Bekijk originele versie : Nederlandse troepen terugtrekken uit Irak?
Sellatin
17-03-2004, 00:49
Dag mensen. Na de aanslagen in Madrid, (die ik 100% afkeur)
lijkt het dat de tereurgolf is neergestreken in Europa. Nu steeds duidelijker wordt dat de Aanslag het werk was van een Moslimorganisatie, (Al-qaida???) ,bestaat de mogelijkheid dat ook andere Europese landen doelwit worden van nieuwe aanslagen. En dan moet je vooral denken aan landen die de oorlog in Irak steunen of gesteund hebben. Dan moet je dus denken aan landen zoals Spanje ,die gevolgen van hun steun ondervonden hebben. Maar ook Italie,, en NEDERLAND, steuden de oorlog in Irak. Nou heeft Nederland nog militaire troepen in Irak zitten. Moet Nederland net als Spanje de militairen uit irak terugtrekken, om op die manier een eventuele bloederige aanslag te voorkomen. Ik zelf vindt van wel, want ik zou wat ze in Madrid hebben meegemaakt hier echt niet willen zien gebeuren.
Afz Selattin Ates.
ook wel SEL
Tempelier
17-03-2004, 01:08
Precies of je nu wel of geen troepen in Irak hebt, je blijft een doelwit van die terroristen.
Vroeg of laat pakken ze je toch.
Dus laten we die troepen nu maar daar houden en die Irakezen helpen hun land weer op te bouwen.
Tempelier
17-03-2004, 01:16
Laten ze snel die wet terugdraaien, Al Qaida is het er niet mee eens.
Oh terroristen pak ons alsjeblieft niet. We doen alles wat je vraagt.
Terugtrekken, want die troepen hadden daar uberhaupt niet moeten zijn.
inderdaad , tempelier je kan lu*llen wat je wil ze hebben daar niets te zoeken achterlijk kikkerlandje met die domme balkenende derbij
Als het werkelijk aanslagen zou voorkomen, zou ik ja zeggen maar aangezien dat niet zo is......NEE...dus.
Het land opbouwen is een ding, en een buffer vormen zodat het geen burgeroorlog komt. Een ieder weer een beetje aan elkaar heeft gesnuffeld.....dus weer in staat is om een land op te bouwen en de kinderen op te voeden, geen zelfmoordenaars van te maken b.v.
Denk bovendien dat er nog veel meer meespeeld dan, tja hoe moet ik het zeggen, Irak en Afganistan en Palastina en en en.
De wapeneconomie bijvoorbeeld!!! :eek:
Ik was tegen de oorlog in Irak. Maar nu dit toch is gebeurt vind ik dat ze ook de verantwoordelijkheid hebben het land te helpen opbouwen en de irakezen toekomst te geven door te helpen een solide en goed bestuur op te zetten. Dus nee, laat ze niet in de steek. Want de stem van de aanslagen is niet de stem van het overgrote deel van de irakezen.
hassouna
17-03-2004, 10:57
Origineel gepost door Perez
Ik was tegen de oorlog in Irak. Maar nu dit toch is gebeurt vind ik dat ze ook de verantwoordelijkheid hebben het land te helpen opbouwen en de irakezen toekomst te geven door te helpen een solide en goed bestuur op te zetten. Dus nee, laat ze niet in de steek. Want de stem van de aanslagen is niet de stem van het overgrote deel van de irakezen.
jij en balk-ellende maken wel zorgen over de Irak .give me a break,
haat en haat dat is alles wat zit in jullie kleine hartjes.
take care of jullie shit probleem dan pas met anderen bemooien.
jullie willen bij de grote horen maar jullie zijn te kleine voor.
voorkomen is beter dan genezen :zwaai:
Tempelier
17-03-2004, 10:59
Origineel gepost door minga
inderdaad , tempelier je kan lu*llen wat je wil ze hebben daar niets te zoeken achterlijk kikkerlandje met die domme balkenende derbij
Ten eerste zou je iets respectvoller over dit land willen praten, dit land heeft jouw een opleiding gegeven en betaalt ook de uitkering van je halve familie.
Ten tweede doen Nederlandse militairen inIrak heel goed werk, ze hebben verschillende scholen opgebouwd, gezorgt voor lsemateriaal. Ze hebben meegeholpen een nieuw politieapparaat op te zetten, een ziekenhuis ens. Daarbij zorgen ze voor veiligheid en stabiliteit in de provincie. En wat denk je de relatie tussen de plaatselijk Irakezen en de Nederlanders is heel goed. Nederland toont respect voor de plaatselijke cultuur, betrekt de Irakezen bij het maken van beslissingen. Het gaat zelfs zo goed dat sommige Irakezen willen dat we daar nog 5 jaar blijven.
Laat het oordeel van die missie maar aan hen over, niet aan ondankbare profiteurs zoals jij. Als je dit land zo achterlijk vind pak dan het eerste vliegtuig hiervandaan. Mensen zoals jij hebben we hier niet nodig.
hassouna
17-03-2004, 11:11
Origineel gepost door Tempelier
Ten eerste zou je iets respectvoller over dit land willen praten, dit land heeft jouw een opleiding gegeven en betaalt ook de uitkering van je halve familie.
