Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Huisje Iemand tips?

Anonymous18
27-01-2009, 13:54

Salaam o elekoem dit is nu al de 4de topic die ik al open aangezien niemand iets heeft hebben jullie miss tips voor mij en ander woningzoekende broeders en zusters, om snel aan een huis te komen hebben jullie misschien websites?? die ook geen belachelijke eisen stellen bijv een hoge inkomenseis of extra kosten etc. Alvast bedankt wa3 elekoem o salaam

Anonymous18
27-01-2009, 15:19
dank je wel voor het uppen :kus:

Jeblie
27-01-2009, 17:53
je kan particulier of vrije sector huren... maar ja..je betaald een vermogen... en in 9 van de 10 gevallen heb je ook geen recht op Hoersubsidie.

Karimma
27-01-2009, 18:58
Inderdaad particulier of anders ga onderverhuren of anders plankwoningen.

Anonymous18
28-01-2009, 10:12

jha maar bij particulier of vrije sector huren veeel hebben een inkomenseis ik wil daar maar 1 of 2 jaar wonen dan ga ik naar het buitenland insha Allah en ik weet niet bij welke internetsite ik me moet aanmelden ik weet wel welke niet computerwonen ofso de aanmelding is gratis maar reageren op woningen kost geld en je betaald per maand ook kan je urgentiepunten kopen en dat kost nog meer per maand en direct-wonen ik las van veel mensen op radar.nl allemaal klachten een man betaalde iets van 3500 euro aan kosten en uiteindelijk heeft jhij het huis niet eens gehad zie beneden de klachten die ik vond: deze man heeft betaald en krijgt uiteindelijk niks zie eerste reactie : Ik zal even mijn situatie uitleggen. Ik heb mij maandag ingeschreven en kon direkt mee om een woning te bezichtigen in Den Haag. Het ging om een woning van 50m2. Het zag er netjes en nieuw uit alleen duur en raar ingedeeld. Zo had ik bv in mijn slaapkamer geen raam. Dus ik heb gezegd dat dit niets voor mij is. Dinsdag ben ik ook weer naar een bezichtiging geweest en de woning was tenminste echt leuk en groot. Nu wilde ik direkt de woning hebben. Ik moest wel even mee naar kantoor om direkt een voorlopige overeenkomst te tekenen. Ik moest ook 1065EURO betalen voor de bemiddeling (1 maand huur), het contract opstellen (100euro) en 19%BTW. Ik had geen geld en pas bij me dus na enig discussie kon ik toch om 17:15 terug komen om te betalen. Ik zal even uitleggen waarom je dat direkt moet betalen: nadat je hebt betaald kun je kennismaken met je huisbaas. Dus als je niet betaald dan niet. Want als je betaald is het nog maar de vraag of je huisbaas je wel wilt of niet. Als hij nee zegt dan ben je dat geld in mijn geval zou dat 1065EURO (gelukkig werk ik goed gekeurd). Dan ben je nog niet klaar want je moet 2 dagen later 1 maand borg en 1 maand de huur betalen. Als ik dit had geweten dan had ik het nooit gedaan. Maar ja ik heb nu een woning en daar ben ik wel blij om. Ook dat ik niet belazerd ben want het is gewoon hun werkwijze. Alleen had het mij wel kunnen overkomen en dan had ik ze te grazen genomen. Want het is wel duidelijk dat ze snel alles getekend zien in ieder geval de bemiddelingskosten. En nu de 2de reactie: Hier ben ik weer ik zou nog even reageren of ik mijn woning uiteindelijk wel of niet heb gekregen. Nou ik zit hier met verhuisdozen de sleuteloverdracht zou 1 november zijn dus afgelopen maandag, maar ja ik zit hier nog steeds. Ik heb een dreigbrief via een advocaat gestuurd per fax en heb nu alles tot op de laatste cent terug gekregen. Wat blijkt nu ze hebben het huis 8 keer verhuurd! Dus INdirect Wonen heeft nu 8 maal bemiddelingskosten in hun zak zitten de huur en contract kosten tot 8 maal 1065.00= 8020,- en ik heb totaal met bemiddeling en borg en huur totaal 3400EURo betaald. Wel terug gekregen anders hadf ik hun kantoor even verbouwd. NOOIT BIJ DIREKT WONEN EEN HUIS ZOEKEN!!!!! zie deze website: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=13296 en nog een reactie: Beste Gast, Nou dat is niet helemaal zo. Want in Rotterdam werken ze toch anders dan in Amsterdam. Ik moest in één keer de huur en borg ophoestn en daarna pas die 10655. Ik heb alles betaald. Maar ik kreeg mijn huur en borg niet terug, de 1065,= wel. Dus ik ben er nog steeds 900,= erbij ingeschoten. Wanneer ik dit zo hierop zet zit ik wel te schrikken van de bedragen die ik hier allemaal type, maar het is wel de waarheid en ik spreek toch in euros hier. Ik ben echt grof naar hun toegeweest, want ze wilde het mij niet betalen. Toen ik een paar vriendjes gehaald en heb even van hun tent een zomerhuis gemaakt en vervolgens hebben ze me toen pas die 1065,= teruggegeven. Je hebt ook een ander. WoonSnel. Zelfde laken een pak. Ook oplichters en wat dacht je van het bedrijf WoonSlim?? Het leuke van dat bedrijf is dat je (ze vragen meestal dit ana Jan Modaal of lager) een huis door huurkoop koopt en dat je die dan je leven afbetaalt tot aan het laatste bedrag. Onroerend goed is inflatie onderhevig dus de waarde stijgt en dan zie je dat je 500,= per maand. Je betaalt het huis en wanneer je erin blijft is na 80 jaar het huis van jou en als je eerder weggaat uit hety huis wordt de huur die je als afbetaling meteen op het huis betaalt als huur omgezet. Er lopen toch een stel ratten rond dat wil je niet weten. Allemaal voor zichzelfr en NOOIT voor een ander. en nog 1tje Bij één van de bezichtigingen ZONDER SLEUTEL, hebben ze zomaar de deur van 't buurmeisje opengemaakt (om ons tóch nog iets te kunnen laten zien). Dit was een hok van 1 bij 2 (duidelijk NIET vergelijkbaar met het aangebodene). Maar wat erger was... dat er onverwachts 20 mensen door haar huis liepen te huppelen!! op elk door Direct-wonen gewenst tijdstip!! Er hingen overal BH's te drogen... en VIEZE stinksokken lagen verspreid over vloer & bed!! Ze was DUIDELIJK NIET OP DE HOOGTE van deze inbreuk op haar privacy!! (Ze was overigens ook NIET THUIS!!) Je kunt dus op ONVERWACHT BEZOEK rekenen als je bij hen een woning aanneemt, want ze houden gewoon je sleutel!! Er was 1 jochie van direkt wonen bij... zou hij in z'n eentje ook hebben opgelet dat géén van de 20 mensen iets van haar hebben meegenomen?! dus ik d8 aan woninghuren.nl?? weet iemand misschien of dat wel een betrouwbare site is?? en randstadwoningen.nl Ik hoop Insha Allah wat te horen van jullie en zusters en broeder baraka Allahu feekom voor jullie reactie :kus:

