Bekijk originele versie : Islamitische vrouwen werkzaam in Justituele Inrichtingen!!!
miss_kabdani
16-03-2004, 20:41
Salaam Aleikom,
Ik denk dat mijn soort oproep niet echt op deze site thuis hoort,
maar dit is 1 van de weinige opties.
Zoals jullie misschien in de kranten hebben gelezen,
wil minister Donner afschaffen dat
geuniformeerde ambtenaren in justituele inrichtingen
met hiyaab gaan werken.
Ik ben zelf werkzaam in een HvB mét hoofddoek.
Nadat ik er een paar maanden geleden ben begonnen
met die te dragen (hamdoulilah)
is er een ´veilige´ hoofddoek ontworpen door
Cindy van der Bremen (ze heeft ook de sporthoofddoeken ontworpen),
maar die mogen nog niet gebruikt worden.
Omdat minister Donner alles stil heeft gelegd
tot er een debat is geweest hierover.
Alleen ben ik bang voor het ergste,
jullie allemaal weten wat er in Frankrijk is gebeurd...
Ik weet dat er nog een paar vrouwen (geuniformeerd) werken
met hoofddoek in justituele instellingen.
Deze oproep is naar hun gericht.
Of misschien ken je iemand.
Ik zou graag contact met ze opnemen.
Wil je me dan een privebericht sturen?
Aangezien het over de toekomst van onze banen gaat...
Inshallah dat ik hiermee verder kom...
Origineel gepost door miss_kabdani
Salaam Aleikom,
Ik denk dat mijn soort oproep niet echt op deze site thuis hoort,
maar dit is 1 van de weinige opties.
Zoals jullie misschien in de kranten hebben gelezen,
wil minister Donner afschaffen dat
geuniformeerde ambtenaren in justituele inrichtingen
met hiyaab gaan werken.
Ik ben zelf werkzaam in een HvB mét hoofddoek.
Nadat ik er een paar maanden geleden ben begonnen
met die te dragen (hamdoulilah)
is er een ´veilige´ hoofddoek ontworpen door
Cindy van der Bremen (ze heeft ook de sporthoofddoeken ontworpen),
maar die mogen nog niet gebruikt worden.
Omdat minister Donner alles stil heeft gelegd
tot er een debat is geweest hierover.
Alleen ben ik bang voor het ergste,
jullie allemaal weten wat er in Frankrijk is gebeurd...
Ik weet dat er nog een paar vrouwen (geuniformeerd) werken
met hoofddoek in justituele instellingen.
Deze oproep is naar hun gericht.
Of misschien ken je iemand.
Ik zou graag contact met ze opnemen.
Wil je me dan een privebericht sturen?
Aangezien het over de toekomst van onze banen gaat...
Inshallah dat ik hiermee verder kom...
Wa alaikuum salaam, afgelopen donderdag stond er een klein artikel in het NRC over de hoofddoek. Een huis van bewaring in had iemand gevraagd om een hoofddoek te ontwerpen voor haar medewerkers. Ik weet niet precies meer waar het over ging, misschien dat iemand anders hier jou een link kan geven.
Sorry, ken wel veel moslima's maar geen die in een Huis van Bewaring werken.
succes!
wa alaikuum salaam
Tempelier
16-03-2004, 21:08
Origineel gepost door Wolverine
De kruisvaarders willen je voor een keuze plaatsen, het is aan jou wat je kiest.
Kies je voor doenia en geld of kies ej voor aghiera en stop je met werken als dat niet gaat zonder hidjab.
Euh, wie zijn precies de kruisvaarders hier dan?
miss_kabdani
16-03-2004, 21:09
De kruisvaarders willen je voor een keuze plaatsen, het is aan jou wat je kiest.
Kies je voor doenia en geld of kies ej voor aghiera en stop je met werken als dat niet gaat zonder hidjab.
Tuurlijk kies voor Achira!
Maar dat betekent niet dat ik nu maar
stil in een hoekje moet gaan zitten afwachten...
miss_kabdani
16-03-2004, 21:14
Weet je...
Ik heb dit bericht geplaatst omdat ik
graag in contact wil komen
met die andere vrouwen die momentel
ook met hoofddoek werken in een inrichting...
Tempelier
16-03-2004, 21:25
De Nederlandse regering.
Ow jah tuurlijk, Jan Peter Balkenende die heldhaftige kruisvaarder.
Ik zie hem zo voor de troepen uit gaan, om ze aan te sporen Jeruzalem in weer te bevrijden van de heidenen.
Jij moet wel in een enorm simpele wereld leven.
Origineel gepost door miss_kabdani
Weet je...