Ten tweede doen Nederlandse militairen inIrak heel goed werk, ze hebben verschillende scholen opgebouwd, gezorgt voor lsemateriaal. Ze hebben meegeholpen een nieuw politieapparaat op te zetten, een ziekenhuis ens. Daarbij zorgen ze voor veiligheid en stabiliteit in de provincie. En wat denk je de relatie tussen de plaatselijk Irakezen en de Nederlanders is heel goed. Nederland toont respect voor de plaatselijke cultuur, betrekt de Irakezen bij het maken van beslissingen. Het gaat zelfs zo goed dat sommige Irakezen willen dat we daar nog 5 jaar blijven.
Laat het oordeel van die missie maar aan hen over, niet aan ondankbare profiteurs zoals jij. Als je dit land zo achterlijk vind pak dan het eerste vliegtuig hiervandaan. Mensen zoals jij hebben we hier niet nodig.
pppppgggggggggggggggggggggggggggggggg :giechel:
"en eerste zou je iets respectvoller over dit land willen praten, dit land heeft jouw een opleiding gegeven en betaalt ook de uitkering van je halve familie. "
tempelier dit slaat werkelijk nergens op!! trek geen conclusies die nergens op slaan ken je hem/haar om dat te kunnen zeggen?...ik heb respect voor dit land en de overheid betaalt helemaal mijn opleiding niet kom niet bazelen aub....
hassouna
17-03-2004, 11:36
Origineel gepost door Multikul
Als we alle troepen terugtrekkeen vervalt irak in anarchie. Verschillende bevolkingsgroepen zullen eeuwenoude conflicten op geheel eigen wijze gaan oplossen, en er zullen miljoenen doden vallen. Ik was het niet eens met die oorlog, maar nu we daar nu eenmaal zijn moeten we alles doen om het land weer op te bouwen. De dreiging van een aanslag hoeven we in deze beslissing niet mee te nemen, zoals dave al zei, die aanslag komt toch wel. Maar we moeten onze verantwoordelijkheid nemen, we kunnen de irakezen nu niet zomaar achterlaten (het gaat trouwens zeer goed in de 'nederlandse' gebieden, de 'dutch touch' werkt geweldig). We hebben wel wat beters te doen dan onze buitenlandse politiek aan te passen aan de wensen van een verwend ruikeluiszoontje met godsdienstwaanzin. Laat de tegenstanders maar lekker hun jihaddansje doen, wij hebben ondertussen nobel werk te doen.
gelijk heb je maat maar waarom Irak? kijk nou even wat in ander landen gebeurt .palistina biv. elke dag doden de heel wereld kan niet doen omdat israel.........je mag zelf invullen maar neutral zijn.
in africa 1000 den doden geen actie etc etc nu america wegens olie of famillie afrekening veel landen praten over hulp mensen rechten bla bla bla wens een keertje objectif en zie dat de americanen steken overal waar de balang en zijn hun neuzen.
en sommige honden zo maar steken hun vingers voor help en sturen soldaten naar de dood en da angst
s.v.p wens een keertje verstandige en laat die haat en blindigheid weg
Groetjes , we kunnen maaaaaaaklijk samen in vrede leven ,als we dat willen.niemand houd van dood niemand wil zijn geliefde in een verschikelijk situatie dood gaat zo als Madrid, ik ben als moslim 100000000000000000keer tegen anslagen zelf in Israel. maar soms mensen daar hebben geen ander keuzen niemand luisterd naar hun niemand dent aan hun misirable leven ze hebben niets te verliezen.
maar don't say that bush or jpb or blair care about de irakez .
we zijn niet extreme dom om niet te weten wat goed is en wat slecht is
hassouna
17-03-2004, 11:51
Tja waarom Irak en niet palastina, we kunnen nu eenmaal maar 1 ding tegelijk he. Ook ligt palastina politiek een stukje moeilijker, laat eerst de arabische naties hun palastijnse medeburgers maar als gelijken gaan behandelen voordat ik mij als westerling schuldig moet voelen. Wij nederlanders zijn niet in Irak voor olie/rijkdom/eer, we zijn daar alleen maar om te helpen. Om blijkbaar word die hulp gewaardeerd door degenen die geholpen worden, laat het maar aan hollanders over om dingen goed te regelen (sommigen oude kolonies hebben zelfs gevraagt of we plzzzz terug willen komen).
Vriend kwestie Palistina is meer dan 50 jaar oud,
sorry ik vind jou argument niet raisonable,
SP. de arabishe leiders zijn net of meer erg dan saddam.
van mij mag bush iedereen ophangen Als hij echt van de Arabish landen een democratie landen wil maken, hier twijfel ik amigo
hassouna
17-03-2004, 12:14
Irak is niet zo veel ouder;) Wat ik jou vraag, wat doet palastina in een discussie over Irak? Het is net of palastina een 'kopdicht' woord is geworden voor moslims zoals 'de holocaust' is voor joden, iedere keer word het er bijgehaald, en vaak, zoals nu weer, heeft het er gewoon niks mee te maken.
mag ik wat vertelen, Palistina is het wortelje van al problemen.
Ik ben niet iemand die zo maar praat ,maar ik weet echt 100% zeker dat als de kwestie Palistina niet opgeloost(en dat zal nooit plaats vinden) De "terrorisme volgens de westers" en de martelaars vogens de arabiren nog actief blijven.
even weg
Nou, wat aardig dat de meesten vinden dat het leger in Irak moet blijven. Maar hoe zou de uitslag zijn als ons leger ook Marokkaanse soldaten m/v had ...
"Broeders, broeders ....."
"Kopvodjes", nou, dat is wel heel erg :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.