Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Niet fair, niet eerlijk, en vooral jammer

Pagina's : [1] 2 3

Pierewiere
27-10-2002, 16:15

Salaam, Ok, ok, ok, een titel met wat pathetiek... maar zo lok je reacties uit. Een tweetal jaar geleden leerde ik op een conferentie een meisje kennen van Indische afkomst. Aanvankelijk waren we gewoon vrienden, maar zoals dat wel vaker gaat groeide er na verloop van tijd meer en meer en meer tot we uiteindelijk beiden beseften dat we van elkaar hielden. Zij is moslim, ik omschrijf mijzelf als humanist. Het feit dat ik niet gelovig ben is voor haar absoluut geen probleem, aangezien haar interpretatie van de Qu'uran bijzonder nauw aansluit bij mijn overtuigingen. Echt samen zijn kunnen we echter nooit, tenzij ik mezelf bekeer tot de Islam. Nu kan je natuurlijk stellen dat als ik haar echt graag zie ik daar geen problemen over mag maken. Dat is wellicht waar, maar toch .... Ten eerste was ik vroeger een zeer overtuigd christen. Mijn beslissing om niet meer te geloven was zeer bewust. Als ik mij nu dus tot de Islam zou bekeren zal dit enkel zijn om met haar te kunnen trouwen. Niet oprecht dus, dus wat is de waarde daarvan ? Ten tweede kwam ik al redelijk snel te weten dat deze regel niet geldt voor moslimjongens, i.e. een christen of joods meisje mag wel trouwen met een moslimjongen zonder zich te bekeren, maar omgekeerd niet. Waarom deze discriminatie ? Een vriend van mij maakte net hetzelfde mee. Hoewel hij zijn vriendin erg graag zag en zijn vriendin hem zijn zij om deze reden uit elkaar gegaan. Toch ontzettend jammer ? :jammer: Tenslotte vraag ik mij ook af of moslim-mannen die verliefd worden op een meisje bereid zouden zijn om zich tot een ander geloof te bekeren indien ze dit zouden moeten doen. Mijn vraag dus aan jullie : "Wat vinden jullie van deze regel ?" Groet, Pierewiere

Chaimaa
27-10-2002, 16:20
dat is helemaal niet zo ze moeten allebij moslim zijn :kwaad:

Junkie
27-10-2002, 16:27
Ja, volgens mij geldt voor jongen en meisje hetzelfde.

Pierewiere
27-10-2002, 16:27
Dat is toch niet wat de Imams mij hebben verteld... Ook niet wat zij mij had verteld. En ook niet wat ik op de andere websites heb gevonden... Daarom ook deze vraag. En natuurlijk had ik graag je stem gehad :-)

-Reda-
27-10-2002, 16:30

Origineel gepost door Pierewiere Dat is toch niet wat de Imams mij hebben verteld... Ook niet wat zij mij had verteld. En ook niet wat ik op de andere websites heb gevonden... Daarom ook deze vraag. En natuurlijk had ik graag je stem gehad :-) wat werd je toen verteld?

Chaimaa
27-10-2002, 16:31
nee weet je wat het is een moslim man mag wel met een moslimbekeerde vrouw trouwen andersom ook natuurlijk maar het is beter van niet want de kinderen volgen de vader en dat is echt zo.... zoeits is het...dat weet ik nog van vroeger :D ken het nu niet in makkelijke woorden omzetten want ik weet het nog maar vaag zal ik het navragen voor je? ;)

-Reda-
27-10-2002, 16:34
Origineel gepost door Chaimaa nee weet je wat het is een moslim man mag wel met een moslimbekeerde vrouw trouwen andersom ook natuurlijk maar het is beter van niet want de kinderen volgen de vader en dat is echt zo.... zoeits is het...dat weet ik nog van vroeger :D ken het nu niet in makkelijke woorden omzetten want ik weet het nog maar vaag zal ik het navragen voor je? ;) is helemaal niet zo...ik volg mn mamaatje...:D

