Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help aub, advies nodig!!!!!!!!!!!

Pagina's : [1] 2

LZN
14-03-2004, 11:05

Salaam eilikum Ik schaam me dood om hierover te beginnen.. het maakt me kapot van binnen! Ik heb een tijdje als niet echt moslima geleefd in mijn jongere jaren. Je kent het, jong en naiief. Ik had toendertijd een vriend en die vingerde mij, dit typen maakt me kapot van binnen. Ik bloedde toen een beetje.. Ik heb zo veel spijt, ik walg soms van mezelf over die tijd! waar was ik mee bezig en Waarom was ik Allah vergeten?? Ik hoop zo dat Allah swt mij vergeeft. Ik heb zo een spijt, die zonde heb ik gelukkig niet meer herhaald! Ik wil mijn leven beteren. alhamdoulila, ik leef nu ( ik doe mijn best) volgens de regels van de islam! *Maar waar ik het nu over wil hebben, is * Ik ben niet met hem naar bed geweest, maar kan je dit als hetzelfde beschouwen, ik was in die tijd onwetend en naief. Wollah als ik de tijd kon terug draaien , zou ik zo anders zijn geweest! Maar nu de marokkaanse cultuur, ik heb iemand gevonden waarmee ik mijn leven wil gaan delen. we willen het islamitisch doen. Maar ik weet zeker dat hij mij niet wil als hij weet dat ik "ontmaagd "ben. ( we willen binnenkort gaan trouwen) * Ik zou door de familie verstoten worden, en heel veel chaos te weeg brengen. Onze familie heeft het al heel moeilijk deze tijd, daarom *Niemand zou met mij willen trouwen, ook al beweren jongens dat ze zo een meid wel willen hebben! MAAR IK HEB ZO VEEL SPIJT wollah de tranen rollen over mijn wangen. ik kan niet slapen ..hoe moet ik verder? ik ben naar de doktor gegaan, en die verwees mij door naar een gynaecoloog en dhad gekeken. Volgens hem was mijn maagdenvlies nog grotendeels in tact, en was zo een operatie niet echt nodig? Wat MOET IK NU??? Ik ben blij dat ik nu op Allah zijn pad probeer te leven, en vraag vergiffenis voor die tijd. als ik even terug denk aan die tijd, dan walg ik zo van me zelf. Maar aub van jullie kant serieuze reacties. Anders zou ik het niet aankunnen.. En alleen Allah swt kan over ons oordelen, en niet de mens. als jullie eens wisten in wat voor hel ik leef. Oh Allah vergeef me. Incha Allah, zal ik advies van jullie krijgen Incha Allah zal Allah over ons waken en behoeden voor de werken van de Satan!.

Mardia
14-03-2004, 14:16
Allereerst wil ik je veel sterkte wensen en Ghir InshaAllah. Ik kom meteen met de deur in huis vallen en zal je vraag beantwoorden. Allah is de Alwetende en Almachtige, alleen Hij mag ons beoordelen en je geeft al aan dat je reuze spijt hebt. Blijf gewoon vergiffenis vragen aan Allah want Hij is de enige die je daarmee kan helpen. Richt je tot Hem en zoek toevlucht tot Allah. Wat betreft je aanstaande, vertel het hem niet. Het zal alleen maar zijn hart breken en geen nut meer hebben aangezien het toch tot de verleden tijd behoort. Misschien helpt dit verhaal je wel. (Waar gebeurd) Een vriendin van mij trouwde twee jaar geleden in Marokko. Zij was van hier en hij was van daar. Ze hadden heel snel die bruiloft gepland, niet wetende dat ze heel erg veel pech kreeg met zijn papieraanvraag. Ze bleef daar twee maanden en keerde terug naar NL. Na een jaar ging ze weer terug op vakantie naar haar man. Hetgene wat ze op hun huwelijksdag deden herhaalde zich weer en het was precies hetzelfde en zo pijnlijk. Alsof ze nooit gemeenschap hadden gehad. Dan kom ik op jouw terug dat gevingerd werd en minder schadelijker is naar mijn mening. Aangezien het lang geleden is zal het wel veranderd zijn en dicht gegaan zijn zover het kon. Jij zei zelf al dat je doktor vondt dat die operatie niet nodig is. Doe het niet en laat het rusten, maar vertel het ook niet aan je aanstaande, naar mijn mening. Ik hoop dat je er wat aan hebt, want ik probeer je echt te helpen en Ghir InshaAllah. Jouw neya is alles. Allah i3awnek. Ma3a Salama

