Bekijk originele versie : 2verschillende culturen, toch ZO VERLIEFD maar ONGELUKKIG wat moet ik doen?
;) Eerst het verhaal wat er vooraf speelde;)
MOET JE HOREN...
Ik ben 20jaar oud en mn vader is van afkomst Moluks en mn moeder is van afkomst hlf Nederlands kwart Tunesisch en kwart Indisch. Ik was altijd het buitenbeentje van de familie en zoals de meeste weten dat Molukkers en Marokkanen vijanden van mekaar zijn had ik daar toch altijd schijt aan. Mijn doel was dat ik alleen maar met marokkanen omging omdat je meer belevenissen, spanningen en acties hebt. Tuurlijk zijn de meeste viezerikken van tegenwoordig maar ik heb 2beste vrienden van marokkaanse afkomst (Iyachya & Toufik) die ik meisjes echt zou gunnen. Ze zijn zow lief en een luisterend oor voor je. Hun denken niet aan S*X alhoewel meestal hebben ze wel schijt met Nederlandse meisjes maar wat ik bij hun geleerd heb en wat ik zelf mee heb gekregen van mn ouders is dat je RESPECT voor je lichaam moet hebben. (Kijk je bent in hun ogen een capzones-**** omdat je ze niet groet maar ook een kanker-**** als je met jongens het bed in duikt) Daarom heb ik geleerd om liever een **** te zijn omdat je ze niet groet dan een **** omdat je ze neukt want, op een gegeven moment accepteren, waarderen en respecteren ze je om wie je bent en uiteindelijk zullen zien dat je niet van de makkelijke kant bent. Toch maakte ik altijd jongens mee die alsnog proberen enz... Altijd maakte ik maar viezerikken mee behalve Iyachya & Toufik. Uitgaan en chillen waren altijd leuk en altijd zeiden ze maar "ZO BEN IK NIET" JaJa totdat je alleen met ze zijn :eek:...maar nog steeds had ik er niet van geleerd dus ik besloot om op mn zelf te gaan wonen en nog steeds verder te gaan spacen maar t ging steeds maar slechter en slechter met me. M'n vader sprak ik niet meer, contacten waren ineens verbroken en ik zat alleen maar in t uitgaans-leven doordat ik zoveel zwart geld verdiende in Marokkaanse cafe-tjes in Amsterdam. Op een gegeven moment wist ik niet meer hoe ik met geld om moest gaan en besteedde ik t alleen maar aan t uitgaan uiteten kleren en wat drinken. Later kon ik geen eens mn huur betalen en werd ik eruit geschopt. Dat nog wel door een goeie vriend. (Ik huurde het onder bij Said Chentouf) Ik vertel dit omdat ook goeie vrienden VIEZERIKKEN kunnen zijn :rolleyes:!!! Uiteindelijk kon ik bij een Marokkaanse vriendin(Zakia) wonen die illegaal in Nederland was maar zij speelde de **** uit en neukte voor geld bij haar thuis. Dus ook daar ging t niet meer en ben ik uit mn zelf weggegaan. Ik wist niet meer wat ik moest doen. Ik ging niet meer met haar om want zoals mensen zeggen; "Waar je mee omgaat word je mee besmet" of ze zien je voor t zelfde aan voor wat zij doet. Gelukkig had ik nog wel vrienden die me opvingen in huis maar ook dat zag ik niet meer zitten :( Ik kon t niet meer ik wou terug naar mn vader :( maar mn vader bleek in Indonesie te zijn en zolang hij weg was besloot ik om samen met mijn vriendin(Samira)in mn vaders huis zou verblijven totdat hij weer terug kwam. Later vertrok Samira weer naar haar vriend omdat het destijds weer goed ging met haar en haar vriend dus besloot ze weer om bij hem te gaan wonen. Nog steeds wist ik niet wat ik moest doen want ik had ook niks meer te doen. Ik had geen geld meer en zelfs mn bloed eigen nicht(Souraya) had ik destijds in de steek gelaten terwijl zij er altijd voor me was (en nog steeds begrijp ik niet waarom ik dat had kunnen doen.) Later had ik weer contact dat was vorig jaar begin Juli.(11-07-2003) Ik had met haar afgesproken maar ik besloot eerst naar de nieuwe baan van Zakia te gaan. Ik was er geweest en ik was zo blij dat ze eindelijk een baan had en geld verdiende op een goeie manier alleen moest ik wel vroeg weg omdat ik naar mn tante moest en later naar Souraya. Dus ik liep de deur uit en ik liep op de Leidseplein op weg naar een tramhalte en alles viel tegen :( 't was hartje zomer de trams waren te laat geen leuke jongens (want iedereen was natuurlijk naar t strand of gaan zwemmen). Totdat........ :confused:
hahahaha wat gaan jou kinderen antwoorden als ze worden gevraagd wat ze zijn :confused:
12, 5 procent tunesich :hihi:
12, 5 procent indisch....
