Bekijk originele versie : Jongeren En Jihaad
Moslimjongeren aangetrokken tot jihad
Steeds meer moslimjongeren in Nederland voelen zich onheus bejegend door opiniemakers, politici en de overheid. Daardoor voelt een nog kleine, maar groeiende groep zich aangetrokken tot de gewelddadige jihad
Opvallend is bovendien dat het ook gaat om jongeren die aanvankelijk niet bijzonder gelovig waren. Dat schrijft de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in een notitie die minister Remkes naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. De AIVD noemt de ontwikkeling een grote bedreiging voor de Nederlandse samenleving.
Origineel gepost door Selefie_Jihaadi
Denk je dat ik naar een AIVD rapport ga kijken?
Als de jongeren zoals ik eerder hun imaan sterk is dan wens ik voor hen het Martelaarschap en de Jihaad.
En spoor de gelovigen aan tot de Jihad.
Krijg niet de indruk dat jij de essentie van het rapport helemaal begrijpt
jij spoort niet , waar moeten ze jihaaden volgens jou.noem je wat er in madrid is gebuurd en casablanca jihaad. word aub waker . onschuldigeburgers opblazen is geen jihaad maar waanzin. en selefi, ben dyslektich dus taalfouten neem je voor lief
Zelfkritiek
16-03-2004, 11:30
Spoor de gelovigen aan te werken en zich vreedzaam voort te planten.
Ik heb mijn uiterste best gedaan.
Ik heb gevraagd aan mijn gelovige vrienden of ze met hun auto in wilden rijden op een schoolklasje vol 8-jarige zionistische ongelovigen die net op weg was naar het gymnastieklokaal.
Ik heb hen gevraagd zichzelf op te blazen in een creche op maandagochtend, net wanneer alle zionistische ouders hun verderfelijke nakomelingen komen brengen om weer een hele dag lang met amerikaanse propaganda te worden bestookt.
Ze wilden niet. Ik ben bang dat ze niet gelovig genoeg zijn...
Zelfkritiek
16-03-2004, 11:43
Origineel gepost door amused
Ze wilden niet. Ik ben bang dat ze niet gelovig genoeg zijn...
Denk dat ze hun leventje in Nederland wel prima vinden. Terecht, lijkt mij, niet dan?
LQwaad4life
16-03-2004, 11:48
Origineel gepost door a3ir
Steeds meer moslimjongeren in Nederland voelen zich onheus bejegend door opiniemakers, politici en de overheid. Daardoor voelt een nog kleine, maar groeiende groep zich aangetrokken tot de gewelddadige jihad
Opvallend is bovendien dat het ook gaat om jongeren die aanvankelijk niet bijzonder gelovig waren. Dat schrijft de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in een notitie die minister Remkes naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. De AIVD noemt de ontwikkeling een grote bedreiging voor de Nederlandse samenleving.
zoals de aivd zelf al concludeerde komt het stijgende aantal jihad strijders door de stimgatiserende uitspraken van politicie en journalisten en iedere hond die cariere wil maken.
ieder keer dat je tv aanzet is het weer raak.
Op een gegeven momment deuw je een hele bevolkingsgroep in een hoek en je dwingt deze zichzelf te verdedigen, een logische gevolg hier op is dat mensen zich willen verdedigen, waardoor ze zich aan gaan melden voor de jihad.
Zelfkritiek
16-03-2004, 11:51
Origineel gepost door LQwaad4life
zoals de aivd zelf al concludeerde komt het stijgende aantal jihad strijders door de stimgatiserende uitspraken van politicie en journalisten en iedere hond die cariere wil maken.
Op een gegeven momment deuw je een hele bevolkingsgroep in een hoek en je dwingt deze zichzelf te verdedigen, een logische gevolg hier op is dat mensen zich willen verdedigen, waardoor ze zich aan gaan melden voor de jihad.
Als je de geestelijke vermogens mist om mondeling je beklag te doen, dan moet je dus maar gelijk geweld gaan toepassen??
Hmmm... Zouden dat beperkte denkvermogen soms de oorzaak zijn van alle agressie en geweld??
LQwaad4life
16-03-2004, 12:07
Origineel gepost door Zelfkritiek
Als je de geestelijke vermogens mist om mondeling je beklag te doen, dan moet je dus maar gelijk geweld gaan toepassen??
