Bekijk originele versie : Vriendelijkheid is aan sommigen niet besteed.
BREDA - Een 28-jarige Marokkaan heeft een huisarts in Breda geslagen omdat die zijn vrouw een hand wilde geven. Volgens de dader is dat binnen zijn geloof ongepast gedrag. Dat heeft de politie in Breda vrijdag meegedeeld.
Het incident deed zijn donderdagavond voor, toen de man met zijn vrouw en een ziek kind bij de huisartsenpost kwam. Bij hun binnenkomst wilde de arts zich voorstellen en een hand geven. Dat kwam hem op een gezwollen en bloedende lip te staan.
Ook tijdens het verhoor door de politie hield de Marokkaan vol dat hij een goede reden had om de arts te slaan. De politie heeft tegen de man proces-verbaal opgemaakt. Een andere arts heeft de zorg voor het kind overgenomen..
sobhanalah, ik snap die man niet.kan hij het niet vriendeliijk uitlegen aan die arts. als hij zo een goed moslim is dan moet hij weten dat een uitleg op zijn plaats is. en de mesten begrijpen t ook als je t ze uit legt.
Dit bedoel ik dus met het DRASTISCH inperken van de persvrijheid, dit soort nutteloze ( misschien deels verzonnen ) en generaliserende berichten dragen alleen maar toe aan de vergroting van de kloof tussen moslims en Nederlanders.
NIKS inperken van de media. We hebben hier andere middelen in deze rechtstaat.
Als jij of de man in kwestie zich beledigd voelt, of benadeeld kun je naar justitie gaan en een aanklacht indienen, zodat de rechter er uitspraak over zal doen.
Voor inperken van de media moet je in zo'n woestijstaat zijn, daar wonnen de dictators die aan persvrijheid een broertje dood hebben.
Khanoussi
20-03-2004, 11:16
Origineel gepost door NuchtereMarok
Oke, uit dit bericht moet een gemiddelde Hollander dus opmaken dat het in de Marokkaanse cultuur gewoon is dat de echtgenoot van een Marokkaan het niet toestaat dat een andere man de hand schud van de vrouw van de Marokkaan...
Dit bedoel ik dus met het DRASTISCH inperken van de persvrijheid, dit soort nutteloze ( misschien deels verzonnen ) en generaliserende berichten dragen alleen maar toe aan de vergroting van de kloof tussen moslims en Nederlanders.
Het is jammer om te concluderen dat de mediabonzen flink veel geld verdienen over de ruggen van de allochtone Nederlanders door dit soort berichten massaal uit te vergroten alsof elk incident een potentiele terreuraanslag tot gevolg zal hebben.
En nozaroc, wat verwacht je? Dat ik m' n excuses aan ga bieden in naam van die ezel? Wat is het doel van het plaatsen van dit bericht. Ik zie het nut er namelijk niet van, het is al nutteloos genoeg dat het in de media verschijnt. Een klap....so what? End of the world? What' s the mother****ing deal, peepz.
het doofpot tijdperk zijn we reeds gelukkig voorbij
:zwaai:
Ik ben het met a3ir eens. Als dat zijn regels zijn dat die arts zijn vrouw niet een hand mag geven, oké. Maar dan kan hij heel simpel haar hand tegenhouden, zodat zij haar hand niet geeft. En dan zeggen tegen de arts dat zij hem geen hand mag geven en waarom niet.
Ieder z'n cultuur, maar ook ieder z'n respect en begrip ten opzichte van de verschillen. Hoe kan hij verwachten dat die arts zijn regels accepteerd als hij zelf niet kan accepteren dat het voor die arts een regel is om beleefd en vriendelijk iedereen een hand te geven.
ik vind het te belachelijk voor woorden dat hier nog een discussie over plaats kan vinden..... we gaan tog ook nie een topic plaatsen wanneer er een Nederlandse man de leerkracht van zn dochter slaat omdat zijn dochter straf gekregen heeft.... ik vind dit echt ,een onzinnige discussie en die nozaroc neej het lukt je dit keer niet de Marokkaanse cultuur en het Geloof in het kwaade daglicht te stellen hetgeen wat die man gedaan heeft, heeft niks met onze cultuur of met ons geloof te maken het was gewoon een achterlijke vent net als die Nederlandse vaders of mannen die soms ook wel eens losse handjes hebben... mn vraagje is wel nog wat was je doel bij het plaatsen van deze topic??????
