Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ..Nova & Ali Edouaddi!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

LZN
18-03-2004, 23:42

Aaaaaaaarhhhgg!!!! ik ben kwaad woest en helemaal oooooover de rooie!!!!! (wees maar niet bang.. zal geen aanslag gaan plegen hoor.. :rolleyes: ) maarre.. wie heeft net Nova gekeken??! waarom werd die arme man (Ali Edaouddi) als maar aangevallen?!?! hij heeft geen enkele zin af mogen maken!! maar wat weer lachwekkend was, was die laatste zin van mevr. de presentatrice .. Tegen Meneer Ali zei ze : "Maar ik ben wel bang voor U.." :ergleuk: PS, hier de reacties ook van onze medelanders: http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=27141048&cftoken=28167796&ln=nl&fuseaction=meningen.main&mening_id=16 (http://).

appie666
19-03-2004, 00:07
Origineel gepost door f_mouslima Aaaaaaaarhhhgg!!!! ik ben kwaad woest en helemaal oooooover de rooie!!!!! (wees maar niet bang.. zal geen aanslag gaan plegen hoor.. :rolleyes: ) maarre.. wie heeft net Nova gekeken??! waarom werd die arme man (Ali Edaouddi) als maar aangevallen?!?! hij heeft geen enkele zin af mogen maken!! maar wat weer lachwekkend was, was die laatste zin van mevr. de presentatrice .. Tegen Meneer Ali zei ze : "Maar ik ben wel bang voor U.." :ergleuk: PS, hier de reacties ook van onze medelanders: http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=27141048&cftoken=28167796&ln=nl&fuseaction=meningen.main&mening_id=16 (http://) Die Polak, die Jood, zei dat ze bang was voor die meneer uit Engeland, niet voor Ali. Maar dit terzijde. Ik vond dat Ali goed discussierde, hij haalde uiteindelijk natuurlijk het bloed onder de nagels vandaan bij de overige gasten, door te zeggen, dat hij geen 'specifieke' demostratie tegen het 'moslim-terrorisme' steunt, en dat hij dat wel zou doen, bij een demostratie tegen alle geweld in de wereld. Daar geef ik hem gelijk in. Maar het is misschien typerend, want de meeste Nederlanders zijn gefrusteerd, omdat men bang is voor aanslagen, het is geen 'ver van je bed show' meer.

Heiba
19-03-2004, 07:48
Ik vond hem opvallend eerlijk voor iemand met zulke radicale ideeen... Verder vond ik het waardeloos dat hij het eens was met de el qaida. En daarmee ook hun vreselijke misdaden. Op zich ben ik niet zo erg gekant tegen de el Qaida, alleen vind ik dat ze millitaire doelen zouden moeten aanvallen, en geen onschuldige burgers. En dat ze binnen de Islamitische landen zouden moeten werken aan een legermacht, zodat ze intern hun zaakjes oppakken, dan hadden ze uit hun zelf die schurftige Saddam kunnen oppakken, dan haden ze zonder in Spanje burgers af te maken het leger er uit kunnen werken. Dan zouden ze zonder kinderen en vrouwen zich op te laten blazen hun deel in het Israel gebied opgeeist. Ik was behoorlijk kwaad om die man zijn uitspraken, ik vond die Meneer die om tafel zat met de journaliste met de ringbaard een verstandig man. Grijze vent die kakelde af en toe als een kip zonder kop.