Hmmm... Zouden dat beperkte denkvermogen soms de oorzaak zijn van alle agressie en geweld??
zoals als je weet bestaat een bevolkingsgroep uit sociale lagen en iedere laag reageert anders op aanvalen van buiten af.
de een praat de ander zwijgt en de ander neemt aktie.
dat bovenstaatde geldt voor alle bevolkingsgroepen.
Origineel gepost door a3ir
Niets nieuws onder de zon. Hele groepen Nederlandse jongeren duiken het drugs en criminele circuit in omdat ze zich onheus voelen bejegend. Ging het bij Hitler niet ook zo. Uit onvrede je aansluiten bij een groepering?
DELIANA,en we weten maar altegoed wat HITLER heeft aangericht.hoop niet dat met deze jongens ook zo afloopt:verdriet:
Ik vind dat je jezelf hiermee iets te gemakkelijk in een slachtofferrol drukt.
Ik moet de bron even opzoeken, maar er is onlangs een onderzoek geweest naar de berichtgeving van 2 landelijke kranten (Telegraaf en Volkskrant) waaruit bleek dat die eenzijdige berichtgeving minder was dan algemeen wordt aangenomen. Wel moeten in beide media meer allochtonen aan het woord worden gelaten. Ik heb thuis 2 kranten, en deze berichten zelden de nationaliteit of afkomst van de daders. Soms moet ik op dit forum lezen dat het over bijvoorbeeld Marokkanen gaat.
De negatieve berichtgeving komt voor een groot gedeelte ook door mede-moslims, die bijvoorbeeld door telefoontjes, brieven of videoboodschappen terreuraanslagen en moord verdedigen op grond van de Islam. Ik geloof/hoop niet dat deze mensen de meerderheid van alle moslims vertegenwoordigen, maar een moslim die terreuraanslagen afkeurt heeft (gelukkig) geen nieuwswaarde en zul je niet terugzien in de kranten. Een massale protestactie van moslims die het niet langer pikken dat de naam van hun geloof wordt misbruikt voor moord en terreur wél, maar helaas is die er nog niet geweest.
Ik geloof dus dat je als moslim tot op zekere hoogte zelf een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebt/moet nemen als het gaat om beeldvorming ten aanzien van de Islam in Nederland. Misschien helpt het niet om iedereen te overtuigen, extremistische splintergroeperingen zijn over het algemeen te zeer ingegraven in haar eigen dogma's, maar de grote masa is zeker gevoelig voor zo'n signaal. Ik ga niet beweren dat moslims gelijke kansen hebben, maar ik denk wel dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is.
Jezelf terugtrekken in je slachtofferrol, en smoren in al het onrecht wat je denkt dat je wordt aangedaan is het slechtste wat je kan doen. Laten zien waar je voor staat - actief wíllen participeren in de maatschappij op basis van gelijkheid en wederzijdse acceptatie, als je dat wilt tenminste. Ik ga niet zeggen dat dat van vandaag of morgen is gerealiseerd, maar de kansen van vrouwen in onze maatschappij zijn door de jaren heen ook (langzaam) verbeterd, en dat zonder 1 opgeblazen trein of vliegtuig.
LQwaad4life
16-03-2004, 12:32
Origineel gepost door amused
Ik vind dat je jezelf hiermee iets te gemakkelijk in een slachtofferrol drukt.
Ik moet de bron even opzoeken, maar er is onlangs een onderzoek geweest naar de berichtgeving van 2 landelijke kranten (Telegraaf en Volkskrant) waaruit bleek dat die eenzijdige berichtgeving minder was dan algemeen wordt aangenomen. Wel moeten in beide media meer allochtonen aan het woord worden gelaten. Ik heb thuis 2 kranten, en deze berichten zelden de nationaliteit of afkomst van de daders. Soms moet ik op dit forum lezen dat het over bijvoorbeeld Marokkanen gaat.
De negatieve berichtgeving komt voor een groot gedeelte ook door mede-moslims, die bijvoorbeeld door telefoontjes, brieven of videoboodschappen terreuraanslagen en moord verdedigen op grond van de Islam. Ik geloof/hoop niet dat deze mensen de meerderheid van alle moslims vertegenwoordigen, maar een moslim die terreuraanslagen afkeurt heeft (gelukkig) geen nieuwswaarde en zul je niet terugzien in de kranten. Een massale protestactie van moslims die het niet langer pikken dat de naam van hun geloof wordt misbruikt voor moord en terreur wél, maar helaas is die er nog niet geweest.
