf ontwikkelen en alle jou doelen bereiken.
Je kan wel alle jou dromen verwezenlijken maar uiteindelijk zal je merken dat er gaten overblijven die geen cariere of geld of wat dan ook kan vervullen.
Deze gaten kunnen alleenmaar met de liefde van allah worden vervult. Denk eraan ons zielen komen van allah en alleen allah kan ze met zn liefde compleet maken.
liwhwwamp
28-10-2002, 09:59
Nou nou in het echt is het toch veel moeilijker dan jullie aangeven. Laten we even kijken naar de individu, jij en ik. Heel veel mensen zijn de laaste tijd onrustig, het komt niet door het gebrek aan stabiliteit want dat is er. Men heeft een vaste baan, gaat om de woensdag naar de sportschool en plant weekenden weken vooraf, er is dus orde en stabiliteit. Maar volgens mij is dat juist dat hetgene wat mensen zo wispelturig maakt. Er zijn geen verassingen meer, je weet wat je morgen doet en de dag daarop, je gaat helemaal op in de massa. Je bent een van vele, je bent niks speciaals. Dus ik weet niet of stabiliteit wel zo belangrijk is in iemands leven.
Ontwikkelen is moeilijk, zoiets overkomt je denkelijk, het is mij overkomen :rolleyes:
DAT gevoel krijg je of je krijgt het niet, ontwikkelen is geforceerd en vertrouw je elkaar dan ECHT :(
Je kunt er wel proberen er het beste van te maken en groeit er een band maar het ECHTE en het PURE kun je denkelijk niet aanleren.
Liefs
Beslama
Ben het helemaal met je eens meid.. :zwaai:
Ontwikkelen kan je niet van de een op de andere dag doen, dat moet echt zelf komen en als het niet komt dan moet je maar sbar hebben :(
Uitgeblust
28-10-2002, 11:53
Origineel gepost door cheetah
Ben het helemaal met je eens meid.. :zwaai:
Ontwikkelen kan je niet van de een op de andere dag doen, dat moet echt zelf komen en als het niet komt dan moet je maar sbar hebben :(
Sbar kun je aan HEM vragen, HIJ kan je alles geven wat je verlangt, daar moet je ook op vertrouwen, HEM
Uitgeblust
28-10-2002, 11:54
Origineel gepost door Letizia
Beslama,
LIEFDE IS GEVEN ZONDER IETS TERUG TE VERWACHTEN, KRIJG JE IETS TERUG,WEES DAN DANKBAAR :D
Liefs
Beslama
Ok..stel dat je alles doet om het beste van te maken..maar het wil maar niet lukken..ofschoon het paar toch beslist om samen bij elkaar te blijven..
Is het niet zo dat gevoelens je zwakker maken in een relatie als je er aan toe geeft..zwak betekent ook..dat je gemakkelijk twijfelt..en bij het minste defect of onenigheid wordt je overstroomd door allerlei gevoelens en emoties..dat is toch niet werkbaar zo'n relatie..
Evenwicht en stabiliteit in een relatie is niet zo gemakkelijk..integendeel.
Zie maar hoeveel mensen de échtscheiding aanvragen met of zonder kinderen..bij hun trouwen waren ze de gelukkigsten op aarde..
Ok..stel dat je alles doet om het beste van te maken..maar het wil maar niet lukken..ofschoon het paar toch beslist om samen bij elkaar te blijven..
Is het niet zo dat gevoelens je zwakker maken in een relatie als je er aan toe geeft..zwak betekent ook..dat je gemakkelijk twijfelt..en bij het minste defect of onenigheid wordt je overstroomd door allerlei gevoelens en emoties..dat is toch niet werkbaar zo'n relatie..
Zie maar hoeveel mensen de échtscheiding aanvragen met of zonder kinderen..bij hun trouwen waren ze de gelukkigsten op aarde..
as salaam haleikoem
in het begin is het altijd makkelijker.....je bent verliefd....past je sneller aan.....en dat gaat slijten. Dan is het de kunst om je huwelijk tot iets moois te doen slagen.
Ik denk, dat wanneer men echt van elkaar houdt, een huwelijk niet zal beeindigen, sommige kiezen naarmening te snel voor een echtscheiding, omdat bv. de verliefdheid weg is. Ja dat gaat nou eenmaal slijten, maar dat verandert in houden van , naar mijn mening een nog mooier gevoel dan verliefdheid.
Liefs, beslama
Uitgeblust
28-10-2002, 19:42
Gevoelens tonen aan je partner is geen teken van zwakte, daarom zijn vertrouwen en respect ook steunen in je relatie.
Ik moet kunnen vertrouwen dat het persoon waar ik mee trouw, geen misbruik maakt van mij.
Je kunt je afvragen of die mensen wel zo gelukkig waren of was het druk door cultuur of familie :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.