Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : kruisvaarders of moordenaars

a3ir
15-03-2004, 14:41

op dit forum is er een discussie over kruisvaarders gaande . mensen die denken dat de aanslaagen in madrid gerechtvaardigd zijn omdat de kruisvaarders in t miden oosten zijn irak en afgaanistan.een woord voerder zo als jullie weten van al qaida zij dat deze soort aanslagen zullen aan houden zolang de kruisvaarders in irak en afgaanistan zijn. ik vraag me af of mensen die in casablanca en madrid werdenopgeblazen kruisvaarders zijn vooral een babytje van 7mnd oud. als er kruisvaarders zijn dan is t bush en zijn karnuiten ,de presidenten en depremiers van de andere landen en niet de onschuldige burgers.

sidiahmed
15-03-2004, 15:29
Origineel gepost door a3ir op dit forum is er een discussie over kruisvaarders gaande . mensen die denken dat de aanslaagen in madrid gerechtvaardigd zijn omdat de kruisvaarders in t miden oosten zijn irak en afgaanistan.een woord voerder zo als jullie weten van al qaida zij dat deze soort aanslagen zullen aan houden zolang de kruisvaarders in irak en afgaanistan zijn. ik vraag me af of mensen die in casablanca en madrid werdenopgeblazen kruisvaarders zijn vooral een babytje van 7mnd oud. als er kruisvaarders zijn dan is t bush en zijn karnuiten ,de presidenten en depremiers van de andere landen en niet de onschuldige burgers. aangezien dat de vs en europa claimen democratisch te zijn kan men stellen dat de handelingen van hun leiders de wil van hun volk is. zo werkt (of moet de democratie werken aldus het westen) dus jou stelling gaat hier niet op. spanje heeft in deze context duidelijk afstand genomen van de standpunt van hun regering maar hun regering heeft daar hun voeten aangeveegt. dus hier heb je gelijk in. in ieder geval geen enkele burgerslachtoffer is te verantwoorden.

a3ir
15-03-2004, 15:33
sidiahmad, marokko, duitsland frankrijk engeland de bevolking van deze landen en anderen waren tegen de oorlog in irak.

Elberfeld
15-03-2004, 15:47
Origineel gepost door sidiahmed aangezien dat de vs en europa claimen democratisch te zijn kan men stellen dat de handelingen van hun leiders de wil van hun volk is. zo werkt (of moet de democratie werken aldus het westen) dus jou stelling gaat hier niet op. spanje heeft in deze context duidelijk afstand genomen van de standpunt van hun regering maar hun regering heeft daar hun voeten aangeveegt. dus hier heb je gelijk in. in ieder geval geen enkele burgerslachtoffer is te verantwoorden. het spijt me, maar dat is een beetje te kort door de bocht. ten eerste waren de vorige verkiezingen vier jaar geleden: voor het begin van de tweede intifadah, 11 september, invallen in Irak en afganistan. Hoe had de bevolking toen kunnen weten wat Aznar in die kwesties van plan was? Hadden ze allemaal een glazen bol? te tweede: Laten we uitgaan van een opkomstpercentage van 70% daarvan koos iets meer dan de helft op Aznar. dan hebben we ook nog de kinderen enmigranten zonder stemrecht. Al met al zou je kunnen zeggen dat uiteindelijk maar ongeveer eenderde deel vn de bevolking i Spanje voor Aznar heeft gestemd, zonder rekening te KUNNEN houden met veranderende buitenlandse omstandigheden. Ik vind dus dat A3ir gewoon gelijk heeft.

sidiahmed
15-03-2004, 16:18

Origineel gepost door Elberfeld het spijt me, maar dat is een beetje te kort door de bocht. ten eerste waren de vorige verkiezingen vier jaar geleden: voor het begin van de tweede intifadah, 11 september, invallen in Irak en afganistan. Hoe had de bevolking toen kunnen weten wat Aznar in die kwesties van plan was? Hadden ze allemaal een glazen bol? te tweede: Laten we uitgaan van een opkomstpercentage van 70% daarvan koos iets meer dan de helft op Aznar. dan hebben we ook nog de kinderen enmigranten zonder stemrecht. Al met al zou je kunnen zeggen dat uiteindelijk maar ongeveer eenderde deel vn de bevolking i Spanje voor Aznar heeft gestemd, zonder rekening te KUNNEN houden met veranderende buitenlandse omstandigheden. Ik vind dus dat A3ir gewoon gelijk heeft. dan ben je het dus met mee eens dat de zo gepreesde westerse "democratie" niet werkt en ook niet de wil van het volk vertolkt? en wat betreft 1/3 van de bevolking die maar voor aznar heeft gestemd. dan was toch de partij popular gedwongen geweest om een coalitie te vormen met een andere partij? maar naar ik weet had men gewoon de meerderheid van de zetels dus 50% heeft gestemd voor aznar. degenen die niet gestemd hebben altijd ongelijk en hebben onrechtstreeks voor aznar gestemd.zwijgen is toestemmen. dus dat maakt dat meer dan 50% van de spanjaarden voor aznar heeft gestemd.en als spanje zo tegen de oorlog was waarom is de partidi popular dan nog altijd 2 de grootste van het land? waarom heeft dan de kiezer hun niet echt hard gestraft?

