Bekijk originele versie : Wat Is Het Doel Van Terrorisme ?
IFRIQUIA
15-03-2004, 22:56
WAT IS HET DOEL VAN TERRORISME ? ze willen geen inmenging van vreemden in eigen land en niet wat vele denken de hele wereld veroveren en iedereen islamiseren...
Als men terreur wilt bestrijden moet men dat doen bij de ''wortels'' en kijken naar de oorzaken net asl een dokter dat zou doen bij een ziekte.
Nou is de vraag is de patient gewoon ziek of ongeneeselijk ziek.
Voor het laatste heb ik geen opplossing wel voor de beginnende ''ziekte'' en die zijn de volgende .....
ARMOEDE (geen menswaardig bestaan meer dan 3/4 van de wereldbevolking)
KANSARM (het is te onneerlijk verdeeld als je de pech hebt geboren te worden in een ''verkeerd land'' dan heb geen of niet de kans om normaal te leven immigratie is vaak de enige opplossing)
HONGER (dit behoeft geen uitleg er sterven dagelijks elke seconde een paar mensen door honger op deze aarde)
ZIEKTE (hiervoor is ook geen uitleg nodig geen medische zorg in vele landen en onnodige doden door ''simpele ziektes'' of de westerse wereld wilt niet goedkoop leveren en vragen teveel geld voor die medicijnen soms een jaarsalaris voor een week medicijnen)
DICTATORS ( onze erfenis van de kolonisatie van het westen )
V.N ( die niet functioneert en wat een schande is voor de hele menselijkheid)
Dit voedt de haat en zorgt ervoor dat het alleen maar erger wordt.
Dit is om jullie bewust te maken waar de problemen liggen ik heb geen sympathie voor terreur .
De wereld wordt kleiner en alles heeft gevolgen goed of slecht .....
nou laat me weten hoe jullie er over denken ?
15-03-2004, 23:07
Zolang er terreurorganisaties zoals Usa, Vn, Eu,... bestaan zal strijd blijven. Deze taghoets zorgen ervoor dat kleinere tawaghiet zoals saoudie arabie, syrie iran enz de islam blijven onderdrukken
Ik vindt dat als je toestaat/niets doet dat je bestolen wordt moet je de dief niets kwalijk nemen want hij is een dief en dat doen dieven.
IFRIQUIA
15-03-2004, 23:10
Ik vind dat jij beter Nederlands moet leren.
ga je weer op de man spelen verklaar je nader ......
wat is er in jouw ogen niet nederlands ?
IFRIQUIA
15-03-2004, 23:13
Zolang er terreurorganisaties zoals DE Usa, Vn, Eu,... bestaan zal ER strijd blijven. Deze taghoets zorgen ervoor dat kleinere tawaghiet zoals : saoudie Arabie, Syrie Iran, enz de islam blijven onderdrukken.
Ik heb je tekst maar als een schoolmeester bekeken en het zat vol fouten je hebt een onvoldoende.
Kijk maar na ik heb jou tekst hieronder gezet .
Zolang er terreurorganisaties zoals Usa, Vn, Eu,... bestaan zal strijd blijven. Deze taghoets zorgen ervoor dat kleinere tawaghiet zoals saoudie arabie, syrie iran enz de islam blijven onderdrukken
:eek: :confused: :o :(
arabchrstn
15-03-2004, 23:21
Wat een ongelooflijke onzin en disrespect om de VN terreurorganisatie te noemen.
Dus jij noemt Marokko ook een terreurorganisatie. Kijkend naar de meer dan 180 landen die lid zijn van de VN, dan zijn al die landen dus terruergroepen.
Walgelijk zeg, mijn vader werkt bij de VN in New York, en je moest eens weten hoeveel goeds zij doen. Tijdens oorlogen beheren zij vluchtelingenkampen, tijdens aardbevingen helpen ze met zoeken naar slachtoffers, zij dragen speciale zorg voor kinderen (Unicef)...
Ik moet van dat soort reacties echt kotsen. Ifruiqia, weet je wel waar je over praat. Weet je wel wie je veroordeelt...
Moge Allah je het vergeven...
En ik hoop dat je reageert zonder te schelden...
sneakynawal
15-03-2004, 23:41
Ik zou het niet weten! Maar ik stoor me er verschrikkelijk aan!
HeyoanQT
15-03-2004, 23:42
Terrorisme wordt veroorzaakt door the Shatan en deze lacht elke keer weer als de mensen weer een draai geven aan het rad van geweld.
Daarom moet de mens geen gehoor geven aan het kwaad, en aan diens oproep om in Allahs naam mensen te doden.
IFRIQUIA
16-03-2004, 13:01
Origineel gepost door arabchrstn
Wat een ongelooflijke onzin en disrespect om de VN terreurorganisatie te noemen.
