Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Woede Venlo Richt zich op Marokkaanse Jongeren (TROUW)

Pagina's : [1] 2 3

ZiLaaL
26-10-2002, 12:24

Stille tocht Venlo / Woede richt zich op jonge Marokkanen door Toine van Corven (krant: Trouw) 2002-10-26 VENLO - De Marokkaanse gemeenschap was opvallend afwezig gisteravond tijdens de massale stille tocht in Venlo, ter nagedachtenis van Venlonaar René Steegmans (22), die begin deze week door twee 18-jarige stadgenoten -onder wie een Marokkaan- zo ernstig werd mishandeld dat hij later aan zijn verwondingen overleed. ,,Het was beter geweest als er door ons een woordje was gesproken. Misschien was het te kort dag'', veronderstelt Mustafa, die met kind in de kinderwagen wél meeliep. De emoties richting allochtonen waren de afgelopen dagen hoog opgelopen. Zeker voor de deur van supermarkt Jan Linders aan de Sinselveldstraat, waar Steegmans dinsdag murw werd geslagen nadat hij de jongens, die op een scooter reden, op hun rijgedrag had aangesproken. Zeker toen duidelijk was dat de Marokkaan de fatale klappen had uitgedeeld, richtte de woede -op straat en vooral via internet- zich meer en meer op jonge '***'-Marokkanen, tot regelrechte bedreigingen op de condoleancepagina's aan toe. De Marokkaanse gemeenschap in Venlo distantieerde zich direct van het gebeurde en burgemeester Schrijen liet de afgelopen dagen geen kans onbenut om tot bezinning op te roepen. Gisteren, halverwege de stille tocht op de plek van de wandaad, hield hij het bij algemene bewoordingen en stak vooral de familie, die waardig voorop liep in de stoet, een hart onder de riem. Verreweg de meeste mensen van de naar schatting enkele tienduizenden deelnemers aan de tocht hoorden geen woord van wat er gezegd werd. Zo lang was de stoet dat de kop alweer bij het vertrekpunt terug was voordat de staart bij supermarkt Linders was gearriveerd. Voor de meeste fotograferende pers was vooral de treurende familie interessant. ,,Bloedhonden'', sist een man tegen zijn vrouw. Voordat de stoet in de stromende regen vanaf het oude stadhuis aan de Markt vertrekt, beklimt een man uit het publiek -type skinhead- spontaan het bordes, begint het verzamelde volk toe te spreken en is daarmee burgemeester Schrijen voor. ,,Niemand deed iets voor René. Als ik daar was geweest had ik er bovenop geslagen'', verzekert hij. ,,Maar dan was ik opgesloten!'' De man oogst een luid applaus. Aan de Parade, waar de tocht langsvoert, is de muziek in de café's afgezet. Het voltallige personeel van restaurant Humphrey's staat buiten in het gelid. Het hoofd gebogen. Deelnemers aan de tocht dragen fakkels, waxinelichtjes in jampotjes en een enkel spandoek. 'Waar moet het heen met deze maatschappij?' Op de plek waar René Steegmans is doodgeslagen roemt een zichtbaar nerveuze burgemeester Rens's maatschappelijke betrokkenheid en daadkracht. ,,Hij dacht niet alleen na over de samenleving, maar deed er ook iets aan. Laten we kinderen die afglijden corrigeren, voordat het te laat is.'' Het signaal aan de politiek moet onderhand duidelijk zijn, vindt Schrijen. ,,En wij... Wij moeten doen wat René hier heeft gedaan. Elkaar blijven aanspreken. We mogen René niet verraden.'' Na zijn korte speech loopt Schrijen op de vader van René Steegmans af. Hij geeft hem een klap op de schouder

