Bekijk originele versie : 3 minuten stile voor massamoord van deze kruisvaarders waarvan sommigen nu nog vrij r
NEW YORK - Een elite-eenheid van het Amerikaanse leger heeft in 1967 in zeven maanden honderden ongewapende Vietnamese mannen, vrouwen en kinderen vermoord. Het gaat om de omvangrijkste serie wreedheden uit de oorlog in Vietnam, vermoedelijk groter dan het bloedbad van My Lai van maart 1968. Ofschoon zowel het Pentagon als het Witte Huis op de hoogte was, zijn de misdrijven nooit openbaar gemaakt en is evenmin vervolging ingesteld.
Na 36 jaar is de zaak boven water gehaald door journalisten van The Blade, een dagblad uit Ohio. Verslaggevers namen duizenden militaire dossiers door en voerden tientallen vraaggesprekken met getuigen en onderzoekers uit het leger.
De 45 man van de Tiger Force, zoals het peloton werd genoemd, waren in 1967 naar de provincie Quang Ngai in het Centrale Hoogland van Zuid-Vietnam gestuurd om aanvoerroutes van de communistische Vietcong af te snijden. Tussen mei en november 1967 liep de missie uit de hand. Vrouwen en kinderen werden opzettelijk opgeblazen in bunkers, boeren werden op hun rijstvelden geëxecuteerd, gevangenen werden gemarteld en doodgeschoten, waarna afgesneden oren als souvenir werden meegenomen.
William Doyle uit Missouri, sergeant in de Tiger Force, zegt in The Blade dat hij zoveel burgers vermoordde dat hij de tel kwijt raakte. 'We leefden van dag tot dag. Niemand van ons met een beetje hersens dacht dat hij de oorlog zou overleven. De enige manier om te overleven is te doden, want over iemand die dood is hoef je je geen zorgen meer te maken.'
Rion Causey, nu 55, destijds de arts van het peloton: 'Ik vraag me nog steeds af hoe sommige mensen dertig jaar later kunnen slapen.'
De commandanten wisten van de gruwelen, zo is gebleken. In sommige gevallen moedigden ze hun soldaten aan ermee voort te gaan. Twee mannen van het peloton probeerden een eind te maken aan het geweld. Hun meerderen zeiden hen dat ze zich koest moesten houden. Ze werden overgeplaatst.
In een uitgebreid en langdurig onderzoek liep het leger tussen februari 1971 en juni 1975 dertig beschuldigingen na van oorlogsmisdrijven. Zes soldaten die verdacht werden van mishandeling en moord, kregen toestemming lopende het onderzoek ontslag te nemen uit het leger. Daarmee ontliepen zij vervolging. Uiteindelijk bleven achttien verdachten van gruweldaden over. Ofschoon het misdrijven betrof tegen de Amerikaanse militaire wetgeving en tegen de Conventie van Genève van 1949, is tegen geen van hen ooit een aanklacht ingediend.
Dan Clint, een van de soldaten in Tiger Force, over zijn ondervraging: 'De onderzoeker die mij kwam opzoeken, zei: ''Hé, doe me een lol. Zeg dat je je niets herinnert, dan kan ik die zaak tenminste afsluiten''.'
De luitenant van het peloton, James Hawkins, werd in het najaar van 1975 naar het Pentagon ontboden, samen met zijn generaal. 'Wat ze zeiden was: ''Ja, dat is niet helemaal goed gegaan daar, we weten ervan. Maar het is niet in het belang van wie dan ook dit te vervolgen''.'
Hawkins voegde eraan toe: 'My Lai was achter de rug en het leger zat niet te wachten op een nieuwe golf publiciteit.'
The Blade ontdekte dat samenvattingen van het onderzoek tussen 1971 en 1973 ook naar het Witte Huis werden gestuurd. John Dean, de eerste man in de staf van president Richard Nixon, zegt zich de kwestie-Tiger Force niet te kunnen herinneren. 'Maar het verrast me niet dat het onderzoek in een la is verdwenen. De regering houdt niet van smerige verhalen.'
