Bekijk originele versie : Contract voor onbepaalde tijd
Salaam Alaykoem,
Persoon werkte voorheen via het uitzendbureau bij een organisatie. Zij heeft toen in de uitendzendperiode 3 keer een contract gehad .
Zij heeft vervolgens gesolliciteerd op een andere functie (waar zij al deels in zat als uitzendkracht) binnen dezelfde organisatie en wordt aangenomen met daarbij een 1 jaarcontract (is nu al aan haar 2e jaarcontract begonnen ).
Had de organisatie de tijd die zij via het uizendbureau werkzaam was ook mee moeten tellen en haar een contract voor onbepaalde tijd moeten geven? Zo ja kan zij hier nog aanspraak op maken en moeten zij het dan aanpassen met terug werkende kracht?
Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is, zo niet laat het maar horen geen enkel probleem!
Alaykoem Salaam oe ZjazakAllahoe oel gair
Jeweetog
27-01-2009, 18:56
Salaam Alaykoem,
Persoon werkte voorheen via het uitzendbureau bij een organisatie. Zij heeft toen in de uitendzendperiode 3 keer een contract gehad .
Zij heeft vervolgens gesolliciteerd op een andere functie (waar zij al deels in zat als uitzendkracht) binnen dezelfde organisatie en wordt aangenomen met daarbij een 1 jaarcontract (is nu al aan haar 2e jaarcontract begonnen ).
Had de organisatie de tijd die zij via het uizendbureau werkzaam was ook mee moeten tellen en haar een contract voor onbepaalde tijd moeten geven? Zo ja kan zij hier nog aanspraak op maken en moeten zij het dan aanpassen met terug werkende kracht?
Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is, zo niet laat het maar horen geen enkel probleem!
Aleikoum salaam,
Ik kan je niet vertellen of ze recht heeft op een vast contract. Dit zou je even moeten laten uitzoeken.
Wat ik je wel kan vertellen is dat als ze recht heeft op een vast contract, maar een contract heeft gekregen van een bepaalde tijd (en getekend), dan zouden zij dit moeten corrigeren.
Dus vast contract met terug werkende kracht laten ingaan :D
Aleikoum salaam,
Ik kan je niet vertellen of ze recht heeft op een vast contract. Dit zou je even moeten laten uitzoeken.
Wat ik je wel kan vertellen is dat als ze recht heeft op een vast contract, maar een contract heeft gekregen van een bepaalde tijd (en getekend), dan zouden zij dit moeten corrigeren.
Dus vast contract met terug werkende kracht laten ingaan :D
Bedankt:goedzo:
Want wij kunnen dan iemand heel blij maken als het zo is!
Nefertari
27-01-2009, 23:39
Salaam Alaykoem,
Misschien dat je op deze site iets meer info vindt:
www.arbeidsrechter.nl
Klik op letter U, daarna op Uitzendarbeid (6.3.3.7)
yasmina23
28-01-2009, 19:21
na 3 contracten via het uitzendbureau, is het bedrijf (inlener) verplicht je een arbeidcontract onbepaalde tijd te geven of je ontslaan.
Je kunt het ook even bij het uitzendbureau navragen.
na 3 contracten via het uitzendbureau, is het bedrijf (inlener) verplicht je een arbeidcontract onbepaalde tijd te geven of je ontslaan.
Je kunt het ook even bij het uitzendbureau navragen.
Bedant voor de genomen moeite:goedzo:
miss_mina
29-01-2009, 11:12
Als het een andere functie betreft, dus andere werkzaamheden dan wordt het contract niet verlengd en dus krijgt zij geen contract voor onbepaalde tijd.
Gaat het wel om een soortgelijke functie dan krijg je na 3 x een contract te hebben gehad via het uitzendbureau een contract voor onbepaalde tijd.
noenoes33
29-01-2009, 13:46
In deze crisistijd streven naar een vast contract? Of dat te realiseren is is maar de vraag? Ik hoop het natuurlijk voor je maar in de praktijk gaat het meestal niet zo. Maar je kunt voorzichtig aankaarten of het het wel mogelijk is via dat bedrijf. Veel succes.
anoniem0000000
29-01-2009, 16:24
Wanneer je 3 keer een contract hebt gehad (dus maximaal 3 jaar bepaalde contracten) is het verplicht om een contract voor onbepaalde tijd te geven zodat zij Beschermd wordt.
Werknemers zijn vaak sneaky en probeer het met jaar contracten, maar wanneer ze dan ontslagen wordt dan kan ze gewoon zeggen van Ey na 3 contracten ben ik hier voor onbepaalde tijd.
Als ze haar dan perse weg willen hebben kan ze geld krijgen per Factor en aantal arbeidsjaren en haar bruto verdienste per maand..
X
anoniem0000000
29-01-2009, 16:26
Het telt alleen niet wanneer ze er minimaal 3 maanden tussen uit is geweest bij dat bedrijf....
dan beginnen de 3 contracten gewoon weer van voor af aan en krijgt ze daarna pas een contract voor onbepaalde tijd..........
amahoela
30-01-2009, 21:47
Wanneer je 3 keer een contract hebt gehad (dus maximaal 3 jaar bepaalde contracten) is het verplicht om een contract voor onbepaalde tijd te geven zodat zij Beschermd wordt.
Werknemers zijn vaak sneaky en probeer het met jaar contracten, maar wanneer ze dan ontslagen wordt dan kan ze gewoon zeggen van Ey na 3 contracten ben ik hier voor onbepaalde tijd.
Als ze haar dan perse weg willen hebben kan ze geld krijgen per Factor en aantal arbeidsjaren en haar bruto verdienste per maand..
X
Klopt,
amahoela
30-01-2009, 21:52
X
.
anoniem0000000
30-01-2009, 22:48
.
Ja :D
:hihi: mijn 3 jaar is rood gekleurd waarom (A)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.