Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stille tocht Venlo

ikrame
25-10-2002, 09:07

Wie o wie loopt er mee met de stille tocht in Venlo ter nagedachtenis van de slachtoffer? Kunnen we op z´n minst laten zien dat er ook nog "goeie" tussen ons zitten. Reactie en uitleg a.u.b.

ikrame
25-10-2002, 12:58
Wat zijn we toch ineens stil allemaal..........

DrX
25-10-2002, 16:15
Sorry hoor maar moet nu elke Marokkaan zich verantwoord voelen voor de daden van één of twee???????? Moeten we nog bewijzen dat er goede Marokkanen/Moslims bestaan??????? Sorry hoor, aan dat machtspelletje zou niemand zich mogen verbranden!! Als blanken dit effectief aangrijpen om Marokkanen of moslims negatief te stigmatiseren dan zijn ze enerzijds racistisch en dienen zij daarvoor wettelijk aangepakt te worden en als dat anderzijds uitblijft waar zijn ze dan nog met hun zogenaamde democratisch bestel, hun mensenrechten en hun liberaal gedachtengoed dat elke verantwoordelijkheid bij het individu legt! Hier mogen we echt niet intrappen, ik hoop dat mensen die zich verantwoordelijk voelen voor daden van anderen omdat ze dezelfde nationaliteit dragen ook beseffen dat ze eigenlijk geterroriseeerd worden door een denken dat hen wordt opgelegt, een dwang die je vrije denken en ontplooiing zwaar belemmerd! Dit is ook terrorisme, hoe kan een gemeenschap evolueren, zich ontplooiien en zich telkens verbeteren als haar denken zo wordt vergiftigd???

moslima_ana
25-10-2002, 17:04
ma'a salama, ik ben het volledig met je eens Drx, ik ben het echt kotsbeu, dat wij als moslim/allegtoon ons telkens moeten bewijzen. Iedereen is toch verantwoordelijk voor zijn/haar daden!! Natuurlijk is het erg wat er gebeurt is, maar daar moet de dader er verantwoording voor leggen. Zie als een nederlander iets zou doen t.o.v. een allegtoon, dan zeggen de mensen toch ook niet: bah, die nederlanders allemaal hetzelfde. Ik vind dat het echt moet stoppen, waarom gebeurt dat alleen bij moslims!!! Moge God onze zonden vergeven, en het paradijs schenken.

DrX
25-10-2002, 17:11

amin tja in onze kapitalistische wereld waar alle mensen onderdrukt worden is er een vijandsbeeld nodig om de mensen in toom te houden, om ze elke avond voor de tv te doen zitten en hun doen en laten helemaal te registereren. We hebben alles al gehad qua vijandbeelden, het is de beurt aan de Islam en ik vrees dat het nog veel erger zal worden! Ik hoop alleen dat wij hier als mensen niet al te beschadigd uitkomen want dat iedereen, echt iedereen weer een prijs zal betalen is zo zeker als ons kapitalisme zelf.

_BENZIE_
28-10-2002, 02:11
waarom zou ik?