Bekijk originele versie : Een simpele bruiloft voor 1000 euro kan dat
Een simple bruiloft voor 1000 euro kan dat
daar moet als in zitten:
-een kleinezaal (buurthuis)
-uitnodingskaart
-eten en drinken
-koekjes een kleinigheidje voor de mensen
-negaffa maar niet dat ik 7 jurken aan moet misschien alleen 2
en die mijn haar doet en make-up en ze moet van die leuke stoelen
hebben.
het is voor ongeveer 50 t0t 70 mensen
het moet heel simpel zijn we willen graag trouwen maar we zijn albij studenten en nooit de kans gehad om te sparen hier voor maar we willen toch iets kleins voor famillie en vriend.........
zou het lukken??????????????????? voor 100 euro???????????????.
Sorry maar ik denk dat ik je helaas moet teleur stellen.
Ik denk dat dat niet mogelijk is voor 1000,- en vooral in deze tijd.
groetjes zineb
beppie_truus
20-03-2004, 17:03
ik denk dat het heel moeilijk gaat worden vooral omdat je het ook in een zaal wil gaan doen.
Maar heel veel succes
beppie_truus
20-03-2004, 17:14
Origineel gepost door leila2003
nee een buurthuis dat is toch goedkoper dan een zaal misschien hooguit 150 euro (op zijn duurst)
Voor de meeste buurthuizen vragen ze minimaal 250 euro huur.
en dan heb je je eten voor 50 tot 70 mensen gaat het je toch ongeveer 300 euro kosten.
en dan de negaffa die kost per jurk 150 tot 200 euro en dan de stoelen waarop jullie willen zitten die kosten ongeveer 150 euro.
Dit is een globaal rekensom dan zijn de kleine dingen er nog niet eens bij op geteld
Mischien zelf iets schrijven of via internet iets downloaden en printen volgens mij ben je dan het goedkoopst uit met de uitnodigingen, of zoals het vroeger ging stuur een familie lid langs de huizen en nodig ze mond op mond uit.
succes met de voorbereidingen moge alles goed komen inschallah
groetjes zineb
fesia_2003
20-03-2004, 18:50
kijk als je een zaal hebt zech je het maar ik heb voor je een negafa 2 jurken en een dj en een camera man voor maar 4oo euro en wallah he van top kwaliteit
beppie_truus
20-03-2004, 18:51
Origineel gepost door leila2003
hoeveel is ongeveer de uitnodingskaarten en waar kunnen we dat goedkoop laten doen
1 mooi ontwerp maken op de pc dit uitprinten en kopieren op mooi kleurtje papier.
Is ook kosten besparend ;)
je kan ook vragen aan je dicht familie en vriendinnen of zij in plaats van een kado bijvoorbeeld een schaal koekjes mee willen nemen.
misstomatisch
21-03-2004, 18:59
Uit welk dorp kom jij? Tuurlijk kan dit niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oem_ismael
21-03-2004, 19:13
Origineel gepost door Miss_Disss
1000 EURO :maf: ??????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!
WAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH, wat wil je doen? Een verjaardagsfeestje :letsparty ???
Nou meid luister jij eens even... Je wilt een zaal , je wilt uitnodigingskaarten, je wilt een neggafa, je wilt stoelen en je wilt koekjes en een kleinigheidje...... overdrijf je niet een beetje :stomp: ????????????????????????????????
Nou ik help je een beetje :idee: .......
Als je een ruimte wilt huren dan moet je ervanuit gaan dat je ongeveer 275 euro kwijt bent ........
stoelen zijn 200 euro
als je een neggafa wilt ben je voor twee jurken dus minimaal 350 euro kwijt
koekjes voor rond de 60 gasten... reken maar op 350 euro
uitnodigingskaarten?!?!? hmmmm ongeveer 150 euro (en je moet eens weten wat voor soort kaarten je voor die prijs krijgt), en ehh bedankjes... doe maar 150 euro
ohh hahahahaha de gasten moeten ook nog wat te eten krijgen......> catering?!?!?! reken maar op zo'n 35 euro p.p
Dat is een totaal bedrag van ongeveer 3575 euro (ching ching) en dan de kleine dingetjes er niet eens bijgerekend en ik denk ook niet eens alle gasten......