HeyoanQT
15-03-2004, 20:31
Ik vind het nonsense sidiahmed , de overgrote meerderheid van de meeste burgers zijn helemaal niet geinteresseerd in politiek. Meestal zijn de partijen allemaal 1 pot nat, en de kleine man wil alleen maar vrede op aarde. Dus je kiest eigenlijk voor, ja waar kies je eigenlijk voor? De meeste partijen maken geneens reclame voor waar ze voor staan. De leek heeft er de ballen geen verstand van, maar je zal toch ff in de trein staan en EL-QUAIDA blaast je moeder op voor je ogen. Genoeg reden om aan te nemen dat EL-QUAIDA eigenlijk het gemunt heeft op de onschuldige burgerbevolking. En wat is er nou zo kwaadaardig aan Amerika? , dat ze een andere levensstijl hanteren dan die van de Islam? Je mag toch ook daar zelf beslissen hoe je leeft, dit hoef je toch niet op een ander op te dringen?

HeyoanQT
15-03-2004, 20:39
Overigens de leer van Christus is de weg naar Allah, Dat die kruisvaarders nog niet de bijbel konden lezen in die tijd is niet verwijtbaar, De zoon van Allah heeft het subliem gezegd. " Een godsdienstleraar die stond te luisteren, hoorde hoe raak Jezus de Sadduceeërs antwoordde. Hij kwam dichterbij en vroeg: "Wat is het belangrijkste gebod?" 29 Jezus antwoordde: "Dat is: Luister Israël, de Here, onze God, is de enige God. 30 U moet Hem liefhebben met heel uw hart, ziel en verstand. 31 En het gebod dat daarna komt, is dit: U moet net zoveel van uw medemens houden als van uzelf. Belangrijker geboden dan deze twee zijn er niet." 32 De godsdienstleraar zei: "Ja, Meester, het is waar wat U zegt. Er is maar één God. Er is geen God behalve Hij. 33 Waar het op aankomt, is dat wij Hem liefhebben met alles wat in ons is en dat wij net zoveel van onze medemens houden als van onszelf. Dat is veel belangrijker dan het brengen van allerlei offers." 34 Jezus zag dat de man heel goed begreep waar het om ging en zei tegen hem: "U bent niet ver van het Koninkrijk van God." Toen Hij dat had gezegd, durfde niemand Hem nog iets te vragen. " :goedzo:

HeyoanQT
15-03-2004, 21:20
Juist het leven is om te leven, je MAG NIET alles verbieden. Er zijn ook dingen die men juist moet en mag beleven.

Bidawi_Mazlot
15-03-2004, 21:46
Wolfje alles goed meid? :D VOORDAT ja, Amerika grijpt in als het kwaad al geschiedt is. Van die beul waar jij het over hebt horen we akelig weinig meer. Ik dacht dat het een ware show zou waren na zijn vangst 'door' Amerika. Het volk heeft wel, jawel, 30 jaar! lang moeten lijden voordat Pa en baby Bush opeens inzagen dat het volk te lijden had onder een regime dat door diezelfde Amerika het volk moest leiden. Maargoed dat verhaal is al uitgekauwd dus ik ga verder geen moeite doen om mijn boodschap duidelijk te maken. Zoek het verder maar uit. Wat ObL betreft, hij en consoorten hebben vroeger nauwe banden gehad met Amerika, zoals jij ongetwijfeld ook wel weet maar neusbloedend je joodse tissue in je zak houdt......het midden-oosten herbergt belangen waar jou joodse jurk vanaf zakt dus Taliban-regime mijn klote!.....Amerika en haar zionistische superieuren hebben er alle baat bij om het MO als een moeras te houden. Het doden van onschuldige mensen is nooit goed te praten, maar deze vallen nu eenmaal overal.....en als ik het beestje een naam mag geven dan noem ik het onderandere PALESTINA!.....bekend probleem, nog steeds gaande......veel gesnotter tijdens kleine en massale demonstraties, documentaires, persberichten, legio i-net sites, maar resultaat voor het onder zionistisch joods lijdende palestijnse volk HO MAAR!...... Dit wil niet zeggen dat je zomaar andere mensen mag gaan doden in andere landen/continenten maar vele zijn het er overeens geworden dat het zo niet meer verder kan!......de Islam wordt stilaan beetje bij beetje aangevreten door op wraak en haat beluste gieren en wie lijden hier onder.....ja hoor de gematigde vredelievende Moslim(a)......kat in het nauw effect zorgt voor extremisme en uiteindelijk in het ergste geval in ongecontroleerde en oneerlijke niet-islamitische geoorloofde verdedigingstactieken dus regelrechte terreur...... Jij en andere met je willen mensen tegen hun wil in tegen de muur aanduwen en laten getuigen dat ze met jou of tegen jou zijn, voor of tegen ditsoort terreur om uiteindelijk Amerika en de zuionisten buiten schot te houden......nee, Wolf, jij die volhard in haar haat moet tegen de muur staan en getuigen dat je afstand neemt van terreur van zionitisch Amerikaanse zijde

Elberfeld
16-03-2004, 17:46
Het zou me enorm veel meer leesplezier gezen als Bidawi zich eens druk ging maken om de lezertjes van zijn stukjes, in plaats van achter wolfje aan te blijven lopen.