Dus jij noemt Marokko ook een terreurorganisatie. Kijkend naar de meer dan 180 landen die lid zijn van de VN, dan zijn al die landen dus terruergroepen.
Walgelijk zeg, mijn vader werkt bij de VN in New York, en je moest eens weten hoeveel goeds zij doen. Tijdens oorlogen beheren zij vluchtelingenkampen, tijdens aardbevingen helpen ze met zoeken naar slachtoffers, zij dragen speciale zorg voor kinderen (Unicef)...
Ik moet van dat soort reacties echt kotsen. Ifruiqia, weet je wel waar je over praat. Weet je wel wie je veroordeelt...
En ik hoop dat je reageert zonder te schelden...
Ik heb de V.N nooit een terreurorganisatie genoemd en ik scheld nooit als ik niet wordt uitgescholden en soms negeer ik zelfs dat beste arab-christen .
Dat je beweerd dat de vn goede dingen doet ok maar het is een verlengstuk van het pentagon geworden en zelfs genegeerd wordt dat bedoel ik het funtioneert niet klaar .
begrijp je me nu ?
IFRIQUIA
16-03-2004, 13:31
Origineel gepost door Wolverine
Slijm verder bij de Westerlingen hier dan behaal je misschien bij hen een voldoende.
Owja citeren is heus niet zo moeilijk: het bericht waarop je wil reageren, daar staat in de rechteronderhoek het rechthoekje citeer. daarop klikken en dan na de quote antwoorden meneer de schoolmeester.
pas je aan anders sturen de westerlingen je terug naar je grot .. :zwaai:
IFRIQUIA
16-03-2004, 13:38
Origineel gepost door IFRIQUIA
pas je aan anders sturen de westerlingen je terug naar je grot .. :zwaai:
leuk dat citeren maar ik plak en knip meer :giechel:
WAT IS HET DOEL VAN TERRORISME ? ze willen geen inmenging van vreemden in eigen land en niet wat vele denken de hele wereld veroveren en iedereen islamiseren...
Als men terreur wilt bestrijden moet men dat doen bij de ''wortels'' en kijken naar de oorzaken net asl een dokter dat zou doen bij een ziekte.
Nou is de vraag is de patient gewoon ziek of ongeneeselijk ziek.
Voor het laatste heb ik geen opplossing wel voor de beginnende ''ziekte'' en die zijn de volgende .....
ARMOEDE (geen menswaardig bestaan meer dan 3/4 van de wereldbevolking)
KANSARM (het is te onneerlijk verdeeld als je de pech hebt geboren te worden in een ''verkeerd land'' dan heb geen of niet de kans om normaal te leven immigratie is vaak de enige opplossing)
HONGER (dit behoeft geen uitleg er sterven dagelijks elke seconde een paar mensen door honger op deze aarde)
ZIEKTE (hiervoor is ook geen uitleg nodig geen medische zorg in vele landen en onnodige doden door ''simpele ziektes'' of de westerse wereld wilt niet goedkoop leveren en vragen teveel geld voor die medicijnen soms een jaarsalaris voor een week medicijnen)
DICTATORS ( onze erfenis van de kolonisatie van het westen )
V.N ( die niet functioneert en wat een schande is voor de hele menselijkheid)
Dit voedt de haat en zorgt ervoor dat het alleen maar erger wordt.
Dit is om jullie bewust te maken waar de problemen liggen ik heb geen sympathie voor terreur .
De wereld wordt kleiner en alles heeft gevolgen goed of slecht .....
nou laat me weten hoe jullie er over denken ?
Ten eerste de doelstelling van terrorisme. Geen inmenging in eigen land. Neem Al Qaida als voorbeeld: welk land symboliseren ze? Ik heb van bepaalde Al Qaida-gerelateerde figuren begrepen dat het naar hun mening de plicht is van iedere moslim om alle niet-moslims te haten (zie een eerder geopend topic vandaag). Ik denk dat het, behalve het ontwrichten van het huidige bewind door doelbewuste aanslagen op de burgerbevolking teneinde angst en paniek te zaaien, moeilijk is om 1 doelstelling aan terrorisme te geven.
Ten tweede denk ik dat je nog een aantal "wortels" vergeten bent. Want alleen met armoede en gerelateerde zaken (honger, ziekten etc) kom je er niet. Waarom speelt bijvoorbeeld Bhutan zo'n kleine rol in het internationaal terrorisme, terwijl het BNP zo'n 10 keer lager is dan dat van Saudie Arabie? Ik ben van mening dat er nog andere factoren aanwezig zijn die minstens even belangrijk -zo niet belangrijker- zijn dan de factoren die jij noemt:
1) Ernstige wanhoop, een obligaat idee dat je slachtoffer bent van systematisch en grootschalig onrecht (en ja, daar kan armoede een heel belangrijke rol spelen, maar hoeft niet - zie bijvoorbeeld de IRA)
2) Een pathologische overtuiging dat jouw waarheid de enige échte waarheid is; uiteindelijk moet deze overtuiging sterker zijn dan de afkeer van het doden van mensen (deze overtuiging kan bijvoorbeeld van politieke of religieuze aard zijn).