henray
19-03-2004, 07:51
Origineel gepost door nozaroc Als ik het heerschap hoorde dat kwam verklaren waarom een gewelddadige jihad met onschuldige slachtoffers zijn goedkeuring wegdroeg, werd ik ook kwaad. Maar dat deel van het programma zal je natuuuurlijk gemist hebben. En zoals reeds eerder gezegd, het zou geen kwaad kunnen moest de moslimgemeenschap zich massaal uiten tegen dit geweld van hun moslimbroeders die voor dit soort jihad zijn. Tot nu toe komen de mensen enkel tot de concluise dat moslims enkel protesterend de straat opgaan uit eigenbelang, of om rel te schoppen. Het lijkt alsof men het stilzwijgend eens is met dit terrorisme. Het is geen moet, het moet uit het hart komen, die walging tegen dit soort geweld! En dit soort geweld, komt van moslims. Voor ander geweld werd reeds door velen gedemonstreerd, door vele niet moslims werd gedemonstreerd tegen geweld op moslims. Gedemonstreerd tegen de oorlog in Irak of het geweld tegen de Palestijnen. Geweld dat niet van moslims kwam, en dat door niet moslims veroordeeld werd. Dat was de heer Ali Edaouddi en nog vele moslims ontgaan. Dus neen, de moslims hebben er geen behoefte aan te demonstreren tegen geweld expleciet afkomstig van moslims. Zo gaat het creëren van een slecht beeld van de moslims langzaam maar zeker verder. Slecht signaal, zeer slecht. :rolleyes: Exactly! had het niet beter kunnen zeggen. Ik vind die Ali Edaouddi een griezel eerste klas: hij bedient zich van dezelfde retoriek als die baardmans uit Londen maar dan mooier ingepakt. Niets boodschap van liefde, begrip en pacifisme maar keihard geweld; Zolang moslims ter wereld niet hun afkeer van geweld/ terreur verricht uit naam van de islam laten zien zal het alleen maar van kwaad tot erger gaan. En dan dat slappe excuus ik hoef me niet te verantwoorden voor een paar idioten. Nee natuurlijk niet: je verantwoordt het ook niet je veroordeelt het!

Zelfkritiek
19-03-2004, 08:34

Origineel gepost door Heiba Ik vond hem opvallend eerlijk voor iemand met zulke radicale ideeen... Verder vond ik het waardeloos dat hij het eens was met de el qaida. En daarmee ook hun vreselijke misdaden. Op zich ben ik niet zo erg gekant tegen de el Qaida, alleen vind ik dat ze millitaire doelen zouden moeten aanvallen, en geen onschuldige burgers. En dat ze binnen de Islamitische landen zouden moeten werken aan een legermacht, zodat ze intern hun zaakjes oppakken, dan hadden ze uit hun zelf die schurftige Saddam kunnen oppakken, dan haden ze zonder in Spanje burgers af te maken het leger er uit kunnen werken. Dan zouden ze zonder kinderen en vrouwen zich op te laten blazen hun deel in het Israel gebied opgeeist. Ik was behoorlijk kwaad om die man zijn uitspraken, ik vond die Meneer die om tafel zat met de journaliste met de ringbaard een verstandig man. Grijze vent die kakelde af en toe als een kip zonder kop. Respect! :goedzo:

rnaj
19-03-2004, 11:19
Origineel gepost door Salahadin Ohh jullie willen zeker dat hij gaat zeggen dat zodra iemand je slaat je je linkerwang moet geven zeker....haha ik lach me echt dood om zulke types...De jihad in de islam bestaat (IK BEN HET TROUWENS TOTAAL ONEENS MET ALQAIDA). Niemand kan ontkennen dat de jihad niet voorkomt in de islam of proberen de moslim zo te bewegen dat ze de jihaad de rug toe keren. Lees de koraan er maar op na: ............ Volgens mij gaat het over wat anders. Volgens mij gaat het om de karakter trek dat wanneer iemand uit naam van de Islam, of een marokkaan iets verkeerds doet de rijen worden gesloten en er geen commentaar geduld wordt op het gedrag van die persoon. Volgens mij komt dat omdat het kritisch beschouwen van het gedrag door geloofsgenoten (of landgenoten) gezien wordt als verraad. Hierin is de zaak Driss, Joos niet anders dan de zaak Madrid of WTC. TOEVOEGING: Deze karakter trek hoeft niet erg te zijn, maar in een multiculturele samenleving als Nederland levert het wel regelmatig tijdens communicatie onbegrip op. En daar zouden alle partijen zich eens meer bewust van moeten worden

Peridot
19-03-2004, 14:49
Origineel gepost door Salahadin Ohh jullie willen zeker dat hij gaat zeggen dat zodra iemand je slaat je je linkerwang moet geven zeker....haha ik lach me echt dood om zulke types...De jihad in de islam bestaat (IK BEN HET TROUWENS TOTAAL ONEENS MET ALQAIDA). Niemand kan ontkennen dat de jihad niet voorkomt in de islam of proberen de moslim zo te bewegen dat ze de jihaad de rug toe keren. Lees de koraan er maar op na: 39 Permission to fight is given to those (i.e. believers against disbelievers), who are fighting them, (and) because they (believers) have been wronged, and surely, Allah is Able to give them (believers) victory 40 Those who have been expelled from their homes unjustly only because they said: "Our Lord is Allah." - For had it not been that Allah checks one set of people by means of another, monasteries, churches, synagogues, and mosques, wherein the Name of Allah is mentioned much would surely have been pulled down. Verily, Allah will help those who help His (Cause). Truly, Allah is All-Strong, All-Mighty. (surah al hajj) Jihad betekent volgens mij niet het opblazen van onschuldige burgers waaronder vrouwen en kinderen. Hier had hij duidelijkheid over kunnen geven maar hij liet dat na. Dat valt hem kwalijk te nemen.