ik weet het zelf niet meer :giechel:
alhoceimachaima
15-03-2004, 20:14
tot dat wat????????????
CharlieDaSilva
15-03-2004, 20:23
sjonge jonge ga jij ookal bevestigen dat de marokkaanse sletten zwaar actief zijn tegenwoordig....
nou ga je echt te ver, er vallen drullen uit je bakkes als je begrijpt wat ik bedoel, je praat str......
doe iets aan jezelf...ps: totdat???????
Mocro4eva
15-03-2004, 21:16
ja? :rolleyes:
IK HEB MN 2E DEEL ERBIJ GEZET MAAR ik had t per ongeluk op de verkeerde manier gedaan en t bij nieuw bericht gezet dusj t verhaal kunnenjullie verder lezen bij nieuwe t nieuwe discussie.... :( smeghli smeghli smeghli :(
ik_oke_is
15-03-2004, 22:16
Origineel gepost door Mocro4eva
ja? :rolleyes:
:hihi:
kijk je naar het plafond ofzo :maf:
KIJK BIJ VANDAAG-22:06 DAAR STAAT DEEL 2 VAN DIT VERHAAL ...T IS EEN BEETJE VERKEERD GEGAAN MAAR IK HOOP DAT JULLIE ME ONDANKS DIT ONGEMAK MIJ TOCH KUNNEN STEUNEN OF KUNNEN HELPEN. DIT IS ZO'N MOEILIJKE SITUATIE MAAR INIEDERGEVAL HOOP IK DAT JE EROP KAN REAGEREN. (L)YOU
:confused: Totdat... Ik een Marokkaanse-jongen mijn richting op zag lopen. Maar ik knapte eerst op 'm af omdat ie met nederlandse snotneuzen liep. Maar later kwam ik er snel achter dat hij niet bij hun hoorde. Dus hij groette mij en ik ingelijks. Hij stelde zich voor als Mostapha en ik als Shalaila dus we pakten dezelfde tram richtin Surinameplein daar moest hij wezen en ik dicht in de buurt (bij Hoofddorpplein). We maakten een praatje samen. Eerst wou ik mn tel.nr niet geven maar later moest ik wel omdat ik toen geen btgd had. Dus ik ben naar mn tante gegaan en later belde hij mij op om af te spreken. Hij kwam met een vriend van 'm. We hadden elkaar leren kennen en was er al snel achter dat hij een vriendin had dus meteen dacht ik al DEZE JONGEN ZAL NIKS VOOR MIJ WORDEN dus hield ik een beetje afstand. Maar hij moest alweer vroeg naar huis dus d8 ik aangezien ik hem toch niet gaat zien kan ik hem wel op z'n traditionele manier 4kussen geven en dat deed ik dan ook maar onverwacht's gaf ik hem ook nog een kus op zn mond en liep ik meteen weg. Later op de avond belde hij mij ook op maar ik stond te spacen in ESCAPE dus kon ik hem niet goed verstaan en waarschijnlijk had ik ook gezegd of hij me terug kon bellen de volgende morgen. Vervolgens belde hij mij ook op om af te spreken (die andere morgen) dus ik ben ook heen gegaan om eigenlijk te zeggen dat ik niks met hem te maken wou hebben vanwege zijn vriendin.