Bekijk originele versie : O moslims en niet- moslims: Wees naar elkaar geliefd
O moslims en niet- Moslims, ik spreek tot u en wees niet gehaat jegens elkaar!!!!!
We leven met ons allen op deze kleine aardbol. Daar zullen we het met elkaar moeten doen.
O moslims, blijf op uw rechte pad, het pad van profeet Mohamed. het pad dat Allah profeet Mohamed uiteen heeft gezet opdat de wereld beter op zou worden. O Moslims koestert niet zo maar haat jegens niet- moslims. O Moslims heb respect voor uw vijand die u zelfs afmaakt. Herinner een man die een Jood was en die het leven van Profeet Mohamed zuur probeerde te maken door ingewanden van dieren op Mohamed gooiden terwijl hij aan het bidden was en een Jood die elke dag vuil voor de deur van profeet Mohamed gooide. profeet Mohamed had toch zo veel respect vopor deze mensen. Hij bezocht deze man toen hij ziek was en behandelde hem goed. Heb rahma voor mensen die omkomen bij verschrikkelijke aanslagen die gepleegd worden op treinen, stations, WTC, Israel, hoe moeilijk het soms ook is voor vele moslims. Wees ervan bewust dat je door dit soort acties afgeleid en verleid wordt om het pad van mijn geliefde en jouw geliefde profeet Mohamed af te dwalen en dat kan toch de bedoeling niet zijn. Bin laden, ok, hij is een moslim, prima laat hem dat roepen. maar hij is ons voorbeeld niet. Ons voorbeeld is Profeet Mohamed!!
O niet- moslims wees niet gehaat jegens moslims. Zij hebben het moeilijk in deze tijd. wees ervan bewust dat het ook lieve mensen zijn met gevoel zoals u. Verafschuw het criminele geweld jegens kinderen, baby's, oude mensen, moslims en vrouwen in hun eigen gebieden die nu bezet worden door israleische soldaten. Open uw hart enh wees rechtvaardig.
Kortom we moeten samenleven op deze wereld, en geloof mij we hebben elkaar hard nodig.
Grtjs,
Djoelaibib.
Nabila20
14-03-2004, 23:56
Assalamoe alaikoem,
Eindelijk eens een ander geluid! Inderdaad ik ben het volkomen met je eens...
Als ik ooit gezegend word met kinderen inchAllah zou ik niet willen dat ze in zo'n omgeving als deze zullen opgroeien!!
Respect voor elkaar is het sleutelwoord…zolang wij dit niet voor elkaar kunnen opbrengen (wat wel duidelijk is na het lezen van een willekeurig aantal topics) zullen we nooit dichter bij elkaar komen.
Walaikoem salaam
djoelaibib, ik hoop dat veel mensen een voor beeld aan hebben
Zelfkritiek
15-03-2004, 19:14
Origineel gepost door Djoelaibib
O niet- moslims wees niet gehaat jegens moslims. Zij hebben het moeilijk in deze tijd. wees ervan bewust dat het ook lieve mensen zijn met gevoel zoals u. Verafschuw het criminele geweld jegens kinderen, baby's, oude mensen, moslims en vrouwen in hun eigen gebieden die nu bezet worden door israleische soldaten.
Leuk geprobeerd, Djoelaibib... Maar zolang zelfs jij niet inziet dat er nog veel meer vreselijke dingen gebueren in de wereld dan alleen wat jij via de schotel binnen krijgt, hebben we inderdaad nog heel lang te gaan. Maar nogmaals, het begin is goed!
AlHoceima_Leila
15-03-2004, 19:20
Je hebt gelijk :goedzo:
Danielle2
15-03-2004, 19:49
Origineel gepost door Zelfkritiek
Leuk geprobeerd, Djoelaibib... Maar zolang zelfs jij niet inziet dat er nog veel meer vreselijke dingen gebueren in de wereld dan alleen wat jij via de schotel binnen krijgt, hebben we inderdaad nog heel lang te gaan. Maar nogmaals, het begin is goed!
