Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : aardbeving hoceima

LZN
20-03-2004, 22:15

de aarde in omgeving hoceima heeft vandaag weer bijna zo hard als de eerste keer gebeefd. wat mij opgevallen is, is dat de aandacht hieraan sterk is afgenomen. overigens waren sinds het begin bijna dagelijks aardschokken te voelen..

OneTouch
20-03-2004, 22:32
Vandaag weer? Hoe krachtig precies? Ik heb familie in Hoceima en we bellen ze geregeld en inderdaad, sinds die ene zware schok zijn er meer dan honderd (nogal zware) naschokken geweest. Ik maak me echt zorgen, men moet daar echt weg voordat het weer gebeurt!

Barbarije
21-03-2004, 00:00
Volgens mij is dat vulkaanverhaal gewoon kul. Je jaagt daarmee alleen de mensen daar angst aan. Ik begrijp niet waarom zo'n verhaal de wereld in geholpen wordt? Is het mischien dat er mensen zijn die hopen dat op deze manier de huizen die nog overeind staan of lappen grond voor een spotprijs worden verkocht? Ik zoek niet zo snel iets achter, maar ik vind het vreemd dat ik het nergens officieel gelezen of gehoord heb; ik krijg dit vehaal alleen van bange mensen in Al Hoceima te horen: "ze wachten tot ze opgeslokt worden door de aarde', althans zo denken sommige mensen, die in het rampgebied wonen.

AlHoceima_Leila
21-03-2004, 12:17
Origineel gepost door Barbarije Volgens mij is dat vulkaanverhaal gewoon kul. Je jaagt daarmee alleen de mensen daar angst aan. Ik begrijp niet waarom zo'n verhaal de wereld in geholpen wordt? Is het mischien dat er mensen zijn die hopen dat op deze manier de huizen die nog overeind staan of lappen grond voor een spotprijs worden verkocht? Ik zoek niet zo snel iets achter, maar ik vind het vreemd dat ik het nergens officieel gelezen of gehoord heb; ik krijg dit vehaal alleen van bange mensen in Al Hoceima te horen: "ze wachten tot ze opgeslokt worden door de aarde', althans zo denken sommige mensen, die in het rampgebied wonen. Het kan wel een vulkaan zijn eigenlijk. Vorig jaar had ik het met me aardrijkskunde leraar over Marokko en hij vertelde dat Marokko boven twee platen zit en dat het zowiezo ooit zal verdwijnen dat zal wrs miljoenen jaren later zijn maar het gaat toch gebeuren. Ik ga het aan een leraar vragen die hier meer verstand van heeft hopelijk kan hij me het uitleggen.

Ikrame_girl
21-03-2004, 12:27

over die vulkaan is het idd waar....mijn moeder heeft de plaats gezien waar die schokken vandaan komen...het is een soort vuurbal onder water..laatst was er een schok, 5 was de kracht...ze zeiden op de maroc satteliet dat als er nog een schok komt emt de kracht 6 of hoger dat alhoceima en dichtbij liggende gebieden (ait kammara, imzouren, bni bouyiach etc.) zullne vergaan..mensen slapen op straat...en als je nu kijkt dan zie je dat de aandacht idd afneemt...ik heb gemerkt dat al aan het begin(de eerste schok) er zo weinig aandacht voor was op marokko.nl en dat vind ik zeer teleurstellend...HALLOOoooo het zijn wel onze medemensen...ik zou echt wat proberen te organiseren..maar niemand die wil helpen...NIEMAND..

AlHoceima_Leila
21-03-2004, 12:29
Origineel gepost door Ikrame_girl over die vulkaan is het idd waar....mijn moeder heeft de plaats gezien waar die schokken vandaan komen...het is een soort vuurbal onder water..laatst was er een schok, 5 was de kracht...ze zeiden op de maroc satteliet dat als er nog een schok komt emt de kracht 6 of hoger dat alhoceima en dichtbij liggende gebieden (ait kammara, imzouren, bni bouyiach etc.) zullne vergaan..mensen slapen op straat...en als je nu kijkt dan zie je dat de aandacht idd afneemt...ik heb gemerkt dat al aan het begin(de eerste schok) er zo weinig aandacht voor was op marokko.nl en dat vind ik zeer teleurstellend...HALLOOoooo het zijn wel onze medemensen...ik zou echt wat proberen te organiseren..maar niemand die wil helpen...NIEMAND.. Meid je hebt gelijk het liefst zou ik ook willen helpe maar hoe ??? En op tv schenken ze er ookal minder aandacht aan of niet ?

mocrow
21-03-2004, 12:32
Er is gister inderdaad een vulkaan uitgebarst in Kebdana,dat ligt in de buurt van Nador :verdriet:

Ikrame_girl
21-03-2004, 12:40
TE weinig aandacht...o wat erg..waar in de buurt van NAdor en zijn er mensen omgekomen..

mocrow
21-03-2004, 12:47
In Kebdana, ongeveer een half uur rijden van nador. :) Maar kweet of er mensen zijn omgekomen............ :( Khoop t niet..........

Barbarije
21-03-2004, 13:20
Origineel gepost door mocrow Er is gister inderdaad een vulkaan uitgebarst in Kebdana,dat ligt in de buurt van Nador :verdriet: Kan jij mij hier bronnen geven? Vindt dit wel erg onwaarschijnlijk. De lava is zeker richting Nador gestroomt.

mocrow
21-03-2004, 13:28
:eek: Bron........geen Maar mn vader had gebeld naar familieleden die daar wonen en die hebben dat dus gezegd.... :)