Bekijk originele versie : "Aanslag was boodschap van al-Qaida"
AboeAbdullah
13-03-2004, 23:50
Salam aleikum,
Nou dus vanaf morgen mogen we iedereen gaan uitleggen dat we echt geen bommen willen laten ontploffen als we met on sOV-tje op de trein stappen.
Waar gaat dit heen met die takfieries?
Zien ze niet dat ze de moslims juist in de problemen brengen in de plaats van hun te helpen?
aboe Abdullah
"Aanslag was boodschap van al-Qaida"
De aanslagen die donderdag in Madrid het leven kostten aan 199 mensen, zijn "een boodschap in naam van al-Qaida". Dat zei de spirituele leider van de islamitische groepering al-Mouhadjiroun, Omar Bakri, vrijdag in Londen. Hij suggereerde bovendien dat Italië mogelijk een volgend doelwit is.
"Het is een boodschap van aanhangers van al-Qaida, in naam van al-Qaida, gericht aan de hele wereld", aldus Bakri, die ervan verdacht wordt banden te onderhouden met het vermeende Europese kopstuk van al Qaida, Abou Qatada.
"Al Qaida is niet langer een alleenstaande groepering. Het is een fenomeen geworden in de moslimwereld, dat tegenstand biedt aan de grote kruistocht van de Verenigde Staten tegen de islam", zo verklaarde hij.
"Ik ben verrast dat de (Spaanse) regering geen rekening houdt met het feit dat de islamieten in de moslimwereld en in Europa (de aanslagen) als een wraakactie beschouwen voor de wandaden die Spanje in Irak begaan heeft", meent Bakri, verwijzend naar de Spaanse militaire aanwezigheid in het land.
Bakri liet ook verstaan dat Italië het volgende doelwit kan worden voor de groeperingen die het doel van al-Qaida in Europa ondersteunen. Hij citeerde zo uit een communiqué dat toegeschreven wordt aan het terreurnetwerk en dat gepubliceerd werd in de krant al-Qods al-Arabi.
Het communiqué "heeft drie operaties beloofd: de eerste genaamd 'de trein des doods' in Spanje, een tweede 'de zwarte rook van de dood' in Italië en een derde genaamd 'de wind van de dood' in de Verenigde Staten", aldus Bakri. "Al deze operaties kregen een naam en ik denk dat we de dreiging van al-Qaida ernstig moeten nemen", zo stelde Bakri nog.
dat de milieteren in irak zijn hoef je geen onschuldige burgers te moorden.hij moet zich schamen zich moslim te noemen. dat de amerikanen,joden of weet ik veel wie de moslims vermoorden hoef geen voorbeeld aan te nemen.ze zijn je vajanden niet je leeraaren .de meeste spanjaarden waren feltegen de oorlog in irak.de grootste demonstraties waren in spanje.
In Nederland is net de discussie begonnen over jongeren die de jihaad in willen. Dit gebeurt nu. Nederland gaat super maatregelen nemen.
Maar wat het probleem is, alle marokkanen worden nu zeker met een ander blik aangekeken dan voorheen. Jammer maar waar
Origineel gepost door a3ir
dat de milieteren in irak zijn hoef je geen onschuldige burgers te moorden.hij moet zich schamen zich moslim te noemen. dat de amerikanen,joden of weet ik veel wie de moslims vermoorden hoef geen voorbeeld aan te nemen.ze zijn je vajanden niet je leeraaren .de meeste spanjaarden waren feltegen de oorlog in irak.de grootste demonstraties waren in spanje.
Twee miljoen spanjaarden hebben gedemonstreerd TEGEN de oorlog in Irak, het was de grootste demonstratie ooit. Gisteren weer 2 miljoen spanjaarden die de straat op gingen om hun ongenoegen en afkeer over de aanslag te uiten.
En dan het bericht dat er marokkanen bij de aanslag betrokken zijn geweest :(
Ik hoop echt dat dit niet uit de hand gaat lopen, het is een stok om mee te slaan, gezien de tendens in Nederland. Marokkanen worden telkenmale het slachtoffer van de daden die anderen plegen.
Wat een wereld...:huil:
AboeAbdullah
14-03-2004, 00:30
Dit gaat zeker een vervolg krijgen maar hoe?????
Wat moet dit voorstellen? Dawah naar de Islaam?
De Islaam is het mooiste en vredelievendse geloof.
Kijk wat deze zieke mensen er van maken.
Wat gaan hun zeggen op de grote dag als ze worden gevraagd waarom ze dit deden?
Origineel gepost door AboeAbdullah
Dit gaat zeker een vervolg krijgen maar hoe?????
Wat moet dit voorstellen? Dawah naar de Islaam?
De Islaam is het mooiste en vredelievendse geloof.
Kijk wat deze zieke mensen er van maken.
