Bekijk originele versie : Steunbetuiging Aan Alle Slachtoffers Van Het Onrecht
MELILLENSE
16-03-2004, 01:16
Salaam aleikoem moslimbroeders en -zusters,
Gegroet dierbare niet-moslim medemensen,
Queridos amigos españoles, musulmanes y no musulmanes,
Tijdens deze moeilijke en pijnlijke momenten voor het spaanse volk, wensen we hen onze steun en medeleven te betuigen voor het verdriet en het onrecht dat hen is aangedaan door enkele hartelozen die menen gerechtigheid te laten geschieden door onschuldigen het leven te ontnemen en hun dierbare nabestaanden met een gebroken leven te straffen.
En estos momentos difíciles y dolorosos que vive el pueblo español, queremos expresar nuestros más profundos sentimientos y nuestro apoyo a todos quienes han perdido a sus queridos y han visto sus vidas destruidas por el acto terrorista de los que se han olvidado de Dios.
Hiermee wensen we ons medeleven te betuigen en met klem de onmenselijke daad te verwerpen die honderden het leven ontnam en de illusies en toekomst van duizenden vernietigde.
Queremos acompañarles en el sentimiento y mostraros que rechazamos con firmeza el acto inhumano que robó la vida a centenares de inocentes y destruí las ilusiones y el porvenir de miles de personas.
Allen, moslims en niet-moslims, zijn we tegen elk type van terreur tegen de mensheid, tegen agressie tegen onschuldigen, tegen ongelijkheid en onrechtvaardigheid tegen volkeren....ongeacht of het door legale autoriteiten wordt gepleegd onder het voorwendsel van vrijheid en democratie, of door illegale en extremistische groepen die het Woord van God misbruiken.
Estamos todos, musulmanes y no musulmanes, en contra de cualquier tipo de terror contra la humanidad, contra la agresión de gente inocente, contra la inigualdad y la injusticia contra pueblos.....que sea por autoridades legales que pretenden actuar bajo el pretexto de la libertad y democracia o por grupos ilegales y extremistas que maltratan la palabra de Dios.
Nooit ofte nimmer mag het onrecht overwinnen en nooit zullen we zwijgen uit angst voor geweld....enkel broederschap en gelijkheid tussen volkeren zal komaf maken met de terreur en de haat die in de harten van sommigen huizen.
Núnca debera vencer la injusticia y núnca nos acallaremos por temor a la violencia....Solo la hermandad y la igualdad entre los pueblos acabarán con los corazones que albergan el terror y el odio.
Que Dios nos ayude y nos apoye en nuestra lucha por la paz.
MELILLENSE :belgie:
Cave_Canem
16-03-2004, 01:27
Mooie tekst, dit is een bewijs van goede smaak en goed fatsoen.
Cave Canem
arabchrstn
16-03-2004, 01:31
Tsja...alleen wat is recht en wat is onrecht...
Dat hebben helaas velen nog niet begrepen...
Meli, nooit gedacht dat ik het ooit nog eens zó met je eens kon zijn...
Nou, eerder was ik het met Mellilense eens toen hij zei dat al dat geweld uit armoe voortkomt en dat er aan die ongelijke verdeling van rijkdom en armoe een eind moet worden gemaakt.
Het is natuurlijk mooi wat deze geestelijke zegt maar in dit brave stukje is het duidelijk dat het hier om "liefde gaat die geen geld mag kosten".
Ergens tegen zijn is een ding, maar ergens voor zijn is blijkbaar iets anders. Het is dus jammer dat deze voorganger niet de oorzaken van deze terreur aanwijst maar slechts de gevolgen. Ik hoop dat hij zijn stukje ook naar Bin Laden faxed.
Hoe dan ook, wellicht is het een eerste stap voor islamgeestelijken zich meer betrokken bij een samenleving te tonen. Niet langer bezig zijn hoe te bidden en wat te dragen, maar de moslimgelovigen eraan te herinneren dat hun maatschappelijke rol verder gaat dan geloven alleen.