Ik heb dit bericht geplaatst omdat ik
graag in contact wil komen
met die andere vrouwen die momentel
ook met hoofddoek werken in een inrichting...
Nou, Wolverine bewijst het weer. Mannen dwingen vrouwen die doeken te dragen. "Want" zegt hij "als jij die doek niet mag dragen, dan moet je stoppen met werken".
Die doek hoort in je vrije tijd, je valt een ander niet lastig met je geloof.
Punt uit.
Origineel gepost door Mierda
Hahahaha...die Wolverine is echt dom. Begint meteen weer met schelden "homokruisvaarder".
Puistenjochie..... :hihi:
Geeft wel aan hoe het joch over homo's denkt. Dieptriest zou je er van worden.
In justitiële inrichtingen maakt men zich niet echt zorgen om de hoofddoek als religieus symbool.
De overheid is bang dat geflipte gedetineerden in een handgemeen aan die hoofddoek gaan trekken en hem kunnen gaan gebruiken als moordwapen (door verwurging).
Om diezelfde reden dragen mannelijke justitiële medewerkers en politieagenten geen echte stropdassen, maar die nepdingen die je met een elastiekje om je nek kunt hangen zodat je er niet aan kunt gaan hangen en de drager ervan kunt verwurgen.
Dit heeft dus niet te maken met religie, maar alles met persoonlijke veiligheid.
Probeer eerst uit te vinden wat er echt aan de hand is, voordat je er weer een pseudo-religieuze rel van maakt.
Origineel gepost door Scottie
Die doek hoort in je vrije tijd, je valt een ander niet lastig met je geloof.
Punt uit.
Zeer ernstig dit. Dit is een inbreuk op de vrijheid van doen en laten. Er geld in dit land nog altijd een vrijheid op het beoefenen van Godsdienst. Dat vrouwen een hoofddoek willen dragen daar hebben ze recht op. Wat ik draag of iemand anders is zijn keuze ik val je er niet mee lastig en zij jou ook niet. Zo ben ik en zo zijn zij. Jij gaat nog lelijke mensen van de straat bannen en nog tegen ze zeggen dat ze jou niet lastig moeten vallen met hun lelijkheid.
Origineel gepost door Mierda
Hahahaha...die Wolverine is echt dom. Begint meteen weer met schelden "homokruisvaarder".
Puistenjochie..... :hihi:
Deze post getuigt ook niet van een al te hoog IQ-gehalte..
Origineel gepost door Peej
In justitiële inrichtingen maakt men zich niet echt zorgen om de hoofddoek als religieus symbool.
De overheid is bang dat geflipte gedetineerden in een handgemeen aan die hoofddoek gaan trekken en hem kunnen gaan gebruiken als moordwapen (door verwurging).
Om diezelfde reden dragen mannelijke justitiële medewerkers en politieagenten geen echte stropdassen, maar die nepdingen die je met een elastiekje om je nek kunt hangen zodat je er niet aan kunt gaan hangen en de drager ervan kunt verwurgen.
Dit heeft dus niet te maken met religie, maar alles met persoonlijke veiligheid.
Probeer eerst uit te vinden wat er echt aan de hand is, voordat je er weer een pseudo-religieuze rel van maakt.
Wellicht kunnen de hiyaab dragende gevangenisbewaarders iets ondertekenen dat ze dit op eigen risico doen. Dus als ze gewurgd worden dat er geen schade verhaald kan worden op de werkgever. Ook niet voor de gevolgen bij bijvoorbeeld in gijzelneming. :nl:
Origineel gepost door K_Prone
Zeer ernstig dit. Dit is een inbreuk op de vrijheid van doen en laten. Er geld in dit land nog altijd een vrijheid op het beoefenen van Godsdienst. Dat vrouwen een hoofddoek willen dragen daar hebben ze recht op. Wat ik draag of iemand anders is zijn keuze ik val je er niet mee lastig en zij jou ook niet. Zo ben ik en zo zijn zij. Jij gaat nog lelijke mensen van de straat bannen en nog tegen ze zeggen dat ze jou niet lastig moeten vallen met hun lelijkheid.
Ik zou m'n kaarten maar niet meer op vrijheid zetten want met die zogenaamde vrijheid is het binnen nu en 15 jaar wel flink gedaan zijn.
George Orwel gaat met z'n boek 1984 nog gelijk krijgen ook. Big brother will watch us
Zeer goed van Kruisvaarder Donner dat hij deze voorziening introk.
Binnenkort zullen alle ambtenaren geen hoofddoek meer mogen dragen. Leve de kruisvaarders in het Nederlandse parlement.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.