Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Studeren in Nederland met visum.

Pagina's : [1] 2

mariam_kenouz
03-02-2009, 18:22

Wat is de procedure voor een student die in Marokko woont en visum wil krijgen om zijn/haar studie hier in Nederland te doen? Welk vooropleiding moet men hebben, hangt dit samen met de toelating tot een bepaalde (vervolg)opleiding in Nederland?En zijn er beperkte mogelijkheden qua keuze van opleiding/school? En zijn er eventueel ervaringen die je met ons kan delen?

mariam_kenouz
04-02-2009, 22:35
Itla3!

rustigemeid
04-02-2009, 22:48
Itla3! http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/verblijfwijzer_mijnsituatie.asp?proc=halen&procedure=Studie&procedurestapnaam=Voorwaarden&land=Marokko&duur=1&lang=nl Hier zijn alle voorwaarden die de IND stelt en wat voor documenten degene nodig heeft. Het is zeker niet makkelijk maar als degene genoeg geld en een goede opleiding heeft is het zeker wel te doen. Ken namelijk iemand die dit ook zo gedaan heeft en dus hier 5 jaar mag studeren.

Sasuke
05-02-2009, 07:30
Voor meer informatie kun je beter hva benaderen voor studenten uit het buitenland. http://www.onderwijs.hva.nl/tsoc/ Ik heb laats nog iemand aangemeld vanaf september en momenteel wacht hij nu op zijn visium. deze persoon studeeerde in oujda en is aangenomen hamdoelilaah. hopelijk heb je hier wat aan Wa ayalakoem salaam

Bourgoss
05-02-2009, 08:52

Voor meer informatie kun je beter hva benaderen voor studenten uit het buitenland. http://www.onderwijs.hva.nl/tsoc/ Ik heb laats nog iemand aangemeld vanaf september en momenteel wacht hij nu op zijn visium. deze persoon studeeerde in oujda en is aangenomen hamdoelilaah. hopelijk heb je hier wat aan Wa ayalakoem salaam slaam, en hoe zit t met studie geld van ongeveer 6.000 euro .! wat ik begreep betaal je per jr 6.000 .

rustigemeid
05-02-2009, 10:27
slaam, en hoe zit t met studie geld van ongeveer 6.000 euro .! wat ik begreep betaal je per jr 6.000 . Studiegeld dient degene zelf te betalen, hij/zij kan geen aanspraak maken op studiefinanciering of andere regelingen.

mariam_kenouz
12-02-2009, 19:56
Meer info en ervaringen welkom! Voor de degenen die gereageerd hebben; shoukran.

narziss
09-05-2010, 11:59
salam, ik heb ook een nicht in marokko wonen die hier in nederland wil studeren ik ben nu ook informatie aan het verzamelen, en vraag me af of het nog is gelukt en wat ik het beste kan doen. alvast bedankt

twatoen
02-09-2010, 11:03
salaam mensen, kan iemand michien nog wat informatie geven, over deze onderwerp. waar kan ik terecht voor vragen welke scholen kan ik benaderen enzv. deze persoon heeft deze studie gevolgd, diplom de technicien service restauration! ik weet niet of hij hier mee kan studeren in nederland? hopelijk heeft iemand wat ervaring en kan me hier bij helpen. alvast bedankt

MOKER_de_LUXE
02-09-2010, 11:06
Voor studenten doet de IND niet erg moeilijk. De IND wil wel zekerheid over de woon- en verblijfplaats van de student. De aanvrager van het MVV moet wel aan alle eisen volden. Check de site van de IND.

twatoen
02-09-2010, 11:20
Voor studenten doet de IND niet erg moeilijk. De IND wil wel zekerheid over de woon- en verblijfplaats van de student. De aanvrager van het MVV moet wel aan alle eisen volden. Check de site van de IND. dat gaat denk ik geen probleem worden, het garant staan. het is eigenlijk meer de opleiding die hij heeft gevolgd dat dat misschien niet voldoende zal zijn. met hbo is het veel makkelijker, maar die opleiding van hem weet ik het niet zo goed.

zamilaa
03-09-2010, 00:51
wat ik weet is dat het in belgie veeeel goedkoper is...

cheguevara
03-09-2010, 04:00
ik ken wel iemand die met een studie visum naar nederland is gekomen hij moest wel een jaar wachten voor een visum te krijgen hahaha verder alle buitenlandse studenten buiten EU moeten de studiegeld zelf betalen ,je krijgt dus geen financiele help

cheguevara
03-09-2010, 04:04
je hebt een jaar om de taal te leren en NT2 halen als je die niet binnen een jaar haalt dan kom je niet in aanmerking voor een nieuwe verblijfsvergunning en moet je onmiddelijk nederland verlaten.

Fabalous_F
31-10-2010, 14:21

je hebt een jaar om de taal te leren en NT2 halen als je die niet binnen een jaar haalt dan kom je niet in aanmerking voor een nieuwe verblijfsvergunning en moet je onmiddelijk nederland verlaten. Mag k misschien wat meer info? Ik heb een zus die dit erg hard nodig heeft het is een lang verhaal maar ze woont alleen in Marokko en wil haar graag hier naar toe halen!

Pagina's : [1] 2