Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het succes van LR

Pagina's : [1] 2

rnaj
16-03-2004, 11:11

Tweemaal zoveel werklozen in Rotterdam Uitgegeven: 15 maart 2004 11:32 Laatst gewijzigd: 15 maart 2004 11:32 VOORBURG - De werkloosheid is in Rotterdam bijna tweemaal hoger als het landelijk gemiddelde. Eentiende van de beroepsbevolking van de havenstad zat in 2003 zonder werk, terwijl de werkloosheid in Nederland vorig jaar gemiddeld 5,3 procent bedroeg. Dat blijkt uit maandag door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gepubliceerde cijfers. De werkloosheid in Rotterdam is al jaren het hoogste van het land. "Het dubbele van het landelijk gemiddelde is echter wel erg veel. Dat hebben we sinds 1998 niet meer meegemaakt", aldus CBS-onderzoeker M. Vergeer. Wat is er toch in Rotterdam aan de hand, het lijkt wel of alle problemen daar erger zijn dan elders in het land

Zelfkritiek
16-03-2004, 11:14
Origineel gepost door rnaj Wat is er toch in Rotterdam aan de hand, het lijkt wel of alle problemen daar erger zijn dan elders in het land Het artikel zegt dat de situatie hetzelfde is als in 1998. Toen hadden we nog nooit van Leefbaar Rotterdam gehoord, dus wat heeft het ermee te maken?

rnaj
16-03-2004, 11:17
Niet veel, maar ze zorgen wel voor aandacht voor mijn topic :boogie: Wat natuurlijk wel zo is dat ze kennelijk ook geen oplossing hebben, terwijl ik tijdens de verkiezingen de indruk kreeg dat ze werkelijk voor ieder probleem een eenvoudige oplossing hadden.. Maar goed Pim is dood, misschien had hij nog niet al zijn ideeen aan het papier toevertrouwd. Sterker nog, er staat sinds 1998 niet zo erg geweest, m.a.w. in plaats van oplossingen brengen ze ongeluk

Scottie
16-03-2004, 11:18
Nou, het zal wel te maken hebben met de wens van Rotterdam om allochtonen te spreiden en andere kanslozen niet meer in Rotterdam toe te laten.

Zelfkritiek
16-03-2004, 11:24

Origineel gepost door Scottie Nou, het zal wel te maken hebben met de wens van Rotterdam om allochtonen te spreiden en andere kanslozen niet meer in Rotterdam toe te laten. Dat zou een oplossing zijn natuurlijk, maar stuitte direkt op veel kritiek... Tja, als je beleid wordt geblokeerd, dan kun je natuurlijk moeilijk de schuld krijgen...

rnaj
16-03-2004, 11:26
Origineel gepost door Zelfkritiek Dat zou een oplossing zijn natuurlijk, maar stuitte direkt op veel kritiek... Tja, als je beleid wordt geblokeerd, dan kun je natuurlijk moeilijk de schuld krijgen... In een democratie betekend het gewoon dat je slecht beleid voorstaat :cool:

naoual1985
16-03-2004, 11:51
Origineel gepost door Zelfkritiek Het artikel zegt dat de situatie hetzelfde is als in 1998. Toen hadden we nog nooit van Leefbaar Rotterdam gehoord, dus wat heeft het ermee te maken? Leefbaar Rotterdam zorgt inderdaad dat veel banen verdwijnen, veel buurthuizen worden gesloten en de medewerkers komen op straat ook veel jongeren hangen op straat met van gevolg meer criminaliteit. Dan moet er meer blauw op straat en daar voor moeten er meer andere maatschappelijke instellingen voor verdwijnen. En zo gaan we maar door..

Zelfkritiek
16-03-2004, 11:55
Origineel gepost door naoual1985 Leefbaar Rotterdam zorgt inderdaad dat veel banen verdwijnen, veel buurthuizen worden gesloten en de medewerkers komen op straat ook veel jongeren hangen op straat met van gevolg meer criminaliteit. Dan moet er meer blauw op straat en daar voor moeten er meer andere maatschappelijke instellingen voor verdwijnen. En zo gaan we maar door.. Beetje waarig verhaal, moet ik zeggen. Maar wat maakt dat uit, toch? Zolang je maar een rechtse partij de schuld van alle ellende kunt geven, maakt het niet uit of het verhaal klopt....

naoual1985
16-03-2004, 11:59
Hoor je mij iemand de schuld geven... nee! Maar het is een feitelijk verhaal, want zo gaat het tegenwoordig in R'dam. Een kennis van mij die is directeur van zulke instellingen voor jongeren en ouderen.. Hij moet steeds meer mensen ontslaan omdat hij minder subsidie gaat en het geld gaat naar meer blauw op staat..

Zelfkritiek
16-03-2004, 12:00
Origineel gepost door naoual1985 Hij moet steeds meer mensen ontslaan omdat hij minder subsidie gaat en het geld gaat naar meer blauw op staat.. Meer blauw op straat? Gaan agenten soms 100 uur per week werken? Of worden er nieuwe agenten aangenomen, dus nieuwe banen??

naoual1985
16-03-2004, 12:03
Ja nieuwe banen van mensen buiten de stad ja. Een agent mag niet in zijn eigen stad werken.. En bovendien niet iedereen wil agentje worden... En wat moeten de mensen die zijn ontslagen dan.. die kunnen moeilijk agent worden.

Zelfkritiek
16-03-2004, 12:05
Origineel gepost door naoual1985 En wat moeten de mensen die zijn ontslagen dan.. die kunnen moeilijk agent worden. Hoezo niet? Om agent te kunnen worden hoef je echt niet vreselijk slim te zijn, hoor...

sahira
Origineel gepost door naoual1985 Ja nieuwe banen van mensen buiten de stad ja. Een agent mag niet in zijn eigen stad werken.. En bovendien niet iedereen wil agentje worden... En wat moeten de mensen die zijn ontslagen dan.. die kunnen moeilijk agent worden. Mogen agenten niet in hun eigen stad werken? Ik zie geregeld agenten lopen waarvan ik zeker weet dat ze ook in de stad wonen waar ze werken, hoe kan dat? :confused:

a3ir
naoual,je haalt me de woorden uit de mond:goedzo:

naoual1985
16-03-2004, 12:06

Origineel gepost door Zelfkritiek Hoezo niet? Om agent te kunnen worden hoef je echt niet vreselijk slim te zijn, hoor... Ja daarom ik zou met mijn diploma geen agent worden waarom andere mensen wel dan..

Pagina's : [1] 2