Ik geloof dus dat je als moslim tot op zekere hoogte zelf een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebt/moet nemen als het gaat om beeldvorming ten aanzien van de Islam in Nederland. Misschien helpt het niet om iedereen te overtuigen, extremistische splintergroeperingen zijn over het algemeen te zeer ingegraven in haar eigen dogma's, maar de grote masa is zeker gevoelig voor zo'n signaal. Ik ga niet beweren dat moslims gelijke kansen hebben, maar ik denk wel dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is.
Jezelf terugtrekken in je slachtofferrol, en smoren in al het onrecht wat je denkt dat je wordt aangedaan is het slechtste wat je kan doen. Laten zien waar je voor staat - actief wíllen participeren in de maatschappij op basis van gelijkheid en wederzijdse acceptatie, als je dat wilt tenminste. Ik ga niet zeggen dat dat van vandaag of morgen is gerealiseerd, maar de kansen van vrouwen in onze maatschappij zijn door de jaren heen ook (langzaam) verbeterd, en dat zonder 1 opgeblazen trein of vliegtuig.
dat zegt een krant als de telegraaf :D
waarom moet ik mij verantwoorden voor wat iemand anders doet?
ik vraag je ook nie om je te verantwoorden voor wat jan en allemaal doen?
Ik wil graag mee oden en participeren.
Ik woon pas 9 jaar hier in nederland, ik heb inmiddels mn vwo diploma gehaald en k studeer nu aan een universiteit.
Ik wil ook op andere terijnen mee participeren, dus probeer ik uit te gaan en iedere keer dat ik het probeerde word ik buiten gehouden omdat ik marrokkaan ben..
Ik soliciteer overal nergens word k aangenomen, vaak krijg je zelf te horen sorry ik wil geen marokkaanen.....
Jullie kunnen makelijk roepen van dat wij mee moeten doen maar als jullie ons niet toe laten dan zal het nooit lukken.
Zelfkritiek
16-03-2004, 12:38
Ik soliciteer overal nergens word k aangenomen, vaak krijg je zelf te horen sorry ik wil geen marokkaanen..... Jullie kunnen makelijk roepen van dat wij mee moeten doen maar als jullie ons niet toe laten dan zal het nooit lukken.
Ik snap dat het moeilijk is om nu en dan afgewezen te worden. Maar heb je wel eens goed nagedacht hoe dat zou kunnen komen?? Ik wil het absoluut niet goed praten, begrijp me niet verkeerd. Maar waarom heeft bijvoorbeeld iemand met een Chineze etniciteit minder problemen met het vinden van werk?
Wat ik zeggen wil, durf eerst eens kritisch te kijken naar het functioneren van de eigen groep, alvorens de boze buitenwereld overal de schuld van te geven. Want ongefundeerde slachtoffer-complexen lopen er al genoeg rond!!
Danielle2
16-03-2004, 12:41
dat zegt een krant als de telegraaf :D
waarom moet ik mij verantwoorden voor wat iemand anders doet?
ik vraag je ook nie om je te verantwoorden voor wat jan en allemaal doen?
Ik wil graag mee oden en participeren.
Ik woon pas 9 jaar hier in nederland, ik heb inmiddels mn vwo diploma gehaald en k studeer nu aan een universiteit.
Ik wil ook op andere terijnen mee participeren, dus probeer ik uit te gaan en iedere keer dat ik het probeerde word ik buiten gehouden omdat ik marrokkaan ben..
Ik soliciteer overal nergens word k aangenomen, vaak krijg je zelf te horen sorry ik wil geen marokkaanen.....
Jullie kunnen makelijk roepen van dat wij mee moeten doen maar als jullie ons niet toe laten dan zal het nooit lukken.
Dat vind ik lullig voor je. Maar ik ken ook genoeg marokkanen die wel een goede baan hebben. Ik hoop dat het jou ook lukt. Jij hoeft je wat mij betreft totaal niet te verantwoorden voor wat iemand anders doet. Maar als ik starks de lucht in vlieg, word ik ook verantwoordelijk gehouden voor de daden van een ander. Dat is kwaad met kwaad vergelijken...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.