Bekijk originele versie : Het Was Niet De Islam
In tegenstelling tot wat sommige gestoorde internet-jihadi hier beweren gaat het er bij mij niet in dat een beweging als de Islam verantwoordelijk kan worden gehouden voor de aanslagen in Madrid.
Als blanke atheïstische Nederlander erger ik mij rot aan het feit dat een paar idioten hier constant loopt te schreeuwen dat al deze ellende in naam van ene Allah veroorzaakt is.
Er ontstaat nu al duidelijk angst bij goedwillende vredelievende moslims die de bui al weer zie hangen en die bang zijn dat ze de komende weken (en misschien wel een langere periode) niet meer over straat kunnen zonder dat ze mede verantwoordelijk worden gehouden voor de massamoord in Spanje.
Het enige wat terroristen met dit soort aanslagen willen bereiken is het zaaien van verdeeldheid, vertwijfeling en haat tussen moslims en niet moslims. Ik ben van mening dat onze samenleving niet moet zwichten voor deze terreur en dat we als één groep (moslims, christenen, joden, atheïsten en noem maar op) moeten laten zien dat we dit soort geweld niet tolereren.
Hoewel ik een atheïst ben heb ik het de afgelopen dagen opgenomen vóór de islam.
Deze aanslagen het gesprek van de dag en helaas zijn er altijd mensen die meteen alle moslims verantwoordelijk willen houden voor deze wandaden.
En bij díe mensen verdedig ik de islam als een vredelievende beweging. Ik probeer ze duidelijk te maken dat het gaat om een groepje gestoorde extremisten die dit soort daden uithalen.
En ik wijs ze erop dat ze hun islamitische buurman hier niet op aan mogen spreken.
We moeten elkaar in dit soort tijden niet veroordelen. We moeten elkaar steunen en ervoor zorgen dat de haat die Al Qaeda probeert te zaaien geen wortel kan schieten in onze hersenen.
Laat de vrede met jullie zijn. we moeten er met zijn allen het beste van maken.
Precies Leven en laten leven. Iedere dode is er een te veel.
Precies, het was NIET de islam. En dit vergeten mensen zodra ze te oren krijgen dat het islamitische extremisten zijn die achter zo´n aanslag zitten.
Erg jammer, want zo word de islam zwart gemaakt.
islamietje114
14-03-2004, 13:36
Origineel gepost door Peej
In tegenstelling tot wat sommige gestoorde internet-jihadi hier beweren gaat het er bij mij niet in dat een beweging als de Islam verantwoordelijk kan worden gehouden voor de aanslagen in Madrid.
Als blanke atheïstische Nederlander erger ik mij rot aan het feit dat een paar idioten hier constant loopt te schreeuwen dat al deze ellende in naam van ene Allah veroorzaakt is.
Er ontstaat nu al duidelijk angst bij goedwillende vredelievende moslims die de bui al weer zie hangen en die bang zijn dat ze de komende weken (en misschien wel een langere periode) niet meer over straat kunnen zonder dat ze mede verantwoordelijk worden gehouden voor de massamoord in Spanje.
Het enige wat terroristen met dit soort aanslagen willen bereiken is het zaaien van verdeeldheid, vertwijfeling en haat tussen moslims en niet moslims. Ik ben van mening dat onze samenleving niet moet zwichten voor deze terreur en dat we als één groep (moslims, christenen, joden, atheïsten en noem maar op) moeten laten zien dat we dit soort geweld niet tolereren.
Hoewel ik een atheïst ben heb ik het de afgelopen dagen opgenomen vóór de islam.
Deze aanslagen het gesprek van de dag en helaas zijn er altijd mensen die meteen alle moslims verantwoordelijk willen houden voor deze wandaden.
En bij díe mensen verdedig ik de islam als een vredelievende beweging. Ik probeer ze duidelijk te maken dat het gaat om een groepje gestoorde extremisten die dit soort daden uithalen.
En ik wijs ze erop dat ze hun islamitische buurman hier niet op aan mogen spreken.
We moeten elkaar in dit soort tijden niet veroordelen. We moeten elkaar steunen en ervoor zorgen dat de haat die Al Qaeda probeert te zaaien geen wortel kan schieten in onze hersenen.
Laat de vrede met jullie zijn. we moeten er met zijn allen het beste van maken.
goh...ik word er sentimenteel van... :huil: :rolleyes:
Tempelier
14-03-2004, 13:38
Jammer dat een paar idioten er op dit forum anders over denken.
"Wij verklaren onze verantwoordelijkheid voor wat in Madrid is gebeurd, precies tweeënhalf jaar na de aanvallen op New York en Washington. Het is een antwoord op jullie samenwerking met de criminelen Bush en zijn bondgenoten. Dit is hoe geantwoord wordt op de misdaden die jullie hebben veroorzaakt in de wereld, en specifiek in Irak en Afghanistan, en er zal meer zijn, als God dat wil. Jullie houden van het leven, en wij houden van de dood, wat een voorbeeld is van wat de profeet Mohammed zei. Als jullie je onrecht niet stoppen, zullen er meer en meer dreigingen zijn; en deze aanvallen zijn klein vergeleken met wat zal gebeuren met wat jullie terrorisme noemen. Dit is een waarschuwing van de militaire woordvoerder van al-Qaeda in Europa. Abu Duham al Afghani.''