De leider van het legeronderzoek naar Tiger Force was geheim agent Gustav Apsey. Hij is 63 en gepensioneerd. Hij zegt: 'Ik wist dat die vervloekte zaak nergens toe zou leiden. Het was het verkeerde moment voor de politiek.'
De doodstraf verdienen ze die laffe kruisvaarders, onschuldige vrouwen en kinderen verkrachten en vermoorden..
Nou, kun je nu niet even ophouden met die wedstrijd? Gewoon mensen even tijd geven om bij te komen van die aanslag? Een beetje respect, geven waar je zelf zo om schreeuwt? Is toch niet teveel gevraagd?
AlHoceima_Leila
16-03-2004, 18:53
Origineel gepost door Scottie
Nou, kun je nu niet even ophouden met die wedstrijd? Gewoon mensen even tijd geven om bij te komen van die aanslag? Een beetje respect, geven waar je zelf zo om schreeuwt? Is toch niet teveel gevraagd?
Als hij wat wil plaatsen dat doet hij dat toch.
Jij HoefT niet zijn topic lezen maar Mag het lezen.
islamietje114
16-03-2004, 18:55
oeeeeeeeeeeeee scottie krijgt het heet onder zijn voetjes...waarom ga je gewoon niet in op het geen wat hij heeft geplaatst?! of heb je gewoon door dat je onzin lult!
Nou, ik ken dit verhaal.
Ik vroeg alleen om even te stoppen met een wedstrijd in leed. Gewoon, respect voor die slachtoffers in Spanje en voor de mensen die daar verdriet van hebben.
Het is verder heel ongepast om de ene dode met de andere te vergelijken. Ik verdenk Woverinne ervan niet begaan te zijn met het afschuwelijk lot van die Vietnamezen, maar hen alleen te gebruiken in zijn propaganda=oorlogje. Heel onsmakelijk. Althans, in Nederland.
Origineel gepost door Wolverine
Het kan jou geen moer schelen wat er in Spanje is gebeurd, gewoon een meelopertje met de grote massa.
Ga je heel je leven doen alsof je in rouw bent homo kruisridder?
De daders van de aanslagen zijn opgepakt, moge Allah rechtvaardigheid doen zegevieren.
De daders van deze massamoord in vietnam lopen vandaag nog vrij te genieten sommigen zonder enige straf, maar als helden bejubeld. Word je zo een held bij de kruisvaarders door vrouwen te verkrachten en te vermoorden?
Ik vind het het een perfecte tijd om deze topic hier nu te plaatsen.
Jazak allaho ghairen voor je informatie...
En dit wilde ik je nog zeggen: Je hebt de mooiste ondertekening van marokko.nl echt machallah....Echt heel mooi :zwaai:
Nou, Wolverine maakt zich niet alleen schuldig aan oneigenlijk gebruik van de dood van Vietnamezen, hij intimideert ook. Is hij lid van de AEL?
Ik vind jouw berichten, Wolverinen, veel lijken op de lijkenpikkerij van Azzedine, eerder Ezzedine.
Over jouw Profeet heb ik hier een reportage. Mooi, helder, door deskundigen en niet- bestreden. Uit een uiterst kritisch links weekblad dat jarenlang immigranten heeft doodgeknuffeld.
Corrie, dank.
Wil de ware Profeet opstaan? (http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=178907&pagenumber=1)
Nou, Vrij Nederland, het linkse kwaliteitsblad van Nederland. Ik verwacht dat je de kwaliteit en orientatie van die blad in twijfel trekt en dat Armstrong een onevenwichtige vrouw uit Amerika is en dat Luyendijk een anti-islamist is.
Karen Amstrong: " Een Westerse poging tot begrip van de islam"
Jules Deelder: "Bijbelsch"
Ibn Ishaak: "Het leven van Mohammed"
Joris Luyendijk: "Een tipje van de sluier"
Muhammed Marmduek Pickthall: "Tolerance in Islam"
Wil de ware Profeet opstaan? (http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=178907&pagenumber=1)
Nou, jij zoekt het maar uit. Je lijkt op een semi-intelligente manier toch op een randdebiel.
Profeet schrijven we in Nederland met een hoofdletter.
Over en uit.
Elberfeld
17-03-2004, 09:31
Origineel gepost door Wolverine
De straf op verraad is de dood.
Als er oorlog is, wordt er altijd oorlogsbuit gemaakt en verdeeld: nu in Irak ook met de contractjes en olie.
In die tijd was de buit slaven, nu zijn het "moderne" slaven, die niet eens de rechten hebben van de slaven in de tijd van onze profeet mohammed vrede en zegeningen met hem.
En nu worden de Profeet en zijn volgelingen gelijkgesteld aan Amerikanen. Dat heb ik og niet eerder gezien.
Vreemd trouwens hoe Wolverine iedereen die hem tegengas geeft 'Kruisvaarder' noemt. Vietnamveteranen, Corrie... nog even en ik ben er ook een.
Corrie is trouwens wel de laatste die voor die term in aanmerking komt. Ik zie haar eerder melopen in een protestmars van Mahatma Ghandi dan meedoen met een kruistocht.
Zo op het oog is het dus erg vreemd, zoals Wolverine zich hier probeert te manifesteren.
Misschien dat het helpt als hij een goede omschrijving geeft van wat hij met de term 'Kruisvaarder'bedoeld; dat zou al schelen.
AAAbracadaver
17-03-2004, 09:49
Origineel gepost door wolfowitz
God, de Islam is een gedroomde manier om vrede te beleven; de werkelijk is anders, en het wakker worden nog moeiljker.
Her westen is keihard, de duitse bevolking werd platgebombardeerd, elke nacht.
De mensen in Nederland zwaaiden de bommenwerpers toe, toe maar geef ze op hun *******!
In de eerste wereldoorlog stierven miljoenen soldaten, de mitrailleurlinies ingestuurd door hun commandanten, in naam van volk en vaderland en god.
Ga lekker door, bommetjes te plaatsen in treintjes en bussen, in Nederland, Belgie, frankrijk, duitsland, en na een tijdje zul je zien, dat het westen ECHT terugslaat, met dat goedgekeur van bomaanslagen door veel moslims!
Inderdaad Wolfowitz,
Ik zie hier dagelijks berichtjes van 'dappere' internet jihadies die zich na enkele smerige laffe bomaanslagen al heer en meester wanen over het westen. Zij denken dat de gematigde en beheerste reacties die ze zien een teken zijn van zwakte. Misschien wordt het tijd voor deze mensen om eens een boekje open te slaan over de slag bij de Somme of D-day om te zien tot welke offers het westen in staat is als de vrijheid in geding komt.
En blader daarna nog maar eens iets door met betrekking tot de bombardementen op Dresden, Hamburg, Hiroshima en Nagasaki om te leren tot wat voor wraak het westen in staat is....
RitaMaria
17-03-2004, 10:52
Origineel gepost door Mierda
Dat deed Mohammed (vzmh) toch ook? Roven, plunderen, moorden, vrouwen als slavinnen nemen en verkrachten ?
Hij is er ook een held mee geworden. :goedzo:
Of wil je dat ontkennen soms?
Bronnen svp..
NB: dit is bullMierda..
RitaMaria
17-03-2004, 10:56
Origineel gepost door Corrie
Pardon???
Kan je de waarheid niet aan, kan je het feit niet aan dat de profeet karavanen plunderde en daar enorm veel goederen en slaven vandaan haalde ?
Kan je er niet tegen dat de profeet 600 mannen aan de rand van een massagraf heeft gezet en heeft laten onthoofden?
Kan je er niet tegen dat de profeet een slavin trouwde waarvan hij de vorige dag haar familie had uitgemoord?
Kan je er niet tegen dat de profeet tegen het eind van zijn leven een grootgrondbezitter was en waarschijnlijk de rijkste man in het midden oosten was dankzij oorlogsbuit en slavenhandel??
Sorry, maar dat is gewoon de harde waarheid, zo ging het er toen aan toe en er is enorm veel geld in omgegaan, er zijn ontzettend veel slaven verhandeld door de profeet en hij was een held....
En sorry voor je, hier zijn wel bewijzen voor ....
Niets verkeerds verder over de profeet, hij was een goede man, maar hij is wel stikrijk geworden van slavenhandel en oorlog....
Corrie, wil jij je bron(nen) vermelden svp..
dank..
RitaMaria
17-03-2004, 11:03
Origineel gepost door wolfowitz
God, de Islam is een gedroomde manier om vrede te beleven ; de werkelijk is anders, en het wakker worden nog moeiljker.
Ga lekker door, bommetjes te plaatsen in treintjes en bussen, in Nederland, Belgie, frankrijk, duitsland, en na een tijdje zul je zien, dat het westen ECHT terugslaat, met dat goedgekeur van bomaanslagen door veel moslims !
Nu hopen dat jij een keer wakker wordt..ik weet werkelijkwaar
niet waar jij je gesuggeerde 'informatie' vandaan haalt..(en dit
is niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer) je blijft
maar door zeveren...
Nou, ik werd er echt even moe van, van die jihadies, zoals Abra ze noemt. Ja, en de adviezen die Abra geeft, mee eens. Die kinderen zien oorlog naar mijn idee toch teveel op hun scherm en maken zo een wereld die alleen op hun pc bestaat.
Ik heb nog steeds de indruk dat zo'n Wolverine zo vol haat zit dat hij alles uit zijn hoed tovert om zijn gelijk te halen. Zijn motief, namelijk dat die Amerikaanse soldaten die die Vietnamen zouden hebben gedood lijkt mooi. Maar ik denk dat het is ingegeven om de daders van de aanslagen in Madrid te hulp te schieten. Waarom deze daders oppakken, Marokkanen, dus komt hier in Nederland hard aan, als er nog wat Amerikaanse soldaten ook niet gepakt zijn voor hun eventuele misdaden?
De Marokkaanse gemeenschap verkeerd nu natuurlijk in een crisis. Eerst wordt het voormalige moederland getroffen door een aardbeving met een koning die niet wilde komen opdagen, nu blijkt Marokko niet alleen het slachtoffer maar lijken enkele Marokkanen in staat tot ongekende en blinde wreedheid. Begaanin de naam van een volstrekt onduidelijk doel. In Casablance en in Madrid en wellicht in New York. De vraag wie zij zijn en waar zij bij horen, willen horen krijgt hiermee een indringender karakter. Want werd tot Madrid de "islam" gezien als in staat terroristische uitwassen te kennen, nu zijn Marokkanen tot aanslagen in staat. Van een geloof naar concrete mensen. Dat zal negatieve effecten hebben op het toch al niet gunstige beeld dat van de Marokkaanse gemeenschap is gevormd.
Die kinderen lijken geen idee te hebben dat Europa, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Spanje al zoveel oorlogen over zich heen hebben gekregen. Om Rusland in dit kader maar even niet te noemen. In Duitsland zijn zowat alle steden met de grond gelijk gemaakt. Het zou beter zijn als die ze eens naar National Geographic zouden kijken en docu's over de de Eerste ben Tweede Wereldoorlog. Want door alleen de wereld te zien zoals jij hem wilt zien, leidt tot een sterkd vertekent en incompleet beeld van de werkelijkheid. Straks, tegen mei zal de tv weer ons geheugen komen opfrissen en kunnen zij er eens goed voor gaan zitten. Dan zullen ze ervaren, zoals Abra al zegt, dat "we" al die oorlogen en verwoestingen en doden niet hebben geofferd om ons door nieuwe extremisten onder de voet laten lopen. Om over de bijdrage, in geld, soldaten en wapens van Amerika om Europa te bevrijden maar te zwijgen.
Overigens, ik meen dat de Duitse steden vooral zijn gebombardeerd om Hitler en zijn leger te treffen in het maken van wapens, het transport ervan enzovoort. En de bommen op Japan waren bedoelt om Hirohito tot overgave te brengen. Zoals Rotterdam werd gebombardeerd om de Nederlandse regering tot capitulatie te dwingen en ik meen ook Middelburg. Waarbij Nijmegen, Leiden en Amsterdam werden getroffen door de Geallieerden om de Duitse transporten te blokkeren, waarbij Nijmegen per ongeluk werd getroffen en in Leiden een hele wijk bij het station in puin werd gegooid.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.