"Hoe dan ook, wellicht is het een eerste stap voor islamgeestelijken zich meer betrokken bij een samenleving te tonen. Niet langer bezig zijn hoe te bidden en wat te dragen, maar de moslimgelovigen eraan te herinneren dat hun maatschappelijke rol verder gaat dan geloven alleen."
ja Scottie maar in hoe verre mate?.....wat jij wilt en een paar andere miljoenen dat wij ons geloof helemaal afstaan ... en geloof mij nou maar als ik zeg dat we ons er steeds meer bij betrekken....en geloof me ook maar dat de ISLAM BLIJFT en er altijd ZAL ZIJN.....no matter what "scottie" we betrekken ons er bij of misschien moeten we dat meer doen oke mee eens maar , zolang we onze eigen identiteit maar bewaren we zijn net als de mensen in the lord of the rings we moeten beide torens in de gaten houden.....maby slecht voorbeeld maar misschien begreip je me ...;)
maga salaam
Zelfkritiek
16-03-2004, 11:20
Origineel gepost door MELILLENSE
Salaam aleikoem moslimbroeders en -zusters,
Gegroet dierbare niet-moslim medemensen,
Queridos amigos españoles, musulmanes y no musulmanes,
Tijdens deze moeilijke en pijnlijke momenten voor het spaanse volk, wensen we hen onze steun en medeleven te betuigen voor het verdriet en het onrecht dat hen is aangedaan door enkele hartelozen die menen gerechtigheid te laten geschieden door onschuldigen het leven te ontnemen en hun dierbare nabestaanden met een gebroken leven te straffen.
En estos momentos difíciles y dolorosos que vive el pueblo español, queremos expresar nuestros más profundos sentimientos y nuestro apoyo a todos quienes han perdido a sus queridos y han visto sus vidas destruidas por el acto terrorista de los que se han olvidado de Dios.
Hiermee wensen we ons medeleven te betuigen en met klem de onmenselijke daad te verwerpen die honderden het leven ontnam en de illusies en toekomst van duizenden vernietigde.
Queremos acompañarles en el sentimiento y mostraros que rechazamos con firmeza el acto inhumano que robó la vida a centenares de inocentes y destruí las ilusiones y el porvenir de miles de personas.
Allen, moslims en niet-moslims, zijn we tegen elk type van terreur tegen de mensheid, tegen agressie tegen onschuldigen, tegen ongelijkheid en onrechtvaardigheid tegen volkeren....ongeacht of het door legale autoriteiten wordt gepleegd onder het voorwendsel van vrijheid en democratie, of door illegale en extremistische groepen die het Woord van God misbruiken.
Estamos todos, musulmanes y no musulmanes, en contra de cualquier tipo de terror contra la humanidad, contra la agresión de gente inocente, contra la inigualdad y la injusticia contra pueblos.....que sea por autoridades legales que pretenden actuar bajo el pretexto de la libertad y democracia o por grupos ilegales y extremistas que maltratan la palabra de Dios.
Nooit ofte nimmer mag het onrecht overwinnen en nooit zullen we zwijgen uit angst voor geweld....enkel broederschap en gelijkheid tussen volkeren zal komaf maken met de terreur en de haat die in de harten van sommigen huizen.
Núnca debera vencer la injusticia y núnca nos acallaremos por temor a la violencia....Solo la hermandad y la igualdad entre los pueblos acabarán con los corazones que albergan el terror y el odio.
Que Dios nos ayude y nos apoye en nuestra lucha por la paz.
MELILLENSE :belgie:
Melillense, mijn oprechte complimenten voor dit fantastische stukje tekst!!
Eindelijk een oprechte, neutrale en liefdevolle verklaring voor vrede en gerechtigheid, zonder de typische, eenzijdige en onnozele schuldverklaringen aan het adres van de "kafur"..
Nogmaals, mijn complimenten!!!
jacko ...dat jij mij al eenm idioot noemt dat toont al aan hoe zielig je ebnt ..je kent me niet eens...wat noem je dat voor kritiek?....zielig.. geen andere woorden voor...
Danielle2
16-03-2004, 12:22
Mooi stuk, Meli. Amien
Danielle2
16-03-2004, 12:23
p.s. Maarreh, Meli...als je broederschap en gelijkheid wil tussen de volkeren, moet je zelf ook iets minder gaan neerkijken op de kaaskoppen...
Nou, maar wie is die geestelijke dan? Zijn naam staat er niet bij, geen funktie of organisatie. Hoe goed bedoeld ook van Mellilense, maar dit kan iedereen dus geschreven hebben.
"Bronnen, bronnen ..."
