Bekijk originele versie : Geen contact meer met me zus
Het is nu bijna 2 jaar dat ik mijn zus niet meer heb gezien.
Het contact was des tijds verbroken doordat zij een heftige ruzie heeft gehad met mijn ouders..Zij had/heeft totaal geen respect voor mijn ouders. Het begon allemaal doordat een jongen had leren kennen (half nl/ en half Indo) zei wilde na 3 maanden meteen met die knakker gaan samen wonen..Waarop mijn ouders tegen haar hebben gezegd..Wacht is eff..Is hij moslim???..En uuh weleens gehoord van trouwen volgens onze regels in de islam???..Nou moet ik hier eff bij vermelden dat ik een zus heb die echt geen waarde hecht aan de islam (stagvorallah) en zich er nooit mee eeft bezig gehouden..Vaak genoeg hebben mijn ouders allerlei acties ondernomen door haar op te sluiten..te slaan..enz..enz..echt geloof me niks heeft geholpen bij haar. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ongeacht of dat zij nou mijn zus is of niet..Ik mis haar niet..best erg toch?..Ik weet echt of ik met haar nog wel weer eens contact zou willen hebben. Ik heb namelijk gezien wat zij mijn ouders heeft aangedaan..geloof me echt heeel veeel verdriet. Gelukkig hebben mijn ouders het nog wel voor mekaar kunnen krijgen dat ze gingen trouwen op ze marokkaans. Maar daarna ging het alleen maar slechter en slechter met haar. Ze had vaak ruzie met haar man..werd geslagen..vernederingen op straat enz..enz. De deur bij me ouders stond al die tijd gewoon nog voor haar ouders. Maar deed zij?..Zodra hij haar weer belde maakte ze ruzie met mijn ouders en ging ze er weer vandoor. Het is echt te triest voor worden dat mijn ouders dit keer op keer van haar hebben kunnen pikken..maar op een dag was de maat echt vol. Ze belde me moeder op en was hysteries aan het janken en gillen dat het allemaal haar schuld was dat zij nu in die shit zat en met een kind van hem opgescheept zat..Me moeder wist niet wat ze hoorde.. Waarop mijn moeder antwoorde, dit is niet het leven die ik voor jou heb uitgekozen kind...dit wilde je zelf geef ons alsjeblieft hiervoor niet de schuld..Mensen geloof me..wat mijn zus toen zei is echtn iet voor herhaling vatbaar, maar laat ik het bescheiden houden door te zeggen dat de dingen die ze zei genoeg redennen waren om het contact echt definitief te verbreken. Mijn ouders zijn er kapot van en ik vind het vreselijk om dat aan te zien. Ik hoef haar echt nooit meer te zien..Zo zie je maar dat als je je ouders iets laat doen met tegenzin komt het bijna nooit goed met je. Tenminste..daar geloof ik heillig is.. Allah oekbar! Allah smeh lina men welidien
Had Ik Maar Een Zus............ :traan1:
naadje83
17-03-2004, 10:26
Pijnlijke situatie! Lah ie koen m3ak, oe 3tiekoum sbar!!
Dam 3amrou matai wellie sem.....
habiba_riffa
17-03-2004, 10:44
Lekker zus heb jij
Origineel gepost door habiba_riffa
Lekker zus heb jij
ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt..geef niet hoor je hebt namelijk helemaal gelijk. Alleen jammer dat je er geen sympathie voor kan tonen. Ik heb er namelijk ook niet om gevraagd. Zo iets krijg je, het overkomt je en je gunt zoiets het niemand.
sallaam meid,
ik vind het heel erg wat je zus deed er zijn er gewoon geen woorden voor
maar ze had geen respect voor haar ouders en ze denkt mijn vriend is alles voor mij
maar sbhennallah ze krijgt JUIST met hem problemen toen ze met hem trouwde
als je geen respect voor je ouders toont dan stel je namelijk in deze wereld en bij je man nieks voor.
hij zal haar vaak pijn doen en allah vervloekt zulke mensen die geen respect voor hun ouders hebben. [alles komt negatief terug ]
het beste is gewoon verder met jullie leven gaan want dat doet ze namelijk ook en als ze echt niemand heeft dan komt ze zeker jankent om jullie vergevenis en hulp vragen.
ik wens je veel sterkte en ook aan je ouders
het is toch hun kind die hun pijn doet laaiehdieha oe saffie
ik_oke_is
17-03-2004, 11:34
Origineel gepost door Noena
Het is nu bijna 2 jaar dat ik mijn zus niet meer heb gezien.