Je zal maar een moslim zijn. Wordt je geloof door een paar randdebielen te grabbel gegooid en als excuus gebruikt voor het uitmoorden van onschuldigen mensen.
islamietje114
14-03-2004, 13:45
Origineel gepost door Deliana
"Wij verklaren onze verantwoordelijkheid voor wat in Madrid is gebeurd, precies tweeënhalf jaar na de aanvallen op New York en Washington. Het is een antwoord op jullie samenwerking met de criminelen Bush en zijn bondgenoten. Dit is hoe geantwoord wordt op de misdaden die jullie hebben veroorzaakt in de wereld, en specifiek in Irak en Afghanistan, en er zal meer zijn, als God dat wil. Jullie houden van het leven, en wij houden van de dood, wat een voorbeeld is van wat de profeet Mohammed zei. Als jullie je onrecht niet stoppen, zullen er meer en meer dreigingen zijn; en deze aanvallen zijn klein vergeleken met wat zal gebeuren met wat jullie terrorisme noemen. Dit is een waarschuwing van de militaire woordvoerder van al-Qaeda in Europa. Abu Duham al Afghani.''
Je zal maar een moslim zijn. Wordt je geloof door een paar randdebielen te grabbel gegooid en als excuus gebruikt voor het uitmoorden van onschuldigen mensen.
ik ben een moslim!! en dan..wats jou probleem...
Origineel gepost door islamietje114
ik ben een moslim!! en dan..wats jou probleem...
pfff vermoeiend, moet ik het nog gaan uitleggen ook.
Ik vind dat soort figuren volledig waardeloos, ze bezoedelen de naam van zichzelf en dat van anderen...
MIERDA,DELIANA, niet alle marocs zijn aan hangers van die aqidaa zooi dus niet alles over een kam scheren aub. lees trouwens andere topics dan weet je dat de doorsnee maroc niet zo is.dus als die gekken 200 moorden ben ik niet verantwoordelijk voor hun daden .
Ole_Guapa
14-03-2004, 14:49
Natuurlijk was het niet de islam. Volgens de islam mag je
geen onschuldige burgers doden.
Ik heb ook nog tamelijk lang gedacht dat het de Basken waren.
Maar nu vrees ik toch dat het wel moslims waren.
Natuurlijk zijn er heel veel moslims die deze daad veroordelen.
En natuurlijk hoort een dergelijke daad niet bij de islam.
MAAR:
Ik vind wel dat we onder ogen moeten zien dat een dergelijke
daad de uiterste consequentie is van een trend die ik bij veel
meer moslims tegenkom:
- De ontmenselijking van "de vijand", "de koefaar", enzovoort. Als je mensen op die manier verbaal buiten spel zet, baan je de weg
voor dit soort terroristen. Het is immers niet zo erg om een koefaar te doden als om een mens te doden?
- Het slachtofferschap dat door veel moslims wordt gekoesterd.
"De hele wereld is tegen ons en wij zijn in voortdurende strijd verwikkeld". In oorlog is immers alles geoorloofd?
Ik beschuldig de moslims op deze site niet dat ze een jihad voeren. Maar ik beschuldig velen van hen er wel van dat ze een perfecte voedingsbodem leggen om dit soort acties goed te praten.
Guapa
Origineel gepost door a3ir
MIERDA,DELIANA, niet alle marocs zijn aan hangers van die aqidaa zooi dus niet alles over een kam scheren aub. lees trouwens andere topics dan weet je dat de doorsnee maroc niet zo is.dus als die gekken 200 moorden ben ik niet verantwoordelijk voor hun daden .
Dat bedoel ik dus ook. Als ik een Moslim zou zijn, zou ik het vreselijk vinden dat zo'n terrorist met de profeet Mohammed gaat schermen. Hij zet zichzelf, de islam en alle moslims te kakken.
Lees nou eens goed wat ik neerzet.
GUAPA,weet wat je bedoeld ,der zijn van die tipjes die alles verzieken. door hun krijgen mensen zo wel op diet forum als op straat een verkeerd beeld van de islaam .
ik heb nooit een iesraelier de schuld gegeven van wat sharon doet . hij is verantwoordelijk voor de dode palastijnen en niet de iesraeliese bevolking. zo zijn ook de palijstijnen die de mensen opblazen schuldig aan de dood van die mensen en niet de helle palastijnse volk.ik als moslim schaam me diep voor deze mensen die zich moslim durven noemen en mensen de lucht in blazen en aan stukjes worden gereten.MAAR WEET WEL NIET ALLE MOSLIMS\MAROCS ZIJN T ZELFDE . DER ZIJN ALTIJD ROTTE APPELS IN DE MAND. SOMS LIJKT T WEL OF ALLEEN MAAR ROTTE APPELS IN DIE MAND ZITTEN.
PEEJ! Ik kan je wel omarmen :(
Voel me echt klote.
Zelfs één van studie genootjes vraagt zich waarom moslims nu niet massaal demonstreren en laten zien dat ze er niets mee te maken hebben.
Ben ik nu een slecht mens doordat het niet in me gekomen is om te gaan demonstreren?
Zou je als mens moeten demonstreren wanneer iemand die iets op de één of andere manier deelt in je overtuiging of achtergrond..iets verschrikkelijks op zn kerfstok heeft.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.