Bekijk originele versie : 'Anti Westers!!, maar wat is er eigenlijk zo geweldig aan het Arabisch
HeyoanQT
16-03-2004, 00:01
Vertel me wat er nou zo geweldig is aan de arabische cultuur ten opzichte van de westerse?
Er bestaat geen westerse cultuur, iedereen leeft voorzichzelf.
ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Maar goed, wat er geweldig is aan de Arabische..
arabchrstn
16-03-2004, 00:13
Waar kan ik de zuivere Islamitische cultuur vinden?
sneakynawal
16-03-2004, 00:15
Het is maar hoe je het zelf beleeft en ervaart.
appie666
16-03-2004, 00:17
Origineel gepost door HeyoanQT
Vertel me wat er nou zo geweldig is aan de arabische cultuur ten opzichte van de westerse?
De cultuur waar je me opgroeit, en die je ouders hadden, moet je gewoon behouden, je moet het niet verloochen.
Bijna Iedereen denkt van zijn eigen cultuur, dat het beter is dan de andere, westerse mensen denken dat ook, is op zich niets mis mee.
Origineel gepost door arabchrstn
Waar kan ik de zuivere Islamitische cultuur vinden?
vertel ons dat eens arabchrstn ! jij weet toch zoveel
vertel me ook gelijk waar je een zuiver bijbel kan vinden
controleer ze alle 5 maar
Actie----Reactie
arabchrstn
16-03-2004, 00:47
Origineel gepost door roebla
vertel ons dat eens arabchrstn ! jij weet toch zoveel
Ik weet niks, maar bedankt voor het compliment. Maar laten we het netjes houden he: vraag antwoord, en dan mag jij weer een vraag stellen...
vertel me ook gelijk waar je een zuiver bijbel kan vinden
controleer ze alle 5 maar
Actie----Reactie
Welke 5? De Bijbelse geschriften zijn in 360 talen vertaald, en dan zijn er nog vele vertalingen.
Hoe meer hoe beter lijkt mij he, Tien proeven meer dan één...
Misschien doel je op het Grote Christelijke Complot dat de oorsronkelijke geschriften 'naar aigen hand' veranderd zou hebben. Wel, ik vertel je, dat is kul. Ik zou er graag de discussie over willen aangaan, helaas komt men vaak niet verder hier dan deze madrassewijsheden. Ik verwijt je niks, want het feit dat jij denkt dat de christenen bijbelse geschriften herschreven hebben, is een onderdeel van jouw geloof.
Maar ik zal zeker niet alles ontkennen. Daar waar gehakt wordt vallen spaanders. Oftewel, daar waar mensen boeken drukken, daar ontstaan fouten. Of dat nu gaat over een bundel als de Bijbel, of de Qur'an...
Origineel gepost door arabchrstn
Ik weet niks, maar bedankt voor het compliment. Maar laten we het netjes houden he: vraag antwoord, en dan mag jij weer een vraag stellen...
Welke 5? De Bijbelse geschriften zijn in 360 talen vertaald, en dan zijn er nog vele vertalingen.
Hoe meer hoe beter lijkt mij he, Tien proeven meer dan één...
Misschien doel je op het Grote Christelijke Complot dat de oorsronkelijke geschriften 'naar aigen hand' veranderd zou hebben. Wel, ik vertel je, dat is kul. Ik zou er graag de discussie over willen aangaan, helaas komt men vaak niet verder hier dan deze madrassewijsheden. Ik verwijt je niks, want het feit dat jij denkt dat de christenen bijbelse geschriften herschreven hebben, is een onderdeel van jouw geloof.
Maar ik zal zeker niet alles ontkennen. Daar waar gehakt wordt vallen spaanders. Oftewel, daar waar mensen boeken drukken, daar ontstaan fouten. Of dat nu gaat over een bundel als de Bijbel, of de Qur'an...
Kortom je dekt jezelf al in door te zeggen dat er fouten zijn !
I rest my case
(andere discussie toch :p )
En je 1e vraag was sarcastisch ( doe niet of je neus bloedt)
dus vertel ons wat je te bieden hebt aan negatieve berichten over de Islam en zijn Cultuur.
arabchrstn
16-03-2004, 00:56
Gelezen... Dank u voor de tip...
