Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ik weet niet wat ik moet doen ken je me helpen?

Pagina's : [1] 2

karimatjuhh
18-03-2004, 17:17

heey heey dames en heren ( meaby) ik zit met een probleempje ik heb een heel leuke neef in belgie die met mij wil gaan trouwen over een paar jaartje, maar het probleem is hij slaat zijn zussies elke dag en hhij laat ze niet vrij ze mogen niet naar winkels zonder hem te vragen ik vind dat nou zo DOM maar op een bepaalde reden doet hij wel aardig tegen mij!! EN als we in Marooko zijn hebben we heel leuke gesprekken. Allen mijn vraag aan jullie is hoe moet ik reageren op hem dat hij mijn migtjes slaat waarmee ik goed bevriend bent en zou jij met hem willen trouwen :rolleyes: heeel veel kussie van karimatjuhh

lady_khadija
18-03-2004, 17:20
tjah, spreek hem erop aan.... dat hij zich moet inhouden en zijn zusjes moet vertrouwen..... wie weet gaat hij hetzelfde bij jou doen.... veel succes meid :p :zwaai:

karimatjuhh
18-03-2004, 17:28
Bedankt voor je berigtje maar als ik dat doe ben ik bang dat we niet eg contact houden dus ik moet op een of andere manier iets verzinnen maar wel om contact te houden een beetje in gewikeld he solly hoor

Perez
18-03-2004, 17:53
Het is volgens mij erg belangrijk dat hij dat gedrag EERST verandert. Want iemand die zijn zusjes slaat zal ook zijn vrouw vroeg of laat gaan slaan!! Dat weet ik heel zeker! Nu houdt hij nog heel veel van je en / of hij is verliefd op je en / of hij wil graag je vriendschap en liefde inwinnen. Maar ook al houdt je ontzettend veel van elkaar. Dan nog komen er in ieder huwelijk (zelfs de beste huwelijken) tijden dat je je aan elkaar ergert. Tijden dat je boos op elkaar bent. Tijden dat je elkaar even niet wil zien. Ook al ben je na zo'n ruzie weer stapeldol op elkaar. Zulke tijden komen in ieder huwelijk. En op zulke momenten zal hij je gaan slaan. Ook al zal hij er later spijt van hebben. Toch zal hij je slaan en later misschien weer spijt hebben. Of misschien heeft hij helemaal geen spijt en vindt hij dan gewoon dat je het verdient hebt. Dat hij dat wel moest doen om je iets te leren. En ik heb iemand gezien die mishandelt werd. Dat wil je niet meemaken. Het doet niet alleen lichamelijk pijn, maar het doet misschien nog wel meer in je hart pijn. En je hart geneest minder snel dan je huid. Slaan / mishandeling maakt je onzeker / bang / onveilig / schrikkerig. Je vertrouwen breekt ermee af. Je zelfvertrouwen en je vertrouwen in hem. Dat meisje wat ik zag dat mishandelt werd, zag pas later tijdens een vakantie in Marokko dat hij ook zijn moeder en zijn zussen sloeg. Zij had dat vroeger nooit geweten. Want in hun verkeringstijd deed hij dat niet. Dan is alles nog vrolijk en lachen. Want je ziet elkaar niet de hele dag door. En wanneer je bij elkaar bent doe je vrolijk en probeer je gezellig en leuk te zijn. Maar dat kun je niet altijd volhouden. Want leven is lachen en huilen, blij zijn en chagrijnig zijn, lief doen en boos zijn. Ik wil niet zeggen dat hij niet kan veranderen. Hij zal vast een hele lieve man kunnen worden. Maar deze gewoonte van slaan moet hij denk ik eerst afleren. Mijn advies: Praat erover, schrijf erover. En laat hem beloven dat hij je NOOIT zal slaan. Niet een snelle belofte, maar echt heel duidelijk een belofte. Ik heb het m'n man ook eerst laten beloven. En dat heeft hij gedaan. Ook al vond hij dat een vrouw af en toe best een klap verdiende. (Dat vind ik dus absoluut niet. Ik heb hem beloofd dat ik gewoon terug zal slaan. Want ik weet dat ik door het lint ga als je mij slaat. Ik vind dat zo minderwaardig.) Maar toch heeft hij het me beloofd. En oké, ik zal eerlijk zijn, ook ik heb wel eens klap gehad (bijna nooit, maar toch) en die heb ik hem zo vergeven, want ik hou zielsveel van hem en hij had echt spijt. Maar laat slaan alsjeblieft geen gewoonte worden, want van slaan komt mishandeling als je echt boos bent. En de afloop van mishandeling (en slaan trouwens ook) heb ik je net al beschreven. Je durft dan op het laatst ook niet meer eerlijk te zijn, want dat kan je weer een pak slaag opleveren. Dus ga je steeds meer liegen of achter houden. Gewoon ja zeggen, nee doen, hij merkt het toch niet. En dat zijn dingen die maken je relatie kapot. Eerlijkheid en openheid zijn heel belangrijk om een relatie goed te houden. Ik bedoel het niet wijsneuzig. Doe wat je ermee wilt doen. Ik wens jullie samen heel veel succes toe en ik hoop dat jullie het leukste stel van de wereld gaan worden. Veel succes!

misstomaatje
18-03-2004, 17:55

Origineel gepost door karimatjuhh heey heey dames en heren ( meaby) ik zit met een probleempje ik heb een heel leuke neef in belgie die met mij wil gaan trouwen over een paar jaartje, maar het probleem is hij slaat zijn zussies elke dag en hhij laat ze niet vrij ze mogen niet naar winkels zonder hem te vragen ik vind dat nou zo DOM maar op een bepaalde reden doet hij wel aardig tegen mij!! EN als we in Marooko zijn hebben we heel leuke gesprekken. Allen mijn vraag aan jullie is hoe moet ik reageren op hem dat hij mijn migtjes slaat waarmee ik goed bevriend bent en zou jij met hem willen trouwen :rolleyes: heeel veel kussie van karimatjuhh ik denk dat hij gewoon zijn zusjes wil beschermen. hij wil net als elke marokaanse jongen ,dat er niet slecht over zijn zusjes word gesproken.