FBtje
19-03-2004, 15:05
Ali Edaoudi is het perfecte voorbeeld van iemand die dit soort acties wenst goed te praten, want hij is duidelijk niet bereid om zich duidelijk uit te spreken. Het gaat er niet om dat je, wanneer je dit soort acties veroordeeld, dan ook de acties van Amerika moet veroordelen. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat de moslimgemeenschap de Islam zuivert van dit soort belachelijke ideeën. Daar gaat het om. Hij voelt zich niet verantwoordelijk voor een ander zegt ie zelf, maar dan vraag ik me af wat het geloof voor hem inhoudt. Iets dat je dierbaar is, hoor je te verdedigen. Hij heeft dus ook duidelijk laten zien dat het niet de verantwoordelijkheid is, die hij niet wil dragen voor anderen, maar dat hij gewoon achter dit soort acties staat! tegelijkertijd vraag ik me af waarom Nova ook geen moslim heeft uitgenodigd die deze aanslagen WEL veroordeelt. Dan pas had er een echte discussie plaats kunnen vinden. Want wat niet-moslims zeggen, heeft geen waarde in dit geval. de uitzending van gisteren, realplayer vereist: breedband http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/nova/bb.20040318-a.rm?proto=rtsp&start=0:0:0:27.750&end=0:0:28:53.851 smalband http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/nova/sb.20040318-a.rm?proto=rtsp&start=0:0:0:27.750&end=0:0:28:53.851

FBtje
19-03-2004, 15:12
Origineel gepost door Salahadin Ohh jullie willen zeker dat hij gaat zeggen dat zodra iemand je slaat je je linkerwang moet geven zeker....haha ik lach me echt dood om zulke types...De jihad in de islam bestaat (IK BEN HET TROUWENS TOTAAL ONEENS MET ALQAIDA). Niemand kan ontkennen dat de jihad niet voorkomt in de islam of proberen de moslim zo te bewegen dat ze de jihaad de rug toe keren. Lees de koraan er maar op na: 39 Permission to fight is given to those (i.e. believers against disbelievers), who are fighting them, (and) because they (believers) have been wronged, and surely, Allah is Able to give them (believers) victory 40 Those who have been expelled from their homes unjustly only because they said: "Our Lord is Allah." - For had it not been that Allah checks one set of people by means of another, monasteries, churches, synagogues, and mosques, wherein the Name of Allah is mentioned much would surely have been pulled down. Verily, Allah will help those who help His (Cause). Truly, Allah is All-Strong, All-Mighty. (surah al hajj) vergeet deze niet: Fight in the Way of God against those who fight you, but do not go beyond the limits. God does not love those who go beyond the limits. (Surat al-Baqara: 190) en ze gaan wel degelijk over de grens en laten we ook niet vergeten dat een Islamitische staat of een dictatuur niet binnen de Islam past, democratie is wat de Islam voorschrijft, dus de vraag is: wie is er in eerste instantie in overtreding