ZiLaaL
26-10-2002, 12:29
3la BLA allemaal. De media proberen ons gewoon op te focken. Ik ben al op meerdere Condoleance Registers geweest en tot nu toe heb ik maar 1 rascistisch bericht gelezen, van iemand met als naam: RASCIST. Dus ik wil hierbij ook alle marokkanen en andere lezers laten weten dat we moeten uitkijken met wat de media wel niet zeggen. Ze proberen ons nu op te focken en een grens te creeren tussen de marokkanen en de nederlanders. Zie dit bericht hierboven van de trouw: Ze noemen enkele globale gebeurtenissen rond het venlo drama, namelijk dat de marokkanen massaal afwezig waren bij de tocht. MAAR die domme mongolen bij de trouw zijn niet zo slim geweest om bijv. het FEIT te noemen dat vele marokkanen ook de condoleance registers hebben getekend. *** Media... Ze brengen je hoofd op hol... :(

aSunnyFriend
26-10-2002, 12:51
IEDEREEN DIE VENLO GEBRUIKT ALS AANLEIDING OM OVER MAROKKAANSE PROBLEEMJONGEREN TE PRATEN IS EEN OPHITSER... EEN NEDERLANDER EN EEN MAROKAAN SLAAN SAMEN IEMAND DOOD...DAS INTEGRATIE TOCH

ZiLaaL
26-10-2002, 15:09
Origineel gepost door bobbes Ik zou graag respect willen opbrengen voor moslims, maar het is moeilijk, en daar schaam ik mij niet voor. Wij Nederlanders moeten altijd maar respect hebben, en de verstandigste zijn. Maar het zijn wel echt ALTIJD moslims he? In moskou, in Venlo, in New York, in Indonesie, in Bali overal overal, zorgen jullie ervoor dat er geweld is. (in Isreal geef ik jullie het voordeel van de twijfel) Je zou bijna hopen dat er nou eens eindelijk een tegenbeweging kwam. Dat de islamitische gemeenschap ook eens een paar klappen te verwerken kreeg. Dat een ophitser en racist als El moumni eens doodgetrapt werd. (liefst door een antilliaan, een indo en een nederlander) dan zouden we eindelijk eens gaan nadenken, en in gaan zien dat we het toch met zijn allen moeten zien te rooien in dit land. En dan zouden de ***marokanen (voor wie zich aangesproken dient te voelen) eens begrijpen dat je niet zomaar ongestraft het land kunt terroriseren. met dank aan de haat-dragende bobbes :rolleyes: Leer eens je emoties te bedwingen, te bedaren en iedereen tot bezinning te laten komen ipv iedereen tot haat aansporen. jij bent nu net zo slecht bezig als die mensen die moorden in koelen bloede.

emsoem
26-10-2002, 15:36

ow wat doen hun dom.......... hoeveel mensen zijn er wel niet dood gegaan door zinloos geweld (nederlanders die het hebben gedaan) dan is het alleen maar goh erug jammer daar moet om gerouwt worden en nu een marokaan er bij is betrokken gelijk ja marokanen dit en dat tfoe sommige nederlanders toch ook........ze3ma hun zijn de heilige boontje's als je ff terug kijkt in de geschiedenis kun je alleen maar zeggen arbie laiehfed........ tfoe =emsoem=

Beni_Bouyachie17
26-10-2002, 21:32
? Origineel gepost door bobbes Ik zou graag respect willen opbrengen voor moslims, maar het is moeilijk, en daar schaam ik mij niet voor. Wij Nederlanders moeten altijd maar respect hebben, en de verstandigste zijn. Maar het zijn wel echt ALTIJD moslims he? In moskou, in Venlo, in New York, in Indonesie, in Bali overal overal, zorgen jullie ervoor dat er geweld is. (in Isreal geef ik jullie het voordeel van de twijfel) Je zou bijna hopen dat er nou eens eindelijk een tegenbeweging kwam. Dat de islamitische gemeenschap ook eens een paar klappen te verwerken kreeg. Dat een ophitser en racist als El moumni eens doodgetrapt werd. (liefst door een antilliaan, een indo en een nederlander) dan zouden we eindelijk eens gaan nadenken, en in gaan zien dat we het toch met zijn allen moeten zien te rooien in dit land. En dan zouden de ***marokanen (voor wie zich aangesproken dient te voelen) eens begrijpen dat je niet zomaar ongestraft het land kunt terroriseren. Asalaam moechaleikum, Het zijn toch ook echt altijd die cristenen he. -zuid- afrika (white power) -'Oeps i dropt a atombom on hiroschama and tokio ' -Hy hitler , (of was hij ook een moslim :confused: ) - Afganistan tezz een heel land uitmoorden voor 1 man en nog niet eens te pakken gekregen :rolleyes: shaim on jou people. Nah we kunnen we wel verder gaan en maar verder en maar verder en maar verder :cool: Ophitser en rascist als el moumni :confused: ? Hmmz ik zou zweren dat dat Jan Maat (R.I.H.) en z n grote vriend pimmetje was. :rolleyes: En dat die het liefst doodgetrapt zou moeten worden door die billlenmaatjes van die negers van jullie nahh daar ga ik niet op in dat is wel heel erg beneden mijn peil. Enn ehmm" dan zouden de k ut marokanen eens begrijpen dat je niet zomaar een land kan terroriseren". Hmmzz ik zou zweren dat niet de k ut marokanen hiero met bommetjes lopen te spelen :D (zou dr nog bij moeten :rolleyes: Gut oh gut oh gut dan waren die k ut marokanen direct uitgemaakt voor al qauida neo nazi s of zoiets uitgemaakt worden. Toch? Dus begin aub niet over zoiets doms in vervolg. Door wie is Yasmina (r.i.p) gepakt en vermoordt? Ik geloof niet door een marokaan.............................. Macha salaama,

