Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Terug naar land van herkomst

tosti
14-03-2004, 21:22

Hallo, ik heb een aantal vragen aan iedereen die mij iets kan vertellen over het terug keren naar het land van herkomst. Mijn vader vertelde mij vandaag dat hij graag terug naar marokko wilt gaan. Hij is bijna 55 en heeft vanaf zijn 22e tot heden in Nederland gewerkt. Hij heeft ook een Nederlandse nationaliteit verkregen. Mijn vragen zijn: - wat moet er allemaal gebeuren om terug te kunnen gaan naar land van herkomst? - zo ja waar moet je dit melden? - verlies je dan ook je Nederlandse nationaliteit? - is er iets zoals een maandelijkse subsidie om rond te kunnen komen in Marokko? totdat hij zijn pensioen heeft bereikt? Zijn er mensen die hetzelfde hebben ervaren met eigen ouders? Zijn er websites waar ik informatie vandaan kan plukken? Alle informatie is van harte welkom! Alvast vriendelijk bedankt!

tosti
15-03-2004, 00:23
Ik zal al deze pagina's grondig doorzoeken op informatie, erg bedankt anitaa voor je hulp!

missysaloua01
16-03-2004, 11:13
hm.........

tosti
16-03-2004, 12:02
Ik heb zelf dit gevonden: http://www.nmigratie.nl/ voor de mensen die in de toekomst hier vragen over hebben. succes

smartie4
16-03-2004, 14:48

Origineel gepost door tosti Hallo, ik heb een aantal vragen aan iedereen die mij iets kan vertellen over het terug keren naar het land van herkomst. Mijn vader vertelde mij vandaag dat hij graag terug naar marokko wilt gaan. Hij is bijna 55 en heeft vanaf zijn 22e tot heden in Nederland gewerkt. Hij heeft ook een Nederlandse nationaliteit verkregen. Mijn vragen zijn: - wat moet er allemaal gebeuren om terug te kunnen gaan naar land van herkomst? - zo ja waar moet je dit melden? - verlies je dan ook je Nederlandse nationaliteit? - is er iets zoals een maandelijkse subsidie om rond te kunnen komen in Marokko? totdat hij zijn pensioen heeft bereikt? Zijn er mensen die hetzelfde hebben ervaren met eigen ouders? Zijn er websites waar ik informatie vandaan kan plukken? Alle informatie is van harte welkom! Alvast vriendelijk bedankt! mijn pa gaat 3 maanden naar marokko en dan weer terug dan weer een half jaar als die zin heeft dus maar bij hem zit er een addertje onder het gras haha, maar ik weet niet werkt die nu?

tosti
16-03-2004, 18:24
Mijn vader, werkt op dit moment en hij wil natuurlijk als hij weer terug gaat financieel gesteund worden. Ik heb begrepen als je minimaal 6 maanden werkloos bent dat je dan maandelijks een bedrag in marokko kan ontvangen. Op zich is om het kwartaal terug te keren naar nederland een optie alleen mijn vader ziet het helemaal niet meer zitten en zou misschien jaarlijks hoguit een maadnej in Nederland willen zijn.

nazib
16-03-2004, 18:50
eseleem ouelekoum, he meid ik heb eve snel naar je bericht gekeken, ik kom er later nog op terug, maar wat ik je alvast kan zeggen is dat hij zijn nederlandse nat. gewoon behoud, dus dat komt er no neer dat hij ten alle tijden terug mag komen.

tosti
16-03-2004, 19:40
hahahaha nazib bedankt, ik ben geen meid :rolleyes: maar om in aanmerking te komen voor de remigratoe voorziening ik las het volgende: Indien de aanvrager in het bezit is van de Nederlandse nationaliteit èn de nationaliteit van het bestemmingsland, dan dient hij/zij v??r de remigratie afstand te doen van de Nederlandse nationaliteit; thanx anyway