Bekijk originele versie : roaccutane
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Hi allemaal, ik ben vandaag met roaccutane begonnen, maar begin een beetje bang te worden van al die verhalen, kan iemand me geruststellen, valt het mee? of is het echt zo erg allemaal? moet ik gelijk al beginnen met vaseline te smeren voor me lippen, of pas als ik last krijg? kortom HELP!!.
Maak je geen zorgen, ik gebruik het nu bijna 4 maanden. Ik heb geen bijwerkingen behalve droge plekjes op mijn voorhoofd, droge lippen.
Bij mij is er niets bekend over onvruchtbaarheid, anders had het toch ook wel bij de bijsluiter gestaan of in de informatiefolder?
Als je je echt zorgen maakt, moet je maar contact opnemen met je arts.
:) Veel liefs van Zoya.
Origineel gepost door Majidah
dankje voor reactie meid, maar merk je bij jouw al verschil??
Ik heb echt een heel mooi resultaat :Iluvu:
Mijn pukkels zijn helemaal weg, in een zeer korte periode. Ik heb alleen nog littekens die er roodkleurig uit zien. Mijn arts zei dat deze binnen een half jaar sterk zullen verminderen.
Ben zeer tevreden over het resultaat, ik hoop dat het voor jouw ook goed zal werken. ;)
oohh wat goed voor je zeg! dat het heeft geholpen, maar ik zat te denken omdat het middel zoveel bijwerkingen kan hebben, het misschien tegen de islam in zou gaan ofzo??
Ik heb geen idee. Ik denk dat als je onder bepaalde omstandigheden op gebied van bijvoorbeeld gezondheid zeer slecht voelt het toegestaan is om daarbij maatsregelen te nemen.
Ik denk dat je hierbij zelf een invulling aan moet geven, omdat jij weet wat het beste voor jouw is en iedereen een eigen interpretatie heeft van de islam. Anders zou hierbij geinformeerd moeten worden om meer duidelijkheid te krijgen.
Ik heb er ook over nagedacht aangezien de bijsluiter zeer uitgebreid is, maar ik voel me met behulp van de medicijnen en het resultaat een stuk gelukkiger dan ik was. Ik denk dat dat ook belangrijk is.
maar welke huidprodukten had jij gebruikt?
de belangrijkste behandelingen voor acne zijn:
- benzoylperoxyde gel
- tretinoine lotion
- antibioticum medicijnen
- de Diane35 pil
- alle lotions en stickers die je in een apotheek of drogist kan kopen.
Aangezien dit allemaal onvoldoende resultaat gaf ben ik naar een dermatoloog verwezen.
Ik ben eerst 5 jaar onder behandeling van een huisarts geweest.
En hoe zit dit bij jouw? Wat heb jij allemaal gedaan en gaf dat dan ook resultaat? Heb jij nog goede tips voor mij???????
misstomaatje
17-03-2004, 17:07
Hi allemaal, ik ben vandaag met roaccutane begonnen, maar begin een beetje bang te worden van al die verhalen, kan iemand me geruststellen, valt het mee? of is het echt zo erg allemaal? moet ik gelijk al beginnen met vaseline te smeren voor me lippen, of pas als ik last krijg? kortom HELP!!
wat is dat als ik vragen mag
misstomaatje
17-03-2004, 17:14
het is een middel tegen acne
ooh oke,en waar is dat te verkrijgen.?
moe je daarvoor eerst naar je huisarts?
alvast bedankt :zwaai:
misstomaatje
17-03-2004, 17:39
nou laat ik je een ding zeggen, je krijgt het pas als je tig dingen hebt geprobeerd en je bijna jankend daar zit,..ik kreeg het via de dermatoloog, eerst een verwijs brief bij de huisarts halen en dan kun je er heen, als je huisarts tenminste niet moeilijk doet erover...
thks meid :zwaai:
nou dat rijtje van jouw komt me heel bekend voor allemaal, ik heb er ook jaren mee gelopen, ik heb het niet ernstig ofzo....maar wel dat ik er zelf last van had, je weet wel onzeker zijn, jankbuien enz., ik heb meer verwijde porien enz., maar goed ik heb dus van alles gebruikt ervoor, zelfs zo een neoderma behandeling gehad, vichy produkten gebruikt, dingen besteld van tv...echt zo een verspilling van mijn geld geweest, maar ja de tip die ik jou in ieder geval kan geven is niet er aan zitten, maar goed aangezien jij verder dan mij bent met de roaccutane weet ik het allemaal zo goed nog niet,...ik wacht het nog af...wat het gaat doen :confused: spannend en eng tegelijk moet ik zeggen, maar ik bedoelde eigenlijk meer met wat voor produkten je nu gebruikt samen met de roaccutane??
Ik herken echt alles, ik was erg triest, emotioneel en dergelijke. Ik plande van alles in zodat ik maar 1 keer de deur uit moest. Ik wilde het liefst gewoon thuis blijven en niet naar school en dergelijke. :(
Het was/ is best wel fustrerend. Veel mensen zeggen allerlei dingen van het is een allergie, je moet je gezicht beter reinigen, je snoept teveel. Met zulke dingen hield ik allang rekening, dus daar ligt het zeker niet aan. :o
Nu gaat het veel beter, maar het bijft een streven om een mooiere huid te krijgen. Ik slik roacutane in combinatie met de Diane 35.
