Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Na hoeland is terugsturen niet meer mogelijk?

Pagina's : [1] 2

LZN
17-03-2004, 22:29

Salaam, Ik heb de volgende vraag hoelang moet je getrouwd geweest zijn om niet terug gestuurd te kunnen worden naar land van herkomst? Dat je dus na scheiding gewoon hier in NL kan blijven wonen. Weet iemand dat??? Ma salama.

misSanae
17-03-2004, 22:35
Dat verschilt volgens mij als je partner de nederlandse nationaliteit na 3 jaar en anders 5 jaar.

misSanae
17-03-2004, 22:45
Ik weet het van mijn oudere zus, ik weet dat haar man pas na 3 jaar een verblijfsvergunning krijgt voor onbepaalde tijd omdat zij een nederlandse paspoort heeft, als ze dat niet had dan moet hij 5 jaar wachten. Dat weet ik wel zeker, misschien dat er binnenkort nog iets verandert. Misschien kan je op www.ind.nl kijken.

yasmina.
18-03-2004, 10:43
Achterop de verblijfvergunning die wegens gezinshereniging is aangevraagd staat altijd de naam van de partner en zo'n vergunning is voor bepaalde tijd (ook na 3 of 5 jaar) - die verleng je gewoon na afloop van 1 jaar weer een jaar. Sinds kort hebben ze het veranderd en staat er een bepaalde termijn op de vergunning die hetzelfde is als de vervaldatum van het paspoort . Als diegene in vaste dienst ergens werkt kan je een ander soort verblijfvergunning aanvragen en die is dan voor onbepaalde tijd.... ook al is diegene maar 1 jaar in nederland en hij werkt ergens vast kan hij een verblijfvergunning voor onb. tijd aanvragen (wegens werk, niet gezinshereniging - de naam van de partner komt dan ook niet achterop de pas te staan). Maar goed, dit is wat ik er van weet. Misschien heb je er wat aan.

yasmina.
18-03-2004, 10:45

en trouwens, je kan iemand niet zomaar terugsturen hoor........... er moet een hele rechtszaak komen voordat diegene door de staat teruggestuurd wordt naar land van herkomst.......... De partner heeft het recht niet iemand terug te sturen.....

dina22
18-03-2004, 22:02
wil je van jou vrouw af, ja dat doen ale marokaane hier als ze papieren in hun handen hebben dag vrouw ik heb je niet meer nodig zo zitten de mannen in elkaar opgeruimt staat netjes

soennia83
18-03-2004, 22:33
La hawla wala quwata illa billah sorry dina22, maar vaak is het TERECHT!!! die vrouwen denken dat ze de baas zijn als ze iemand binnen halen. Ze vergeten Allah swt en dat hij over hen waakt! En als deze familie zich in de voodoo praktijken wil mengen dan moet deze jongeman snel een punt achter zijn huwelijk zetten. Ik walg van Marokkanen die denken dat ze met voodo praktijken of enige bedreigingen denken dat ze daar wat mee bereiken. Ze berijken daar alleen het HELLEVUUR Mee! la hawla wala quwata illa billah! wasalaam p.s: voor de meiden die denken dat elke jongen uit is op papieren, ik zou zeggen gebruik je gezonde verstand dan komt alles inshAllah wel goed.

nazib
19-03-2004, 00:01
eseleem ouelekoum, je wordt niet zomaar terug gestuurd, want ik ken een meisje die ook geen vergunning heeft voor onbepaalde tijd, maar wel gescheiden is, maar zij hoeft niet terug, alleen moet ik er bj zeggen dat ze naar mijn idee wat softer zijn voor de vrouwen als voor de mannen, maar als je een goede advocaat neemt dan kom je erwel.

Mocro4eva
19-03-2004, 00:27
Origineel gepost door dina22 wil je van jou vrouw af, ja dat doen ale marokaane hier als ze papieren in hun handen hebben dag vrouw ik heb je niet meer nodig zo zitten de mannen in elkaar opgeruimt staat netjes Niet iedereen is zo. Er zijn mannen die vrouwen gebruiken om een verblijfsvergunning te krijgen en deze dan dumpen. Er zijn ook mannen van wie het leven zo zuur wordt gemaakt door de vrouwen die hun hierheen hebben gehaald dat zij, zodra zij hun verblijfsvergunning hebben de benen nemen ( I dont blame them). Ten slotte zijn er nog mensen die gewoon echt niet met elkaar kunnen leven en willen scheiden. De verblijfsvergunning speelt hierbij vrijwel geen rol.

yasmina.
22-03-2004, 09:30
Insa-allah.

Love_Love
22-03-2004, 14:04
zooo wat vreselijk voor hem ik hooop ook insallah voor hem: dat hij zijn eigen weg vindt INSALLAH... en alle andere moslimen ook AMIEN!

yasmina999
23-03-2004, 00:34
tegenwoordig is het toch allemaal strenger geworden, maar ik hoop voor hem dat hij hier mag blijven.........

yas
24-03-2004, 11:42
hallo allemaal ik heb jullie berichten gelezen de een vind dit de ander dat weet je wat ik vind ik zie het in mijn omgeving dat meisjes trouwen met mannen uit marokko en 9 van de 10 keer is het voor papieren dus ik vind er is maar een oplossing geef die mannen geen verblijsvergunning na 3 of 5 jaar maar zodra ze gaan scheiden moet de man gewoon terug al is het na tien jaar je kwam voor haar en niet voor papieren en let maar op mijn woorden er komen veel minder scheidingen sorry mensen mischien vinden jullie dat ik geen gelijk heb maar dat is mijn mening en hoop dat jullie dit respecteren

loubna27
24-03-2004, 14:14
He stijl, laat het maar rusten en Allah zal haar wel straffen. Als je slecht over iemand praat terecht of niet dan wordt je er ook voor gestraft. Door de sbar van jouw vriend en eerlijkheid zal hij het wel redden Inchallah. Allah kijkt toe en geeft iedereen zijn eigen les en straf of beloning die erbij hoort. Moge Allah ons behoeden voor mensen als zijn exvrouw en hopelijk zal ze leren en veranderen Inchallah!

Pagina's : [1] 2