Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Berber Trouwen met Arabier?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

_Classy_me_
15-03-2004, 13:12

Hola PeEpzZ, altijd lees ik die conflicten tussen arabieren en berbers, wat nou als je als berber verliefd word op een arabier of andersom?? zou het dan kunnen? om te trouwen.. ben je niet bang dat die conflicten zullen blijven? de manieren van opvoeden zijn grotendeels ook anders en de manier van denken? zou dit niet botsen.. graag jullie mening hierover...-

hasj2
15-03-2004, 13:14
Ik zie het anders een marokkaan trouwt een marokkaan..

a3ir
15-03-2004, 13:17
CLASSY, ik ben al getrouwd, maar ik zou al zo wie zo met een arab trouwen als ik verliefd ben. ik vind de verschillen tussen arabs en berbers niet groot ,ze blazen t zelf zo op.wat is er mis mee als 2 mensen van alkaar houden met elkaar trouwen de achtergrond en geloof doener toch niet toe in mijn geval tenminste niet. ik ben zelfs met een niet moslim getrouwd .

AAAbracadaver
15-03-2004, 13:19
Origineel gepost door hasj2 Ik zie het anders een marokkaan trouwt een marokkaan.. Goh Hash2, wist niet dat jij een voorstander was van het homohuwelijk. Heel ruimdenkend "marokkaan trouwt met marokkaan" i.p.v. "marokkaan trouwt met marokkaanse" De integratie is toch verder gevordert dan wij dachten.

_Classy_me_
15-03-2004, 13:21

daar zit wat in ;) maar toch zien erg veel mensen het anders! denk maar aan onze ouders broers zussen en zelf! ik zou bijvoorbeeld niet echt moeilijk doen als het zover komt dat ik met een berber trouw maar het blijft wel een issue! ik denk dat het toch moeilijk zou zijn voor mij en voor hem... ik trouw namelijk niet met hem maar echt met heel de familie al dat kritiek enzo van zijn familie zit ik niet echt op te wachten! ik heb het vaak genoeg gehad op bruiloften dat die oude dames je raar staan aantegapen en dan hoor je ze fluisteren: zei komt uit casa... watt zouden ze dan wel niet zeggen als ik straks met een berber trouw?

grendel
15-03-2004, 13:27
Origineel gepost door _Classy_me_ daar zit wat in ;) maar toch zien erg veel mensen het anders! denk maar aan onze ouders broers zussen en zelf! ik zou bijvoorbeeld niet echt moeilijk doen als het zover komt dat ik met een berber trouw maar het blijft wel een issue! ik denk dat het toch moeilijk zou zijn voor mij en voor hem... ik trouw namelijk niet met hem maar echt met heel de familie al dat kritiek enzo van zijn familie zit ik niet echt op te wachten! ik heb het vaak genoeg gehad op bruiloften dat die oude dames je raar staan aantegapen en dan hoor je ze fluisteren: zei komt uit casa... watt zouden ze dan wel niet zeggen als ik straks met een berber trouw? Ik begrijp het probleem niet zo :D Ook al heeft degene met wie je wil trouwen een paars hoofd en kobalt-kleurige oren, ALS DIE PERSOON MAAR MOSLIM IS TOCH ? ;)

a3ir
15-03-2004, 13:30
classy, als je gelukig wilt worden moet je je hart volgen , wat familie betreft willen ze dat je gelukig bent of dat je getrouwd bent met iemand van hun eigen keuze en jij ongekukug wordt.ik zie in de stad waar ik werk best berbers met arabsich trouwen . twee weken teruch nog een kenis die met een arabier is getruowd.

_Classy_me_
15-03-2004, 13:43
ik ken zelf iemand die verliefd is op een berber maar er best moeite mee heeft dat diegene berbers is! want zeg nou zelf... dan ga even op bezoek bij je schoonfamilie en dan praten ze of gebroken arabisch of alleen berbers.. en het ergste nog dat zit je maar te kijken en te glimlachen naar personen die het tijdens het gesprek ondermekaar over je aan he praten zijn! en dan nog dat vrouwen en mannen apart! ik bedoel hallooooo???? mijn neef vertelde altijd hoe hij zijn bruiloft wou hebben het klonk allemaal geweldig! hij is pas getrouwd met een berberse meisje en haar vader weigerde een bruiloft te geven die hij wou!! dus moesten wij gedwongen een bruiloft apart mee te maken??? bij arabieren komt het zelden nog voor dat aparte gedoe maar bij berbers is dat nog bij veel families zo! daarom bedoel ik arabieren en berberen is gewoon hoe je het went of keert moeilijk te combineren tenzij je niemand ergens mee laat bemoeien en doet waar jij en je man/vrouw zelf willen. maar zo schijnt dat ook niet te gaan!

a3ir
15-03-2004, 13:48
classy,t gaat om jou en de gene waar je van houdt toch. familie, familie als je somige families moet gehoorzamen dan komen ze aan met een soort osama.meid volg je hart en wat die taalprobleem betreft beter iets dan niets.