Origineel gepost door Dave202
Afschieten NU!
Grote praatjes achter je pc'tje. Stoer hoor.
Die doktor moet de cel in wegens die nare kopstoot die hij die vent zijn hand gaf.
:)
appie666
20-03-2004, 15:20
Afschieten NU!
Jij verdient een ban, wat jij nu doet, is oproepen tot haat, enge vent.
Origineel gepost door nozaroc
BREDA - Een 28-jarige Marokkaan heeft een huisarts in Breda geslagen omdat die zijn vrouw een hand wilde geven. Volgens de dader is dat binnen zijn geloof ongepast gedrag. Dat heeft de politie in Breda vrijdag meegedeeld.
Het incident deed zijn donderdagavond voor, toen de man met zijn vrouw en een ziek kind bij de huisartsenpost kwam. Bij hun binnenkomst wilde de arts zich voorstellen en een hand geven. Dat kwam hem op een gezwollen en bloedende lip te staan.
Ook tijdens het verhoor door de politie hield de Marokkaan vol dat hij een goede reden had om de arts te slaan. De politie heeft tegen de man proces-verbaal opgemaakt. Een andere arts heeft de zorg voor het kind overgenomen.
:eek:
Dat doet de arts dus nooit meer, hoe vriendelijk ook bedoelt, hij zal dit nooit meer vergeten!
Kende hij zijn patiënten niet? Moet hij inmiddels niet al weten dat er bepaalde 'gedrags-regels' gelden in bepaalde bevolkingsgroepen?
'Tuurlijk, die man had gewoon moeten antwoorden dat het niet geoorloofd is voor zijn vrouw om een vreemde haar hand te geven, maar helaas ontbrak het hem aan woorden... :giechel: sorry, maar ik moest een beetje lachen.
Gelukkig is het kind onderzocht, want in alle contersnatie moet je het kind niet vergeten.
De medici zou een aparte vak moeten krijgen tijdens de opleiding: sociale vaardigheiden/kennis van de allochtone 'ettiquette'....maar helaas, tja tot die tijd...watch out! ;)
Tempelier
20-03-2004, 16:04
Die man die die dokter sloeg komt waarschijnlijk rechtstreeks uit Marokko, als dat niet zo is zou het nog erger zijn.
Inplaats dat die man zich aanpast aan hoe wij in Nederland leven, slaat hij dokters in elkaar die zich niet gedragen zoals hij zou willen, hij maakt op die manier duidelijk volledig disrespectvol tegenover Nederlanders en Nederlandse gewoontes te zijn e zelfs te verwachten dat die Nederlandse dokter zich aanpast aan de waarden uit zijn bergdorp.
Als dat de houding is van iemand die hier komt wonen heeft hij alle rechten om hier te komen wat mij betreft verspeelt.
Om het nog erger te maken bied hij niet zijn excuses aan maar uit hij zijn verontwaardiging over het feit dat de dokter zich niet aan hem aanpast. Wat doet zo'n vent in godsnaam hier? Nogmaals met dat soort gedrag verspeel je je rechten om hier te zijn.
Dit is oproepen tot haat en ik had daar een oplossing voor
:rolleyes:
Sensabillah
20-03-2004, 16:44
Dit is oproepen tot haat en ik had daar een oplossing voor
Is de politiek niks voor jou ?
Jij komt hier echt met een voortreffelijke oplossing.
sidiahmed
20-03-2004, 17:51
ik heb hier minstens 3 berichten gezien die een ban verdienen :jammer:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.