Tnawie
Origineel gepost door Pierewiere Salaam, Ok, ok, ok, een titel met wat pathetiek... maar zo lok je reacties uit. Een tweetal jaar geleden leerde ik op een conferentie een meisje kennen van Indische afkomst. Aanvankelijk waren we gewoon vrienden, maar zoals dat wel vaker gaat groeide er na verloop van tijd meer en meer en meer tot we uiteindelijk beiden beseften dat we van elkaar hielden. Zij is moslim, ik omschrijf mijzelf als humanist. Het feit dat ik niet gelovig ben is voor haar absoluut geen probleem, aangezien haar interpretatie van de Qu'uran bijzonder nauw aansluit bij mijn overtuigingen. Echt samen zijn kunnen we echter nooit, tenzij ik mezelf bekeer tot de Islam. Nu kan je natuurlijk stellen dat als ik haar echt graag zie ik daar geen problemen over mag maken. Dat is wellicht waar, maar toch .... Ten eerste was ik vroeger een zeer overtuigd christen. Mijn beslissing om niet meer te geloven was zeer bewust. Als ik mij nu dus tot de Islam zou bekeren zal dit enkel zijn om met haar te kunnen trouwen. Niet oprecht dus, dus wat is de waarde daarvan ? Ten tweede kwam ik al redelijk snel te weten dat deze regel niet geldt voor moslimjongens, i.e. een christen of joods meisje mag wel trouwen met een moslimjongen zonder zich te bekeren, maar omgekeerd niet. Waarom deze discriminatie ? Een vriend van mij maakte net hetzelfde mee. Hoewel hij zijn vriendin erg graag zag en zijn vriendin hem zijn zij om deze reden uit elkaar gegaan. Toch ontzettend jammer ? :jammer: Tenslotte vraag ik mij ook af of moslim-mannen die verliefd worden op een meisje bereid zouden zijn om zich tot een ander geloof te bekeren indien ze dit zouden moeten doen. Mijn vraag dus aan jullie : "Wat vinden jullie van deze regel ?" Groet, Pierewiere Een joods of christen meisje mogen met een moslimjongen trouwen zonder zich te bekeren. En andersom met moslim meisje en christen jongen niet. Dat komt doordat een joodse of christen meisje, door de koran worden beschermt van hun moslimman. Door het de moslimman te verbieden zijn christen of joodse vrouw te dwingen zich te bekeren. En zo'n soort gelijk garantie (bescherming)voor onze moslimzusters kan de bijbel of de tora ons ie bieden, daarom mogen zij nie met een joods of christenman trouwen.

Pierewiere
Wel, soms kreeg ik gewoon geen reactie... (Vond ik echt vervelend). Nu dus wel, waar ik erg blij om ben. Maar het komt hierop neer. Een moslim-man mag wel trouwen met een christen of joods meisje (de religies van het boek), maar omgekeerd mag een christen man of joodse man niet met een moslim-meisje trouwen, tenzij hij zich bekeert.

Pierewiere
27-10-2002, 16:37
OK, dat is dus de reden. Maar wat vindt jij er van, persoonlijk... Zou jij je je bijvoorbeeld bekeren tot een ander geloof als je dat wordt gevraagd om met je liefde te kunnen trouwen ? En graag stemmen a.u.b. :)

Chaimaa
27-10-2002, 16:40
Origineel gepost door Pierewiere OK, dat is dus de reden. Maar wat vindt jij er van, persoonlijk... Zou jij je je bevoorbeeld bekeren tot een ander geloof als je dat wordt gevraagd om met je liefde te kunnen trouwen ? ik raad je aan om al je verloren vragen op te gaan zoeken in de islaam *koran/hadith enz* je zal echt veel dingen leren ik gun je het echt want ik weet waar de waarheid zit *je zal het westerse leven verafschuwen door de harde kern van de waarheid die erin vermeld staat*...en dat je geliefde er daarom nog blij om word is toch prachtig??? succes :zwaai:

Pierewiere
27-10-2002, 16:41
Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag. Zou jij het doen ?

Chaimaa
27-10-2002, 16:44
Origineel gepost door Pierewiere Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag. Zou jij het doen ? Oh je had het tegen mij!?!? :D ik d8 tegen tnawie neem mij niet kwalijk... :rolleyes: nee ik niet want ik ben gelovig *weet dus waar de waarheid zit* maar jij als ongelovige.......*zoals staat vermeld* wel maar dan niet voor je geliefde maar voor jezelf vraag je eens af....waarom leef ik?....wat doe ik hier op aarde??? ed

Tnawie
27-10-2002, 16:46
Origineel gepost door Pierewiere OK, dat is dus de reden. Maar wat vindt jij er van, persoonlijk... Zou jij je je bijvoorbeeld bekeren tot een ander geloof als je dat wordt gevraagd om met je liefde te kunnen trouwen ? En graag stemmen a.u.b. :) Als je mn stuk nog eens goed leest dan ga je merken dat niemand zich hoeft te bekeren, voor zijn geliefde. Als de bijbel en tora de moslimvrouwen zouden beschermen tegen gedwongen bekering. Dan zouden zij meschien met christenen joodsmannen kunnen trouwen. uit bovenstaande kun je afleiden dat ik me nie voor mn geliefde zal bekeren. :zwaai:

Rajaa
27-10-2002, 16:48

Junk en Chaimaa hebben het mis. De islam is een zeer beschermende religie ten opzichte van de vrouw.

Pagina's : [1] 2 3