_Classy_me_
15-03-2004, 13:52
a3ir thx voor je wijze opmerkingen je hebt zeker wel gelijk! :)

SabroenDjamiel
15-03-2004, 14:00
Origineel gepost door _Classy_me_ Hola PeEpzZ, altijd lees ik die conflicten tussen arabieren en berbers, wat nou als je als berber verliefd word op een arabier of andersom?? zou het dan kunnen? om te trouwen.. ben je niet bang dat die conflicten zullen blijven? de manieren van opvoeden zijn grotendeels ook anders en de manier van denken? zou dit niet botsen.. graag jullie mening hierover...- Kijk als iemand een praktiserend moslim(a) is dan zou je eigenlijk gene onderscheid moeten maken tussen berber of arabier....Maar tsja 't zit 'm in de communicatie die laat vaak te wense over....Kijk ik zou niet met een arabier willen trouwen vanwege de communicatie en velen arabieren hebben toch andere opvattingen dan de berbers....Ik trouw liever met een berberse man die ook uit de omgeving komt vanwaar ik ook kom, Alhoceima en omstreken.....Beter voor de verstandshouding en natuurlijk de opvoeding van mn kids.....

_just_siham_
15-03-2004, 14:00
Hey classy, ik begrijp het probleem wel want er zijn inderdaad weldegelijk isseus, de taal is het grootste voorbeeld daarvan zelf zou ik het niet super erg vinden ik bedoel als je op een berber verliefd wordt jah dat heb je zelf niet in de hand. groetjes.....

smartie4
15-03-2004, 14:04
Origineel gepost door _Classy_me_ Hola PeEpzZ, altijd lees ik die conflicten tussen arabieren en berbers, wat nou als je als berber verliefd word op een arabier of andersom?? zou het dan kunnen? om te trouwen.. ben je niet bang dat die conflicten zullen blijven? de manieren van opvoeden zijn grotendeels ook anders en de manier van denken? zou dit niet botsen.. graag jullie mening hierover...- dit is weer een topic waarvan je denkt ^%$##%^*((@##@##@ wat is dit nou weer voor rotzooi, marokkanen zijn marokkanen niet anders iedereen voelt zich superieur boven een ander de enige die superieur is boven ons is allah en je bent getrouwd dan zou je het moeten weten en niet met zo een topic komen hehe moest er effe uit het is wel zo marokkanen-marokkanen en andere nationaliteiten met elkaar gemengd huwelijk keur ik af ten strengste verboden!!! ook al is die moslim

_Classy_me_
15-03-2004, 14:07
nou siham ik neem aan dat jij arabisch bent.. zou je het erg vinden om met een berber te trouwen? en naweera je haalt de woorden uit mijn mond!

sidiahmed
15-03-2004, 14:12

Origineel gepost door _Classy_me_ ik ken zelf iemand die verliefd is op een berber maar er best moeite mee heeft dat diegene berbers is! want zeg nou zelf... dan ga even op bezoek bij je schoonfamilie en dan praten ze of gebroken arabisch of alleen berbers.. en het ergste nog dat zit je maar te kijken en te glimlachen naar personen die het tijdens het gesprek ondermekaar over je aan he praten zijn! en dan nog dat vrouwen en mannen apart! ik bedoel hallooooo???? mijn neef vertelde altijd hoe hij zijn bruiloft wou hebben het klonk allemaal geweldig! hij is pas getrouwd met een berberse meisje en haar vader weigerde een bruiloft te geven die hij wou!! dus moesten wij gedwongen een bruiloft apart mee te maken??? bij arabieren komt het zelden nog voor dat aparte gedoe maar bij berbers is dat nog bij veel families zo! daarom bedoel ik arabieren en berberen is gewoon hoe je het went of keert moeilijk te combineren tenzij je niemand ergens mee laat bemoeien en doet waar jij en je man/vrouw zelf willen. maar zo schijnt dat ook niet te gaan! wat betreft dat gescheiden vieren dat is niet bij de berbers alleen maar ook nog bij vele arabieren. als ik me niet vergis is dat een vereiste van de islam dat niet close familieleden elkaar niet mogen zien dus hoe kan men iets samen vieren????? je mag hier dus gerust de vraag aan je zelf stellen volg ik hier de sunnah van de profeet of niet??? zeggen dat gescheiden vieringen uit de tijd zijn is indirect aangeven dat de profeet verkeerd was door gescheiden vieringen voor te staan. ik persoonlijk wil geen trouwfeest hebben waar zondes op kleven. ma3 a salaam.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6