Zoveel van die ramsj in theologisch opzicht (excusez les mots) gelezen, net een boek van David Benjamin (Abdul Ahad Dawud) uit...
Cave_Canem
16-03-2004, 00:57
Ik denk dat je heel arrogant en onrealistisch moet zijn om je eigen cultuur als de beste te beschouwen.
Sowieso is het aan niemand om een cultuur te veroordelen, niemand vraagt je dat om te doen en als ze dat wel doen. Moet jij weten dat dat een taak voor Allah is en niet voor jou.
Vanuit je eigen cultuur kun je nooit een andere cultuur objectief beoordelen. Want jouw mening is gevormd met behulp van de normen en waarden uit je eigen cultuur. Hoe jullie denken over hun, zo kunnen zij ook denken over jullie.
Beter zou zijn om te leren dat verschillende culturen naast elkaar geen probleem hoeft te zijn. Uit eindelijk is het Allah die op de dag des oordeels over jou zal oordelen en niemand anders!
Iemands cultuur inferieur verklaren aan de jouwe is net zo laag als dat wat de neo-nazi's deden in de tweede wereld oorlog. Een cultuur kan onmogelijk hoger of lager staan dan een andere cultuur, want waar is de nullijn? Wat is de maatstaaf dan? De Islamitische cultuur? Velen zullen het niet met je eens zijn over dat besluit.
Leven en laten leven?
Cave Canem
arabchrstn
16-03-2004, 00:58
I rest my case
dus vertel ons wat je te bieden hebt aan negatieve berichten over de Islam en zijn Cultuur.
Je geeft nog steeds geen antwoord op mijn -overigens serieuze- vraag.
Wolverine zegt dat de zuiver Islamitische cultuur de beste is. Wel, dat vind ik interessant, en om die reden vraag ik waar ik die kan vinden.
arabchrstn
16-03-2004, 00:59
Origineel gepost door Wolverine
Moge Allah je leiden dan.
Dat doet'ie inderdaad... alleen een andere kant op dan jij misschien zal verwachten.
arabchrstn
16-03-2004, 01:01
I rest my case
Inderdaad andere discussie. Maar ik zal nooit zeggen dat een bundel van 1700 jaar oud geen fouten kan bevatten. Dat is geen indekken, dat is gewoon zuivere logica.
arabchrstn
16-03-2004, 01:03
Die is er niet, die was er. Die is vernietigd doordat er niet meer met islam werd geregeerd, doordat de kruisvaarders deze hebben vernietigd en niet willen laten heronstaan.
Okay, wannéér was die er dan?
Vanaf de profeet Moahmmed vrede en zegeningen met hem regeerde en de generatie van de 4 khaliefen erop maar tot wanneer juist weet ik niet.
Christus is niet de stichter van het Chrsitendom, dat is namelijk Paulus.
Van christus weet men weinig, een beetje vaag mysterieus.
Het is bekend ( dit weekend nog op bbc geweest) dat de pausen de Bijbel veranderen.
De rol van MAria Magdalena werd zo veel mogelijk geminimaliseerd, zo blijkt uit onderzoek. Er zijn Oude koptische teksten gevonden over Mardia magdelana die het vermoden van de wetenschappers bevestigden.
Haar rol werd zo veel mogelijk afgezwakt, omdat zij eigenlijk de leider van de apostelen zou zijn geworden, maar een vrouw als leider daar kon de kerk zich niet mee verzoenen.
In de 3de eeuw is het verhaal van "wie zonder zonde is werpe de eerste steen" nog bijgevoegd.
Zo zijn er nog tal van zaken. gewoon een vb: koop 2 bijbels 10 verschillende bijbels, er staat 10 keer iets anders, in tegenstelling tot de Koran: een Koran in MArokko is identiek aan een Koraan in China.
Ja aber hallo.... hoe is die Koran tot stand gekomen? Dat is dus oncontroleerbaar en je gelooft dat deze in de huidige vorm ontstaan is zonder ingrijpen van derden (lijkt mij zeer onwaarschijnlijk) of niet.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.