Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De Wereld en de Omgeving

camjo
24-10-2002, 22:19

Salaam mensen.. We leven nu in een tijd dat geweld een deel van ons leven is geworden..je hoeft zelf niet geweldadig te zijn..maar het geweld is degelijk aanwezig en wel altijd in de buurt.. Ik zie het leven eerlijk gezegd somber.. Het is niet alleen het geweld..ook wat betreft het samenleven of dat nu met Nederlanders is of met Marokkaanen onderling of met een andere gemeenschap maakt niet uit..ik vind persoonlijk dat het beter kan en "moet"( het is niet afdwingbaar).. Zelfs met relaties..te veel échtscheidingen..te veel ruzies..te veel verwaarloosde kinderen..te veel van alles dat slecht is.. Misschien denken jullie dat ik een zwartkijker ben of pessimist.. Ik hoop dat het beter wordt..dus, ik heb nog hoop..incha'allah.. Wat vinden jullie..geef je mening over jou ogeving (waar je woont en school gaat) en over de wereld waarin je leeft.. Hoe ervaar je de wereld..

Tnawie
24-10-2002, 23:40
Origineel gepost door Mohammed Justice Salaam mensen.. We leven nu in een tijd dat geweld een deel van ons leven is geworden..je hoeft zelf niet geweldadig te zijn..maar het geweld is degelijk aanwezig en wel altijd in de buurt.. Ik zie het leven eerlijk gezegd somber.. Het is niet alleen het geweld..ook wat betreft het samenleven of dat nu met Nederlanders is of met Marokkaanen onderling of met een andere gemeenschap maakt niet uit..ik vind persoonlijk dat het beter kan en "moet"( het is niet afdwingbaar).. Zelfs met relaties..te veel échtscheidingen..te veel ruzies..te veel verwaarloosde kinderen..te veel van alles dat slecht is.. Misschien denken jullie dat ik een zwartkijker ben of pessimist.. Ik hoop dat het beter wordt..dus, ik heb nog hoop..incha'allah.. Wat vinden jullie..geef je mening over jou ogeving (waar je woont en school gaat) en over de wereld waarin je leeft.. Hoe ervaar je de wereld.. Ik maak altjd mijn omgeving, zo blijf ik uit de problemen :p

camjo
25-10-2002, 21:25
Origineel gepost door TNAwie Ik maak altjd mijn omgeving, zo blijf ik uit de problemen :p Kun je dat zonder "tnawie" uitleggen aub :D

Tnawie
26-10-2002, 01:26
Origineel gepost door Mohammed Justice Kun je dat zonder "tnawie" uitleggen aub :D Ik selecteer mijn vrienden, ik ga niet met fout mensen om. Zelfs binnen mijn groep betrouwbaar vrienden, zit ik niet in t miden van de groep. ik zit altijd aan de zijkant zo kan ik nooit meegesleept worden. En zo kan ik ook makkelijker consequent blijven. Dit keer zijn t geen tnawies ;)

AlMoet-Oukil
26-10-2002, 01:36

Origineel gepost door TNAwie Ik selecteer mijn vrienden, ik ga niet met fout mensen om. Zelfs binnen mijn groep betrouwbaar vrienden, zit ik niet in t miden van de groep. ik zit altijd aan de zijkant zo kan ik nooit meegesleept worden. En zo kan ik ook makkelijker consequent blijven. Dit keer zijn t geen tnawies ;) haha meskien...heej jij bent zehma PERFECT TNAAAAAAAAA SEEEEEEEEEER TEL3AB SEER DARKOEM OU SEER TE QRAA ALLAH HOUWNE

Tnawie
26-10-2002, 01:44
Origineel gepost door Al`Moet-Oukil haha meskien...heej jij bent zehma PERFECT TNAAAAAAAAA SEEEEEEEEEER TEL3AB SEER DARKOEM OU SEER TE QRAA ALLAH HOUWNE Wie heeft het over perfect zijn :p Ik hoef nie naar huis want ik ben al thuis, dat jij in een internet cafe zit wil nie zeggen dat iedereen daar ook zit. :p Ik wacht zeker niet tot jij tegen mij gaat zeggen dat ik naar school moet. Want dat doe ik al 23 jr en het gaat ook zo door tot mijn 30ste. lah i3awnk ntaa :p