samira5
14-03-2004, 14:58
ik zou het juist wel vetellen als je veel van hem houd moet je hem ook alles vertellen. Maar als het zo`n iemand is die zegt `nee ik hou nietmeer van je ik wil scheiden zou ik het niet doen ik hoop dat je er wat aan hebt. Samira

dina22
14-03-2004, 16:32
Lieve zuster Je moet niet zo piekeren wat meschien is jou man ook ontmaagt dat mag ook niet aleen wij zijn altijd de pieneut kijk hij hoeft niks van jou te weten verleden tijd kun je nooit terug draaien en hij hoeft heele maal niks teweten kom zeghij heeft toch ook niks verteld over zijn eigen dat zegen hun ook niet vandaar, maar ik hoop dat allah je gaat vergeven echt want wie jong was wist ook niet veel maar laat het rusten en allah vergeeft het je wel.

soennia83
14-03-2004, 17:22

assalaam mu3alikom warahmatollah, Lieve zuster, wat erg voor je dat je met dit moet leven( zo'n verleden) maar ghair inshallah! Je bent niet ontmaagd in die zin van dat je gemeenschap hebt gehad met een jongen, maar daar maakt het er niet minder erg op. Ik zou zeggen doe niets bij de dokter ofzo, blijf zoals je nu gewoon bent. Ik zou het niet zeggen tegen je aanstaande, het gaat hier om je jeugd en in denk dat meerdere meiden wel spijt hebben van de daden die ze toen verricht hadden. Maar de dokter zij dat je maagdenvlies grotendeels in tact is. dus bega geen operatie ofzo, want dat is al helemaal nep als je het opdie manier wil verbergen. Wat geweest is is geweest. Vertel het niet aan je aanstaande, want ik weet bijna 100% dat hij dan wel heel anders tegen je gaat aankijken. Ik heb veel gezien in mijn omgeving. Ook al houdt ie van je, familie gaat bijna altijd voor en EER al helemaal. Meid hou het voor je en toon berouw( ik zie dat je harstikke spijt hebt), dat je dit stukje al met ons durft te delen geeft al aan dat je erg sterk bent en met de spijt die je toont denk ik dat Allah swt, je InshAllah alles vergeeft. Meid jemoet het verleden achter je laten en je concentreren op het heden. Het is al jaren geleden gebeurd, je maagdenvlies zal zich wel hersteld hebben en je zal inshAllah bloeden(al hoewel dat niet bij alle meiden zo hoeft te zijn). Maar meid hou 1 ding in je achterhoofd, vrees niet voor hem maar voor Allah! En als jullievoor de eerste keer gemeenschap hebben dan is het voor de man makkelijk te herkennen of hij te maken heeft met een maagd of niet!( en dus of je ervaring hebt of niet). Alles komt goed inshallah, je moet jezelf niet zo kwellen, je helpt jezelf er niet mee! wasalaam mu3alikom p.s: Ik ben trots dat je inziet dat je een fout hebt begaan en je nu inshAllah op Allahs pad bevindt! Moge Allah swt je leiden

nazib
14-03-2004, 19:54
eseleem ouelekoum, ik weet niet hoe goed je je aanstaande kent, maar ik zal het zeker tegen hem zeggen. het is beter dat jij het tegen hem zegt dan dat hij het van een ander moet horen. en meid de mens is nou eenmaal zwak, maar gelukkig is alah(swt) vergevend. als jou man een goede moslim is zal hj jou accepteren, en heeft hij een heleboel lhasenet. nou veel sterkte meid.

Hadria
15-03-2004, 16:38
Ik zou daar als jongen geen enkele begrip voor tonen. Waarom zou een jongen daar begrip voor tonen, ? Ik zou denken als je tegen mij zou zeggen ik ben ontmaagd door mij ex vriendje.(zijn vingers) Ten eerste zou ik je niet geloven, een ten tweede zou ik gaan denken dat het meer zijn dan alleen maar 1 ex. Want je hebt nu ook al een relatie. Waarom die Marokkaanse cultuur? Ben jij geen Marokkaanse? Is dat het alleen om dat het nu in jou nadeel is die cultuur?