Peridot
19-03-2004, 15:14
Origineel gepost door FBtje Ali Edaoudi is het perfecte voorbeeld van iemand die dit soort acties wenst goed te praten, want hij is duidelijk niet bereid om zich duidelijk uit te spreken. Het gaat er niet om dat je, wanneer je dit soort acties veroordeeld, dan ook de acties van Amerika moet veroordelen. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat de moslimgemeenschap de Islam zuivert van dit soort belachelijke ideeën. Daar gaat het om. Hij voelt zich niet verantwoordelijk voor een ander zegt ie zelf, maar dan vraag ik me af wat het geloof voor hem inhoudt. Iets dat je dierbaar is, hoor je te verdedigen. Hij heeft dus ook duidelijk laten zien dat het niet de verantwoordelijkheid is, die hij niet wil dragen voor anderen, maar dat hij gewoon achter dit soort acties staat! tegelijkertijd vraag ik me af waarom Nova ook geen moslim heeft uitgenodigd die deze aanslagen WEL veroordeelt. Dan pas had er een echte discussie plaats kunnen vinden. Want wat niet-moslims zeggen, heeft geen waarde in dit geval. de uitzending van gisteren, realplayer vereist: breedband http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/nova/bb.20040318-a.rm?proto=rtsp&start=0:0:0:27.750&end=0:0:28:53.851 smalband http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/nova/sb.20040318-a.rm?proto=rtsp&start=0:0:0:27.750&end=0:0:28:53.851 Vergelijk het met een mooie tuin. Er staan de prachtigste en meest dure bloemen in. Opeens duikt er onkruid op en langzaam raken grote delen van de tuin overwoekerd. Dan kun je er voor kiezen om te doen of je dat onkruid niet ziet door alleen maar naar de mooie bloemen te kijken. Of je gaat het onkruid te lijf zodat je altijd een mooie tuin blijft houden. Als je niets doet heb je alleen kans dat je straks wel heel erg je best moet doen om nog iets moois te zien door het onkruid heen. Zo zie ik het met de Islam ook. Bepaalde elementen proberen hun versie van de Islam door te drukken en schuwen aanslagen niet. Het is aan de moslims zelf of ze hun geloof laten kapen. Vraag is alleen of als er nog meer aanslagen volgen, misschien zelf in Nederland, en er komt geen reactie, geen veroordeling, of er dan nog straks iemand is die nog gelooft dat de Islam een barmhartige godsdienst is. En DAT is nou juist het gevaar.

FAOUZIA
19-03-2004, 15:53
Origineel gepost door f_mouslima Aaaaaaaarhhhgg!!!! ik ben kwaad woest en helemaal oooooover de rooie!!!!! (wees maar niet bang.. zal geen aanslag gaan plegen hoor.. :rolleyes: ) maarre.. wie heeft net Nova gekeken??! waarom werd die arme man (Ali Edaouddi) als maar aangevallen?!?! hij heeft geen enkele zin af mogen maken!! maar wat weer lachwekkend was, was die laatste zin van mevr. de presentatrice .. Tegen Meneer Ali zei ze : "Maar ik ben wel bang voor U.." :ergleuk: PS, hier de reacties ook van onze medelanders: http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=27141048&cftoken=28167796&ln=nl&fuseaction=meningen.main&mening_id=16 (http://) Die ali Edaouddi kan gewoon niet discusseren, ik vond het echt zielig voor hem hij werd door die NSARA helemaal de grond in geboord. Hij durfde zelfs niet zijn eigen mening te geven tzzzzzzzzzzz!!!!!! Trouwens de presentratice was bang voor de uitspraken van die gast uit Groot Britanie en niet voor ali edaoudi aangezien hij niks angst aanjangends kon zeggen :rolleyes:

MaRouaN
19-03-2004, 16:08
Origineel gepost door Salahadin Nou dan konden ze de omstreden imam Khalil el Moumni uitnodigen. Is toch een bekende van NOVA....Tijdens de vrijdagspreek van vandaag heeft hij de aanslagen sterk veroordeelt. Dus voor degene die beweren dat er niemand in de hoge islamitische kringen die dit soort aanslagen veroordelen...dan wil ik hem sturen naar dhr el moumni.... maar jah hier hoor je niemand over....omdat ze o zo graag alle moslims als terroristen willen bestempelen. :kwaad: Zeker mee eens! Ze zien alleen de dingen die ze willen zien! :rolleyes:

an3sdej
19-03-2004, 16:25
Die Eddaoudi was weer flink bezig de vooroordelen te versterken die er leven over de islam. Wat een eikel zeg. En diegeen die het eens zijn met een al Qaeda moeten binnenkort niet gaan klagen dat ze het erg moeilijk gaan krijgen met niet islamitische Europeanen.

K_Prone
19-03-2004, 16:35
Origineel gepost door an3sdej Die Eddaoudi was weer flink bezig de vooroordelen te versterken die er leven over de islam. Wat een eikel zeg. En diegeen die het eens zijn met een al Qaeda moeten binnenkort niet gaan klagen dat ze het erg moeilijk gaan krijgen met niet islamitische Europeanen. Jij blijft nog altijd van die stoere praatjes houden. Virtueel gezien. Ontopic: Een dommere vraag dan " voel je je eerder moslim dan Nederlander" bestaat er gewoonweg niet. :belgie:

an3sdej
19-03-2004, 16:49

Stoere praatjes? Ne ik ben realist, en de realiteit is vaak erger dan stoere woorden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6