Inderdaad leuk geprobeerd, maar jammer dat je het meteen weer verpest met dat gebrainwashte gezeur over Israel.
nou hij heeft wel gelijk, want ik heb ook een boek gelezen van het leven van de profeet.als je leest hoe hij de mensen behandelde ook al waren ze zijn vijanden,maar daardoor heeft hij wel velen bekeerd.het is erg wat er geberut met israelien, en de palestijnen maar allah zal ze straffen, en de slachtoffers die dood gaan/zijn zal allah zelf belonen of straffen als hij het wil.
HeyoanQT
15-03-2004, 21:31
Ook een leuk voorbeeld.
Op een dag was er een godsdienstleraar die wilde onderzoeken of Jezus' ideeën wel zuiver waren. "Meester", vroeg hij, "wat moet ik doen om eeuwig leven te krijgen?"
26 Jezus vroeg: "Wat zegt de wet van Mozes daarover?"
27 Hij antwoordde: "U moet van de Here, uw God houden met heel uw hart, heel uw ziel, heel uw kracht en heel uw verstand. En u moet net zoveel van uw medemens houden als van uzelf."
28 "Goed!" zei Jezus. "Doe dat en u zult eeuwig leven krijgen."
29 De man voelde zich aangesproken. Om zich te rechtvaardigen, vroeg hij: "Wie is eigenlijk mijn medemens?"
30 Als antwoord gaf Jezus hem dit voorbeeld: "Een man reisde van Jeruzalem naar Jericho. Onderweg werd hij door rovers overvallen. Zij rukten hem de kleren van het lijf, sloegen hem bont en blauw en lieten hem halfdood langs de weg liggen.
31 Toevallig kwam een priester langs. Maar toen hij de man zag liggen, ging hij aan de overkant van de weg voorbij.
32 Een tempeldienaar die voorbijkwam, deed hetzelfde en liet de man gewoon liggen.
33 Gelukkig kwam er ook iemand langs die medelijden kreeg toen hij hem daar zag liggen. Het was een Samaritaan, een vijand van de Joden. (A)
34 De Samaritaan knielde naast hem neer, verzorgde zijn wonden met olie en wijn en legde er verband om. Daarna tilde hij hem op zijn ezel en ging er zelf naast lopen. Zij kwamen bij een herberg, waar hij hem verder verzorgde.
35 De volgende morgen gaf hij de herbergier twee zilveren munten en zei: 'Zorg goed voor hem. Mocht dit geld niet genoeg zijn, dan betaal ik de rest de volgende keer wel.'
36 Wat denkt u? Wie van deze drie was de medemens van het slachtoffer van de roofoverval?"
37 "De man die medelijden met hem had", was het antwoord. "Precies", zei Jezus. "Volg zijn voorbeeld dan."
:goedzo:
Origineel gepost door Djoelaibib
O niet- moslims wees niet gehaat jegens moslims. Zij hebben het moeilijk in deze tijd. wees ervan bewust dat het ook lieve mensen zijn met gevoel zoals u. Verafschuw het criminele geweld jegens kinderen, baby's, oude mensen, moslims en vrouwen in hun eigen gebieden die nu bezet worden door israleische soldaten. Open uw hart enh wees rechtvaardig.
Kortom we moeten samenleven op deze wereld, en geloof mij we hebben elkaar hard nodig.
Grtjs,
Djoelaibib
Had Israel erbuiten gelaten en je had een tien met een griffel van me gekregen. Maar ik heb goede hoop :Iluvu: (sorry ze hebben hier geen knuffel smilie)
ooh dat maakt niet uit, meiss, mar goed dat er mensen hetzelfde als mij denken.dat maakt me al heel blij
:D
:zwaai:
kun je alleen dat zeggen??!!??
hehehehehhehe,dat noem ik pas een goede reactie.
ben ik helemaal mee eens.:D
nou niet helemaal.niet alleen de moslims maar ook de andere hoor, dat zijn ook gewoon door god geschapen...
okee dan ben blij dat je het me eens bent.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.