Selly
19-03-2004, 10:15
Alsof hij zich aan die belofte gaat houden. Geloof me als hij dat in zich heeft helpt zelfs zweren op de koran niet hoor. Meisje mijn advies is wegwezen nu je nog kan en zeker niet met hem trouwen. Hij wil je nu graag hebben vandaar dat hij niets bij je flikt maar zodra jullie getrouwd zijn komt zijn ware aard om het hoekkie kijken hoor. En dat hij zijn zusjes slaat (lowlife) daar kan je niets aan doen behalve aangeven dat je het niet leuk vind. Maar of hij zich daar iets van aantrekt betwijfel ik. En wat nou hij wil zijn zusjes beschermen?? Door te slaan?? Ik heb ook broers die me beschermen maar ik heb never nooit een tik van ze gehad!!! En nee IK zou dus niet met hem willen trouwen.

Lamja_marocgirl
19-03-2004, 10:33
aan de enne kant wil hij denk ik zijn zusje beschermen aan de andere kant moet je niet hebben dat hij jou ook gaat slaan of eventueel later jullie kinderen maar meid ik heb slechts 1 ding veder tegen je te zeggen volg gewoon je hart dan komt het goed als je het gevoel heb dat je met hem wil trouwen doe het dan gewoon als iets diep van binnen zegt dat je het niet moet doen moet je het ook vooral niet doen Volg je hart ...!!!!

RIF_CHICKIE
19-03-2004, 10:36
niet doen, hij zal jou ook slaan!

Allure_80
19-03-2004, 11:04
Beschermen door middel van slaan??!! Nee, dat gaat er bij mij niet in! Als je iemand wilt beschermen, moet diegene zich vertrouwd en bovenal VEILIG voelen; door ieder klap wordt dat minder. Vreselijk dat hij zijn bloedeigen zusjes slaat. Ik denk dat hij op den duur ook jou onder handen zal nemen, om het ff grof te zeggen. Hij ziet zichzelf waarschijnlijk als DE man en een man mag natuurlijk klappen uitdelen, he! Nou, neeeeee!! Ik geef je 1 advies: doe het niet!! Iemand die zn zusjes stelselmatig slaat, is in mijn ogen respectloos bezig. Tuurlijk doet hij lief en aardig tegen je. Hij wil jou natuurlijk voor zich winnen. Een meisje inpalmen door middel van een paar rake klappen.... nou, nee... dat lukt natuurlijk niet, he! Maar uiteindelijk zie je zijn true colors. Vraag jezelf dan af: wil je die risico lopen? Hoe groot is de kans dat zn handjes gaan wapperen? Wil jij daarmee leven? En stel er komen kinderen, wil je dit voor hen?

xxChaimiexx
19-03-2004, 14:31
Origineel gepost door Allure_80 Beschermen door middel van slaan??!! Nee, dat gaat er bij mij niet in! Als je iemand wilt beschermen, moet diegene zich vertrouwd en bovenal VEILIG voelen; door ieder klap wordt dat minder. Vreselijk dat hij zijn bloedeigen zusjes slaat. Ik denk dat hij op den duur ook jou onder handen zal nemen, om het ff grof te zeggen. Hij ziet zichzelf waarschijnlijk als DE man en een man mag natuurlijk klappen uitdelen, he! Nou, neeeeee!! Ik geef je 1 advies: doe het niet!! Iemand die zn zusjes stelselmatig slaat, is in mijn ogen respectloos bezig. Tuurlijk doet hij lief en aardig tegen je. Hij wil jou natuurlijk voor zich winnen. Een meisje inpalmen door middel van een paar rake klappen.... nou, nee... dat lukt natuurlijk niet, he! Maar uiteindelijk zie je zijn true colors. Vraag jezelf dan af: wil je die risico lopen? Hoe groot is de kans dat zn handjes gaan wapperen? Wil jij daarmee leven? En stel er komen kinderen, wil je dit voor hen? :goedzo: goed gezegt :zwaai:

Allure_80
19-03-2004, 16:11
Dank jullie wel meiden!! Ik hoop dat Karimatjuhh dat ook inziet...

Lady_moi
19-03-2004, 18:25
Net zoals hij zn zusjes slaat zo kan hij u ook slaan.

nouredinne_el
19-03-2004, 18:28
wat is dit nou je gaat toch niet met je eigen neef trouwen dat doe je tog niet damnnn

Lady_moi
19-03-2004, 18:31
Da mag toch?

nouredinne_el
19-03-2004, 19:35

ben je blind ik zeg toch niet dat ze dat niet mag maar ik vindt het gewoon niet normaal en vindt het ook viezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Pagina's : [1] 2