Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zowel in Belgie en Nederland is er behoefte aan meer Islamitische Scholen.

DE_STALKER_LAMM
17-03-2004, 11:45

Meer en meer ouders van zijn van mening dat hun kinderen betere opvoeding krijgen in een moslimschool dan in een gewone school hier een citaat van een student: Ik heb zelf op de islamitische school in Rotterdam gezeten. Ik was een van de eerste leerling die zijn havo examen daar heeft afgelegt. Ik zat daarvoor op een openbare school. geloof me, de twee jaar dat ik op een islamitische school heb gezeten vergeet ik nooit. Het waren de mooiste en de leerzaamste jaren in mijn leven.

minga
17-03-2004, 11:48
"Meer en meer ouders van zijn van mening dat hun kinderen betere opvoeding krijgen in een moslimschool dan in een gewone "school" moskee in het weekend lijkt mij genoeg ik heb het er ook goed afgebracht met als die bezems die ze braken op me rug :D ik ben moslim 100% ben ook blij dat er moslim scholen zijn maar maar ik zou nooit mijn kinderen doordeweeks op zo een school zetten i prefer een normale "nederlandse" school...... "Ik heb zelf op de islamitische school in Rotterdam gezeten. Ik was een van de eerste leerling die zijn havo examen daar heeft afgelegt. Ik zat daarvoor op een openbare school. geloof me, de twee jaar dat ik op een islamitische school heb gezeten vergeet ik nooit. Het waren de mooiste en de leerzaamste jaren in mijn leven." Reclame?....zou ik ook zeggen....nogmaals heb niets tegen islamitische scholen ze mogen van mij bestaan net als joodse scholen etc...

DE_STALKER_LAMM
17-03-2004, 11:54
Origineel gepost door minga "Meer en meer ouders van zijn van mening dat hun kinderen betere opvoeding krijgen in een moslimschool dan in een gewone "school" moskee in het weekend lijkt mij genoeg ik heb het er ook goed afgebracht met als die bezems die ze braken op me rug :D ik ben moslim 100% ben ook blij dat er moslim scholen zijn maar maar ik zou nooit mijn kinderen doordeweeks op zo een school zetten i prefer een normale "nederlandse" school...... "Ik heb zelf op de islamitische school in Rotterdam gezeten. Ik was een van de eerste leerling die zijn havo examen daar heeft afgelegt. Ik zat daarvoor op een openbare school. geloof me, de twee jaar dat ik op een islamitische school heb gezeten vergeet ik nooit. Het waren de mooiste en de leerzaamste jaren in mijn leven." Reclame?....zou ik ook zeggen....nogmaals heb niets tegen islamitische scholen ze mogen van mij bestaan net als joodse scholen etc... Ik heb het niet over Moskeescholen waar iemand zonder diploma , zonder ervaring in het lesgeven en omgang met kinderen de plak komt zwaaien..dat is geen school! het gaat over mensen die de nodige bagage hebben om op een volwaardige manier les kunnen geven binnen een welgebakende kader.

Scottie
17-03-2004, 12:05
Nou, op school krijg je onderwijs, en als het goed is krijg je je opvoeding thuis. Zo bezien zouden kinderen beter andere ouders moeten hebben.

DE_STALKER_LAMM
17-03-2004, 16:44

Origineel gepost door Scottie Nou, op school krijg je onderwijs, en als het goed is krijg je je opvoeding thuis. Zo bezien zouden kinderen beter andere ouders moeten hebben. een kind zit het grootste deel van zijn tijd op school, een goede school heeft ook een opvoedingsproject.. natuurlijk hebben ouders de grootste verantwoordelijkheid en de school moet dat aanvullen. kinderen hebben op elkaar een enorme invloed, de gemeenschap , de omgeving alles heeft een belang .

DE_STALKER_LAMM
17-03-2004, 16:47
Origineel gepost door SuperSalima Het is wel goed dat er ook Islamitische scholen zijn. Voor diegene die hiervan weinig afweten en denken dat zo een school 't zelfde is als een moskee: Hier is niks van waar. Op een Islamitische school krijgen de leerlingen precies op een zelfde manier les als een reguliere openbare basisschool....dezelfde stof....zelfde methode....kortom een kind komt hier niets tekort. Het verschil is dat er geen christelijke of andere feesten worden gevierd die niet met de Islam te maken hebben....in plaats daarvan hebben ze Islamitische feesten en dergelijke. Voor de rest krijgen ze alle lessen in 't Nederlands en hiernaast een paar uurtjes in de week godsdienst onderwijs. Maar goed...nog altijd vind ik dat de opvoeding vanuit thuis moet komen....en daar kan geen school tegenop....je stuurt je kind naar school om wijzer te worden....niet om opgevoed te worden ;) het klopt inderdaad er zijn scholen die een duidelijk opvoedingproject hebben ,die volledig beantwoorden aan de hedendaagse regels , meer zelfs deze nieuwe scholen willen zich bewijzen en doen het volgens mijn bescheiden mening goed.

a3ir
17-03-2004, 16:55
Origineel gepost door Scottie Nou, op school krijg je onderwijs, en als het goed is krijg je je opvoeding thuis. Zo bezien zouden kinderen beter andere ouders moeten hebben. . . . scottie ben je tegen alle religieuze scholen of alleen tegen de islamitischeschoolen

DE_STALKER_LAMM
17-03-2004, 19:37
Origineel gepost door a3ir Origineel gepost door Scottie Nou, op school krijg je onderwijs, en als het goed is krijg je je opvoeding thuis. Zo bezien zouden kinderen beter andere ouders moeten hebben. . . . scottie ben je tegen alle religieuze scholen of alleen tegen de islamitischeschoolen je mag één keer raden :rolleyes: