Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Je zus in de Islaam

atika82
16-03-2004, 00:52

salaam oua alaikom. Ik wil graag een bericht plaatsen wat in elk topic geplaatst kan worden vindt het namelijk erg belangerijk dat vele het zien. Hij is hieronder ook vermeld en laat me weten wat je ervan vindt. Je zus in Islam Je zus in Islam,je zus in islam, Je kent haar niet, niet eens haar naam. Zie hoe onze blikken naar haar kijken, Of haar kleren wel Islamitisch zijn. Onze hoofden vol met gedachten, Over wat wij van een moslima verwachten. Hoofdoek, djalabah, bescheiden gedrag, geen geroddel, strakke kleren of luid gelach. Geen gedrag waarmee zij mannen bekoort, Iedereen weet hoe het eigenlijk hoort. Maar dat is jouw zus, je zus in Islam, Die dat alles ver van zich af voelt staan. Geen hand nar zich krijgt toegereikt, Dat is toch niet iets waaruit zusterschap blijkt?!! Waarom niet zeggen: "Lieve zus, Ik kan je begrijpen Ik weet dat je stap voor stap zal rijpen. Als je warmte en Liefde met ons gaat delen, Zal de harde buitenwereld je minder gaan schelen!!!" "Als Islam ook jouw basis worden gaat, Dan loop je straks niet meer met jongens op straat. Samen zullen we iets om Islam gaan bouwen, Zodat Allah (swt) van ons zal houden." Vergeving, geduld, liefde en kennis in praktijk, Maakt dat niet ieder van ons enorm rijk? Denk na... wat maakt jou echt tevreden? Een film Een feest? Of meisjes helpen die ooit erg leden? Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!! De Islam is niet gebaseerd op blind geloof, vermoedens of speculatie. Geen twijfel, geen vooroordelen of andere intellectuele beperkingen, duidelijk bewijs is het uitgangspunt. De Islam leert de mens onzelfzuchtigheid en liefde. Er word geen onderscheidt gemaakt of je nu moslim bent of niet, een hoofdoek draagt of niet...... Kom en leer meer over de Islam. En als je vragen of problemen hebt is er altijd wel een oplossing die we samen kunnen vinden. Dus kom naar de lezing, Insha allah. Om ons werk te kunnen doen, is de volgende les georganiseert: Iedere Zondag zijn er voor meiden en vrouwen lessen in het Nederlands en Arabisch Aanvangtijd: 13:00 (na dohr-gebed). Adres: Moskee Badr Sara Burgerhartstraat Amsterdam West Bereikbaar met lijn 12 en bus 15 en 18 zja zjaka allaho ghairan, wa 3alaikom salaam wa rahmatoe allah

AdamX
16-03-2004, 00:54
up

Noa
16-03-2004, 15:48
Ik heb hem voor je getopperd en heb de titel gelijk veranderd. Mocht je het anders willen zien dan hoor ik dat in pm;) Groet Noa

ElMeRdIyA
16-03-2004, 16:55
Prachtig..... :goedzo: ....dit is Islam... elkaar helpen niet elkaar afkraken... hand aanreiken niet de rug toekeren...openstaan voor mensen die 'anders' denken... Je best doen een vraag geduldig te beantwoorden ipv te roepen dat t een stomme vraag is... En het gebeurt overigens heel vaak dat meisjes/vrouwen zonder hijab scheef worden aangekeken door hun eigen zusters... misschien is die meid zonder hijab qua intenties en daden veel verder dan die met hijab... en staat ze op het punt ook de hijab te gaan dragen..? Allah is de Rechter, wie zijn wij om te (ver)oordelen... :jammer: 80. Hij Fronste (Abasa wa tawala) In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle. "....1. Hij (de profeet) fronste (zijn voorhoofd) en wendde zich af. 2. Omdat er een blinde man tot hem kwam. 3. (Mens) wat weet gij? Misschien wilde hij zich laten louteren. 4. Of hij kon om raad komen, en die raad zou hem van nut kunnen zijn. 5. Maar aan hem, die onverschillig is 6. Schenkt gij uw aandacht, 7. Hoewel gij er niet voor aansprakelijk zijt als hij zich niet loutert. 8. Maar hij die zich tot u haast, 9. En God vreest, 10. Voor hem zijt gij onverschillig. 11. Neen! Voorwaar, het is een vermaning. 12. Dus, wie het wil, laat hem er lering uit trekken.... "

