Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Online Kwis.........

Pagina's : [1] 2 3

DESPERADA
24-10-2002, 22:07

SalaaM aleiKoM....... KwaS net een kwis aan het makeN, en leeK me leuK Om em hieRo te zetteN....... Wie OH wie doet er mee.......!!!!!!!!?? Catogorie is IslaM OkeeJ Hier begInt dan de eerste ronde.......... 1 Waar heeft de profeet zijn eerste openbaring gekregen? A. Bij de Ka'ba B. In Medina C. Bij de berg Oehoed D. In de grot Hira 2 Wat is de kortste hoofdstuk (Soera) van de Edele Koran? A. an-Naas B. al-Ikhlaas C. Qoraish D. al-Kawthar 3 Welke Engel bewaakt de Poorten van de Hemel? A. Maalik B. Redouan C. Jibriel D. Moenkar ewa scHrooM NieT en doe mee........ Anders wORdt deze presentratrice NoG Roder en BozeR DaN Onze favO Chazia MouraLi...... :rood: :boos: Je maG zelf Ook Vragen zetteN.... :)

Ismael21
24-10-2002, 22:22
D, D, B Wat heb ik gewonnen :D

DESPERADA
24-10-2002, 22:26
Origineel gepost door Ismael21 D, D, B Wat heb ik gewonnen :D Hoofdprijs Isssss...................Tradadadadaddadadadadaddd adadadad Tradadadadaddadadadadadddadadadad (Trom geroffel om de spanning er in te houden) Een doeĆ” in mijn gebedden voor jou........... ;) Maarre er volgen nog wat rondes duss je benT er Nog nieT... :)

DESPERADA
24-10-2002, 22:29
Hier volGt ronde 2.............. 1 Als men geen water kan vinden voor de woedoe', wat gebruikt men dan? A. Zand/Steen B. Modder C. Bot D. Niks 2 Wie wordt in de Qor'aan als de beste vrouw aller tijden beschreven? A. Khadiedja B. Maryam C. Aisha D. Hadjar 3 Al-Foerqaan is een bijnaam van... A. de Qoraan B. Omar ibn al-Khatab C. Mekka D. de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem)

Ismael21
24-10-2002, 22:32

Het wordt al moeilijker A, B, A Antwoord twee weet ik alleen niet zeker :(

DESPERADA
24-10-2002, 22:35
Origineel gepost door Ismael21 Het wordt al moeilijker A, B, A Antwoord twee weet ik alleen niet zeker :( Dat zijn de goede antwoordeN...... Antwoord 2 kan je trouwens vinden in deze aya Maryam, zie Soerat Aal Imraan, aya 42: "Toen zeiden de engelen: 'O, Maria, Allah heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen van alle volken uitverkoren.'".

DESPERADA
24-10-2002, 22:38
OkeeJ Hier VolGt dan Ronde 3......... (KomT geen eind aan ;) ) 1 Wat zegt een Moslim als hij niest? A. Barak Allah B. Alhamdulilah C. Subhana Allah D. Allahoe Akbar 2 En wat antwoord een andere Moslim daarop (op vraag 1) A. Barak Allahoe fik B. Djazaka Allah C. Yahdiekoem Allah D. Yarh'amoek Allah 3 Wat is het beginpunt van de Islamitische jaartelling? A. Eerste Openbaring B. Geboorte van Mohammed (vrede en zegen van Allah zij met hem) C. de Hiedjrah D. De laatste Openbaring

Ismael21
24-10-2002, 22:40
B, D, C

DESPERADA
24-10-2002, 22:55
Ismael :goedzo: Laatste Ronde....... 1 Wanneer zal de dadjaal verschijnen? A. Na een overwinning van de Moslims B. Op de Dag des Oordeels C. Tijdens een grote voetbal match D. Hij is al verschenen 2 Wat is de enige Soerah die niet met de Bismillah regel begint? A. Soerat an-Naml B. Soerat al-Maa'idah C. Soerat Yoenoes D. Soerat at-Tawbah Open vraaG......... 3 Welke Profeet (vrede zij met alle Profeten) heeft (onbewust) de oorsprong van de Zamzam bron veroorzaakt (door de Wil van Allah)?

Ismael21
24-10-2002, 23:10
1) Dadjaal zal verschijnen voor de dag des oordeels .... (A) 2) D 3) De profeet Ismail (as) doordat hij (as) met zijn voet in het zand wreef .......

DESPERADA
24-10-2002, 23:41
en de winnaaR is........ (Tromgeroffel is niet nodig dit keer aangezien jij de enige kandidaaT BenT :kwaad: Niemand is Komen opdagen) ISMAEL!! :goedzo: DjazaakAllah akhi...... :)

Ismael21
24-10-2002, 23:47
De anderen wilden wel reageren maar doordat ik elke keer zo snel het goede antwoord wist :ego: kregen ze geen kans om te reageren :D

DESPERADA
24-10-2002, 23:52
:D ja dat zal het wel ziJn....... KdenK dat ik je nu mag benoemen tot mede presentator, Dus Morgen inschallaH Jou kwiS OkeeJ....... ;) dan krijgen de anderen eindelijk ook een kans op de hoofdprijs :)

Ismael21
24-10-2002, 23:57
Hahahaha ok insallah dan zal ik proberen niet te antwoorden op mijn zelf gemaakte vragen :D

Ismael21
25-10-2002, 18:42

KWIS..... 1) Wie was de vierde Kalief? A) Uthman B) die was er niet C) Ali D) Aboe Bakr 2) Welke aya (of deel ervan) werd geopenbaard na de 'afscheidspreek' van de profeet (saws) ? A) soerat al maa'idah, aya 3 B) soerat al maa'idah, aya 5 C) soerat al maa'idah, aya 53 D) geen een 3) In welk jaar was deze preek? A) 640 B) 632 C) 629 D) 642 BONUSVRAAG: 4) Toen Adam (as) en Eva naar de aarde werden verbannen ....... ? A) werden ze gescheiden van elkaar B) bleven ze bij elkaar

Pagina's : [1] 2 3