Bekijk originele versie : Eerwraak ...
sweet_nadoria
20-03-2004, 20:43
Hoe denk jij over 'eerwraak' ?
Iedereen heeft vast wel eens verhalen gehoord over iemand die 'vermoord' is vanwege schending van de familie eer ..
Een meisje die bijvoorbeeld de naam van de familie heeft aangetast door dingen te doen die eigenlijk niet mogen ...
Wat vind jij hiervan ??
- Moet kunnen en terecht !!! :kwaad:
- Niet mee eens, fouten maken is mensenlijk !! :(
Ben benieuwd :o
praatjes
20-03-2004, 20:46
Volgens mijn cultuur die ik heb moet ze dood!
ikrampje_87
20-03-2004, 20:47
Niet mee eens, fouten maken is mensenlijk !!
ik vind dat te ver gaan.. je mag diegene wel 'straf' geven.. maar niet vermoorden..!!
dat is mijn mening hierover..
Maar de Islam zegt daar wat anders over.. een vrouw die nog niet getrouwd is, die krijgt zweepslagen( 50/100 ik weet niet meer hoeveel dat was..:confused: ..) en een getrouwde vrouw moet gestenigd worden..
maar hier ben ik het niet egt mee eens..
sweet_nadoria
20-03-2004, 20:47
Origineel gepost door praatjes
Volgens mijn cultuur die ik heb moet ze dood!
Ewa ja, jouw antwoord was gewoon te voorspellen :o
nouredinne_el
20-03-2004, 20:48
eerwraak is echt zieligggggggggggggggggggggggggg
die mensen die dat doen hebben het iq van een gebrade kip
:hihi: deze is grappig getypt. Ik ben het er niet mee eens, maar het is grappig. :hihi: :o
sweet_nadoria
20-03-2004, 21:00
Origineel gepost door BentFes
:hihi: deze is grappig getypt. Ik ben het er niet mee eens, maar het is grappig. :hihi: :o
Hahahahha :D
ik persoonlijk vindt dat die persoon een nieuwe kans verdient want het is toch haar leven niet?????en als je daarvoor iemand in de steek laat of wat dan ook dan ben je LAF is gewoon schandelijk!!!!
elhaqiqa
20-03-2004, 22:26
De eerwraak zoals deze tegenwoordig wordt geinterpreteerd heeft meer met het eigen hachje te maken, dan met de Islamitische wetgeving de Sharia islamiya.
Je moet het zo zien:
Er gebeurd iets in de familie bv. een meisje heeft een vriend, de vader komt erachter. Inmiddels zijn er andere mensen achtergekomen, dus wordt er over haar geroddeld. Om hun naam te 'zuiveren' wordt het meisje vermoord.
Het gaat niet eens om het feit dat er een zonde is gepleegd maar om het feit dat er buiten wordt gepraat en dat zou de (mannelijke) eer aantasten.
Sharia wetgeving toepassen op vrouwen, maar zelf nachtenlang uitgaan, drinken en vrouwen gebruiken voor pleziertjes. (zwart - wit maar hier komt het in feite opn neer)
missy_meknesia
20-03-2004, 22:58
Origineel gepost door elhaqiqa
De eerwraak zoals deze tegenwoordig wordt geinterpreteerd heeft meer met het eigen hachje te maken, dan met de Islamitische wetgeving de Sharia islamiya.
Je moet het zo zien:
Er gebeurd iets in de familie bv. een meisje heeft een vriend, de vader komt erachter. Inmiddels zijn er andere mensen achtergekomen, dus wordt er over haar geroddeld. Om hun naam te 'zuiveren' wordt het meisje vermoord.
Het gaat niet eens om het feit dat er een zonde is gepleegd maar om het feit dat er buiten wordt gepraat en dat zou de (mannelijke) eer aantasten.
Sharia wetgeving toepassen op vrouwen, maar zelf nachtenlang uitgaan, drinken en vrouwen gebruiken voor pleziertjes. (zwart - wit maar hier komt het in feite opn neer)
missy_meknesia
20-03-2004, 23:00
Origineel gepost door elhaqiqa
Je moet het zo zien:
ik vind echt dat je gelijk hebt, en dat ze geslapen enz moeten worden of zelfs vermoord worden???
Dat vind ik belangelijk. Er is maar 1 god en dat is Allah, door je eigen dochter te vermoorden vind ik dat je voor god speelt en dat kan gewoon niet!!!
misSanae
20-03-2004, 23:02
Ik vind het niet kunnen, als iemand iets verkeerds heeft gedaan, dan wordt hij/ zij uiteindelijk daarvoor gestraft door Allah(swt). Begrijp niet dat mensen het recht in eigen handen nemen, ze verpesten niet alleen hun eigen leven daarmee maar ook dat van anderen
praatjes
20-03-2004, 23:40
Origineel gepost door sweet_nadoria
Ewa ja, jouw antwoord was gewoon te voorspellen :o
Wat heb jij tegen mijn :D
sneakynawal
20-03-2004, 23:47
Eerwraak is fout! Maar hey, heb je Kill Bill gezien? Ja, dat wilde ik dus net zeggen!
Moeilijk! Ik ben er nog niet helemaal over uit.
desert2rose
20-03-2004, 23:52
nee, niet gezien...maar ik weet wel ongeveer waar die over gaat...
'K SNAP JE HELEMAAL! :P
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.