nour_el_3oejoen
26-10-2002, 21:40
Origineel gepost door Beni Bouyachie17 ? Asalaam moechaleikum, Het zijn toch ook echt altijd die cristenen he. -zuid- afrika (white power) -'Oeps i dropt a atombom on hiroschama and tokio ' -Hy hitler , (of was hij ook een moslim :confused: ) - Afganistan tezz een heel land uitmoorden voor 1 man en nog niet eens te pakken gekregen :rolleyes: shaim on jou people. Nah we kunnen we wel verder gaan en maar verder en maar verder en maar verder :cool: Ophitser en rascist als el moumni :confused: ? Hmmz ik zou zweren dat dat Jan Maat (R.I.H.) en z n grote vriend pimmetje was. :rolleyes: En dat die het liefst doodgetrapt zou moeten worden door die billlenmaatjes van die negers van jullie nahh daar ga ik niet op in dat is wel heel erg beneden mijn peil. Enn ehmm" dan zouden de k ut marokanen eens begrijpen dat je niet zomaar een land kan terroriseren". Hmmzz ik zou zweren dat niet de k ut marokanen hiero met bommetjes lopen te spelen :D (zou dr nog bij moeten :rolleyes: Gut oh gut oh gut dan waren die k ut marokanen direct uitgemaakt voor al qauida neo nazi s of zoiets uitgemaakt worden. Toch? Dus begin aub niet over zoiets doms in vervolg. Door wie is Yasmina (r.i.p) gepakt en vermoordt? Ik geloof niet door een marokaan.............................. Macha salaama, heel goed gezegd meid!!!!!!!

nour_el_3oejoen
26-10-2002, 22:09
Origineel gepost door bobbes Ik zou graag respect willen opbrengen voor moslims, maar het is moeilijk, en daar schaam ik mij niet voor. Wij Nederlanders moeten altijd maar respect hebben, en de verstandigste zijn. Maar het zijn wel echt ALTIJD moslims he? In moskou, in Venlo, in New York, in Indonesie, in Bali overal overal, zorgen jullie ervoor dat er geweld is. (in Isreal geef ik jullie het voordeel van de twijfel) Je zou bijna hopen dat er nou eens eindelijk een tegenbeweging kwam. Dat de islamitische gemeenschap ook eens een paar klappen te verwerken kreeg. Dat een ophitser en racist als El moumni eens doodgetrapt werd. (liefst door een antilliaan, een indo en een nederlander) dan zouden we eindelijk eens gaan nadenken, en in gaan zien dat we het toch met zijn allen moeten zien te rooien in dit land. En dan zouden de ***marokanen (voor wie zich aangesproken dient te voelen) eens begrijpen dat je niet zomaar ongestraft het land kunt terroriseren. stom wijf hoe durf jij zoiets over de moslims te zeggen!!!!!! :kwaad: jij geeft de moslims de schuld van alle ellende en terrorisme.. tttttzzzzzzzzzzzzzz e3liek sorry hoormaar dan weet jij volgens mij niet wat er uberhaupt hier op aarde gebeurd. de hond bush die iedereen afslacht die volgens hem "terrorist "is is geen moslim hoor. en dan niet te beginnen over sharon die mensen afslacht toevallig is hij ook geen moslim!!!en dat over dat je ons het voordeel van twijfel geeft ( israel) meid ga je **** afvegen want het is overduidelijk dat sharon daar de GROTE TERRORIST is. en niet de moslims. zeg me welk volk wordt onderdrukt? en neergeschoten ????, het palestijnse volk en niet die joden!!! sharon slacht mensen MASSAAL af, en als er 1 jood wordt vermoord wordt er daar ophef over gemaakt!! mens ga naar el jazeera kijken ( begrijp je vast niet te moeilijk voor je!!) dan weet je wie de terorist is!!! die zielige beelden op nederland 1 stellen niets voor. elmoumni is een rascist!!! hoe durf jij zoiets te zeggen!! jullie pim ( die overigens door een ***hollander is vermoord) en jan maat zijn geen rascisten he!!, tuurlijk niet waarom zouden ze rascisten zijn. tijdverspilling is het om verder tegaan . ik heb echt medelijden met je meid!! je weet niet wat je te wachten staat als je zo doorgaat!!! ( djehenem!!!)

