Bekijk originele versie : Trouwen op vrijdag...
Ilhampje
20-03-2004, 17:04
Salaam,
Wat vinden jullie van het idee om op vrijdag te trouwen...dus donderdag word de hennadag, en vrijdag de grote dag.
Zijn er mensen die dit hebben gedaan??
Ik wil het zo doen ivm tijd gebrek, omdat de meeste dingen op zaterdag al vol geboekt zijn (negaffa en zalen).
Ma3a salama
Classy.Lady
20-03-2004, 17:30
Waarom zou dat niet kunnen?
Als mensen ook op maandag, dinsdag, woensdag , zaterdag en zondag trouwen...?
Waarom geen vrijdag erbij dan..:D
Ilhampje
20-03-2004, 17:44
Nee maar effe serieus, het is toch niet raar om op donderdag je hennadag te hebben, vrijdag de grote dag?
Zijn er mensen die dit hebben gedaan....wat vinden jullie er van??
riffia19
20-03-2004, 17:47
dat is ook leuk dat word tegenwoordig heel vaak gedaan hoor ik heb het ook meegemaakt dan donderdag de henna vrijdag het feest en zaterdag komt je man je ophalen
Classy.Lady
20-03-2004, 18:37
Ik ben ook serieus...:confused:
Geef mij een goede reden waarom het niet zou kunnen...?
HCL..Jij let teveel op meid..:hihi:
men trouw zal ook insh'Allah plaatshebben de vrijdag, het is zelfs beter op vrijdag je feest te geven dan de zaterdag. Vrijdag( ook andere dagen natuurlijk, maar vrijdag nog meer) is voor de moslims een gezegende dag. Men zus haar trouw was ook op een vrijdag, de henna ook op een donderdag. het enigste nadeel is dat de mensen wat later komen... aangezien ze werken e.d.
Maar vergeet dan ook weer niet dat je ouders en al diegene die mee geholpen hebben een héééél weekendje hebben om uit te rusten ;) Bezie de dingen altijd langs de positieve kant
roumaisa
20-03-2004, 22:22
ja ik vind ook enige nadeel dat mensen werken en dat ze misschien niet snel zullen komen bv. familie uit Belgie of zo. Maar voor de rest is het een normale dag
beni_bouyachie
21-03-2004, 09:47
niets mis mee , m n sis heeft ook vrijdag haar oh zo grote dag gevierd ..
En de meesten waren dr precies om 18.30 dat is wat we op de kaartjes hadden gezet .. uiterlijk 19.30 was iedereen dr ook de fam uit frankrijk belgie en duitsland .
Bent_Fes
21-03-2004, 10:45
Ja het moet kunnen toch, ook meer kans dan dat je een zaal of negaffa kan reserveren zo. Omdat de meeste op zaterdag trouwen...
Sabra1976
24-03-2004, 13:26
Omdat we geen zaal konden vinden die op een zaterdag vrij was, hebben we eigenlijk noodgedwongen op een vrijdag moeten doen.
Mijn hennafeestje heb ik donderdagavond gedaan.
Maar alles is perfect verlopen. En vind het eigenlijk beter zo, het weekend heb je nog om bij te komen. Want een marokaanse bruiloft is best vermoeiend, ook als je een gast bent, laat staan bruid en bruidegom.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.