Nasee7a
17-03-2004, 08:26
Wa Salamoe3aleikom Warhamatoallahi Wabarakatoho... Moge Allah swt ons Allen leiden. En jou (en ons Allen) vergeven voor onze zonden.. In onderstaande Link vind je een situatie terug van een zuster die ongeveer hetzelfde probleem had als die van jou. Zij echter vraagt hier ook aan de Imam of zij het wel of niet aan de man moet vertellen... Lees verder.... http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=Seksualiteit&qa=325 Hieronder vind je een andere link terug wat betreft berouw tonen... Gair Insha'Allah... http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=Seksualiteit&qa=343 Veel Succes Lieve oegt.. Wa Salaam Warhamatoallah

Nasee7a
17-03-2004, 08:27
Origineel gepost door Hadria Ik zou daar als jongen geen enkele begrip voor tonen. Wa Alhamdouliallah Bestaan er wel "Jongens" die daar wel begrip voor tonen... Wa Salaam Warhamatoallah

MrSelecta
17-03-2004, 12:33
Ik heb mezelf eigenlijk voorgenomen om niet te reageren op zulke topics maar ik doe het toch. Mijn handen begonnen namelijk te jeuken bij het lezen van je topic. Allereerst wil ik zeggen dat ik walg van deze uitspraaak van jou, ik citeer: "ik ben naar de doktor gegaan, en die verwees mij door naar een gynaecoloog en dhad gekeken. Volgens hem was mijn maagdenvlies nog grotendeels in tact, en was zo een operatie niet echt nodig?" Hier wil ik op reageren. Wanneer dringt het nou tot jullie botte hersenen door dat een maagdenvliesherstelling NOOIT nodig is. Als iemand om je geeft dan neemt hij je zoals je bent, je moet niet operatief je maagdenvlies gaan herstellen zodat je je man gerust stelt, want dan begin je je huwelijk met 1 grote zware LEUGEN! Iedereen maakt in zijn of haar leven fouten. FOuten maken is menselijk. Niemand, maar dan ook niemand is perfect in deze wereld. Verder wil ik zeggen dat je bent pas ontmaagd als je voor de eerste keer sexueel contact hebt gehad. (geslachtsgemeenschap). En dan hoef je niet altijd te bloeden. Zelfs wanneer je weleens gemeenschap hebt gehad en je doet het een tijd niet dan kan je alsnog gaan bloeden. Want als je het lange tijd niet doet dan wordt je weer 'nauw'en dat voelt de man. Ik heb respect voor ieder zijn mening. Maar wat ik niet begrijp is dat bepaalde dames overwegen een maagdenvlies herstelling te ondergaan en hun huwelijk met 1 leugen te beginnen. Als iemand om je geeft dan neemt hij je zoals je bent. Want het huwelijk is de eerste stap van je verdere leven en dan speelt zoiets kleins geen rol. Maar karaktereigenschappen, respect, geduld, en inlevingsvermogen zijn veel belangrijker. En als je aanstaande man het echt zo erg vind dat je ooit eens bent gevingerd dan zou ik een goed gesprek met hem beginnen. Is hij bijvoorbeeld nooit intiem geweest met een dame? heeft hij nooit een dame gevingerd etc (dit lijkt me sterk) Wajow ik erger me echt aan zulke dingen echt. Tella3tilie demm :giechel: Geintje hoor. Ik heb gesproken en heb je mijn mening gegeven. Ik hoop dat dit een beetje tot jou en andere dames doordringt.Zo en nu ga ik van het lekkere weer genieten want morgen regent het weer :rolleyes:

hawly
17-03-2004, 14:36
Origineel gepost door Hadria Ik zou daar als jongen geen enkele begrip voor tonen. Waarom zou een jongen daar begrip voor tonen, ? Ik zou denken als je tegen mij zou zeggen ik ben ontmaagd door mij ex vriendje.(zijn vingers) Ten eerste zou ik je niet geloven, een ten tweede zou ik gaan denken dat het meer zijn dan alleen maar 1 ex. Want je hebt nu ook al een relatie. Waarom die Marokkaanse cultuur? Ben jij geen Marokkaanse? Is dat het alleen om dat het nu in jou nadeel is die cultuur? als een jongen zelf ook intiem is geweest vroeger dan is hij hypocriet als hij hij het niet van haar accepteert. Als een meisje echt berouw heeft heeft gepleegd tegen Allah dan zou ik het niet erg vinden. Allah vergeeft en waarom kunnen wij mensen dat dan niet?

