Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat vind jij van de aanslagen in Madrid?

Pagina's : [1] 2 3

Bazba
15-03-2004, 09:30

Wat vind jij van de aanslagen in Madrid? Ik merk aan de reacties op dit forum dat hoewel in eerste instantie iedereen het afschuwlijk vond de meningen meer verdeeld raken nu "Al Qaida" als mogelijke daders genoemd worden en er mogelijk Marokkaanse moslims betrokken zijn bij de aanslag. Daarom denk ik dat het tijd is om voor je mening uit te komen... maakt het uit wie de aanslag pleegt? Kan iets zo'n misdaad verantwoorden?

arabchrstn
15-03-2004, 09:36
Onderwerp nummer 580, maar goed, ik kies voor het laatste...

Bazba
15-03-2004, 09:39
Origineel gepost door arabchrstn Onderwerp nummer 580, maar goed, ik kies voor het laatste... Misschien hoog tijd voor vakantie; je komt wat vermoeid over. Geen zin meer in discussiƫren, 200 doden in Madrid onbelangrijk noemen... gaat het wel goed met je?

atlas_boy
15-03-2004, 09:43
ik kies voor het eerste, het is echt verschrikelijk

arabchrstn
15-03-2004, 09:53

Origineel gepost door Bazba Misschien hoog tijd voor vakantie; je komt wat vermoeid over. Geen zin meer in discussiƫren, 200 doden in Madrid onbelangrijk noemen... gaat het wel goed met je? Wat maakt 200 doden in Spanje belangrijker dan 200 doden in Soudan, waar dat het gemiddelde van elke dag is? Het feit dat het uitgebreid gecovered wordt door CNN? Het is niet zozeer onbelangrijk, alswel onrechtvaardig... De media bepalen waar we om moeten treuren en waar wij blij over moeten zijn... en daar verzet ik mij tegen

rnaj
15-03-2004, 09:53
eerste :(

a3ir
15-03-2004, 09:58
arabchrstn:goedzo:

Bazba
15-03-2004, 10:14
Origineel gepost door arabchrstn Wat maakt 200 doden in Spanje belangrijker dan 200 doden in Soudan, waar dat het gemiddelde van elke dag is? Het feit dat het uitgebreid gecovered wordt door CNN? Het is niet zozeer onbelangrijk, alswel onrechtvaardig... De media bepalen waar we om moeten treuren en waar wij blij over moeten zijn... en daar verzet ik mij tegen Jouw kruistocht tegen de media intersseert mij even geen zak. Voor mij is de impact van wat er in Spanje gebeurde groter omdat ik er mensen ken, vaak geweest ben en omdat het hier vlakbij ligt. 200 doden in Soedan is inderdaad ook erg maar ik ben er minder bij betrokken. Het relativeren van "erge" gebeurtenissen door het schermen met andere, ook "erge", gebeurtenissen is erg cynisch en gaat voorbij aan de menselijke drama's. Jouw cynisme is werkelijk grotesk. Als je de beelden van de afgelopen dagen gezien hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat het voor jou zo weinig betekent.

serah
15-03-2004, 10:20
nou niet normaal,ik heb gehoord dat het ook door een marokkaan komt,maar ik heb een oom daar wonnen hij zat ook in die trein,hij heeft het ook niet gehaald,gewoon niet normaal.