Het contact was des tijds verbroken doordat zij een heftige ruzie heeft gehad met mijn ouders..Zij had/heeft totaal geen respect voor mijn ouders. Het begon allemaal doordat een jongen had leren kennen (half nl/ en half Indo) zei wilde na 3 maanden meteen met die knakker gaan samen wonen..Waarop mijn ouders tegen haar hebben gezegd..Wacht is eff..Is hij moslim???..En uuh weleens gehoord van trouwen volgens onze regels in de islam???..Nou moet ik hier eff bij vermelden dat ik een zus heb die echt geen waarde hecht aan de islam (stagvorallah) en zich er nooit mee eeft bezig gehouden..Vaak genoeg hebben mijn ouders allerlei acties ondernomen door haar op te sluiten..te slaan..enz..enz..echt geloof me niks heeft geholpen bij haar. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ongeacht of dat zij nou mijn zus is of niet..Ik mis haar niet..best erg toch?..Ik weet echt of ik met haar nog wel weer eens contact zou willen hebben. Ik heb namelijk gezien wat zij mijn ouders heeft aangedaan..geloof me echt heeel veeel verdriet. Gelukkig hebben mijn ouders het nog wel voor mekaar kunnen krijgen dat ze gingen trouwen op ze marokkaans. Maar daarna ging het alleen maar slechter en slechter met haar. Ze had vaak ruzie met haar man..werd geslagen..vernederingen op straat enz..enz. De deur bij me ouders stond al die tijd gewoon nog voor haar ouders. Maar deed zij?..Zodra hij haar weer belde maakte ze ruzie met mijn ouders en ging ze er weer vandoor. Het is echt te triest voor worden dat mijn ouders dit keer op keer van haar hebben kunnen pikken..maar op een dag was de maat echt vol. Ze belde me moeder op en was hysteries aan het janken en gillen dat het allemaal haar schuld was dat zij nu in die shit zat en met een kind van hem opgescheept zat..Me moeder wist niet wat ze hoorde.. Waarop mijn moeder antwoorde, dit is niet het leven die ik voor jou heb uitgekozen kind...dit wilde je zelf geef ons alsjeblieft hiervoor niet de schuld..Mensen geloof me..wat mijn zus toen zei is echtn iet voor herhaling vatbaar, maar laat ik het bescheiden houden door te zeggen dat de dingen die ze zei genoeg redennen waren om het contact echt definitief te verbreken. Mijn ouders zijn er kapot van en ik vind het vreselijk om dat aan te zien. Ik hoef haar echt nooit meer te zien..Zo zie je maar dat als je je ouders iets laat doen met tegenzin komt het bijna nooit goed met je. Tenminste..daar geloof ik heillig is.. Allah oekbar! Allah smeh lina men welidien
kamaa toedienoe toedaan
straks krijgt ze zoon of dochter die haar het leven zuur maakt ;
ik hoop voor haar van niet
:(
Mocro4eva
17-03-2004, 11:45
:verdriet:
Lah ye3tekoum esbar ou yred beha ou yesle7ha. Steun je ouders zo veel als je kan en vergeet niet dat Allah (swt) er altijd is. Inshallah zal je zus inzien dat ze fout bezig is en haar leven verbeteren.
missblunder
17-03-2004, 11:58
Salam noena,
He vergeet een ding niet, verbreek je bloedverband niet met je zus.
Hierbij zal ik niet tegen jouw zeggen, wordt de beste vriendinnen van elkaar. Ook al zoekt ze geen contact met jullie, probeer haar in ieder geval af en toe te smsen.
Doe dit niet omwille van haar, maar om Allah swt.
Voor RDA VAN ALLAH, kun je wel jezelf trots een paar minuten opzij leggen.
En ALLAH jekoen m3akom ou jesaberkom insallah.
nouredinne_el
17-03-2004, 12:20
het blijf je bloed
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.