Ik gebruik make-up van cliniqe omdat die goed is voor een gevoelige huid. Ik weet niet welke jij draagt? Of draag jij geen make-up?
Liefs Zoya
assalamu aleikum wa rahma tullahi wa baratuhu,
Mijn huisarts heeft het mij voorgeschreven en het was een voorwaarde van de dermatologe dat ik daarmee verder ging. Ik wou het liever ook niet, aangezien het veel hormonen bevat. De diane 35 is een anticonceptie die bij verschillende dingen kan worden toegepast. Het word ook gebruikt bij overmatige acne en ook bij meisjes met veel overbeharing.
Ik denk dat het een voorwaarde was zodat ik nog steeds een middel tegen acne heb als is stop met de roacutane.
Heb ji trouwens veel littkens door acne? En weet jij iets over huidtherapie?????
Beslama :zwaai:
Zoya.
Ik gebruik alleen producten van cliniq om mijn huid te verzorgen. Ik wil er ook niet te veel geld in investeren omdat ik dan ook wel een mercedes inmiddels voor de deur had staan. ;)
Ik hou het denk maar bij cliniq en jij?
Tja, ik heb ook wel alles overeen mooie egale huid, maar het moet moet mij ook weer niet financieel aan de grond brengen :D
Ik wacht de roacutane nog ff af. En kijk daarna wel verder.
Bij welke ziekenhuis ben jij onder behandeling?????
Als het goed is gaan wij beide met een mooie huid de zomer in ;)
Beslaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaa :)
oja nog een ding ik heb gelezen dat biodermal littekencreme erg goed kan zijn voor littekentjes, en wat gebruik jij eigenlijk voor die droge lippen en neus, want ik merk dat ik nu wel een droge neus begin te krijgen, wat kan ik het beste gebruiken?
Owwwwwwww wat goed :D !!!!!!!!!!!!! Ik wil die creme gelijk hebben. ;) Vooral mijn rechterwang heeft veel littekens en rond mijn kaaklijn. Mijn linkerwang en voorhoofd zien er redelijk uit. Voor droge lippen gebruik ik vaseline. Mijn gezicht smeer ik voor het slapen gaan in met babyzalf.
Ik heb ook een droge neus, ik weet ook niet wat ik daar aan kan doen. Ik heb ook wel eens last van een bloedneus, :eek: erg lastig. Maar we moeten er maar wat voor over hebben toch ;)
Lijkt me erg vies om vaseline of iets dergelijks in mijn neus te smeren :rolleyes:
Het lijkt mij verstandig om veel op je gezicht en lippen te blijven smeren. Als ik het een tijdje niet doe begin ik te vervellen. Bij die bijsluiter stond ook iets over haaruitval.........ik hoop echt niet dat ik dat krijg................
Gebruik jij ook die creme van biodermal???
nee ik gebruik die creme nog niet, ik wil toch nog even langs de Douglas ofzo om persoonlijk info te halen...wallah er zijn veel produkten man! je weet het gewoon niet meer op een gegeven moment...
Als mijn geld is gestort ga ik ook weer ff langs. Ik heb mijn spaarkaart bijna vol en dan krijg ik 10 of 15 euro korting op een volgende product. Ik wil echt weten watvoor resultaat die littekencreme heeft. ;)
Laat je me het ff weten als je meer informatie weet van de douglas. Ik heb ook eens een reinigingsrpoduct gehad van de clinq maar zodra je de dop open deed was de inhoud al zowat verdampt hahahahha :giechel:
Maar ik geeft toch de voorkeur aan de duurdere merken en jij????
:zwaai:
wat de dure produkten betreft, ik denk dat we hier te maken hebben met de king van alle dure produkten expert..hahaha, maar echt een produkt hoeft echt niet duur te zijn om te helpen, soms moet je een aantal dingen proberen om bij het juiste terecht te komen, maar ik zal is wat info halen en je terugmailen insjaAllah erover,..oke gr. :zwaai:
oja misschien kun je hier ook wat info vinden
http://www.thuismerk.nl/rubrieken/cosmetica/cosme2.htm
Jeetje wat een merken pfffffffff. Ik ga zo in een turkse bad om mijn huid te stomen. Ik moet nu van het internet af omdat mijn zus erop wilt :kwaad:
Ik mail je nog ;)
Liefs Zoya ;)
SweetxAngel
19-03-2004, 16:24
Origineel gepost door zoya
Ik gebruik alleen producten van cliniq om mijn huid te verzorgen. Ik wil er ook niet te veel geld in investeren omdat ik dan ook wel een mercedes inmiddels voor de deur had staan. ;)
Ik hou het denk maar bij cliniq en jij?
Tja, ik heb ook wel alles overeen mooie egale huid, maar het moet moet mij ook weer niet financieel aan de grond brengen :D
Ik wacht de roacutane nog ff af. En kijk daarna wel verder.
Bij welke ziekenhuis ben jij onder behandeling?????
Als het goed is gaan wij beide met een mooie huid de zomer in ;)
Beslaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaa :)
Nou damess ik hoop voor jullie dat het goed komt.. als het goed is GAAN jullie ook met een glad huidje de zomer in maar helaas moet je bij Roacutanne fel zon vermijden.. wat best wel moeilijk is in de zomer en al helemaal in Marokko.. en dat kwam volgens mij doordat je sneller verbrand door Roacutane.. maar jah dat zien jullie dan wel.. succes verder :zwaai:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.