hawly
17-03-2004, 14:42
xxKarimaxx hou deze zonde voor jezelf en vraag Allah om vergeving dan komt het goed Inchallah

majdaj
17-03-2004, 15:03
Mr Selecta, Ik ben het zo met je eens, en ik vind het echt tof dat dit jouw mening is, mijn respect heb je gewonen als je als man zo denkt... Met jou kun je wel een serieus gesprek voeren.... Groetjes, :zwaai:

dina22
17-03-2004, 21:25
Origineel gepost door MrSelecta Ik heb mezelf eigenlijk voorgenomen om niet te reageren op zulke topics maar ik doe het toch. Mijn handen begonnen namelijk te jeuken bij het lezen van je topic. Allereerst wil ik zeggen dat ik walg van deze uitspraaak van jou, ik citeer: "ik ben naar de doktor gegaan, en die verwees mij door naar een gynaecoloog en dhad gekeken. Volgens hem was mijn maagdenvlies nog grotendeels in tact, en was zo een operatie niet echt nodig?" Hier wil ik op reageren. Wanneer dringt het nou tot jullie botte hersenen door dat een maagdenvliesherstelling NOOIT nodig is. Als iemand om je geeft dan neemt hij je zoals je bent, je moet niet operatief je maagdenvlies gaan herstellen zodat je je man gerust stelt, want dan begin je je huwelijk met 1 grote zware LEUGEN! Iedereen maakt in zijn of haar leven fouten. FOuten maken is menselijk. Niemand, maar dan ook niemand is perfect in deze wereld. Verder wil ik zeggen dat je bent pas ontmaagd als je voor de eerste keer sexueel contact hebt gehad. (geslachtsgemeenschap). En dan hoef je niet altijd te bloeden. Zelfs wanneer je weleens gemeenschap hebt gehad en je doet het een tijd niet dan kan je alsnog gaan bloeden. Want als je het lange tijd niet doet dan wordt je weer 'nauw'en dat voelt de man. Ik heb respect voor ieder zijn mening. Maar wat ik niet begrijp is dat bepaalde dames overwegen een maagdenvlies herstelling te ondergaan en hun huwelijk met 1 leugen te beginnen. Als iemand om je geeft dan neemt hij je zoals je bent. Want het huwelijk is de eerste stap van je verdere leven en dan speelt zoiets kleins geen rol. Maar karaktereigenschappen, respect, geduld, en inlevingsvermogen zijn veel belangrijker. En als je aanstaande man het echt zo erg vind dat je ooit eens bent gevingerd dan zou ik een goed gesprek met hem beginnen. Is hij bijvoorbeeld nooit intiem geweest met een dame? heeft hij nooit een dame gevingerd etc (dit lijkt me sterk) Wajow ik erger me echt aan zulke dingen echt. Tella3tilie demm :giechel: Geintje hoor. Ik heb gesproken en heb je mijn mening gegeven. Ik hoop dat dit een beetje tot jou en andere dames doordringt.Zo en nu ga ik van het lekkere weer genieten want morgen regent het weer :rolleyes: Ik ga je iets duidelijk wat vertellen jonge man als een meisje ontmaagt is dan woord het nooit als vroeger wat nauw dat mog je dromen want als je een balon kapot maakt dan kan hij ook niet hersteld woorden beslama

AdamX
18-03-2004, 00:33

ik zal kort en krachtig houden: ik lees dat je erg spijt van hebt, das het belangrijkste vertel nisk tegen je verloofde, wat gebeur dsi nu gebeurd en probeer het te vergeten en Allah zal het je insha Allah vergeven als je echt spijt van hebt. dus geen domme dingen zoals naar de dokter gaan of tegen iedereen vertellen, houd het tussen jou en Allah.

Pagina's : [1] 2