Jeblie
28-01-2009, 20:39
moet dat nou egt gelezen worden??? ppffff

Anonymous18
28-01-2009, 21:00
dat hoeft alleen gelezen te worden door zusters en broeders die een huisje zoeken en zich willen aanmelden op bepaalde sites:)

Vrouwtje25
28-01-2009, 21:12
Wat erg zeg! Pff, gelukkig, had me daar bijna aangemeld. Maar ja, ik sta al jaren ingeschreven en heb nog steeds niets. Wordt er langzamerhand gek van...

Anonymous18
29-01-2009, 10:09
waar sta je ingeschreven dan miss moet je het even proberen bij woninghuren ik heb hun voorwaarden even doorgelezen en zo ver het staat word het er alleen een inschrijving betaald zodat je contact hebt met de verhuurder zelf dus geir Insha ALlah veel mensen staan erg lang ingeschreven en hebbben nog steeds geen huis dat is echt wel een nadeel aan nederland je kan hier niet zo snel een huis krijgen

Bloemetje
29-01-2009, 11:04
Ik sta ingeschreven bij woningnet, Ken mensen die daar 20 jaar lang zijn ingeschreven en nog geen woning kunnen bemachtigen. Dan vraag ik me echt af waar het mis gaat.

Anonymous18
29-01-2009, 14:42
subhana ALLAH 20 jaar het is nogal logisch dat mensen dan illigaal gaan onderhuren

selim_21
08-02-2009, 22:28
Weten jullie toevallig hoe het zit met legaal onderhuren? brengt dat kosten met zich mee en zoja, hoeveel? Inscha'Allah hoor ik snel van jullie!