Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vraag over aangifte IB 2007 (zorgtoeslag)

moslima_parel
16-01-2009, 14:48

Salam alaikoem Ik moet op mijn aangifte inkomstenbelasting 2007 aangeven hoeveel zorgtoeslag ik gekregen heb in 2007. Ik heb 434 euro gekregen, maar dit is slechts een voorlopige teruggaaf. De defenitieve teruggaaf heb ik nog niet en ik heb de belastingdienst gebeld hiervoor, maar die zeiden dat het 5 jaar kon duren voordat ze die beschikking konden geven. Waar het mij nu om gaat is dat ik de zorgtoeslag van 2007 dient in te vullen en dat in mindering dien te brengen met de terug te betalen zorgtoeslag 2007en dan krijg ik als uitkomst de zorgtoeslag die ik gekregen heb dat jaar. ,maar dat kan ik dus niet weten aangezien ik nog geen defenitieve beschikking heb. Heeft het gevolgen voor mijn aangifte 2007 ? (ik moet zeker wat terugbetalen zorgtoeslag 2007)

moslima_parel
16-01-2009, 14:52
Dus de zorgtoeslag min terug te betalen zorgtoeslag = 434 euro. ik weet zeker dat ik wat terug moet betalen en dus die 434 euro klopt niet meer. Maar ja ik heb zoals ik al zei geen defenitiebe beschikking om wel het juiste bedrag in te vullen.

moslima_parel
16-01-2009, 21:59
Als iemand mij kan helpen: graag! Medewerkers van de belastingdienst weten het zelf niet eens soebhanllah.

Amerdoul
16-01-2009, 23:34
Als iemand mij kan helpen: graag! Medewerkers van de belastingdienst weten het zelf niet eens soebhanllah. In je aangifte moet je die 432 euro invullen bij ontvangen zorgtoeslag, die verlaagd dus je persoonsgebonden aftrek. Op het moment dat je het moet terugbetalen dan kun je onder voorbehoud van wetswijzigingen het weer meenemen / aftrekken!. Als je drempel voor je persoonsgebonden aftrek in 2007 zodanig hoog is dat je geen persoonsgebonden aftrek hebt dan hoef je het niet in te vullen. Het heeft toch geen effect.

Berber4life
17-01-2009, 00:39

ik zou gewoon opvoeren wat je weet. ze kijken het toch na en als ze er achter komen hoeveel je meot terug betalen dan moet je dat betalen aangezien ej al weet dat je meot terug betalen. ze doen toch hun eigen berekening en als ze weten hoeveel je meot krijgen dan verekenen ze dat wel. ps ze snappen van die toeslagen niks bij de belastingdienst. je doet berekening op internet geeft de gegevens door en dan komen na een jaar of twee ermee dat je teveel ehbt gehad mooie berekening hebben ze dan op hun site. probleem ook is dat jij bij toeslagen op geeft wat je denkt te gaan verdienen. probleem 1 is je weet niet nauwkeurig en probleem 2 als je aangifte doet en ej ehbt aftrekposten dan is je verzamelinkomen ook lager en vogelns mij hanteren zij het verzamelinkomen.

Mauvais_Sang
17-01-2009, 10:40
Beste allen, Ik denk dat ik weet wat moslima parel bedoeld. Maar ik ga het proberen uit te leggen voor je. Je kan nog geen definitieve beschikking krijgen van je zorgtoeslag als jij de IB aangifte nog niet gedaan hebt en je bent wel beschreven ( beschreven wil zeggen dat je een uitnodiging hebt gehad tot het doen van aangifte ) Jouw Inkomsten min al jouw aftrekposten en kortingen die je toepast plus eventueel je bijtellingen vormen het verzamel inkomen. Het verzamel inkomen is belangrijk om te kijken of je terecht die 434 hebt ontvangen. Dus na het indienen van je aangifte kan de BD zeggen eeh mevrouw heeft te weinig onvangen en dan krijg je een nieuwe beschikking voor de toeslagen en ontvang je het geld alsnog of ze kunnen zeggen heeeey is te veel wat ze heeft gekregen dus krijgt ze een beschikking die ze moet betalen en als laatste kun je KIET staan en krijg je een nulbeschikking. En dat zijn de definitieve beschikkingen. Dus je moet het invullen want je hebt het al ontvangen. Heb je vragen PM me gerust.