Simpele_MEid
17-03-2004, 11:29

DEn TOPPPER echt waar

ElMeRdIyA
19-03-2004, 15:23
..nee, jij ook niet he? aangezien je 'zielige' verhaaltjes zit te lezen...

smartie4
19-03-2004, 17:27
Origineel gepost door ElMeRdIyA ..nee, jij ook niet he? aangezien je 'zielige' verhaaltjes zit te lezen... haha die is goed

angelrifia
22-03-2004, 10:48
Origineel gepost door atika82 salaam oua alaikom. Ik wil graag een bericht plaatsen wat in elk topic geplaatst kan worden vindt het namelijk erg belangerijk dat vele het zien. Hij is hieronder ook vermeld en laat me weten wat je ervan vindt. Je zus in Islam Je zus in Islam,je zus in islam, Je kent haar niet, niet eens haar naam. Zie hoe onze blikken naar haar kijken, Of haar kleren wel Islamitisch zijn. Onze hoofden vol met gedachten, Over wat wij van een moslima verwachten. Hoofdoek, djalabah, bescheiden gedrag, geen geroddel, strakke kleren of luid gelach. Geen gedrag waarmee zij mannen bekoort, Iedereen weet hoe het eigenlijk hoort. Maar dat is jouw zus, je zus in Islam, Die dat alles ver van zich af voelt staan. Geen hand nar zich krijgt toegereikt, Dat is toch niet iets waaruit zusterschap blijkt?!! Waarom niet zeggen: "Lieve zus, Ik kan je begrijpen Ik weet dat je stap voor stap zal rijpen. Als je warmte en Liefde met ons gaat delen, Zal de harde buitenwereld je minder gaan schelen!!!" "Als Islam ook jouw basis worden gaat, Dan loop je straks niet meer met jongens op straat. Samen zullen we iets om Islam gaan bouwen, Zodat Allah (swt) van ons zal houden." Vergeving, geduld, liefde en kennis in praktijk, Maakt dat niet ieder van ons enorm rijk? Denk na... wat maakt jou echt tevreden? Een film Een feest? Of meisjes helpen die ooit erg leden? Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!! De Islam is niet gebaseerd op blind geloof, vermoedens of speculatie. Geen twijfel, geen vooroordelen of andere intellectuele beperkingen, duidelijk bewijs is het uitgangspunt. De Islam leert de mens onzelfzuchtigheid en liefde. Er word geen onderscheidt gemaakt of je nu moslim bent of niet, een hoofdoek draagt of niet...... Kom en leer meer over de Islam. En als je vragen of problemen hebt is er altijd wel een oplossing die we samen kunnen vinden. Dus kom naar de lezing, Insha allah. Om ons werk te kunnen doen, is de volgende les georganiseert: Iedere Zondag zijn er voor meiden en vrouwen lessen in het Nederlands en Arabisch Aanvangtijd: 13:00 (na dohr-gebed). Adres: Moskee Badr Sara Burgerhartstraat Amsterdam West Bereikbaar met lijn 12 en bus 15 en 18 zja zjaka allaho ghairan, wa 3alaikom salaam wa rahmatoe allah hmm ik heb maandag vorige week ook zo'n topic geopend maar die is naar een ander forum geplaatst hmm raar maar ja wat moet ik je zeggen ik zie je zondag weer in badr ook al weet ik niet wie je bent hihih

angelrifia
22-03-2004, 10:49
kijk maar http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=239291