arabchrstn
15-03-2004, 10:33
Origineel gepost door Bazba Jouw kruistocht tegen de media intersseert mij even geen zak. Voor mij is de impact van wat er in Spanje gebeurde groter omdat ik er mensen ken, vaak geweest ben en omdat het hier vlakbij ligt. 200 doden in Soedan is inderdaad ook erg maar ik ben er minder bij betrokken. Het relativeren van "erge" gebeurtenissen door het schermen met andere, ook "erge", gebeurtenissen is erg cynisch en gaat voorbij aan de menselijke drama's. Jouw cynisme is werkelijk grotesk. Als je de beelden van de afgelopen dagen gezien hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat het voor jou zo weinig betekent. Nee wat voorbijgaat aan grote menselijke drama's, is dat als er iets in de westerse wereld gebeurt er direct 180.000 topics geopend worden over zo'n onderwerp. En dat er totaal geen aandacht bestaat voor menselijke drama's war we geen weet van (willen) hebben... Dat de impact op jou groter is, dat is je goed recht. En op mij heeft het niet veel meer impact als hetgeen er gebeurt op andere plekken in de wereld. Dat is mijn recht, en dat was jouw vraag... Wat jij zegt is tekenend...'Als je de beelden afgelopen dagen gezien hebt', dat is helaas het referentiekader tegenwoordig waar wij onze (goedkope?) emoties van laten afhangen. En dan bedoel ik niet jou... Was het maar cynisme, het is de bittere realiteit. Het is zeker geen relativeren, het is juist extrapoleren

Scottie
15-03-2004, 11:07
Nou, Arab, je komt inderdaad burn-out over, ik kan het weten, want ik ben soms ook op als ik hier een poos de wereld heb zitten te vertellen hoe het eigenlijk zit. Onverschilligheid, geprikkeld, bittere toon, ge-irriteerd. Dat is ook wel logisch. De toon waarop en de inhoud van wat sommige deelnemers, de vechtjassen en de extremisten hier schrijven is vaak onthutsend. De schrijvers lijken robotten die geen gevoel en geen inlevingsvermogen hebben. Als dez deelnemers e al een inlevingsvermogen hebben dan is het selectief; de ene dode is erg, de andere wordt slechts afgevinkt. Sommigen hebben telraampjes waarmee ze dode Amerikaanse soldaten in Irak tellen. Andere staan te juichen bij de aanslag in Madrid en beginnen spontaal te kwijlen als er weer Israelische mensen aan flinters worden opgeblazen. Dat is onthutsend om dat bij zulke jonge mensen te zien. En met name omdat veel van deze mensen hun God geen moment met rust kunnen laten. De Koran wordt erbij gesleept en het is "Allah hier en de Profeet daar". Zij prostitueren hun geloof om er onrechtvaardigheid en wreedheid mee goed te praten. Zij lijken de wijsheid in pacht t e hebben en precies te weten wie er recht heeft op hun sympathie en wie niet. Zij zien wel de balk in de ogen van de een, maar de splinter in hun eigen oog zien zij niet. Ik hoop dat het de pubertijd is, en geen karakterstoornis. Sommige deelnemers moesten virtueel aan de "Haatmeter" worden aangesloten. Zodrahun haat-percentage boven de Nederlandse fatsoensnorm uitstijgt dienen zij even verbannen te worden. De aardbevingsramp in Marokko krijgt buitenproportioneel veel aandacht. Het motief daartoe kan zijn is dat deze ramp een gelegenheid biedt zich als gemeenschap te herprofileren wat betreft hulp bieden en de organisatie ervan. Dat is dan een geluk bij een ongeluk. ArabChristen, ik wil je hier niet op woorden vangen maar je uitspraak: "...bittere realiteit", klinkt al wat cynisch. Neem eens wat afstand.

AlHoceima_Leila
15-03-2004, 11:47
Nummer 1

a3ir
15-03-2004, 12:01
qataab je bent de grootst qafir dat je je ijgen mensen dood wilt.

arabchrstn
15-03-2004, 12:07
Origineel gepost door aboe_qataada_ hielenlikken van een afvallige die onze Dien heeft verraden, het gaat goed met je. Haha, nou je hoort het A3ir, ik sleep je mee in het verderf geloof ik... Wees niet bang hoor Aboe, die dame heeft mij helemaal niet nodig om een eigen mening te hebben. Afvallig van wat? Ooit, lang geleden was ik een schijn-moslim, zoals er zo velen zijn. En een schijn-moslim is voor mij geen moslim...

a3ir
15-03-2004, 12:13

arabchrstn, juist een schijn moslim is geen moslim en als qattaabtje de koraan goed leest dan weet hij net zo goed als ieder ander dat hem nog heel wat te wachten staat.

Pagina's : [1] 2 3