Schatje.. luister!!! Als je maar 1000 euro te besteden hebt dan moet je maar eens gaan overwegen om het thuis te doen, zonder neggafa, :hihi: lekker op de bank , gewoon al je gasten persoonlijk afgaan....geen koekjes maar lekker zo'n grote zak snoep die je moeder meestal voor de zomer koopt om in marokko uit te delen(ERG VOORDELIG) :melig2: dan deel je dat gewoon uit i.p.v koek en als bedankje(twee in een).... en je nodigt gewoon 5 lekkere tantes van je uit die dan in de keuken gaan staan :lol: .......
Nou chikieeeee dat wordt dus gezellig lekker thuis met zn allen(kan ook leuk zijn) :maf2:
byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :zwaai:
AFZ:MISS_DISSS
Salaam eleykoem oegtie
ik vind het niet erg aardig hoe jij op deze zuster reageerd
maar goed oegtie over die 1000 euro het zou misschien mogelijk zijn maar dan moet je wel een paar dingen laten...en je zou best een zaal kunnen huren ik ken zalen die maar 60 euro kosten en geloof me die zijn nog best mooi!!! (maar moet je wel goed zoeken) en ik zou geen uitnodigingen laten maken die zou ik zelf maken en zeker geen cetering in huren (dat is belachelijk duur!!!) gewoon een vrouw laten koken en zeggen dat ze binnen een bepaald bedrag moet blijven ik denk dat het dan wel zou lukken...bovendien in de tijd van de profeet (sws) overdreven ze het nooit en aan hem moeten wij een voorbeeld nemen dus inscha Allah zou het je lukken mijn douwa heb je
walikom salaam
sugerbabe_18
22-03-2004, 09:30
:eek: DAMNNNN jij bent gemeen man :s
So ey, eey meid het kan wel voor ongveer 1000 euro alleen moet je ionderdaad een paar dingen laten..
Voor 50 a 70 man geraak je er ni denk ik met 1000EUR, zeker niets als je een zaal wil, negaffa met alles er op en eraan. Ik zeg dit niet om je valse hoop te geven natuurlijk. Als ik in jou plaats zat, zou ik ofwel geld vragen aan beide ouders (zowel de jouwe als de zijne) ofwel echt geld opsparen tot de laatste frank (hiermee bedoel ik avondwerk, weekendwerk gaan doen... zowel jij als hem) want geloof me dan kom je makkelijk aan de 2500EUR dan kan je feest wat uitgebreider. Vergeet ook niet dat je trouw een van de mooiste herinnering zou moeten zijn van je leven, dus doe niets waar je misschien later wel spijt van zou hebben. Het is goed dat jullie Alhamdulillah samen de stap hebben gezet om te huwen, maar begin eerst met de islamitische akte... enzo op je gemakje sparen voor iets moois en kleins Insha'Allah. Het belangrijkste is die akte, het feest daar kan je toch eventjes mee wachten?
Het is natuurlijk mijn mening hé.... ieder heeft zowat zijn eigen mening natuurlijk ;)
Voor een budget van 1000EUR, raad ik je aan om het thuis gezellig te doen met jullie familieleden... lekker eten en negaffa (2kleedjes is voldoende vind ik) hou het gezellig, maar er een onvergetelijke avond van enne....een feest duurt niet eeuwig... 1, 2 avonden en het is gedaan... het is je huwelijk die levenslang duurt!!! MAAK DAAR HET BESTE VAN!!!!!
Groetjes
heey meid,
1000,- is wel erg weining! te weinig moet ik eerlijk zeggen.
Ik ben op dit moment druk bezig met de voorbereiding voor mijn verloving insallah. En alleen al voor de DJ en negaffa ben ik € 1200,- kwijt, geen cent minder!
en dan nog de zaal, (decoratie doe ik zelf) de ringen, taart, bedankjes, koeksjes, en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meeer. reken maar uit.
Maar helpen jullie ouders je dan niet? zoniet wacht er dan even mee, en begin goed te sparen (bv ga dit jaar niet op vakantie, maar de hele zomer hard werken)
Nog een vraagje, als je al moeite hebt om de bruiloft te financieren, hoe gaan jullie in je levensonderhoud voorzien? dus huisje boompje beestje? na de bruiloft?
nou meid, succes!
allah i kamal bigier!