MissZanab
26-10-2002, 13:46
Let op je gedachten, ze worden woorden. Let op je woorden, ze worden daden. Let op je daden, ze worden gewoontes. Let op je gewoontes, ze vormen je karakter. Let op je karakter, het wordt je lotsbestemming.

cheetah
26-10-2002, 13:47
Soms denk ik er weleens aan of het verstandig is om in deze maatschappij nog kinderen te nemen.. Maar Allah zal het zeggen... En ik zeg dit.. Wie aan mijn kind komt, ik denk dat ik er toe in staat zal zijn om diegene helemaal kapot te kunnen maken, maar goed, ik denk dat iedereen het daar met me over eens is, en Allahfed dat het gebeurd..

camjo
26-10-2002, 15:01
Origineel gepost door TNAwie Ik selecteer mijn vrienden, ik ga niet met fout mensen om. Zelfs binnen mijn groep betrouwbaar vrienden, zit ik niet in t miden van de groep. ik zit altijd aan de zijkant zo kan ik nooit meegesleept worden. En zo kan ik ook makkelijker consequent blijven. Dit keer zijn t geen tnawies ;) Ok..je redeneert goed..ik wens jou veel succes met je studies..en incha'allah zal je slagen in je carriere..ik steun jou :goedzo:

camjo
26-10-2002, 15:16
Origineel gepost door #Thug Shorty# Justice, ergens heb je volkomen gelijk maar toch als je aandacht hebt voor de kleine dinges des leven zal je merken dat het leven soms echt mooi kan zijn! Allah bepaalt je lot maar als individu heb je ook veel zelf in handen.....iets wat velen onder ons vergeten! Héél mijn leven was ik overtuigd van één ding "WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG" ...een principe die me ver heeft gebracht maar die jammer genoeg niet voor 100% opgaat blijkt uit ervaring!Soms kunnen bepaalde factoren je leven een ingrijpende wending geven. De wil is er wel maar de omstandigheden laten het niet toe.......echt pijnlijk! Waar ik het persoonlijk het moeilijkst mee heb in het leven zijn de handelingen/gedragingen van mensen........zo gevoelloos,zo hard!Nee ben geen mietje,heb wel een hart..........iets waar sommige mensen doodgraag op trappen precies! Zoals jij het leven omschrijft is het misschien wel maar ik weiger dat zomaar aan te nemen!Ik wil "leven".........afstuderen,een carriere!Heb al genoeg miserie gezien in mijn leven dat heeft me hard gemaakt maar ook ontzettend veel kracht en moed gegeven!!!!! De ervaring in de praktijk (realiteit) laat meestal de theorie (gezegdes) blozen..maar niet altijd. Ik begrijp je zuster..en ik heb respect en bewondering dat je je niet laat verzieken door de omstandigheden..groot gelijk..en dat je actief gaat leven in plaats van passief zijn en maar alleen toekijken.. :goedzo: Voor sommigen is het leven een hel..voor de anderen het paradijs op aarde..Ik hoop dat het voor iedereen een goed leven is of wordt..

camjo
26-10-2002, 15:19
Origineel gepost door MissZanab Let op je gedachten, ze worden woorden. Let op je woorden, ze worden daden. Let op je daden, ze worden gewoontes. Let op je gewoontes, ze vormen je karakter. Let op je karakter, het wordt je lotsbestemming. Dit ga ik zeker onthouden..thanks.

camjo
26-10-2002, 15:24
Origineel gepost door cheetah Soms denk ik er weleens aan of het verstandig is om in deze maatschappij nog kinderen te nemen.. Maar Allah zal het zeggen... En ik zeg dit.. Wie aan mijn kind komt, ik denk dat ik er toe in staat zal zijn om diegene helemaal kapot te kunnen maken, maar goed, ik denk dat iedereen het daar met me over eens is, en Allahfed dat het gebeurd.. Ik begrijp je bezorgdheid..ik heb zelf 3 kinderen..maar zorgen over je kinderen zullen altijd blijven..of ze nu klein of groot zijn dat maakt niets uit. Laat mij het anders zeggen..wie op deze wereld leeft..moet trachten zeer verstandig te leven..anders leef je geen eigen leven..maar één dat opgedrongen is..als je begrijpt wat ik bedoel.