Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Tips voor huis kopen

Pagina's : [1] 2

Jasmina
22-01-2009, 12:47

Heeft iemand tips waar je op moet letten e.d.?

Fendiboy
22-01-2009, 12:49
Beste tip: Nu nog niet kopen. Wacht er nog een paar maanden mee, want de prijzen gaan nog verder kelderen.

DOUKALIA18
22-01-2009, 15:51
Ik wil ook wat tips betreft welke verzekeringen voor het huis je moet afsluiten en welke het voordeligst zijn!

Jasmina
22-01-2009, 17:18
Ik wil ook wat tips betreft welke verzekeringen voor het huis je moet afsluiten en welke het voordeligst zijn! Ik zou in elk geval van tevoren een rechtsbijstandsverzekering nemen (let wel op, sommige gaan pas na 3 maanden in, dus wees op tijd) en een inboedelverzekering. Verder weet ik het ook niet!

Fargh
22-01-2009, 18:13

Laat taxatie door een onafhankelijk instantie gebeuren. Als het een bestaand huis betreft, laat een bouwkundige keuring ondergaan (ja het kost je geld, maar dat heb je er wel voor over). Gebruik dit rapport om te onderhandelen over de prijs. Prijzen zullen niet drastisch gaan dalen, laat het in ieder geval niet -sterk- meewegen in je beslissing.

mocro_hind1
24-01-2009, 17:31
huis kope is haram

Jasmina
24-01-2009, 18:00
huis kope is haram Wie zegt dat het voor mijzelf is? Mohiem, tips graag :)

dikra1980
24-01-2009, 18:05
huis kope is haram :stoned:

Jasmina
24-01-2009, 18:06
:stoned: Een huis kopen is overigens geen haram, de rente van een hypotheek wel ;)

mocro_hind1
24-01-2009, 19:07
Wie zegt dat het voor mijzelf is? Mohiem, tips graag :) Boeiend of het voor jou is of niet. Een huis kopen raad ik jou of een ander af huren is het beste wat je kunt doen, dats mijn tip:)

Ummu-Shaheedah
24-01-2009, 19:44
Wie zegt dat het voor mijzelf is? Mohiem, tips graag :) Als het voor iemand anders is, ben jij even schuldig als diegene die het huis koopt. Jij moet diegene aanspreken op het feit dat diegene een huis wilt kopen met Riba.

dikra1980
24-01-2009, 20:23
Een huis kopen is overigens geen haram, de rente van een hypotheek wel ;) dat is weer heeeeeel wat anders dan roepen dat huis kopen haram is :hihi:

Oumyousrita
24-01-2009, 20:23
Mijn man werkt in de bouw...en zijn werkgever verteld hem dat je het beste geen hui kunt kopen op dit ogenblik...je kan beter wachten tot MAART..want dan zullen ze dalen of anders op het zelfde niveau blijven... en indd Riba om een huis te kopen is Haram....allaho e3lem...ik zie tog vele het doen..zelfs de geleerden kopen......dus ja ik weet het niet meer...ik wil ook graag een eigen huis...maar wij denken aan Marokko... en misschien komt er in Belgie een islamitische bank....zou wel plezant zijn he

Jeblie
25-01-2009, 12:06
huizenprijzen zijn nu goedkoop...het lullige is dat je moeilijk een lening krijgt en veel rente gaat betalen...maar regering is bezig om de rente te verlagen..want het gaat erg slecht met de huizenmarkt.. tevens is het handig om aan je notaris te vragen of je Erfpacht moet betalen. In Amsterdam betaald je erfpacht (huur van grond) en damn girl!! dat kunnen zeer flinke prijzen zijn...afhankelijk van de wijk.

Jasmina
25-01-2009, 13:20

Boeiend of het voor jou is of niet. Een huis kopen raad ik jou of een ander af huren is het beste wat je kunt doen, dats mijn tip:) ;60093911']Als het voor iemand anders is, ben jij even schuldig als diegene die het huis koopt. Jij moet diegene aanspreken op het feit dat diegene een huis wilt kopen met Riba. Ik ben helemaal nergens schuldig aan, nogmaals een huis kopen is niet haram, de rente over een hypotheek wel. Maar jullie weten niet voor wie ik deze vraag stel, diegene heeft geen hypotheek nodig. Niet zomaar wat roepen dus als je de achtergrond niet weet :)

Pagina's : [1] 2