:zwaai:
yasmina.
22-03-2004, 13:50
ik vind dat sommigen best wel overdrijven zeg. maar goed.
je kan het simpel houden...
koekjes kan je nog altijd zelf maken...scheelt heel wat geld.
Wat moeders en meiden bij elkaar ergens verzamelen en muziekje aan en beginnen maar met kneden en noten malen... ;) scheelt echt veel geld.
Het eten hoef je ook niet door een cateraar te laten doen..... als je moeder goed kan koken kan zij het makkelijk zelf doen.... anders huur je inderdaad zo'n vrouwtje in die bij jullie thuis kookt.
Bedankjes hoeft ook niet duur te zijn... Je gaat naar rue de brabant... koopt zo'n groot pak witte dragees.... Dan kan je kiezen tussen leuke verpakkingen of van die versierde zakjes...... thuis ff zelf die witte dragees in de verpakking of zakjes doen, kaartjes die eraan moeten kan je ook ff creatief op de pc maken (met een leuk plaatje van bijv. 2 ringen + jullie namen in versierde lettertype......, daarna is het een kwestie van printen en plakken.... lintje erdoorheen...
kost je ff tijd..... maar bespaart je veel geld.
Uitnodigingskaarten is ook niet moeilijk. Je koopt van die "kartonnen" versierde bladen op de markt... als je die dubbelvouwt heb je een kaart. Je koopt van die bladen waar leuke plaatjes op staan (een hart gemaakt van 2 zwanen, en vele andere decoraties.......... dan is het een kwestie van knippen plakken... mooie tekst verzinnen en op (gekleurd) papier uitprinten en dit op de binnenkant van de kaart plakken.......
bespaart je ook weer vele eurotjes.
Neggafa gaat je wel wat kosten ja... maar je hoeft ook niet zo iemand te kiezen die 200 euro voor een jurk vraagt. Je kan ook een iets simpelere jurk dragen die ook heel erg mooi is (geen sisi model bedoel ik dan)
of een hele mooie taksita die je zelf hebt en dat de negaffa alleen hoeft op te maken en sieraden voor bij de jurk mee hoeft te nemen... bespaart ook weer een hele boel...
Als je een beeeetje creatief bent hoeft een bruiloft helemaal geen duizenden euros te kosten......
Origineel gepost door rachidelmejor
ken je niks van je pa lenen
Ik hoop dat jij dit later niet tegen je aanstaande zegt. Begin maar te sparen jongeman. Deze meid wilt het met 1000 euro doen en knap van haar ook! Want de beste bruiloft is de bruiloft waar het minst aan wordt uitgegeven. Haar man boft gewoon want vergeet niet dat het mannetje normaal gesproken het grotendeels betaald :D
moslimamaryam
23-03-2004, 19:07
Salaam Leila,
Moge Allah Ta'ala jullie huwelijk zegenen en jullie met goedheid verenigen.
Vraag je zusjes, nichtjes, vriendinnen zoveel mogelijk om hulp. Ik weet zeker dat ze jou graag willen helpen bij het maken van uitnodigingen, koekjes bakken, bedankjes maken, zaal decoreren, auto versieren, muziek draaien, filmen... Iedereen is wel ergens goed in.
Mijn schoonzus heeft, toen ik trouwde, een jurk met bijpassend kapsel & make up bij de neggafa cadeau gedaan. Dit vond ik een mooi gebaar. Wij hebben in de familie een man met een slagerij en hij geeft altijd kippen of vlees cadeau. Ook krijg je bij ons nog steeds een schaap als cadeau. Dan heb je al eten voor je gasten. Als je (schoon)zussen of close familie gaan vragen wat je graag wilt hebben voor je huwelijk, kan je misschien vragen om een gedeelte van de zaal mee te betalen of om de kokkin te betalen... Zij weten toch ook dat jullie studenten zijn en het niet makkelijk hebben, dus ze zullen alles voor jullie willen doen om er toch een mooie bruiloft van te maken inchAllah. Ik wens jou het allerbeste toe inchAllah.
WaSalaam,
Maryam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.