Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : liefde en relaties een grrot probleem?

Caramba_1
14-03-2004, 13:51

Hallo mensjes, Een vriendin van mij zit met een probleem. Zij is op haar 15e verloofd met haar neef (hun moeders zijn zussen) ze heeft nooit van 'm gehouden. maar uit respect voor d'r famillie heeft ze hem geaccepteerd nietwetend wat ze zich allemaal op de hals nam. Nu 2 jaar later zit ze nog steeds vast aan 'm. nietwetend hoe de verloving te verbreken. Ondertussen is ze hevig verliefd geworden (voor het eerst) op een marokaanse jongen zij wil echter niet toegeven aan die gevoelens. Wel heeft ze haar moeder laten blijken dat ze niet meer verder wil met haar neef, haar moeder reageerde hier echter zeer teleurgesteld en bazig op. met de woorden: Je trouwt met hem en daarmee uit! Afgelopen zomer heeft zij zich sterk gehouden en hem gezegd dat ze niet meer verder wil en ze niet van hem houdt. Hij kreeg tranen in de ogen haar hele famillie reageerde zeer teleurgesteld. ze heeft 'm toen weer teruggenomen om haar famillie tevreden te stellen, nu zit ze vast aan een man waar ze niet van houdt, en waar ze wel mee moet trouwen. Een man waarbij ze zich alles behalve op haar gemak voelt een man waardoor ze zich al gebruikt voelt als ie haar kust laat staan als ie haar 'inwijdt' op haar huwelijksnacht. Ik vraag jullie om jullie mening en om advies, wat vinden jullie dat zij moet doen. Wel hoop ik serieuze en geen kinderlijke reacties binnen te krijgen. alvast bedankt!!!

BentFes
14-03-2004, 13:56
Hem een slap in het gezicht verkopen! Wat nou, kussen zonder getrouwd te zijn. Mag dat zeker wel in hun familie? Boehoee wat een gemanierde familie, moet ik je zeggen. Ik wil echt niet lullig zijn, maar uit deze tekst kan ik begrijpen dat die familie, alles behalve slim is. Ik wens die meid veel succes. :zwaai:

Caramba_1
14-03-2004, 14:02
Hey bentfes, De famillie (voor zover ik die ken) is zeer gemanierd. dat hij haar kust is zijn probleem niet die van de rest van de famillie. Bedankt voor je zeer hulpzame reactie..^o)...

BentFes
14-03-2004, 14:04
Anytime :D

sneakynawal
14-03-2004, 14:38

Voet bij stuk houden! Ze moet niet opgeven maar, vechten voor haar geluk!

Mocro4eva
14-03-2004, 14:38
Origineel gepost door Caramba_1 Hallo mensjes, Een vriendin van mij zit met een probleem. Zij is op haar 15e verloofd met haar neef (hun moeders zijn zussen) ze heeft nooit van 'm gehouden. maar uit respect voor d'r famillie heeft ze hem geaccepteerd nietwetend wat ze zich allemaal op de hals nam. Nu 2 jaar later zit ze nog steeds vast aan 'm. nietwetend hoe de verloving te verbreken. Ondertussen is ze hevig verliefd geworden (voor het eerst) op een marokaanse jongen zij wil echter niet toegeven aan die gevoelens. Wel heeft ze haar moeder laten blijken dat ze niet meer verder wil met haar neef, haar moeder reageerde hier echter zeer teleurgesteld en bazig op. met de woorden: Je trouwt met hem en daarmee uit! Afgelopen zomer heeft zij zich sterk gehouden en hem gezegd dat ze niet meer verder wil en ze niet van hem houdt. Hij kreeg tranen in de ogen haar hele famillie reageerde zeer teleurgesteld. ze heeft 'm toen weer teruggenomen om haar famillie tevreden te stellen, nu zit ze vast aan een man waar ze niet van houdt, en waar ze wel mee moet trouwen. Een man waarbij ze zich alles behalve op haar gemak voelt een man waardoor ze zich al gebruikt voelt als ie haar kust laat staan als ie haar 'inwijdt' op haar huwelijksnacht. Ik vraag jullie om jullie mening en om advies, wat vinden jullie dat zij moet doen. Wel hoop ik serieuze en geen kinderlijke reacties binnen te krijgen. alvast bedankt!!! Ze moet niet met hem trouwen! Als ze het niet wilt dan heeft de familie dat maar te accepteren! Ze moet het eerlijk tegen haar moeder zeggen. Misschien zullen veel familieleden teleurgesteld zijn, maar na een tijdje vergeten ze het wel. Beter niet trouwen dan trouwen en ongelukkig zijn!

maroc_misty
14-03-2004, 14:46
Wat vreselijk dat haar moeder het zo opvat, wie is nou diegene die de rest van haar leven ongelukkig zal zijn? Misschien kunnen jou ouders met haar ouders praten ofzo? :(

Amane
14-03-2004, 14:54
:( wat erg voor je vriendin. Waarom offert ze haar leventje op zodat haar moeder en familie zich goed zullen voelen? ze zal achteraf met de problemen zitten. Zeg je vriendin om Istikharaah te doen en Allah om raad en hulp te vragen. Want het is niet simpel tegen de wensen van de familie op te komen. veel sterkte aan je vriendin.

Caramba_1
14-03-2004, 21:11
Origineel gepost door Mocro4eva Ze moet niet met hem trouwen! Als ze het niet wilt dan heeft de familie dat maar te accepteren! Ze moet het eerlijk tegen haar moeder zeggen. Misschien zullen veel familieleden teleurgesteld zijn, maar na een tijdje vergeten ze het wel. Beter niet trouwen dan trouwen en ongelukkig zijn! Daar sta ik voor de volle 100% achter danke meid... Ik hoop dat zij ook wat zal doen aan haar situatie. en dit advies opvolgt... Je moet weten dat dit haar sterk maakt als ze ziet dat niet ik en zij de enige zijn die er zo over denken..

Caramba_1
14-03-2004, 21:16
Origineel gepost door maroc_misty Wat vreselijk dat haar moeder het zo opvat, wie is nou diegene die de rest van haar leven ongelukkig zal zijn? Misschien kunnen jou ouders met haar ouders praten ofzo? :( Mijn moeder heeft al met haar gepraat. maar niet met haar moeder daar wil ze zich niet mee bemoeien. haar moeder is normaal nooit zo, maar aangezien ze ook vaker is gezien met hem is haar moeder ook bang voor een zwarte naam. Voor haar dochter. Ik denk dat als ze voet bij stuk houdt ze haar moeder wel zal weten over te halen. Danke..

misSanae
14-03-2004, 21:50
Dat meisje moet voor zichzelf kiezen, ze moet tegen haar zin in trouwen met iemand die ze niet wilt. Dat kan echt niet meer, het is haar leven en zij zit straks met hem opgescheept, niet haar ouders. Ze moet voor zichzelf kiezen en dat duidelijk maken aan haar ouders. Ze moet zeker niet kijken wat andere mensen er van gaan denken, want uiteindelijk is het haar leven dat verknald wordt. Ik wens haar veel sterkte toe en inshallah komt het goed

Mocro4eva
14-03-2004, 22:28
Origineel gepost door Caramba_1 Daar sta ik voor de volle 100% achter danke meid... Ik hoop dat zij ook wat zal doen aan haar situatie. en dit advies opvolgt... Je moet weten dat dit haar sterk maakt als ze ziet dat niet ik en zij de enige zijn die er zo over denken.. Ik wens haar echt veel sterkte toe en ik hoop echt dat het goed komt!