Kijk, ik heb ook een stukje van een moslimgeestelijke gevonden. Deze man is wel ergens voor, hij wil waarschijnlijk vrijgelaten worden.
Ja, ik ben wat zurig, maar ik geloof niet zo in deze "doekjes voor het bloeden", in deze "liefde die geen geld mag kosten". Bij New York zwegen ze als het graf, bij Istanboel ook en over Casablanca hoorden we ook geen intentieverklaring.
Treinpassagier herkent Marokkaanse extremist
Uitgegeven: 16 maart 2004 07:48
MADRID - Een hoofdverdachte van de aanslagen in Madrid zat in een van de treinen die is opgeblazen. Een passagier beweert dat hij de Marokkaanse extremist Jamal Zougam tegen een wand in zijn wagon zag leunen.
Dat meldde de Spaanse commerciële zender Cadena Ser maandag, die zich baseert op bronnen binnen de antiterrorismebestrijding. De reiziger, die bij de explosies niet gewond raakte, zou de verdachte van foto's hebben herkend. Zougam is zaterdag gearresteerd.
Vijf nieuwe verdachten
De Spaanse krant El Pais meldt dat de Spaanse politie op zoek is naar vijf Marokkanen die ervan worden verdacht de plegers te zijn van de aanslagen. Zij zouden samen met de zaterdag aangehouden Jamal Zougam de hoofddaders zijn, zo bericht de krant El Pais dinsdag.
Volgens bronnen dichtbij het onderzoek naar de aanslagen denken de veiligheidsdiensten dat de zaterdag gevonden videoband, waarin de aanslagen namens al-Qaeda worden opgeëist, echt is. De politie tast echter nog altijd in het duister omtrent de identiteit van de man die op de tape te zien is, aldus El Pais.
Veroordeling
Imam Barakat Yarkas, die in Spanje gevangenzit omdat hij ervan wordt verdacht de leider te zijn geweest van een Spaanse cel van het islamitische terreurnetwerk al-Qaeda, heeft de aanslagen veroordeeld als "een afschuwelijke misdaad".
Dat staat in een brief die Yarkas' advocaat maandag openbaar maakte. Volgens Yarkas zijn de aanslagen op vier forensentreinen in Madrid "een barbaarse en onwillekeurige daad, die niet past bij een goed moslim". Hij riep in zijn brief de Spaanse justitie op tot een zorgvuldig onderzoek naar de aanslagen.
Yarkas (ook wel bekend als Abu Dahdah) wordt in verband gebracht met Jamal Zougam, die zaterdag werd aangehouden in verband met de aanslagen in Madrid. Hij zit vast sinds november 2001, toen rechter Baltasar Garzon hem aanklaagde wegens zijn vermeende betrokkenheid bij de voorbereidingen van de aanslagen in New York en Washington op 11 september 2001.
DonAgewan
16-03-2004, 12:46
De stille tochten in Rabat en Al hoceima voor de spaanse slachtoffers vond ik een heel mooi gebaar naar onze buren en een signaal naar de terroristen toe. Alleen jammer dat je daar in de Nederlandse media niks over hebt gehoord maar wel over die 3 minuten hier en daar.
Origineel gepost door Scottie
Nou, maar wie is die geestelijke dan? Zijn naam staat er niet bij, geen funktie of organisatie. Hoe goed bedoeld ook van Mellilense, maar dit kan iedereen dus geschreven hebben.
"Bronnen, bronnen ..."
Kijk, ik heb ook een stukje van een moslimgeestelijke gevonden. Deze man is wel ergens voor, hij wil waarschijnlijk vrijgelaten worden.
Ja, ik ben wat zurig, maar ik geloof niet zo in deze "doekjes voor het bloeden", in deze "liefde die geen geld mag kosten". Bij New York zwegen ze als het graf, bij Istanboel ook en over Casablanca hoorden we ook geen intentieverklaring.
...........
Misschien hebben ook de geestelijken iets van de recente geschiedinis geleerd
Rnaj, altijd positief
Geestelijken hebben genoeg gezegd in de (semi)arabische wereld. Je moet maar net een digi schotel hebben :D. Dat het NOS dat niet uitzend is hun probleem niet. Expliciet over NewYork, Casablanca Riyaad, Istanboel, Spanje, Gaza/Palestina, Irak en vele andere leed etc..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.