Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dames: SLIKKEN JULLIE DE PIL & Waarom?

Pagina's : [1] 2 3

ZiLaaL
25-10-2002, 13:26

Salaaam! Deze topic was een tijd geleden al eens door Sabrinat geopend maar ik ben nu toch eens benieuwd naar de reden achter het gebruik van de pil onder de marokkaanse vrouwen. Je kan volledig anoniem blijven door alleen de poll aan te klicken en je hoeft dan geen reactie te plaatsen. Dus Schaam je niet! Mocht je je pilgebruik willen toelichten dan zie ik graag nader antwoord van u hier tegemoet! :zwaai:

ZiLaaL
25-10-2002, 13:46
De pil de kans op borstkanker verhoogt? Uit meta-analyse van een groot aantal pantientcontrole en cohortonderzoeken bleek het risico op borstkanker bij pilgebruiksters significant groter te zijn: relatief risico van 1,24 (95%). Na stoppen met de pil daalt dit risico langzaam en normaliseert na een periode van 10 jaar. Vrouwen die voor hun 20e jaar begonnen met de pil hadden een verhoogde kans op het krijgen van een borstkanker op jonge leeftijd (>35jaar). Bron: Farmacotherapeutisch Kompas 2002 :rolleyes:

Chaimae
25-10-2002, 13:47
nee :D

HAJET75
25-10-2002, 13:49
de pil is TROEP

ZiLaaL
25-10-2002, 13:53

De pil schijnt te helpen tegen lichte vorm van hirsutisme (overbeharing) ? Er zijn hiervoor speciale hormonaal combinatiepreparaten op de markt gebracht, bijv. de Diane-35. Dit heeft vooralsnog een anticonceptieve werking. Bron: Farm. Kompas 2002 :rolleyes:

soumaya1
25-10-2002, 14:29
ikzelf heb nooit de pil geslikt, ik gebruikte de prikpil en heb nu 2 jaar een spiraal, gewoon omdat de pil echt troep is, en ja de prikpil ook, dus heb ik gekozen voor de spiraal, je moet wel wat als je niet zwanger wil raken!!

ZiLaaL
25-10-2002, 14:39
Dank aan de dames die reageren (zowel met reactie als anoniem!) :goedzo:

muslima26
25-10-2002, 14:43
Asalaam aleikoum Soumaya1, Het gebruik van een spiraaltje is niet toegestaan in de islam, omdat het een abortieve methode van geboortebeperking is. Het voorkomt geen zwangerschap, het spiraaltje doet pas z´n werk nadat de bevruchting heeft plaatsgevonden. Misschien is het een goed idee om dit even met je dokter te bespreken, die zou je dit beter kunnen uitleggen.

ZiLaaL
25-10-2002, 14:44
Origineel gepost door muslima26 Asalaam aleikoum Soumaya1, Het gebruik van een spiraaltje is niet toegestaan in de islam, omdat het een abortieve methode van geboortebeperking is. Het voorkomt geen zwangerschap, het spiraaltje doet pas z´n werk nadat de bevruchting heeft plaatsgevonden. Misschien is het een goed idee om dit even met je dokter te bespreken, die zou je dit beter kunnen uitleggen. Wat zou je als moslim vrouw dan kunnen gebruiken als anti conceptieve middel? thanx :) :zwaai:

muslima26
25-10-2002, 14:50
Condoom, pessarium :eek: . Over de pil waren de meningen verdeelt, maar tegenwoordig is het volgens de meeste geleerden toegestaan. Wa aleikoum salaam

soumaya1
25-10-2002, 14:54
Origineel gepost door muslima26 Asalaam aleikoum Soumaya1, Het gebruik van een spiraaltje is niet toegestaan in de islam, omdat het een abortieve methode van geboortebeperking is. Het voorkomt geen zwangerschap, het spiraaltje doet pas z´n werk nadat de bevruchting heeft plaatsgevonden. Misschien is het een goed idee om dit even met je dokter te bespreken, die zou je dit beter kunnen uitleggen. nou bedankt meid, ik wist het niet eens, maar ik zal het zeker gaan bespreken, met de dokter wat de andere mogelijkheden zijn...l liefs soumaya

ZiLaaL
25-10-2002, 15:40
Blijf Reageren Aub! :) Of is het volk hier te jong en gebruikt niemand de pil? Thanx! :zwaai:

BENTGHATAR
25-10-2002, 15:54
ik gebruik de pil ook niet,ik ben nog een pubertje:D

hala_30
25-10-2002, 16:00
Beste spiraal-gebruiksters, Muslima heeft volkomen gelijk, en trouwens ik ken vrouwen die ondanks een spiraal toch wel kindjes hebben gekregen. ik zelf gebruik de Pil, het is wel troep, maar wat moet je anders , "voor het zingen de kerk uit"vertrouw ik niet helemaal, er zijn wel partners die daar baat bij hebben, ik heb ergen gelezen dat er wel een groot kans bestaat dat er toch wat zadjes ontsnappen in het vocht van de man voor dat hij zaadlozing krijgt. Dus voor mijn maar de pil. Als er iem. een ander alternatief heeft hoor ik 't graag. veel liefs, Hala

hilwa
25-10-2002, 16:46

als ik straks ga trouwen wil ik ook liever geen pil slikken, maar ik wil het eerste jaar ook nog geen kinderen. Wat is een goed alternatief? En die prikpil, hoe zit dat? Hilwa

Pagina's : [1] 2 3