Nou, dit is in het kort mijn visie. In ieder geval delen we onze afkeer voor terreur!
Groeten!
IFRIQUIA
16-03-2004, 15:03
Origineel gepost door amused
Hoi Ifriquia,
Ik denk dat het een beetje kort door de bocht is.
Ten eerste de doelstelling van terrorisme. Geen inmenging in eigen land. Neem Al Qaida als voorbeeld: welk land symboliseren ze? Ik heb van bepaalde Al Qaida-gerelateerde figuren begrepen dat het naar hun mening de plicht is van iedere moslim om alle niet-moslims te haten (zie een eerder geopend topic vandaag). Ik denk dat het, behalve het ontwrichten van het huidige bewind door doelbewuste aanslagen op de burgerbevolking teneinde angst en paniek te zaaien, moeilijk is om 1 doelstelling aan terrorisme te geven.
Ten tweede denk ik dat je nog een aantal "wortels" vergeten bent. Want alleen met armoede en gerelateerde zaken (honger, ziekten etc) kom je er niet. Waarom speelt bijvoorbeeld Bhutan zo'n kleine rol in het internationaal terrorisme, terwijl het BNP zo'n 10 keer lager is dan dat van Saudie Arabie? Ik ben van mening dat er nog andere factoren aanwezig zijn die minstens even belangrijk -zo niet belangrijker- zijn dan de factoren die jij noemt:
1) Ernstige wanhoop, een obligaat idee dat je slachtoffer bent van systematisch en grootschalig onrecht (en ja, daar kan armoede een heel belangrijke rol spelen, maar hoeft niet - zie bijvoorbeeld de IRA)
2) Een pathologische overtuiging dat jouw waarheid de enige échte waarheid is; uiteindelijk moet deze overtuiging sterker zijn dan de afkeer van het doden van mensen (deze overtuiging kan bijvoorbeeld van politieke of religieuze aard zijn).
Nou, dit is in het kort mijn visie. In ieder geval delen we onze afkeer voor terreur!
Groeten!
Klopt de factoren die ik op noemde kunnen een rol spelen natuurlijk geldt dat niet voor allemaal wat de IRA/ETA betreft zij willen (meer) onafhankelijkheid van de U.K/Spanje dat heb ik ook genoemd vrijheidsbelemmering (dictators ook al zijn het democratische landen) is ook een ''redenen'' voor terreur.
en dank je wel voor je sympathieke reactie .
en dank je wel voor je sympathieke reactie .
You're welcome! ;)
IFRIQUIA
17-03-2004, 21:49
Origineel gepost door arabchrstn
Waar was de VN in En ik hoop dat je reageert zonder te schelden...
Waar was de VN in Rwanda ?
Waar was de VN in Bosnia ?
Waar was de VN in tjetsjenie?
Waar was de VN in Somalia?
Waar was de VN in Irak?
Waar was de VN in Israel?
Waar was de VN in Zuid-afrika?
Waar was de VN in Korea ?
deze lijst wordt lang ik wil niet doorgaan teveel pijn !!!
IFRIQUIA
18-03-2004, 00:07
Origineel gepost door wolfowitz
Het valt mij elke keer weer op, dat westerse organisaties altijd als de schuldige worden aangewezen.
Dat is natuurlijk logies, want ALLEEN westerse organisaties DOEN iets.
World Heath Organisation, UNICEF, World Food Program, Medecins sans Frontieres, VN vluchtelingen( Lubbers!), en nog een hele vloot Non Government Organisation(s), NGO's.
Gelukkig zijn er tegenwoordig enkele moslims vooraanstaande leden van dit soort groepen, zoals Baradae, voorzitter van de VN organisatie die het gebruik van kernenergie kontroleert.
Maar verder kun je zeggen, waar waren de moslims al die tijd?
Nou, gewoon aan het kibbelen, op hun Arabische Conferenties.
het is ook een beetje zwak, om de arabische diktaturen een erfenis te noemen van het kolonialisme, dus het westen, verdomme, de arabische wereld is NOOIT door het westen gekolonialiseerd, want tot 1917 was dit het Grote Islamitiese Ottomaanse Kalifaat, waarvan de bewoners en specifiek de arabieren en bedouinen pas rond 1900 zich begonnen te verzetten tegen de Ottomaanse overheersing, dus dat is alweer zo'n leugentje om het westen maar overal de schuld van te geven.
IK GEEF HET WESTEN NIET HET SCHULD !!!
MAAR JA ALS JE ZEGT DAT HET WESTEN ALLES DOET TJA .....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.