Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De hoofddoek en Het feest...

Pagina's : [1] 2

Ikrame_girl
17-03-2004, 00:01

Ik heb een vraagje...binnekort heb ik een bruiloft...maar ik draag hoofddoek..nou is mijn vraag,,....doen jullie dan hoofddoek af of houden jullie die op...vroeger deed ik 'm altijd af..maar nu begin ik in te zien dat het dom was....en eht is geen gemixte party...dus mannen en vrouwen...wat doen jullie dan..Iedereen zegt: doe 'm voor een keer af...mar ik heb 'm liever op..

salwa23
17-03-2004, 09:28
ik hou hem gewoon op ik heb er 100% voor gekozen meid laat je niet ompraten somige mensen gaan makkelijk met de islam om

sammmy
17-03-2004, 10:57
wanneer je 'm draagt... hou je 'm dan gewoon op... :goedzo: wanneer je 'm niet draagt... draag je 'm wanneer je d'r klaar voor bent... :goedzo:

ElMalakElBarea
17-03-2004, 10:57
Het is toch toegestaan om onder moslimvrouwen je hoofddoek af te doen? Waarom niet doen, dan? Volgens jullie moet de hoofddoek ook opblijven als je gaat zwemmen met moslimvrouwen, of hoe zit het eigenlijk? Ik dacht dat enkel het gebied tussen je navel en je knieëen bedekt most blijven in dat geval...

xMaryamx
17-03-2004, 11:09

lieverd, ik zou zeggen hou m op!!! das een betere deal!!

Mouny
17-03-2004, 11:43
ik hou hem op

angelrifia
17-03-2004, 11:46
ik doe hem altijd af op bruiloften, want er zijn toch altijd alleen vrouwen aanwezig. voordat ik ga doe ik een sjaal over me haar. maar als het gemixt is dat zou ik het in mij geval gewoon om houden

lailaelmou
17-03-2004, 11:51
Waarom af doen? Je heb er voor gekozen om een hoofddoek te dragen, dan ook op feesten... Ik vind het niet kunnen om hem af te doen voor een feest.... Kun je hem net zo goed niet dragen (mijn mening). Ik zie vaak meiden/vrouwen op feesten. Die een mooie jurk aan hebben met een hoofddoek.. Dit vind ik echt heel mooi om te zien. Dus meid niet af doen.... Laila

TwinkleEye_19
17-03-2004, 13:04
Origineel gepost door laila el mou Waarom af doen? Je heb er voor gekozen om een hoofddoek te dragen, dan ook op feesten... Ik vind het niet kunnen om hem af te doen voor een feest.... Kun je hem net zo goed niet dragen (mijn mening). Ik zie vaak meiden/vrouwen op feesten. Die een mooie jurk aan hebben met een hoofddoek.. Dit vind ik echt heel mooi om te zien. Dus meid niet af doen.... Laila Wat JIJ mooi vindt, hoeft een ander niet te vinden! Jij vindt het niet kunnen om hem af te doen op een feest?! Vindt je het dan ook niet kunnen om hem af toe doen in huis?? Als zij dat wil..en als er meiden zijn die op gescheiden feesten hun hoofddoek af doen is dat hun goed RECHT! Het is pas erg als ze dat doen op plekken waar het haram is..zolang het niet haram is, is het hun goed recht en zijn woorden als "ik vind het niet kunnen" alsof ze iets harams doen, niet op hun plaats.

Mocro4eva
17-03-2004, 13:10
Gewoon op houden meid! ;)

lailaelmou
17-03-2004, 13:25
Origineel gepost door TwinkleEye_19 Wat JIJ mooi vindt, hoeft een ander niet te vinden! Jij vindt het niet kunnen om hem af te doen op een feest?! Vindt je het dan ook niet kunnen om hem af toe doen in huis?? Als zij dat wil..en als er meiden zijn die op gescheiden feesten hun hoofddoek af doen is dat hun goed RECHT! Het is pas erg als ze dat doen op plekken waar het haram is..zolang het niet haram is, is het hun goed recht en zijn woorden als "ik vind het niet kunnen" alsof ze iets harams doen, niet op hun plaats. Daarom heb ik er ook bij gezet eigen mening....

SWEET_ANISSA
17-03-2004, 13:27
Origineel gepost door toeschouwer Beste zuster, heeft Allah dat gezegd?? "Draag m wanneer je er klaar voor bent?" Je zegt het verkeerd, je moet zeggen: Wanneer je hem niet draagt, draag het dan z.s.m. nu het nog kan, want het is een verplichting voor IEDERE moslima!! Toen Allah s.w.t. met de verzen over de hijaab kwam (toen het verplicht werd) waren ALLE vrouwen (R.A) er klaar voor. Ze accepteerden METEEN de regels van Allah s.w.t. en Zijn geliefde Profeet s.a.w.s. Wie zijn wij om nog te gaan filosoferen over de hijaab terwijl het een duidelijke zaak is??? Moge Allah ons leiden (amien) Wasalaam. :goedzo: kapot goed gezegd

Maroc_riffia
17-03-2004, 16:10
He meid ik zal hem gewoon aan houwen.Maar je zei dat het gemixt was? ..... maar ja . Maar doen je jullie ook muziek of niet??????

maryamx
17-03-2004, 16:47
Salaam oe 3alaikoem! Ik zou 'm in ieder geval aanhouden, maar ja ... iedereen bekijkt het anders. En maroc_riffia ze zei dat het geen gemengde bruiloft is. Twinkele (of hoe je 't ook schrijft) een bruiloft is anders dan thuis hé. Er bestaat zoiets als een videocamera, je wordt dan gefilmd en achteraf zien mensen je zonder hoofddoek, het komt namelijk op een band terecht. Er komen meestal wel een paar mannen op een bruiloft, als is het maar om even een foto te trekken. Allah i hdie ma gleak!! Ma3a Salama Maryam

tamimount_nador
17-03-2004, 18:23

meid als je gevoelt zegt dat je hem op moet houden doe het dan luister niet naar anderen.

Pagina's : [1] 2