redouan106
27-10-2002, 01:38
DIT GAAT FOUT MENSEN, DIT GAAT HEEL FOUT AFLOPEN. DE HELE MAATSCHAPPIJ GAAT NAAR DE KLOTE. ER IS HAAT EN DIE HAAT WORDT ALLEEN GROTER EN GROTER. THE BOM WILL EXPLODE

aSunnyFriend
27-10-2002, 09:02
ok bobbes wij leven in nederland toch dus laten we het heel even tot nederland beperken....dan mag je dus alleen Venlo noemen. Hoeveel Moskeeen en scholen zijn er vernield na 11 september 2002 door Nederlanders die volgens jou zo vredelievend zijn.. en waarom noem je Srebenica eigenlijk niet of strekt je kennis zo ver niet. Je noemt Moskou wel he maar Tsjetsjenie niet waar Rusland op grote schaal de mensenrechten schendt,...of de kolonisatie van Indonesie ...ik adviseer je laat je behandelen vorr een selectief geheugen..

Shorty
27-10-2002, 10:09
Ik wil niet zeggen dat ik iets tegen marokkanen heb. Dit waar ik nu ga over schrijven, staat geheel los van welke nationaliteit dan ook. Maar die moeder van die jongen is echt helemaal geflipt. Weet je wat ze zegt. Het is goed dat mijn zoon die man heeft vermoord, want het was Allahs wil. Als Allah iets wil kan je daar niets aandoen Waar de F*ck slaat dat nou weer op........ Dus ik wil vragen, mag je zoiets zomaar zeggen??? Dat je jezelf zo verdedigt met de Islam???? Do U understand where I'm coming from????? XxX

Fatomaat
27-10-2002, 11:30
Origineel gepost door Shorty Ik wil niet zeggen dat ik iets tegen marokkanen heb. Dit waar ik nu ga over schrijven, staat geheel los van welke nationaliteit dan ook. Maar die moeder van die jongen is echt helemaal geflipt. Weet je wat ze zegt. Het is goed dat mijn zoon die man heeft vermoord, want het was Allahs wil. Als Allah iets wil kan je daar niets aandoen Waar de F*ck slaat dat nou weer op........ Dus ik wil vragen, mag je zoiets zomaar zeggen??? Dat je jezelf zo verdedigt met de Islam???? Do U understand where I'm coming from????? XxX Sorry hoor maar ze heeft volgens mij niet gezegd dat het goed was maar dat he Allah(SwT)s wil was dat Rene stierf en dat haar zoon het instrument was. Ik ga niet zeggen dat ik die vrouw snugger vond overkomen maar goed haar zoon is als het ware ook dood gegaan. Mensen handelen anders in bepaalde/verschillende situaties. De ware Islam zorgt ervoor dat je jezelf onder controle hebt/houdt en dat is iets wat Moslims door moet hebben. Die woede die nu aan de gang is is ook een verlies over de controle.

