Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : welke taal beheers jij beter

Pagina's : [1] 2 3

BENTGHATAR
25-10-2002, 16:36

heey mensen ik heb een vraagje. welke taal beheers jij beter: arabisch/berbers of het nederlands?? want als ik naar me zelf kijk dan beheer ik de nederlandse taal beter,want sommige woorden ken ik echt niet in het arabisch,die ik wel weer in het nederlands ken.en ik praat ook met mijn zus en broers ook bijna alleen maar nederlands.en met mijn marokkaanse vrienden praat ik ook alleen nederlands. hoe zit het bij jouw??? :)

Chaimae
25-10-2002, 16:38
allebei mijn ma zegt da ik goed berbers kan kom ik in maroc aan met echte berbers kan ik bijna niets maar ik red me wel als ik het maar beter kan dan mijn broer:D

Nadjwa
25-10-2002, 16:38
Volgens mij beheers je de taal die je het meest praat. In mijn geval ook Nederlands. (jammergenoeg)

BENTGHATAR
25-10-2002, 16:46
Origineel gepost door samira_jeblia Ik heb Nederlands helemaal verleerd en met Arabisch gaat het ook al niet zo best, zoals bentgatar zei....Nou dan zit ik daar...:D uhhhhhh waar.???

Meknessia_warda70
25-10-2002, 16:54

ik beheer nederlands het meest maar ik kan ok arabisch praten maar van sommige woorden vraag ik me af wat het betekent

BENTGHATAR
25-10-2002, 16:57
Origineel gepost door samira_jeblia want sommige woorden ken ik echt niet in het arabisch<<<<<<<<

BENTGHATAR
25-10-2002, 17:00
Origineel gepost door mariam18 ik beheer nederlands het meest maar ik kan ok arabisch praten maar van sommige woorden vraag ik me af wat het betekent dat heb iik ook vaak,vooral als ik in maroc ben, dan denk ik echt shiiiiiiiiiiiiiitttttttttt wat betekend dat.

just_najat
25-10-2002, 17:00
ik beheers nederlands beter dan het berbers. maar met mijn berbers kom ik ook een heel eind hoor....alleen is er af en toe een woord dat ik niet weet. maar dat heb ik omgekeerd ook. af en toe heb je een berbers woord en weet je wel wat het betekent, maar weet je er het nederlandse woord niet voor.

Meknessia_warda70
25-10-2002, 17:01
Origineel gepost door BENTGHATAR dat heb iik ook vaak,vooral als ik in maroc ben, dan denk ik echt shiiiiiiiiiiiiiitttttttttt wat betekend dat. ja precies dat heb ik ook en dan weet ik niet wat ik moet zeggen en dan zegg ik gewoon naar huis moet :giechel:

BENTGHATAR
25-10-2002, 17:03
Origineel gepost door mariam18 ja precies dat heb ik ook en dan weet ik niet wat ik moet zeggen en dan zegg ik gewoon naar huis moet :giechel: hahahah ik doe dan net als of ik het niet gehoord hebt,of ik lach gewoon en loop zo snel mogelijk weg. :D

Meknessia_warda70
25-10-2002, 17:04
Origineel gepost door BENTGHATAR hahahah ik doe dan net als of ik het niet gehoord hebt,of ik lach gewoon en loop zo snel mogelijk weg. :D hahahhah kan ook maar dat vind ik zo vervelend he als ik hum niet versta maar dat hoest niet want waar ik woon wonen heel veel nlers

BENTGHATAR
25-10-2002, 17:06
Origineel gepost door just_najat ik beheers nederlands beter dan het berbers. maar met mijn berbers kom ik ook een heel eind hoor....alleen is er af en toe een woord dat ik niet weet. maar dat heb ik omgekeerd ook. af en toe heb je een berbers woord en weet je wel wat het betekent, maar weet je er het nederlandse woord niet voor. jah dat heb ik ook weer!!!echt raar.dan zit ik echt te denken,fok wat was dat woord in het nederlands.dan zit ik soms rep te maken of een schoolonderzoek dan zit ik te denken,wat was dat woord in het nederlands

BENTGHATAR
25-10-2002, 17:10
Origineel gepost door mariam18 hahahhah kan ook maar dat vind ik zo vervelend he als ik hum niet versta maar dat hoest niet want waar ik woon wonen heel veel nlers jah,maar als je met je opa praat of met je tantes kan je moeilijk opeens nederlands gaan praten,dat is wel shit. soms kan ik het woord nog en eens goed uitspreken,wajooooow dan schaam ik me echt vooral als iedereen naar je luisterd. maar jah ik redt me er wel altijd uit.

Meknessia_warda70
25-10-2002, 17:12
Origineel gepost door BENTGHATAR jah,maar als je met je opa praat of met je tantes kan je moeilijk opeens nederlands gaan praten,dat is wel shit. soms kan ik het woord nog en eens goed uitspreken,wajooooow dan schaam ik me echt vooral als iedereen naar je luisterd. maar jah ik redt me er wel altijd uit. ik heb geen opa meer :( en mijn oma praat niet zoveel :( en mijn tante daaar lach ik alleen mee :p en mijn oom die heb ik nederlands geleerd.... :rolleyes:

BENTGHATAR
25-10-2002, 17:12

Origineel gepost door mokaltum salam allemaal nou ik beheers zowel het berbers als het nederlands goed maar het arabisch is bij mij een drama en ik ben niet kaltoem maar haar zus liefs warda iedereen mag reageren. ik kan ook geen berbers,dat is weer voor mij een drama en hoe zit het dan met mokaltum

Pagina's : [1] 2 3