Wat gaan hun zeggen op de grote dag als ze worden gevraagd waarom ze dit deden?
Salaam alaikuum Aboe,
Laten we bidden dat het het niet zover komt Insha Allah.
Ik kan me er niets bij voorstellen, ik hou alleen mijn hart vast.
Alhamdoelilah, de Islam is vredelievend, maar onze 'broeders' prediken geen vrede en maken het voor moslims over de hele wereld die wel vredelievend zijn, het erg moeilijk.
Ik zou niet graag in hun schoenen staan, op dit moment sta ik al bevend in mijn eigen moslima-schoenen, want ook ik word er voor aangekeken.
Een zuster zei me laatst dat ze niet meer zo snel over haar moslim-zijn praat, de opmerkingen zijn haar teveel geworden..helaas, ik begrijp het wel!
wa alaikuum salaam
Nou, Marokkanen, het is nu tijd om afstand te nemen van dit soort geweld. Het is nu echt tijd dat de Marokkaanse gemeenschap laat weten dat zij de wereld wil verbeteren langs democratisch overleg. De vraag is: "Waar staan de moslims, in onze samenleving, als het gaat om dit soort geweld en om dit soort motieven?"
Zionisme is een randbeweging in Israel, zij zijn daar randmaatschappelijk, geen Israelier die daar aan gelooft of mee bezig is. De gemiddelde Israelier wil net zo graag vrede en rust als hun Palestijnse buren. Dat begrijpt iedereen.
Wat niet iedereen begrijpt is de "aanhankelijkheid" die sommige, meer extrene leden van de Marokkaanse gemeenschap voelen voor een onderdrukt volk. Hier de Palestijnen.
Maakt deze gemeenschap zich druk over onderdrukte Nepalezen, die ge-assimileerd worden? Over Zuid-Amerikanen, in Colombia bijvoorbeeld, die geofferd worden aan een smerige drugsoorlog? Of over de vernietiging van het leven in de oceanen?
Nee. Men gebruikt het ellendig lot van de Palestijnen om eigen onbehagen te uiten. De arme Palestijnen vinden in hun zogenaamde "Marokkaanse" broeders en zusters geen medestanders, slechts lotgenoten. "Klaag, klaag, klaag". Menig Palestijn zou zich graag wentelen in wat de sommige leden van de Marokkaanse gemeenschap hier armoe of discriminatie noemen.
Helaas, de geschiedenis bewijst het, heb je nooit armoede gekend, je weet niet wat rijkdom is. Het zijn dus niet de Marokkane die iets te bieden hebben aan de Palestijnen, maar andersom.
Lezen jullie, jodenhaters en Israelhaters, dit maar eens goed door en leg het jullie leraar maandag voor.
Scottie, ik zeg het net in een andere topic: eigenlijk zouden wij moslims moeten demonstreren TEGEN het geweld, wij zouden moeten laten horen dat OOK moslims dit geweld niet accepteren en niet goed keuren, ik vraag me alleen af of het lukt, of anders gezegd: of iemand (een organisatie) dit wil organiseren.
Goed zo Aboe, nog een paar van die sites. Hoe meer je hier plaatst, des te slecter krijgen de moslims het hier.
AboeAbdullah
14-03-2004, 01:38
ja aboe helpt ons in moeilijke tijden
helpt het nog moeilijker te maken
dank u aboe
AboeAbdullah
14-03-2004, 02:08
Waar zijn jullie toch mee bezig.
Moge Allah jullie leiden
amien
AboeAbdullah
14-03-2004, 02:26
Origineel gepost door Abu_Khattaab
Ben je nog aan het huilen om de spanjaarden AboeAbdoe Aznar?
Weet dat er een heel zware dag zal komen
AboeAbdullah
14-03-2004, 02:38
hoe weet jij dat ik de moslimdoden ben vergeten?
Heb jij kennis van het onzichtbare?
Waarom dit en perse hier?
Het creert alleen nog een erger beeld aboe_qataada
Scottie zoiets kun je niet verbeteren. Stel wij doen een jaar lang ons best, en dan gebeurt zoiets waar er 300 mensen overlijden ga je weer terug naar je beginbpositie. Dan worden we weer aangesproken op de terreuraanslagen...
Moge Allah hun pijn verminderen in het hiernamaals.
Origineel gepost door ffeiza
In Nederland is net de discussie begonnen over jongeren die de jihaad in willen. Dit gebeurt nu. Nederland gaat super maatregelen nemen.
Maar wat het probleem is, alle marokkanen worden nu zeker met een ander blik aangekeken dan voorheen. Jammer maar waar
Niet door mij en anderen die nadenken en weten dat moslims ook te lijden hebben onder idioten die in 'Allah's naam' aanslagen zoals in Madrid verheerlijken.
Zolang iedereen zijn kop helder houdt is er niets aan de hand.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.