ZiLaaL
27-10-2002, 11:43
Die ouders zijn nog in een shock. Tuurlijk ga je dan dingen zeggen waarvan je later spijt hebt. DIE KU-T MEDIA IS GEWOON OP ZOEK NAAR SENSATIE TeeeeringLijerS, Ze zoeken het echt op ook! Ze moeten toch weten dat ze niet meteen de dag waarop hun zoon is gearresteerd die ouders moeten interviewen!! Tuurlijk ga je dan (Domme) dingen zeggen in verdediging van je zoonlief. Dat zou ik ook doen, want je bevind je in shock en verdriet, verdomme... Fock Netwerk, Fock Media Fock Tv Fock Radio Fock Trouw Fock alle andere domme Sensatiezoekers. ik ben echt boos :boos:

Amira010
27-10-2002, 15:04
Nogmaals VOOR DE DUIDELIJKHEID die Arme jongen Renee is niet alleen door een Marokkaanse jongen doodgeslagen, maar er was ook nog een tweede Nederlandse jongen Silvo bij betrokken. Dan spreek ik niet eens over de Nederlandse omstanders waaronder ook nog een groepje bouwvakkers. Het spijt me zeer maar wel kijken en niks doen, maar wel klagen over een jongen. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Ik probeer die jongen overgens niet goed te praten hoor ik hoop dat hij een hele zware en lange straf zal krijgen.

Joyce-b
27-10-2002, 15:12

Origineel gepost door aroo01 beste medelanders, aan alle marokkanen, medelanders: hou toch eens op met de vinger terug te wijzen en jullie te verdedigen. Als je een willekeurig politie rapport opvraagt dan staat er gewoon zwart op wit dan het hoogste % aan criminaliteit op naam van jullie gemeenschap staat Echt waar, check het maar. Ja maar, wat je nu moet doen is kijken naar de oorzaak; Waarom is hetcijfer zoveel hoger onder allochtone of jongeren met buitenlandse ouders vande 2e/3e generatie? Dat is meestal de sociaal-economische positie, en probeer dat te verbeteren, samen met wat voortrekkers vanuit de (bijv) Marokkaanse gemeenschap. Ik lees vooral dat jullie terug willen bijten en wijzen naar 'ook' foute westerlingen. Tuurlijk zijn die er. Sharon is een hypocriet en Bush een cowboy. Maar de cultuurverschillen tussen westerlingen en 'niet' westerlingen is te groot en te tegenstrijdig. Nederland en de hele Eu zou eens een hard beleid op moeten stellen. Ik erger me dood als ik in een ziekenhuis de bordjes zie staan met teksten die vertaald zijn in het turks, marokkaans. Zo maak je het die mensen alleen maar makkelijker. Waarom niet bepereken tot Nederlands, Engels, Duits/Frans! Ook vind ik zwarte scholen niet kunnen. Of moslimvrouwen appart zwemles verschaffen, ge-subsidieerd ook nog, fout ! Stel ze voor de keuze; zoals iedereen in Nederland -->of samen of niet! Stel de avondklok in, voor iedereen. Kinderen (t/m 17) horen s' avonds niet op straat te hangen. Geen subsidies voor speciale 'projecten' die integratie zogenaamd moet bevorderen. Ik ben geen raccist, ik ben zelfs getrouwt met een Marokkaanse!!! Het terug willen wijzen, het ''Oog om oog, tand om tand''-beleid, daar ben ik erg op tegen, geweld moet je niet met geweld bestrijdne, het werkt zelfs (in 90%) zeer averechts, dus waarom zou je? Maar ik denk niet dat de subsiedies voor intergratieprojecten zouden moeten worden afgeschaft, en zeker neit in 1 keer. In een paar jaar (hoop ik) zij de meeste mensen van de 1e generatie wel overleden, en dan is het aan de 2e en 3e generatie om het beter te doen. Daar moet de Nederlandse overheid haar hoop op vestigen, dit zijn voronamelijk jongere mensen die opgegroeid zijn met hun eigen waarden en normen, mar met bijvoorbeeld een Nederlandse school. Probeer deze jongeren met name te helpen, hun sociaal-economische positie te verbeteren etc..

Pagina's : [1] 2 3