(want ik vond t zo afgezaagd om het door de tel. te zeggen en niet recht in zijn FaCe). Dus we leerde elkaar een beetje kennen en vertelde mij dat hij geen vriendin had>en prompt daar belde iemand opMostapha. Ik vond t wel schaamteloos om hem te gaan bellen nog wel bij de 1e afspraakje zo'n blunder moet maken. Maar ja ik had geen andere keuze/opties dus ik moest wel anders zou ik moeten overnachten op centraal (en ik ben GEEN zwerver) dus met pijn en moeite heb ik hem toch opgebeld en de situatie uitgelegd en hij zei dat ik later nog 1x terug moest bellen. En jawoor... Ik had nog maar €1,-m'n laatste geld dus ik d8 "Als hij me nu zegt dat ie niet kan komen dan heb ik t geprobeerd maar ik sta dan wel mooi op straat!" Dus ik belde hem terug en nee hoor ... hij zei dat ik buiten kon w8en bij de taxi staanplaatsen moest w8en en dat hij zou tuteren of naar mij toe zal lopen als hij er zou zijn ik d8 "ja ja hij gaat me toch fleshen dat zou elke jongen doen" maar ik had geen andere keuze dus toch ging ik buiten w8en en gelukkig stond ie na een kwartiertje voor me neus en ik was toch meegegaan. Toch bleef t eng omdat ik m pas kon en eigenlijk nog steeds een vreemde voor me was. Maar toch, hij had zn laatste geld aan iemand uitgegeven die hij net kon.(en natuurlijk ben ik ook een vreemde voor hem). Maar dat was zow lief en dat had ik ook echt niet verw8 van een Marokkaan op dat moment!!! Ookal was t de 1e dag...Ik sliep daar (in de huis van zn oom) alleen omdat ik t niet echt gepast vond om de 1e dag al met zn 2en in 1 bed te gaan liggen. Maar ja, de volgende morgen kwam hij met overheerlijke broodjes aan die zijn moeder had gemaakt. We hadden samen gegeten en zoals hij beloofde belde hij zijn vriendin op... En dat hij het op handsfree zette, vertelde hij dat hij mij had leren kennen en dat ie t uit wou maken...>'T was wel zielig want ze begon helemaal te huilen maar ja op dat moment/sinds die dag werd onze relatie serieus. Dus hij vertelde mij later dat hij over een p.wkn een bruiloft had van zijn zusje dus ik vroeg vervolgens of ik mee kon(ik wist dat t een onmogelijke vraag was)zodat hij kon bewijzen dat ie echt om me gaf en serieus met me was en niet een 1 of andere player. (Want de meeste laten zich niet meteen aan zn ouders voorstellen.) En 2dgn later kwam hij met het goede nieuws dat zijn moeder mij graag wou leren kennen. Ze was totaal verrast niet alleen omdat ik NIET van Marokkaanse afkomst was maar ook omdat mij de ISLAM interesseerde en er erg mee bezig was en ook echt een moslima wou/wil worden. En zodus accepteerde ze me meteen om wie ik was.
Dus ik was daar op de bruiloft. En iedereen was zo open vooral zn zusjes daar kon ik meteen goed mee opschieten. Echt een groot familie heeft ie (Ze wonen met zn 14ne thuis). Z'n hele familie deden heel aardig tegen me en er was niemand die mij bekekend aankeek. Zijn moeder is zo'n lieve vrouw en ze kan ook overheerlijk koken en zn vader die zag ik maar heel even maar hij is een stille man maar wel eerlijk&oprecht. Het was zo anders dan apart. Ik kreeg ook allemaal complimentjes van mensen doordat ik een hoofddoek droeg en ze vonden dat t me echt stond. Ook bij de moeder van Moes zag ik dat er een vreugde onstond in haar gezicht. Maar die avond bleef Moes bij me slapen en we hadden het over dat hij kinderen met me wou en t een toekomst met me wou delen. P.mnd later kwam ik erachter dat ik zwanger van hem was maar ik durfde het hem niet te vertellen omdat ik d8 dat hij alleen maar een grote bek had. Maar NEE hij was niet weggegaan en hij is nog steeds bij me gebleven. Ookal is er veel stress bovenop gekomen maar nog steeds zijn we bij mekaar en houden nog steeds zielsveel van mekaar. Dus hij had t aan zn moeder verteld, ze was er niet echt blij mee maar ik had ook niet anders verwacht ik was al heel blij dat hij t haar vertelde. Ze had liever dat we eerst trouwden. En in mijn ogen weet ik eigenlijk ook wel dat t in de Marokkaanse cultuur een schande zou zijn. Maar ja, het was zijn idee en 2fout , 2schuld! Mijn vader is er erg blij mee alhoewel hij ook liever had dat we gingen trouwen en omdat we nog zo jong waren... maar toch dat hij t besefde werd hij ape-trots dat hij opa word...Alleen zijn vader nog... :( Moes zegt ook "Wees maar gerust, zodra ik bij je in kom trekken vertel ik alles aan mn vader en hij kan me toch niet tegen houden want uiteindelijk moet ik met je samen leven en niet hij!!!Liever had ik nog dat je maagd had maar dat ben ik ook allang niet meer en tenslotte krijgen we een kind samen" Ook zei hij:"EEN KIND NEEM JE NIET DAT KRIJG JE (van ALLAH)". Maar nog steeds was ik er gefrustreerd over en een p.dgn wkn later gaf hij mij een verlovingsring 'ALL THE WAY FROM MOROCCO' en we hadden/hebben besloten om volgendjaar te gaan trouwen. Dus voor even was ik gelukkig. Nu ga ik bijna een jaar met hem maar toch durf ik me niet aan hem te binden. Moes is echt de jongen van wie ik hou en waarvan ik hou, ik zou hem nooit laten vallen voor iemand anders, nooit zal ik hem pijn doen. Mijn leven ligt in zijn handen en wil me uiteindelijk ook gedragen naar zijn geloof (wat ook de mijne zal zijn). Alleen heb ik nog steeds die ANGST dat hij op ee dag toch voor zn ouders zult kiezen of dat hij zn kind ontkend. WAT MOET IK NOU DOEN? :confused: :(
Moexie of lievi als je dit (TOEVALLIG) leest: :Iluvu: ANA CAN HEBBAK BZEF!!!...JUST LOVE ME DON'T HATEorLEAVE ME...JUST BE WITH ME TILL THE END OF TIME...
;)(And you would/stay (still 4~ev@) (be) mine!!!
BELIEVE ME: INSHA'ALLAH komt ALLES GoEdD!!!
Mocro4eva
16-03-2004, 07:31
Zoals ik al eerder zei laat hem nu al het kind erkennen.
Ik bedoel niet in de zin erkennen bij de gemeente maar dat ie nooit verborgen zult houden dat t zijn kind is. Ook niet aan vrienden familie/vader maar erkennen bij de gemeente hebben we al gedaan.
lalamalika
16-03-2004, 09:39
hey meid ik zou schijt aan iedereen hebben als ik jouw was zu ik ervoor gaan en niet aan andere mensen dneken het wordt tijd dat we anders gaan dneken echt waar meid ik zou zeggen doe het gewoon ga dr voor want liefde is het belangrijkste dat je in het leven hebt
missmalika17
16-03-2004, 10:19
:verliefd: en ze leefde nog lang en gelukkig
:giechel:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.